Ge zijt nie alleen Stefke, ik zou 't ook zo doen.
Zeker als er geen eerdere ervaring is om op terug te ... euh... vallen (
Grtz, Philip!
Moderator: GVN
Zeker niet Stefke. Volgens mij hebben de meeste hier op het forum nog nooit met een F650GS gereden.stefke schreef:ben ik dan de enige die de 650 zou aanbevelen voor een jaar of twee? zomaar om de stiel echt te leren? (zoals maneuvertjes, remmen, off road, eens tegen de korst gaan enz..)
en dan je droommachien aan te schaffen?
Ik rij dagelijks met een F650GS Dakar en ben "bijna" even groot (- 4 cm), even zwaar en zelfs iets ouder dan onze vriend Antoine en heb daar geen problemen mee.Relax Geplaatst: 05/09/2007 21:22 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
't Probleem is dat diene mens dan heel de tijd op z'n voortbewegingslichaamsdelen zal moeten meelopen. 1100GS met blutsen en builen kopen.
Daar zit tegelijk het probleem. Een GS rijdt inderdaad erg gemakkelijk, voelt snel vertrouwd, affijn laat alle superlatieven er maar op los. Het probleem is dat als je eenmaal GS rijdt alles als vanzelf lijkt te gaan en daar komt het grootste probleem om de hoek, de berijder stelt gaandeweg zijn risicoperceptie bij. En daar gaat het fout: de rijder is namelijk niet beter geworden in de tusentijd, hij DENKT dat hij beter is geworden... en aangezien een GS relatief heel weinig signalen doorgeeft van wat er daadwerkelijk onder die wielen gebeurt is het te laat voor je het in de gaten hebt.archiS schreef:
Wat mijn GS betreft ben ik ongelooflijk aangenaam verrast door het goede gevoel dat je hebt bij het rijden, geeft veel zekerheid in de bochten en rechtdoor ... de stijfheid van het chassis is ook een heel ander verhaal dan bij de Yamaha, en de wendbaarheid is toch wel een stuk beter.
Inderdaad J-P, is mij hier ook al vaak opgevallenJ-P schreef:Stefke en Kurt, jullie horen dat bijna alle bovenstaanden helemaal niet geïnteresseerd zijn om motor te leren en kunnen rijden... ze hebben een motor, ze komen erop vooruit, zij denken dat dat motorrijden is... ik verdoe er m`n tijd niet meer aan.
Koppel, op wat voor motor was jij ook alweer begonnen?
J-P schreef: Kurt, joengne, volgende week vrijdag onthaalavond in Merelbeke, wat zeg je ervan om eens een rendez-vousken te doen for old times sake (en de boel een keer scherp te zetten daar want sommige beginnersmoto"adviseurs" uit dit draadje zullen er wellicht ook bij zijn