Xenon in je Beemer?
Moderator: GVN
dat denk ik ook.Rasse schreef:Het zal altijd wel voor iemand niet kunnen. Daarom misschien het beste dat John een datum prikt en we ons daar aan houden . En wij passen ons aan. Voilà.John schreef:Dat gaat spijtig genoeg voor mij ook niet lukken.
Of zelfs in 2 groepen , VB RT en GS appart, is mogelijks gemakkelijker om in groep te werken.
-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Dat was ook de bedoeling gezien het grote aantal die graag wat hulp hebben. Dat het iets moeilijker zal zijn dan bij een auto wisten we al wel, gezien er vooral bij een GS dan, niet veel ruimte voorhanden is om dat hoogspanningsblokje netjes op te bergen.
Maar ik hoop dat er nog wel liefhebbers zijn die graag hun diensten aanbieden om hulp te bieden bij de gezamelijke plaatsing. Het kan er alleen maar plezanter op worden.
Eerst moet er al zeker aan Frank Beeper gevraagt worden wanneer het voor hem best uitkomt om zijn onderkomen te mogen gebruiken.
Dan wordt er ook ergens verwacht dat je het nodige gereedschap bij je hebt om de klus te klaren. Dus niet één schroevedraaier voor twintig man, dan gaat dat nooit goed komen.
En het voornaamste! Breng dan wat te drinken mee
eventueel nen barbeque
en een paar stokbroden

Maar ik hoop dat er nog wel liefhebbers zijn die graag hun diensten aanbieden om hulp te bieden bij de gezamelijke plaatsing. Het kan er alleen maar plezanter op worden.
Eerst moet er al zeker aan Frank Beeper gevraagt worden wanneer het voor hem best uitkomt om zijn onderkomen te mogen gebruiken.
Dan wordt er ook ergens verwacht dat je het nodige gereedschap bij je hebt om de klus te klaren. Dus niet één schroevedraaier voor twintig man, dan gaat dat nooit goed komen.
En het voornaamste! Breng dan wat te drinken mee
Volgens gevens van andere Xenon fabrikanten zou het verbruik 1/3 minder zijn dan een standaard H1 lamp van 55W .
Ik denk dat het niet nodig is de zekering te verzwaren . De 7.5A voor RT zou dan ruimschoots moeten volstaan.
Zie ook :
http://www.xenonshop.nl/default.asp?Art ... 2F0A03AD65}
Ik denk dat het niet nodig is de zekering te verzwaren . De 7.5A voor RT zou dan ruimschoots moeten volstaan.
Zie ook :
http://www.xenonshop.nl/default.asp?Art ... 2F0A03AD65}
YOO
John, als 't uitkomt voor mij moogt ge op me rekenen als technisch hulpje
Wel enkele dagen op voorhand afspreken aub, op de laatste sec. kan ik mij soms niet vrijmaken
Grtz, Philip!
P.S Welk gereedschap moet ik meenemen, veronderstel sleutels e.d, maar is er ook krimpcouse, striptang, kniptang, kabelklemtang, e.d nodig
John, als 't uitkomt voor mij moogt ge op me rekenen als technisch hulpje
Wel enkele dagen op voorhand afspreken aub, op de laatste sec. kan ik mij soms niet vrijmaken
Grtz, Philip!
P.S Welk gereedschap moet ik meenemen, veronderstel sleutels e.d, maar is er ook krimpcouse, striptang, kniptang, kabelklemtang, e.d nodig
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Joe,
Ik regel mij wel naar de afgesproken dag en uur. (al zou een zondag het beste uitkomen)
Sleutels, tangen en dergelijke breng ik ook zelf mee, juist een beetje technishe steun zal ik mischien kunnen gebruiken. (ik wil de boel daar niet in brand steken.
)
Groeten, Stef
Ik regel mij wel naar de afgesproken dag en uur. (al zou een zondag het beste uitkomen)
Sleutels, tangen en dergelijke breng ik ook zelf mee, juist een beetje technishe steun zal ik mischien kunnen gebruiken. (ik wil de boel daar niet in brand steken.
Groeten, Stef
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
-
Michel
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 27 sep 2004, 23:31
- Locatie: Dat klein dorpke op blz 45 van clubjournaal 1/2005
Zoals beloofd vandaag dat spel eens uitgemeten.
De hoogste piek was 7.8A gedurende de start-up, dit gedurende minder dan één seconde. De afname gedurende constant branden was tussen 4.6 en 5.2Amp.De 1150RT heeft een kruislichtdraadje van 1mm², dit is voldoende.
