duurste gs in belgie ?? :-)) NO WAY !!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Gswa schreef:
Als de motor trekt naar een kant en je kan onmogelijk zonder handen rijden (en recht blijven uiteraard) dan is het tijd om je motor bij een speciaalzaak te laten opmeten.
Strange, ik kan ook niet perfect zonder handen rijden. Mijn motor trekt dan lichtjes naar rechts en het is nochtans geen geaccidenteerde. Ik rijdt wel met tamelijk zware bagage rechts. Iemand gelijkaardige ervaringen? Moto is een 1150GSA

Cheers

Demito
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Hi,
Swa, stond je in neutraal als je probeerde zonder handen te rijden? Anders zal het afremmen op de motor een afwijking genereren. Ik denk dat onze boxers met draaiende motor altijd een beetje naar rechts zullen trekken.
MM GS suc6 met de herstelling van je motor.
Groetjes
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

demito schreef:
Gswa schreef:
Als de motor trekt naar een kant en je kan onmogelijk zonder handen rijden (en recht blijven uiteraard) dan is het tijd om je motor bij een speciaalzaak te laten opmeten.
Strange, ik kan ook niet perfect zonder handen rijden. Mijn motor trekt dan lichtjes naar rechts en het is nochtans geen geaccidenteerde. Ik rijdt wel met tamelijk zware bagage rechts. Iemand gelijkaardige ervaringen? Moto is een 1150GSA

Cheers

Demito
Nog eens proberen in neutraal, de cardan aandrijving doet rare dingen met ne moto als je gas lost :shock:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gswa

Bericht door Gswa »

Zonder handen rijden moet normaal eenvoudig zijn. Het spreekt vanzelf dat je een beetje rekening moet houden met de omstandigheden.
Enkele zaken die het een en het ander gaan bemoeilijken zijn bv:
Rijden met windvlagen van 9 Beaufort zijwind :lol: .
Een ongelijke gewichtbelasting linker rechterkant moto.
Je stuur loslaten nadat je juist in 2de versnelling de toerenteller even brutaal in het rood hebt getrokken :mrgreen: .

Maar als je in de hoogste versnelling op een constante snelheid van pak weg 100 Km/h je stuur loslaat, moet de zaak toch eenvoudig recht te houden zijn. Maar als je direkt een rijvakje extra nodig hebt de volgende 10 meter, dan kan je best je motor even op de richtbank laten plaatsen.

Dus eenvoudig kan je stellen dat indien je motor een normaal rijgedrag vertoont, het nogal zal meevallen met de uitlijning van je rijwielgedeelte :wink: .
Laatst gewijzigd door Gswa op 25 feb 2006, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Swa
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Gswa schreef:Dus eenvoudig kan je stellen dat indien je motor een normaal rijgedrag vertoont het nogal zal meevallen met de uitlijning van je rijwielgedeelte :wink: .
Waarom zou je een motor met een normaal rijgedrag laten uitlijnen :?: :wink:
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
MM GS

Bericht door MM GS »

@ dbemeyer : gswa schreef dat je ,bij een motor die een normaal rijgedrag vertoont, een uitlijning van het rijwielgedeelte hebt dat ok is !
je hoeft dus niets te laten uitlijnen. :shock:

@ hans : ik heb je link gevolgd en n programma gedownload maar dat geeft nog geen resultaat ... hij wil die rar file niet openen of converteren :oops: k blijf verder zoeken
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Ik heb en motor gehad waar ik een ongeluk mee gehad had..
Reed met een normaal rijgedrag maar als je er achter reed dan zag je dat dat voorwiel meer links stond dan het achterwiel, heb hem hiervoor weggedaan.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Relax

Bericht door Relax »

