1000 bochten
Moderator: GVN
Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Re: 1000 bochten
HAVE FUN ! Toegegeven de snelheid die jij kan aanhouden terwijl je op zo'n roadbook rijdt
Achtereen kan jij zo'n soort Buffalo Bill Show gaan opvoeren. Mensen weten niet meer wat ze zien

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Frank K,
Nu heb ik zelf niet zo heel veel ervaring met roadbook-rijden.
Heb het in mijn verleden wel enkele keren gedaan met de opel 4x4 club, wat nog iets ingewikkelder werd bij off-road trips.
Op de moto was het voor mij nog maar de 2e rit op road-book (de eeerste was enkele jaren geleden ééntje van Sellbach/Lier).
Nu die van de brandweer (als we toch over dezelfde spreken, nl Edegem-Lint) was m.i. zeker geen moeilijke. Ik heb hem, al zeg ik het zelf, vrij vlot en helemaal solo-eenzaam-en-alleen gereden.
Het probleem is dat de mensen te "kort" kijken (of hoe moet ik dat zeggen). Ze verwachten dat elke straat, baan, afslag, kruispunt op het roadbook aangeduid staat, wat uiteraard onmogelijk is, want dan rij je met een atlas rond ipv een roadbook.
Maar, zoals met alles, je moet het regelmatig doen om er een zekere handigheid in te krijgen.
Het helpt uiteraard ook als je een beetje een visueel geheugen hebt en enkele opeenvolgende situatie's kan memoriseren.
Ook handig is natuurlijk kennis van de omgeving. Ik zit beroepsmatig al veel op de baan en dat heeft toch ook zijn voordelen.
Vroeger reed ik verloren 7 straten voorbij mijn huis.
Ondertussen heb ik ook zelf al enkele toeren georganiseerd, en daar steek je ook heel wat van op.
En toch rij ik ook eens graag in het spoor van ... Gewoon ontspannen en met volle teugen genietend van het landschap en de omgeving. Want dat mis je wel eens als je steeds "kopwerk" verricht.
mvg
Nu heb ik zelf niet zo heel veel ervaring met roadbook-rijden.
Heb het in mijn verleden wel enkele keren gedaan met de opel 4x4 club, wat nog iets ingewikkelder werd bij off-road trips.
Op de moto was het voor mij nog maar de 2e rit op road-book (de eeerste was enkele jaren geleden ééntje van Sellbach/Lier).
Nu die van de brandweer (als we toch over dezelfde spreken, nl Edegem-Lint) was m.i. zeker geen moeilijke. Ik heb hem, al zeg ik het zelf, vrij vlot en helemaal solo-eenzaam-en-alleen gereden.
Het probleem is dat de mensen te "kort" kijken (of hoe moet ik dat zeggen). Ze verwachten dat elke straat, baan, afslag, kruispunt op het roadbook aangeduid staat, wat uiteraard onmogelijk is, want dan rij je met een atlas rond ipv een roadbook.
Maar, zoals met alles, je moet het regelmatig doen om er een zekere handigheid in te krijgen.
Het helpt uiteraard ook als je een beetje een visueel geheugen hebt en enkele opeenvolgende situatie's kan memoriseren.
Ook handig is natuurlijk kennis van de omgeving. Ik zit beroepsmatig al veel op de baan en dat heeft toch ook zijn voordelen.
Vroeger reed ik verloren 7 straten voorbij mijn huis.
Ondertussen heb ik ook zelf al enkele toeren georganiseerd, en daar steek je ook heel wat van op.
En toch rij ik ook eens graag in het spoor van ... Gewoon ontspannen en met volle teugen genietend van het landschap en de omgeving. Want dat mis je wel eens als je steeds "kopwerk" verricht.
mvg
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Idd, oefening baart kunst. Tijdens clubritjes die ook op gps staan volg ik meestal iemand die gps heeft, doch ook mijn roadboek.
't Is soms veel hoofdrekenen maar het geeft toch net een extra dimensie aan het motorrijden... vind ik...
