ABS uitgevallen op K1200GT (2006)
Moderator: GVN
-
Daniel Tempelaere
ABS uitgevallen op K1200GT (2006)
Deze morgen floepte op de BC het rode driehoekje aan en gaf aan dat de ABS niet meer werkte. Inderdaad zeker fout op het achterwiel, op het voorwiel niet getest. Stoppen en herstarten helpt niet.
BMW dealer ganse week in verlof!
Zou toch verder rijden meer schade kunnen veroorzaken?
Is dit te 'resetten', gesteld dat er geen echte panne is?
-
Daniel Tempelaere
-
mario
- Contacteer:
Hoi Daniel,
weet niet hoe veel km je al heeft gereden hebt maar denk ergens gelezen te hebben als je je abs lichtje brand dat het ook kan voor komen omdat rem blokjes versleten zijn !!!!????
kan er ook glad naast zitten hoor ???
mvg Mario
weet niet hoe veel km je al heeft gereden hebt maar denk ergens gelezen te hebben als je je abs lichtje brand dat het ook kan voor komen omdat rem blokjes versleten zijn !!!!????
kan er ook glad naast zitten hoor ???
mvg Mario
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
-
Frans
Re: ABS uitgevallen op K1200GT (2006)
DanielDaniel Tempelaere schreef:Deze morgen floepte op de BC het rode driehoekje aan en gaf aan dat de ABS niet meer werkte. Inderdaad zeker fout op het achterwiel, op het voorwiel niet getest. Stoppen en herstarten helpt niet.
een beetje remolie bijgieten in het reservoir van de achterrem en het probleem is waarschijnlijk opgelost, controleer wel de achterste remblokken voordat je de remschijf beschadigd
-
Daniel Tempelaere
-
fireman_belgium
- Contacteer:
Bij mij K1200GT 2006 was na 5500 km de ABS pomp al defect.
Gratis vervangen natuurlijk
fireman_belgium@hotmail.com
Gratis vervangen natuurlijk
fireman_belgium@hotmail.com
-
Daniel Tempelaere
Dag Pascal,nedje schreef:Dag Daniel,
Het zou kunnen gebeuren omdat ze aan het achterwiel gewerkt hebben dat de sensor die dient voor het abs (den dienen op den cardan dacht ik)
niet meer werkt.
see you
nedje
Dat zou wel eens kunnen. Vandaag alles een grondig nagekeken maar op 't zicht is er niets mis mee. De éérste 60 km zowat deze namiddag werkte alles weer naar behoren!! Ik stond stil aan 't rode licht toen de abs terug uitviel en stoppen/ starten lostte weer niets op! Wat later merkte ik ook dat mijn snelheidsmeter zotte sprongen maakte, twee keer zag ik hem zelfs tot aan zijn 260 km/h gaan!
Dus wellicht heb ik elektronische problemen?
Zou het kunnen dat de sensor voor de snelheid en de abs achteraan dezelfde is?
Daniel
-
Daniel Tempelaere
Ik heb nethezelfde voorgehad op mijn K1200R (2006),ook hetzelfde probleem met de abs.Uiteindelijk is er een dichting van de cardan stukgegaan en heb ik BMW assistance moeten bellen,probleem zat dus wel degelijk in de cardan.Daniel Tempelaere schreef:Dag Pascal,nedje schreef:Dag Daniel,
Het zou kunnen gebeuren omdat ze aan het achterwiel gewerkt hebben dat de sensor die dient voor het abs (den dienen op den cardan dacht ik)
niet meer werkt.
see you
nedje
Dat zou wel eens kunnen. Vandaag alles een grondig nagekeken maar op 't zicht is er niets mis mee. De éérste 60 km zowat deze namiddag werkte alles weer naar behoren!! Ik stond stil aan 't rode licht toen de abs terug uitviel en stoppen/ starten lostte weer niets op! Wat later merkte ik ook dat mijn snelheidsmeter zotte sprongen maakte, twee keer zag ik hem zelfs tot aan zijn 260 km/h gaan!
Dus wellicht heb ik elektronische problemen?
Zou het kunnen dat de sensor voor de snelheid en de abs achteraan dezelfde is?
Daniel
[img][img]http://thumb16.webshots.net/t/26/27/8/23/17/2471823170057847036NKZAql_th.jpg[/img][/img]
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
-
Daniel Tempelaere
[quote="GuidovivIk heb nethezelfde voorgehad op mijn K1200R (2006),ook hetzelfde probleem met de abs.Uiteindelijk is er een dichting van de cardan stukgegaan en heb ik BMW assistance moeten bellen,probleem zat dus wel degelijk in de cardan.
[img][img]http://thumb16.webshots.net/t/26/27/8/23/17/2471823170057847036NKZAql_th.jpg[/img][/img][/quote]
Inderdaad! Daarnet mijn machien mogen afhalen, 't probleem was een kapot rollement dat warm draaide. Alles terug OK en toch ook wel opgelucht dat dit alles zonder enig probleem snel en onder garantie hersteld werd.
[img][img]http://thumb16.webshots.net/t/26/27/8/23/17/2471823170057847036NKZAql_th.jpg[/img][/img][/quote]
Inderdaad! Daarnet mijn machien mogen afhalen, 't probleem was een kapot rollement dat warm draaide. Alles terug OK en toch ook wel opgelucht dat dit alles zonder enig probleem snel en onder garantie hersteld werd.