Was dat die matzwarte?
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik weet niet of het bij die nieuwe boxers ook zo is, maar die oude dingen stonden standaard niet mooi in lijn! Was maar een centimer of zo, en de ene kracht moest de andere opheffen, waardoor ie weer rechtdoor reed. Maar je hoort nu nog vaak dat nieuwe boxers een voorwielslijtage vertonen die niet gelijk is aan twee zijden??
Hoe ik test of een motor lekker lijnt? Eerst even van nul tot topsnelheid, vaak schud een krom balhoofd dan boven de 170 de achterkant van de fiets door mekaar (ja hoor, vooraan krom, achteraan shaken). Daarna even negentig rijden, en dan alles loslaten en laten vertragen tot 50 per uur. Meestal "wobbelt" het stuur als je door 80, 70, 60 gaat, tenminste als bvb de vork niet mooi recht is. Handen bij twijfel niet te ver van het stuur houden, kan soms hard slaan.
Bij de nieuwe R modellen is het echter een heel appart verhaal, omdat het blok het grootste deel van het oude frame vervangt.
Nog een tip: steek een ongeval motor in mekaar en nodig dan een vriend van het mindere soort uit voor een ritje met jouw motor. En dat hij zich maar eens goed laat gaan :twisted:
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Relax schreef:Was dat die matzwarte?
Tuurlijk was die zwart.. maar niet mat. Maar hed hem origineel wel zo gekocht..
Heb maar één rode gehad en was rap weg.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
brit

Bericht door brit »

de witten schreef: Tuurlijk was die zwart.. maar niet mat. Maar hed hem origineel wel zo gekocht..
Heb maar één rode gehad en was rap weg.
tssss, te weinig liefde in je leven?
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

even geprobeerd in neutraal en hij loopt zo recht als maar zijn kan! Zelfs met oneven bagage :D
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

LOMAX schreef:Ik weet niet of het bij die nieuwe boxers ook zo is, maar die oude dingen stonden standaard niet mooi in lijn! Was maar een centimer of zo, en de ene kracht moest de andere opheffen, waardoor ie weer rechtdoor reed.
Bij oude Guzzi's en BMW's, waar mee werd geraced in Battle Of The Twins, was het heel gewoon dat het achterwiel uit center werd gezet, vooral om een bredere achterband te kunnen monteren, ivm de cardan. Het zal ongetwijfeld wel een invloed op het stuurgedrag en slijtage vd banden hebben, maar als er mee werd geraced, zal het wel niet zo erg zijn zeker.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Dirk Pauwels schreef:
Het zal ongetwijfeld wel een invloed op het stuurgedrag en slijtage vd banden hebben, maar als er mee werd geraced, zal het wel niet zo erg zijn zeker.
Die mannen kijken niet op een band meer of minder dacht ik. :wink:
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Dirk Pauwels schreef:Bij oude Guzzi's en BMW's, waar mee werd geraced in Battle Of The Twins, was het heel gewoon dat het achterwiel uit center werd gezet, vooral om een bredere achterband te kunnen monteren, ivm de cardan. Het zal ongetwijfeld wel een invloed op het stuurgedrag en slijtage vd banden hebben, maar als er mee werd geraced, zal het wel niet zo erg zijn zeker.
Een kenner, tof! Het betekende wel dat een linker- en een rechterbocht verschillende reacties en technieken vroeg, maar eenmaal je het onder de knie had, ging het, zelfs met minder pk's, oerend hard. Zelfs nu nog, met de veel minder "reactiekrachtgevoelige" paralever achterkant, valt het mij op: als ik denk van een bocht naar links niet te halen, dan draai ik gewoon brutaal het gas even dicht, en hij valt mooi naar binnen. in combinatie met een beetje achterrrem stuurt ie dan haast als een Ducati 8) . En naar rechts werkt dat niet. Gewoon aan gaan hangen is dan de boodschap, en bedenken dat een betere kijktechniek dit soort vergissingen zou vermijden. Ik wordt oud. Ik schrijf zelfs dt in de eerste persoon enkelvoud :wink:
Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

Dirk Pauwels schreef:
Bij oude Guzzi's en BMW's, waar mee werd geraced in Battle Of The Twins, was het heel gewoon dat het achterwiel uit center werd gezet,
zelfs bij de R1150 reeks is dit af fabriek het geval, 3mm +/- 6mm marge, als ik me niet vergis.
Gswa

Bericht door Gswa »

Hoe is het ondertussen met de duurste GS aller tijden? 8)
Groetjes Swa
MM GS

Bericht door MM GS »

weet er iemand of het mogelijk is om alsnog de titel van een topic aan te passen ?
dat duurste aller tijden mag er van af !!

