schotland 2008
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
GSPeP
- Contacteer:
Hier vindt je ook nog een reeks foto's van de "Scotland Riders" reis in 2006
http://gspep.smugmug.com/Travel/171739
GSPeP schreef:Hier vindt je ook nog een reeks foto's van de "Scotland Riders" reis in 2006
ook veel en schoon fotos , het gaat ne lange winter worden
-
bijnaextuc
Héél knap idd => route volgen en terwijl de foto's bekijken en het hoogteverschil ziendemito schreef:kijk ook eens op mijn homepage voor routes en pics voor Schotland.
'k Ga dit ook blijven volgen, want Schotland staat allang op mijn verlanglijstje en vermits we nog niet zeker zijn welke richting we volgend jaar uitgaan ....
Ierland heb ik al 2 keer gedaan en ook on-gel-oofe-lijk knap.
Wales ben ik doorgereden op weg naar Ierland, maar wil ik zeker ook nog eens grondig bezoeken, want ook fantastisch mooi
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Idd,bijnaextuc schreef:Hey Rudylexus,kwam je vroeger niet op het auto 55 forum?
Of mss een ander forum met de Cruiser.
Ik heb ook een zalige cruiser gehad.
Herinner mij een fotoke waar uwe cruiser verlaagt was
Thats me, the one and only.
Hi hi, volgende maand ga ik hem nog eens verlagen.
Groetjes Rudy

-
Motorista7
Het noordoosten is misschien niet zo vruchtbaar en groen als andere delen, maar net omdat het zo anders is, is het de moeite waard vinden wij. Bovendien is het noordwesten vanaf Tongue (naar Durness etc.) een absolute aanrader. En je moet naar het Noorden om via de westkust in de Highlands de mooie route naar het zuiden te kunnen rijdenduveltje4 schreef:Loont het de moeite tot helemaal in het noorden door te rijden?
R1200R
-
lucsa
- Contacteer:
Ik sluit me aan bij de reactie van Motorista7.
John o' Groats vonden we niet zo indrukwekkend ( te toeristisch) maar de vlakbij gelegen Duncansby Head dan weer wel.
Van daaruit de noordkust volgend kom je bij het prachtige Loch Eriboll.
Om daarna vanaf Durness de westkust te volgen richting Skye.
http://lucsa1.be/Schotland2006/schotland2006dag10.htm
John o' Groats vonden we niet zo indrukwekkend ( te toeristisch) maar de vlakbij gelegen Duncansby Head dan weer wel.
Van daaruit de noordkust volgend kom je bij het prachtige Loch Eriboll.
Om daarna vanaf Durness de westkust te volgen richting Skye.
http://lucsa1.be/Schotland2006/schotland2006dag10.htm
Re: schotland 2008
vandaag de definitieve versie van onze trip op de website gezet , met slaapplaatsen .
de tiketten van superfast ferrys en de binnenlandse overtochten heb ik al ontvangen .
nu alleen nog maar waaaaaaaaaaaaaaaaachten .
voor de geintereseerde : http://users.telenet.be/pascal.cuypers1/pipeline.htm
de tiketten van superfast ferrys en de binnenlandse overtochten heb ik al ontvangen .
nu alleen nog maar waaaaaaaaaaaaaaaaachten .
voor de geintereseerde : http://users.telenet.be/pascal.cuypers1/pipeline.htm
Een motortrip door Schotland is voor mij ook altijd een droom geweest. Het enige probleem bij mij is "plannen", is het eigenlijk te doen naar Schotland te trekken zonder iets te plannen en gewoon overnachten waar het je uitkomt? (vergelijk het met Duitsland, daar kan je ook altijd wel ergens terecht)
-
de Ron
Inderdaad, ben er jaren geleden met 2 motards naartoe gereden, het enige wat je moet vastleggen is de overtocht (bvb IJmuiden-Newcastle). Voor de rest in Schotland hebben we 9 dagen rondgetrokken vanaf de 2de week van september (schitterend weer gehad). Hadden op voorhand nergens een overnachting geboekt, er zijn overal B&B te vinden. In juli en augustus is het misschien iets moeilijker om een overnachting te vinden, doch met het grote aantal B&B's denk ik toch dat het geen echt probleem kan zijn.
Vrijwel overal vriendelijke mensen. Alleen oppassen als je redelijk afgelegen gebieden gaat doen, er kan dan de eerstvolgende 150 km geen benzine te vinden zijn !
Vrijwel overal vriendelijke mensen. Alleen oppassen als je redelijk afgelegen gebieden gaat doen, er kan dan de eerstvolgende 150 km geen benzine te vinden zijn !
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
-
ChiChiWaWa
Vorig jaar in November voor de eerste keer in Schotland geraakt.
Dit jaar moet ik terug omdat de vriendin het nu ook wel een keer wil zien - jammer hé
Overzet naar Newcastle ligt vast, B&B's zijn bevestigd, 6 nachtjes, 7 dagen ... Niet genoeg om alles te doen en te zien, maar zo heb ik een excuus om over een paar jaar terug te gaan
Niet de goedkoopste bestemming, maar zeer zeker de moeite waard, en dan heb ik misschien de mooiste plaatsen nog niet gezien.
Onze geplande routes zien kan je in Google Earth bekijken :
http://www.chichiwawa.com/WebPics/Googl ... 202008.kmz
Uiteraard zijn tips altijd welkom.
Dit jaar moet ik terug omdat de vriendin het nu ook wel een keer wil zien - jammer hé
Overzet naar Newcastle ligt vast, B&B's zijn bevestigd, 6 nachtjes, 7 dagen ... Niet genoeg om alles te doen en te zien, maar zo heb ik een excuus om over een paar jaar terug te gaan
Niet de goedkoopste bestemming, maar zeer zeker de moeite waard, en dan heb ik misschien de mooiste plaatsen nog niet gezien.
