batterij straffeloos vervangen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
yann
Contacteer:

batterij straffeloos vervangen

Bericht door yann »

Ik zou zelf mijn batterij vervangen van mijn 1150RT, ze heeft vandaag de geest gegeven exact 3 jaar was ze geworden, een originele BMW gel batterij. Kan dit volledig straffeloos of zit ik achteraf met problemen in alarm, lichten, ABS,...?
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

van het alarm weet ik het niet, maar ivm ABS dacht ik dat je een reset moest (laten) uitvoeren.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Peewee

Bericht door Peewee »

Hoi, Yann
nog niet zo lang geleden heb ik zelf m'n accu vervangen,
maar hoefde niks te resetten, alarm niet , abs niet.
Gewoon nieuwe accu erin en gaan !

groetjes PeeWee
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
Gewoon vervangen.... wij deden dat zelfs onderweg.... vraag maar aan Hendrik@mikes :lol: :lol: :lol: :lol:

GRTS Danny
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Hoi Yann,

Gewoon vervangen.

Groeten,

Wim
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik las hier onlangs ergens iets over "contact opzetten, gashendel tweemaal helemaal opendraaien, zonder draaiende motor natuurlijk, en contact weer afzetten". Was dit nu nodig als enkel de accu geruime tijd was afgekoppeld, of moest er dan meer gescheeld hebben? Zal eens moeten gaan terugzoeken :?
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Oeps, heb het al gevonden. Als je toch maar liever lui dan moe bent... :oops:

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... pendraaien
Frank K

Bericht door Frank K »

Ha, dag Yann,
da's lang geleden.
Batterij vervangen is geen probleem. Wel niet vergeten je polen af te plakken met isolatietape om kortsluitingen te vermijden. Als je dit werkje
alleen doet, kom je wel eens een hand tekort en met afgeplakte polen kan dit geen kwaad.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zimmie

Bericht door Zimmie »

Kan iemand me vertellen of een batterij met identiek dezelfde grootte van een batterij van BMW GS1150, polen op zelfde plaats, 12 V en 15 Ah kan volstaan voor een BMW GS 1150? Of is dit vermogen niet voldoende?
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Volgens een manual die ik hier heb zit er standaard een 14Ah batterij in en kan er in optie een 19Ah exemplaar gemonteerd worden.

Dus technisch gezien moet dat lukken...

Dient wel gezegd dat ik 14Ah vrij weinig vind voor zo'n boxer. In mijn R100 zit een 20Ah.
Nil volentibus arduum
11rt

Bericht door 11rt »

Als je vreest dat je bepaalde "settings" of zoiets zou verliezen bij het afkoppelen van de batterij, sluit dan eerst een lader of tweede batterij aan, op je standard 12V stekkerdoos bijvoorbeeld ("sigaretten/aansteker stopcontact").

Dit wordt tegenwoordig op de auto's bijna altijd in een batterij-center/garage/autoschop zo gedaan ,als zij de batterij vervangen.Zo blijft de electronica onder spanning ,en gaat er niets verloren.(Die mannen wensen en hebben dan ook geen problemen met alle electronica tegenwoordig,vermits er steeds nog 12V blijft.)

Op 1100 en 1150RT ,zonder canbus dus ,lijkt het me niet nodig.
Op mijn 1100RT in elk geval niet ,buiten dat het alarm afgaat bij afkoppelen batterij of te lage spanning.
Plaats reactie