Roadboek van brandweer was goed, doch verkeerd afgedrukt (recto-verso)
't Is soms veel hoofdrekenen maar het geeft toch net een extra dimensie aan het motorrijden... vind ik...
Roadboek van brandweer was goed, doch verkeerd afgedrukt (recto-verso)

De rit is uiteindelijk toch als route te verkrijgen na inschrijving op zaterdag , dit is te lezen op de site.
Ik zie wel, bolleke pijl is leuk. Met de route als backup rij je niet zover verloren indien je eens mist.
Zijn er forummers vanavond aldaar?
Ik zie wel, bolleke pijl is leuk. Met de route als backup rij je niet zover verloren indien je eens mist.
Zijn er forummers vanavond aldaar?
-
Jo De Paepe
Yep,
kan er iemand de tracklog van zijn GPS aanzetten ?
kan er iemand de tracklog van zijn GPS aanzetten ?
Zo, 1000bochten zitten erop. Vanachtend om 06.10 aangezet in Deurne en precies om 16.10 stond ik terug aan de deur.
Deze morgen kwam ik om 08.05 aan in Oberhausen. Eerst dacht ik daar een ontbijtje te nemen maar het was daar een file van jewelste.
Gelukkig rijd ik op een papieren roadboek want aan de stand voor de rit op je gps te laten zetten was het ook rijendik aanschuiven.
Om 08.30 de rit aangevangen en om 14.00 was ik terug.... als eerste
Prachtige bochten en een keigoed roadboek!!
Deze morgen kwam ik om 08.05 aan in Oberhausen. Eerst dacht ik daar een ontbijtje te nemen maar het was daar een file van jewelste.
Gelukkig rijd ik op een papieren roadboek want aan de stand voor de rit op je gps te laten zetten was het ook rijendik aanschuiven.
Om 08.30 de rit aangevangen en om 14.00 was ik terug.... als eerste

-
Relax
'k Wil die ook wel 'ns rijden, maar roadbookroller past niet meer op deze brommer. Zal dus moeten wachten op GPS-track en m'n maat meenemen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
YOO
Heb zo zelfs met m'n Chalmet verscheidene reizen gedaan, lukt perfect.
Grtz, Philip!
Nonsens, met een Ram bevestiging is diene cockpit van een GS(A)1200 een droom. 't Zut er vol met allerhande stangen en buizen waar je een Ram bol kan op klemmen. Een medium knijper, en aan je roadbookroller ook een bol, en 't is geklaardRelax schreef: ...roadbookroller past niet meer op deze brommer.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Koppel!! schreef:YOO
Nonsens, met een Ram bevestiging is diene cockpit van een GS(A)1200 een droom. 't Zut er vol met allerhande stangen en buizen waar je een Ram bol kan op klemmen. Een medium knijper, en aan je roadbookroller ook een bol, en 't is geklaardRelax schreef: ...roadbookroller past niet meer op deze brommer.![]()
Grtz, Philip!
-
Relax
Sjust. Om het ding te verkopen. Maar niet om een GPS te kopen. Ik ken de weg naar m'n werk en terug.
I respect your opinion. But I don't give shit.
WOW, da's snel.Frank K schreef:Zo, 1000bochten zitten erop. Vanachtend om 06.10 aangezet in Deurne en precies om 16.10 stond ik terug aan de deur.
Om 08.30 de rit aangevangen en om 14.00 was ik terug.... als eerste![]()
Ik ben ook zo. Maar ik had mijn vrouw achterop en die wil altijd stoppen
Prachtige rit hé.
De laatste 120km heb ik aangepikt bij 3 BMW's die er als een speer vandoor gingen. 2 gs'sen 1200 en een oude k 1100. Op droog asfalt gingen de voetsteunen tegen de grond, op halfnat gingen ze nog als een speer.Later begon er nog een zwarte k1200r te volgen, die nog een schepje bovenop dat tempo kon doen. Keiveel fun gehad. Tijdens een stop in Dohan bleken het 3 mannen te zijn van tussen de vijftig en de zestig. We hebben nog een halfuur nagelachen van de spanning.
