MHV642 schreef:
P.S. heb je ook gemerkt dat het soms zeer lang kan duren (tot enkele honderden meters rijden) dat de meter nog "leeg" aanduidt, terwijl je net volgetankt hebt ?
Bart
Heel lang vind ik dat toch niet. Ik heb max. 100 m gereden toen hij al wist hoe laat het was.
Misschien heeft het ook iets met tijd te maken, ipv afstand.
Tanken, motor starten, even alle tellers nog op nul zetten, helm sluiten, eens goed gaan verzitten en klaar voor de start, langzaam het benzinestation uit, even wachten tot de baan vrij is: en dan is het geen 100m meer vooraleer de aanduiding op vol staat
Tijdens het rijden dit weekend gaf de boordcomputer een verbruik aan tussen de 4.8 en 5.3 liter/100 Km
Met mijn laatste tankbeurt van 19.5 liter zal ik op 5.4 liter, maar ik heb niet zo goed opgelet of hij de vorige keer wel helemaal vol was of niet, en dat heb ik nu ook weer niet gedaan. Het is tenslotte geen zelfbediening bij mij, en die bedienden willen op een moto ook geen overlopen riskeren.
Dus het juiste verbruik zal ik maar na een tijdje weten aan de hand van het gemiddelde. Maar dat zal zeker onder de 5 liter liggen. Of wij aan 3.6 geraken aan 90 Km/uur is een andere vraag

Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid