Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
Een geluk blijkbaar dat ik de ballast achter de verstraler heb gestoken.
Maar ik vrees dat er een aantal gaan schrikken als ze de reportage, die Stefken ons aangeeft, gaan zien.
Sommigen beginnen al te beven als hun motorkap opengaat om sproeistof bij te doen, dat is nog een paar stappen verder
Dinsdag ben ik dus gaan rijden. Geen probleem, maar m'n klokje is gereset?
Ik wist al dat m'n batterij aan de laatste winter bezig is, maar dan verwachtte ik me eerder aan een abs storing. Het is wel zo dat ik twee keer gestart heb op 60 sec, wegens dat gaskabel storingske.
In't oog houden dus.
GSven ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
GSven schreef:Maar ik vrees dat er een aantal gaan schrikken als ze de reportage, die Stefken ons aangeeft, gaan zien.
Sommigen beginnen al te beven als hun motorkap opengaat om sproeistof bij te doen, dat is nog een paar stappen verder
Daar zit ik niets mee in, maar van elektronica hebt ik bitter weinig verstand.
Vandaag de Xenon lamp geplaatst op mijne RT . Wat een verschil van licht opbrengst zeg !!! .
Om storingen te vermijden van de elektronica , kun je de ballast beter op een afstand van 20 cm van deze plaatsen .
Als dit niet help , of kan , het metalen gedeelte van de ballast mee aan massa leggen .
bij een RT moet dat wel kunnen (die 20 cm) bij een GS zit je een beetje met een dilemma, de ballast ergens in friemelen (frameholte bv) trekt op geen donder of ergens in 't dashboard maar dan dicht bij alles waar 't niet mag zitten...of 't nu onder de verstraler zit of achter het FID het is altijd te dicht...eens kijken of 't niet aan de onderzijde van de snavel kan net voor de oliekoeler... beetje rondsnuisteren
mee aan de massa leggen
is 't voldoende de doos zelf aan de massa te leggen?
Geplaatst aan de linkerzijde ,onder de tank , bijna tegen de motor aan, is een ijzeren staaf naar het balhoofd( en een ijzeren olieleiding ) . Hier met 5 colsombandjes aan vast gezet .
Ver van alle elektronica af + de draden zijn net lang genoeg.
Voor diegen die John proberen te bereiken via e-mail..............
Na een lichte communicatie-fout (een beetje in de stijl van die tss Feya van den Bossche en de Oliesector), tussen hemself en zijne provider, zit onze Nonkel voorlopig zonder internetaansluiting......
Al je hem wil kontakteren, John's GSM nr : 0497 87 39 80
Danny schreef:de H4 in de 1100GS zit er ook in en vraagt heel wat improvisatie...
werken doet het maar aanpassingen zijn nodig !!!!
Danny
Kbegin het zo lichtelek warm en koud te krijgen!
Is het echt zo moeilijk voor een H4 in een Gs1100 te krijgen?Zijn er al werkzaamheden die ik op voorhand kan doen?
Danny schreef:dat is zowat een standaard euvel die kabel eruit...
wat de H4 lamp aangaat voor de 850/1100
de lamp is te groot m.a.w. te diep en past niet in de schelp van de lamphouder...
een gat boren is nodzakelijk maar dan ben je de fijnafregeling kwijt voor de lamphoogte (steuntje achteraan) is wel op te vangen met twee vaste armpjes te bouwen...
kortom we hebben net de GS van Incognito effe aangepakt en bekeken en bemerkt dat er serieus wat wijzigingen noodzakelijk zijn... aan gezien hij geen ABS heeft opteer ik voor de lampbedrading te verlengen en de ballast enz... in de holte onder de tank te plaatsen, teneinde het een beetje ordelijk te houden achter de lamp waar nu een kanjer van een gat in wordt gemaakt en waar de lamp ongeveer een cm doorkomt, wordt wel met een rubber gedicht .
kortom eerst maar eens de draden verlengen, een half dagje vrijmaken en dan een boel afbreken om 't deftig te kunnen installeren, er zijn zeker eenvoudigere methodes maar ze zullen minder degelijk zijn (inwatering etc...
een verwittigd man...
Dit hebben we dus gedaan he,dus ja je kunt wat voorbereiden ,als je het zo doet zoals danny het gedaan heeft he
PS:Bij de lampen waren twee stikkers ????????? heeft er nog iemand zo'n stikker ???????
Is het echt zo moeilijk voor een H4 in een Gs1100 te krijgen?Zijn er al werkzaamheden die ik op voorhand kan doen?
moeilijk nie maar toch goed uitkijken want 't is net wat meer dan wat er op de folder staat...als 't nie lukt or you need help laat maar weten ik ben 't nu al aardig gewend
moeilijk nie maar toch goed uitkijken want 't is net wat meer dan wat er op de folder staat...als 't nie lukt or you need help laat maar weten ik ben 't nu al aardig gewend [/quote
Ik hoop dat je erbij bent wanneer de gezamelijke plaatsing doorgaat?
Alvast bedankt voor de geruststelling!
Beemgreertz
Eerste dag op weg met Xenon,
Dimlicht klaarder en verdere straling zonder de tegenliggers te verblinden,mooi resultaat ben kontent,voor de verstraler ben ik een beetje ontgocheld,maar ik heb dezenmorgen gemerkt dat daar waar ik vroeger mijn fare opzette kan ik nu gewoon met dimlicht rijden,dus algemeen ben ik heel kontent,hiermee wil ik Danny nog eens bedanken voor zijn inzet inzicht en zijn knap en proper werk dat hij (wij ) geleverd heeft.
In het begin moet de lamp een beetje opwarmen zoals een TL lamp is wel grappig,ik heb nergens storing niet de klok of iets anders,zo veel sucses met de instalatie, is toch ni niets voor een H4 voor een 1100 GS
Incognito (Mo) schreef:Eerste dag op weg met Xenon,
Dimlicht klaarder en verdere straling zonder de tegenliggers te verblinden,mooi resultaat ben kontent,voor de verstraler ben ik een beetje ontgocheld,maar ik heb dezenmorgen gemerkt dat daar waar ik vroeger mijn fare opzette kan ik nu gewoon met dimlicht rijden,dus algemeen ben ik heel kontent,hiermee wil ik Danny nog eens bedanken voor zijn inzet inzicht en zijn knap en proper werk dat hij (wij ) geleverd heeft.
In het begin moet de lamp een beetje opwarmen zoals een TL lamp is wel grappig,ik heb nergens storing niet de klok of iets anders,zo veel sucses met de instalatie, is toch ni niets voor een H4 voor een 1100 GS
Incognito, Kzén blij dagget bij U goed gelukt is!!!
Kheb namelijk datzelfde prachtmachien als jij en men lampeke (lees bliksem)
ligt nog bij John. Ik hoop op een beetje bijstand van jullie bij de installatie?
Sukses ermee!!!
Beengreetz
oeps ik heb het op de achterzijde van mijn tellers geplakt met die dubbelzijdige plakstrip die er bij was,
van een k1200lt zit alles in één.
wat kan er gebeuren,kan dit een blijvend defekt veroorzaken?
mvg Dirk