Je ziet duidelijk dat BMW-rijders veelrijders zijn. Ervaring zie je vanop grote afstand.
Misschien zitten die mannen hier ook op het forum??? Zo'n ritje wil ik nog wel eens overdoen.
Toen ik thuis kwam dachten ze dat ik de rit niet had uitgereden.... gelukkig een pin als bewijs.nopper schreef:WOW, da's snel.Frank K schreef:Zo, 1000bochten zitten erop. Vanachtend om 06.10 aangezet in Deurne en precies om 16.10 stond ik terug aan de deur.
Om 08.30 de rit aangevangen en om 14.00 was ik terug.... als eerste![]()
Ik ben ook zo. Maar ik had mijn vrouw achterop en die wil altijd stoppen![]()
Prachtige rit hé.
De laatste 120km heb ik aangepikt bij 3 BMW's die er als een speer vandoor gingen. 2 gs'sen 1200 en een oude k 1100. Op droog asfalt gingen de voetsteunen tegen de grond, op halfnat gingen ze nog als een speer.Later begon er nog een zwarte k1200r te volgen, die nog een schepje bovenop dat tempo kon doen. Keiveel fun gehad. Tijdens een stop in Dohan bleken het 3 mannen te zijn van tussen de vijftig en de zestig. We hebben nog een halfuur nagelachen van de spanning.Man dat ging effe hard. Die vent met die oude k1100lt zijn schoenzolen lagen open van tegen de grond te zitten
Ze waren er wel van verschoten dat ik bleef volgen met de 1150gs met duo achterop.
Je ziet duidelijk dat BMW-rijders veelrijders zijn. Ervaring zie je vanop grote afstand.
Misschien zitten die mannen hier ook op het forum??? Zo'n ritje wil ik nog wel eens overdoen.
Bij mij heeft er een tijdje een Suz en een heel oude Honda 750 aan mijn wiel gehangen....
Ik houd het ritje bij, is zeker een aanrader..... volgens mij kennen ze in Luxemburg geen winter, de banen zijn daar als biljartlakens

-
danny1150gs
hej!
dit jaar voor de eerste keer de 1000 bochten gereden en het was zeker de moeite. ik ben echter de route vergeten op te slaan en nu heeft de gps het begin van de tracklog gewist, waardoor ik het eerste stuk van de route kwijt ben (het stuk tot boullion). Is er iemand die de route nog volledig heeft en deze wil doorsturen? (liefst voor garmin)
en mssn ijdele hoop, maar heeft er iemand een afdekkapje van het gereedschapsbakje gevonden van een 1150 gs? het mijne is gaan vliegen tijdens in het begin van de tocht.
grtjs, Danny
dit jaar voor de eerste keer de 1000 bochten gereden en het was zeker de moeite. ik ben echter de route vergeten op te slaan en nu heeft de gps het begin van de tracklog gewist, waardoor ik het eerste stuk van de route kwijt ben (het stuk tot boullion). Is er iemand die de route nog volledig heeft en deze wil doorsturen? (liefst voor garmin)
en mssn ijdele hoop, maar heeft er iemand een afdekkapje van het gereedschapsbakje gevonden van een 1150 gs? het mijne is gaan vliegen tijdens in het begin van de tocht.
grtjs, Danny
Tijdens de 1000 bochten heb ik ook een r1150gs gespot. Een grijze.
Die reed zonder windscherm. In de plaats van het zilveren kapje over de teller had die een gelakte kunststof spoiler/winddeflector, die heel wat hoger was dan dat originele kapje.
Iemand een idee waar ik zo'n ding kan vinden. Heet zag er best sportief/agressief uit.
Of kent iemand e persoon in kwestie???
Alvast bedankt
Die reed zonder windscherm. In de plaats van het zilveren kapje over de teller had die een gelakte kunststof spoiler/winddeflector, die heel wat hoger was dan dat originele kapje.
Iemand een idee waar ik zo'n ding kan vinden. Heet zag er best sportief/agressief uit.
Of kent iemand e persoon in kwestie???
Alvast bedankt