ABS uitgevallen op K1200GT (2006)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Daniel Tempelaere

ABS uitgevallen op K1200GT (2006)

Bericht door Daniel Tempelaere »

Deze morgen floepte op de BC het rode driehoekje aan en gaf aan dat de ABS niet meer werkte. Inderdaad zeker fout op het achterwiel, op het voorwiel niet getest. Stoppen en herstarten helpt niet.
BMW dealer ganse week in verlof!
Zou toch verder rijden meer schade kunnen veroorzaken?
Is dit te 'resetten', gesteld dat er geen echte panne is?
Harald

Bericht door Harald »

Is het de ABS of de rembekrachtiger?

Zonder ABS kunde rijden, zonder embekrachtiger, hebde verdorie veel geluk nodig om op tijd stil te staan :!:

Op de oude K's K100 K75 , ging het zelfde driehoekje branden als uw achterlicht kapot was ook = is maar een tip hé
Daniel Tempelaere

servo is er nog en de aanduiding ABS is ook duidelijk. Analoog fenomeen nog op mijn RT gehad ook, was toen opgelost door de batterij te vervangen!
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

Hoi Daniel,
weet niet hoe veel km je al heeft gereden hebt maar denk ergens gelezen te hebben als je je abs lichtje brand dat het ook kan voor komen omdat rem blokjes versleten zijn !!!!????
kan er ook glad naast zitten hoor ???

mvg Mario
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Frans

Re: ABS uitgevallen op K1200GT (2006)

Bericht door Frans »

Daniel Tempelaere schreef:Deze morgen floepte op de BC het rode driehoekje aan en gaf aan dat de ABS niet meer werkte. Inderdaad zeker fout op het achterwiel, op het voorwiel niet getest. Stoppen en herstarten helpt niet.
BMW dealer ganse week in verlof!
Zou toch verder rijden meer schade kunnen veroorzaken?
Is dit te 'resetten', gesteld dat er geen echte panne is?
Daniel
een beetje remolie bijgieten in het reservoir van de achterrem en het probleem is waarschijnlijk opgelost, controleer wel de achterste remblokken voordat je de remschijf beschadigd
Daniel Tempelaere

Mario, de achterste remblokjes zijn dus pas vervangen, twee dagen geleden. Het ronde rode lampje die versleten remblokjes aanduidt brande al sinds zijn ongeveer 10.000 km. Blokjes waren niet versleten en nu (20.000 km) bij vervanging ervan is 't lampje uit.
nedje
Contacteer:

Bericht door nedje »

Dag Daniel,

Het zou kunnen gebeuren omdat ze aan het achterwiel gewerkt hebben dat de sensor die dient voor het abs (den dienen op den cardan dacht ik)
niet meer werkt.

see you
nedje
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Dan zou dat al zijn bij het verlaten van de garage. Ik zou ook het niveau van de remvloeistof controleren voor ik verder zou gaan speuren.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
fireman_belgium
Contacteer:

Bericht door fireman_belgium »

Bij mij K1200GT 2006 was na 5500 km de ABS pomp al defect.
Gratis vervangen natuurlijk

fireman_belgium@hotmail.com
Daniel Tempelaere

nedje schreef:Dag Daniel,

Het zou kunnen gebeuren omdat ze aan het achterwiel gewerkt hebben dat de sensor die dient voor het abs (den dienen op den cardan dacht ik)
niet meer werkt.

see you
nedje
Dag Pascal,
Dat zou wel eens kunnen. Vandaag alles een grondig nagekeken maar op 't zicht is er niets mis mee. De éérste 60 km zowat deze namiddag werkte alles weer naar behoren!! Ik stond stil aan 't rode licht toen de abs terug uitviel en stoppen/ starten lostte weer niets op! Wat later merkte ik ook dat mijn snelheidsmeter zotte sprongen maakte, twee keer zag ik hem zelfs tot aan zijn 260 km/h gaan!
Dus wellicht heb ik elektronische problemen?
Zou het kunnen dat de sensor voor de snelheid en de abs achteraan dezelfde is?
Daniel
nedje
Contacteer:

Bericht door nedje »

Dag Daniel,

Ik weet niet met zekerheid als daar ook den snelheidsmeter op werkt deze zou ook op de boitte kunnen zitten

sorry
nedje
Daniel Tempelaere

Ondertussen staat mijn machien bij de dealer. Het is ondertussen duidelijk dat de oorzaak van alles een mechanisch probleem is met de lagers van de cardan! Eind deze week weet ik meer inzake de oplossing ervan.
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

Daniel Tempelaere schreef:
nedje schreef:Dag Daniel,

niet meer werkt.

see you
nedje
Dag Pascal,
Dat zou wel eens kunnen. Vandaag alles een grondig nagekeken maar op 't zicht is er niets mis mee. De éérste 60 km zowat deze namiddag werkte alles weer naar behoren!! Ik stond stil aan 't rode licht toen de abs terug uitviel en stoppen/ starten lostte weer niets op! Wat later merkte ik ook dat mijn snelheidsmeter zotte sprongen maakte, twee keer zag ik hem zelfs tot aan zijn 260 km/h gaan!
Dus wellicht heb ik elektronische problemen?
Zou het kunnen dat de sensor voor de snelheid en de abs achteraan dezelfde is?
Daniel
Ik heb nethezelfde voorgehad op mijn K1200R (2006),ook hetzelfde probleem met de abs.Uiteindelijk is er een dichting van de cardan stukgegaan en heb ik BMW assistance moeten bellen,probleem zat dus wel degelijk in de cardan.
[img][img]http://thumb16.webshots.net/t/26/27/8/23/17/2471823170057847036NKZAql_th.jpg[/img][/img]
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Daniel Tempelaere

[quote="GuidovivIk heb nethezelfde voorgehad op mijn K1200R (2006),ook hetzelfde probleem met de abs.Uiteindelijk is er een dichting van de cardan stukgegaan en heb ik BMW assistance moeten bellen,probleem zat dus wel degelijk in de cardan.
[img][img]http://thumb16.webshots.net/t/26/27/8/23/17/2471823170057847036NKZAql_th.jpg[/img][/img][/quote]

Inderdaad! Daarnet mijn machien mogen afhalen, 't probleem was een kapot rollement dat warm draaide. Alles terug OK en toch ook wel opgelucht dat dit alles zonder enig probleem snel en onder garantie hersteld werd.
Plaats reactie