na rondzoeken en rondbellen heb ik verschillende tweedehands onderdelen kunnen vinden bij groenen in eindhoven ! ik mocht zowaar in twee grote bakken met onderdelen uitzoeken wat ik nodig had !! de stukken zijn wel degelijk gebruikt maar om het te zien moet je al met je neus erop zitten en dan nog heel goed kijken :D
toch een paar dingen nieuw moeten kopen, maar totale rekening (inclusief eigen werkuren en verplaatsingen) komt voorlopig op : 425 € - berekening tov originele offerte moet k nog maken.

ben wel nog op zoek naar n paar spullen :
volledig koplamp & tellerpartij + steunen van scherm, pinkers en koplamp

vandaag nog enkele uurtjes gewerkt en de zender en schakelaar van kontaktslot vervangen !! was erg leuk werk en fijn om te zien hoe die dingen in elkaar zijn gezet, hele stuur en kroonplaat (?) moest eraf genomen worden en speciale bmw schroeven uitgeboord ...
maar toch weer veel plastiek tegengekomen :evil:

kleppendeksel vervangen en hup, starten die handel

spanning bij het omdraaien van de sleutel...
achterlicht en een klein lampje tussen de blootliggende kabelboom licht op en met n bang hartje druk ik op de startknop ...
WAW :lol: :lol: hij draait !!!
de sound klinkt erg rustig en bekend en een goedriekende damp komt uit de uitlaat !!!

ik ben nog geen vader maar k vermoed dat mn gevoel dan ongeveer zoiets moet zijn ( x 10.000 dan :roll: )

nog even alles afwassen - hangt nog originele modder aan van de londerzeelse velden - hij ziet er toch al weer n heel stuk beter uit !

volgende stap is lamp en tellerpartij en alle toeters en bellen terug monteren + remmen nakijken en dan testritje maken om te zien of die hele handel toch niet ergens krom draait ...

enfin, het ziet er naar uit dat tegen eind maart ik terug aan het rijden ben !!
JP : 26 ste zal te vroeg zijn om mee te rijden maar bij n volgende gelegenheid zeker veel goesting om aan te sluiten ! succes ginder
GSven

Bericht door GSven »

MM GS schreef:weet er iemand of het mogelijk is om alsnog de titel van een topic aan te passen ?
dat duurste aller tijden mag er van af !!
Naar de eerste post van het topic gaan, edit klikken en titel aanpassen
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Gswa

Bericht door Gswa »

Allez, dat gaat goed komen 8) .
En aan uw voorlopige onkosten nota te zien, hebt ge nog een klein beetje spare ten opzichte van het bedrag dat men u eerst had voorgesteld :roll: .
Groetjes Swa
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

MM GS schreef: JP : 26 ste zal te vroeg zijn om mee te rijden maar bij n volgende gelegenheid zeker veel goesting om aan te sluiten ! succes ginder
Dat gaat helemaal goed komen met je GS!!!! Je bent altijd welkom om eens tot alhier te komen he, die route is altijd te rijden!
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
luc boxer

Bericht door luc boxer »

MM GS:
na rondzoeken en rondbellen heb ik verschillende tweedehands onderdelen kunnen vinden bij groenen in eindhoven !
De naam groenen in eidhoven komt regelmatig voor op het forum maar is bij mij nog niet gekend, is dit te vergelijken met bv: de knalpot of de hobbyist :?:
http://www.knalpot.nl/paginas/frameset.htm
http://www.hobbyist.nl/index.php
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
MM GS

Bericht door MM GS »

groenen is een motorzaak met jonge occasies en achteraan een hele hal vol oude / te slopen / gesloopte motors !
vriendelijk personeel en adrie groenen (de baas ?) loopt er persoonlijk rond met 2 telefoons ... hij krijgt constant telefoon om prijzen of beschikbaarheid van onderdelen of motors te checken !
vandaar dat hij mij zelf in de dozen liet rondsnuffelen
een prijsvoorbeeld : kleppendeksel bij de knalpot was 50€ maar met schuifschade dus nog te herspuiten ; bij groenen was dat 75 € maar enkel 1 klein krasje onderaan ! terwijl n nieuwe 122,12 € moet kosten !!

even rondkijken en bellen loont dus !
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Relax

Bericht door Relax »

Leuke aanpassing van de titel en goed het te lezen.
Plaats reactie