- alle kuipwerk eraf gehaald
- helemaal grondig gereinigd (al weer om zeep ondertussen
- voorste ESA-demper vervangen
Eigenlijk is het allemaal zo moeilijk niet. Werkplaatshandboek erbij (allez, CD-Rom) en de juiste tools.

Klik voor groter formaat.
Mijn voorste ESA-demper is leeg gelopen (alle olie er uit). Ik heb via ebay.de een andere gescoord (eentje die wel 2 jaar ouder is, maar identiek hetzelfde onderdeelnummer en véél minder km achter de kiezen dan de mijne) voor 200 euro. Een voelbaar verschil in ieder geval is dat er al terug gedempt wordt, met mijn eigenste ESA shock was 't een slappe "eeuwige ressort" vooraan. Bochtengedrag van de voortrein onder (wat meer) hoek was resoluut belabberd; 't is nu al beter maar ik vind nog altijd het verschil in demping tussen de 3 verschillende modi zéér beperkt, vooraan. Achteraan is dat zeer duidelijk. Misschien toch nog even naar de dealer en laten calibreren...
'k Heb ook de filler neck mod doorgevoerd. Nu laat 'ie zich makkelijker voltanken (maar méér krijg ik er niet in, ik zal 'm dus eens voorbij de "----" rijbereik moeten rijden want ik vermoed dat er dan nog 1 liter in moet zitten).