Nu is er nog één vraag voor de specialisten: Op de Rt staat er geen zekering op de kruislichtkabel ( of heb ik het mis?). De schakelaar wordt dus de zwakke schakel in de ketting. Weet er iemand hoeveel Amp. dat de schakelaar van een RT aankan?
Op de witten zijne moto ga ik alleszins een zwevende zekering van 7.5A en een relais monteren, het is misschien niet echt nodig maar ik voel er mij wel beter bij.
De hoogste piek was 7.8A gedurende de start-up, dit gedurende minder dan één seconde. De afname gedurende constant branden was tussen 4.6 en 5.2Amp.De 1150RT heeft een kruislichtdraadje van 1mm², dit is voldoende.
Nu is er nog één vraag voor de specialisten: Op de Rt staat er geen zekering op de kruislichtkabel ( of heb ik het mis?). De schakelaar wordt dus de zwakke schakel in de ketting. Weet er iemand hoeveel Amp. dat de schakelaar van een RT aankan?
Op de witten zijne moto ga ik alleszins een zwevende zekering van 7.5A en een relais monteren, het is misschien niet echt nodig maar ik voel er mij wel beter bij.
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Michel, die schakelaar bediend een relais. Dus gaat die nooit de spanning van de lamp te verwerken krijgen. Of zie ik het verkeerd? Want bij mijn RTtje heb ik ook geen zekering gevonden, wél een relais.
Laatst gewijzigd door John op 30 jan 2006, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jo De Paepe
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
@ John,
ik ken de constructie niet van het voorschakelapparaat van jullie lampjes,maar ik heb er reeds enkele van Touratech op GS'en geplaatst .
Daar wordt het voorschakelapparaat in de holle ruimte van het balhoofd geplaatst.( net voor de scchokdemper)
In het gietaluminium element van het fame is zelfs een gaatje voorzien aan de kant van het typeplaatje met framenummer.
Allez succes
ik ken de constructie niet van het voorschakelapparaat van jullie lampjes,maar ik heb er reeds enkele van Touratech op GS'en geplaatst .
Daar wordt het voorschakelapparaat in de holle ruimte van het balhoofd geplaatst.( net voor de scchokdemper)
In het gietaluminium element van het fame is zelfs een gaatje voorzien aan de kant van het typeplaatje met framenummer.
Allez succes
Merci, tis maar te hopen dat ik niet begin te zweven.Michel schreef:Zoals beloofd vandaag dat spel eens uitgemeten.
De hoogste piek was 7.8A gedurende de start-up, dit gedurende minder dan één seconde. De afname gedurende constant branden was tussen 4.6 en 5.2Amp.De 1150RT heeft een kruislichtdraadje van 1mm², dit is voldoende.
Nu is er nog één vraag voor de specialisten: Op de Rt staat er geen zekering op de kruislichtkabel ( of heb ik het mis?). De schakelaar wordt dus de zwakke schakel in de ketting. Weet er iemand hoeveel Amp. dat de schakelaar van een RT aankan?
Op de witten zijne moto ga ik alleszins een zwevende zekering van 7.5A en een relais monteren, het is misschien niet echt nodig maar ik voel er mij wel beter bij.
ALs er iemand en foto moet hebben hoe BMW de boite plaats dat kan ik nemen op mijn gs hé.
@ jo idd zo is het op mijn gs ook geplaatst en ik denk dat daar genoeg plaats voor is.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Chris, heb jij nog een RT met een schakelaar voor het licht? Ik weet dat ze dat op een bepaald moment hebben aangepast, maar weet niet juist vanaf wanneer.Chris schreef:Mijne RT (2004) heeft wel degelijk een zekering (F9=7.5 A). Deze is voor de relais geschakeld. Schakelaar is NIET belast door de lamp.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Heb het elektrisch schema van de R1150RT eens even bekeken. De modellen voor sept 2003 hebben geen zekering en geen relais voor de koplamp. Dus alles gaat via de schakelaar. Na sept 2003 is de schakelaar vervangen door een relais en een zekering van 7.5 A.
Het opgenomen vermogen van een xenon lamp is niet hoger dan die van een halogeen lamp , behalve de korte piek bij het opstarten. Gezien je voor xenon toch met een elektronika zit. Zou ik bij de oudere modelen ( voor september 2003 en met schakelaar ) een relais en een zekering bij plaatsen.
Het opgenomen vermogen van een xenon lamp is niet hoger dan die van een halogeen lamp , behalve de korte piek bij het opstarten. Gezien je voor xenon toch met een elektronika zit. Zou ik bij de oudere modelen ( voor september 2003 en met schakelaar ) een relais en een zekering bij plaatsen.