Onze geplande routes zien kan je in Google Earth bekijken :
http://www.chichiwawa.com/WebPics/Googl ... 202008.kmz
Uiteraard zijn tips altijd welkom.
E-mail : ChiChiWaWa @ gmail.com
-
Frans
duveltje4 schreef:Een motortrip door Schotland is voor mij ook altijd een droom geweest. Het enige probleem bij mij is "plannen", is het eigenlijk te doen naar Schotland te trekken zonder iets te plannen en gewoon overnachten waar het je uitkomt? (vergelijk het met Duitsland, daar kan je ook altijd wel ergens terecht)
Geen enkel probleem want met BB via bv Jetair geboekt kan je grote ontgoochelingen oplopen, heb er zeer negatieve ervaringen mee gehad; ter plaatse keus genoeg bij iedere middelgrote stad /dorp zijn er te vinden.
Dju nu ben ik aan het twijfelen... zou ik dan toch naar Schotland gaan? Of doe ik eerst de trip door Duitsland?...Geen enkel probleem want met BB via bv Jetair geboekt kan je grote ontgoochelingen oplopen, heb er zeer negatieve ervaringen mee gehad; ter plaatse keus genoeg bij iedere middelgrote stad /dorp zijn er te vinden.
@optie 1 Ik ga altijd calais dover.
De reden is dat ik dan in 2 (of 3) dagen naar schotland rij.
Eerste stop bij Banbury kamperen in Great Bourton.
Daarna door ri Windemere in het Lake District, soms blijf ik daar 1 of 2 dagen, kun je even de hard knot en wrynose pass doen.
Daarna door ri Oban of Edinburgh....
Dan zie je een mooi stuk van de UK. Vanuit Banbury kun je ook nog ri Wales gaan....
De reden is dat ik dan in 2 (of 3) dagen naar schotland rij.
Eerste stop bij Banbury kamperen in Great Bourton.
Daarna door ri Windemere in het Lake District, soms blijf ik daar 1 of 2 dagen, kun je even de hard knot en wrynose pass doen.
Daarna door ri Oban of Edinburgh....
Dan zie je een mooi stuk van de UK. Vanuit Banbury kun je ook nog ri Wales gaan....
-
lucsa
- Contacteer:
Welke negative ervaringen bedoel je?Frans schreef:
Geen enkel probleem want met BB via bv Jetair geboekt kan je grote ontgoochelingen oplopen, heb er zeer negatieve ervaringen mee gehad; ter plaatse keus genoeg bij iedere middelgrote stad /dorp zijn er te vinden.
Met de keuze van de B&B's? Of de werkwijze van Jetair?
Wij gebruiken reeds jaren de formule B&B ( contacteren ze rechtstreeks via mail) en tot op heden
niks negatief.
De overzet via Superfast boek je die best online via hun website of alsnog via een touroperator. Is er hier dan een prijsverschil ?

Hoi,
Deze week geboekt bij superfast voor 3 boy's en drie toy's (de bende van ...) inclusief diner en ontbijt besteld.
bootreis: 1271 Euri (3 personen in cosi kajuit + 3 moto's).
Maaltijden 72 Euro voor 2 avondmalen en twee ontbijten (per pers. H&T)
Tot 31/1 was er 10% vroegboekkorting.
We zijn bijna weg.
Dim
Deze week geboekt bij superfast voor 3 boy's en drie toy's (de bende van ...) inclusief diner en ontbijt besteld.
bootreis: 1271 Euri (3 personen in cosi kajuit + 3 moto's).
Maaltijden 72 Euro voor 2 avondmalen en twee ontbijten (per pers. H&T)
Tot 31/1 was er 10% vroegboekkorting.
We zijn bijna weg.
Dim
Ride like the wind
165,3 euro p.p. + motor heen en terug met ontbijt en avondeten voor de ferry Zeebrugge -Hull
toetindendroai
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Ja man,danielGS schreef:165,3 euro p.p. + motor heen en terug met ontbijt en avondeten voor de ferry Zeebrugge -Hull
Das wel een hééél sterke prijs…, 1 moto per man, cabine en eten inbegrepen, heen en terug!
Das minder de helft van de normale prijs; of is het een 5-dag retour?
Als ik het goed begrijp is da eigenlijk last minute; max. 14 dagen vóór vertrek.
Krijgt u dan het ticket thuis via email, en betaling aan taxistop?
Hoeveel zou Calais-Dover dan ongeveer kosten?
In ieder geval,… BEDANKT VOOR DE TIP!!
Groetjes Rudy
Dat is met 6 man in 2 cabines van 4 , we blijven 7 dagen weg begin mei
toetindendroai
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
-
noppenrijder
@chichiwawa; ik kan de link naar uw route niet openen; zou u mij die kunnen doormailen aub? wij gaan ook voor 7 dagen vanaf 30/04 met 2 motoren/4personen, en ik vroeg mij nog af of we op goed geluk mochten vertrekken en ter plaatse B&B zoeken, of dat het noodzakelijk was op te reserveren; kan u mij ook de adressen bezorgen waar u zou overnachten?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Als ik het hier zo lees gaan we daar met net wa volk zijn... begin Mei.Firmin -den boXer- schreef:@chichiwawa; ik kan de link naar uw route niet openen; zou u mij die kunnen doormailen aub? wij gaan ook voor 7 dagen vanaf 30/04 met 2 motoren/4personen, en ik vroeg mij nog af of we op goed geluk mochten vertrekken en ter plaatse B&B zoeken, of dat het noodzakelijk was op te reserveren; kan u mij ook de adressen bezorgen waar u zou overnachten?
Cheers,
Dim
Ride like the wind