Ervaringen met Schubert J1

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dbr

Ervaringen met Schubert J1

Bericht door dbr »

Hallo,

ben van plan mij een Schubert J1 aan te schaffen. Ik zie hem hier en daar al opduiken op ritten. Wat zijn jullie ervaringen ermee qua geluid/lawaai, op en afzetten van de helm, inbouwen van intercom, rijden in de regen. Enfin, alle info welkom, want zo'n ding is niet gratis, dus ben een beetje bang om te beslissen op basis van enkel een proefrit.
Een foto van deze helm kun je vinden op : http://brasdan.smugmug.com/photos/86116938-M.jpg

Bedankt alvast voor de info.

Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ff verder naar beneden kijken had je dit antwoord opgeleverd: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=7336 :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
TonTon

Re: Ervaringen met Schubert J1

Bericht door TonTon »

dbr schreef:Hallo,

ben van plan mij een Schubert J1 aan te schaffen. Ik zie hem hier en daar al opduiken op ritten. Wat zijn jullie ervaringen ermee qua geluid/lawaai, op en afzetten van de helm, inbouwen van intercom, rijden in de regen. Enfin, alle info welkom, want zo'n ding is niet gratis, dus ben een beetje bang om te beslissen op basis van enkel een proefrit.
Een foto van deze helm kun je vinden op : http://brasdan.smugmug.com/photos/86116938-M.jpg

Bedankt alvast voor de info.

Danny
er staat een test in "Motoren & Toerisme" over de J1......
jan f

Bericht door jan f »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jan f op 06 aug 2006, 14:09, 3 keer totaal gewijzigd.
De groeten Jan.
R1150RT GPS 2820Afbeelding
jan f

Bericht door jan f »

Ja het is me gelukt :D
De groeten Jan.
jan f

Bericht door jan f »

juist gezien voor mensen die intresse hebben in de schubert j1 op http://www.motowebshop.com staan die voor bepaalde maten tot 150 euro goedkoper,kijken bij (overige en restanten).
De groeten Jan.
Geert I

Bericht door Geert I »

Je moet er wel op letten dat je een certificaat bijgeleverd krijgt als je de Schubert J1 aankoopt want er zouden, volgens de verkoper, goedkopere versies tekoop zijn op de parrallellemarkt maar daar zijn de veiligheidsvoorschriften niet gerespecteerd!! Let dus wel op met goedkopere J1's! Trouwens een heel toffe en vooral stille en frisse helm, echt een aanrader, ik denk dat ik hem zelf in de winter zal blijven dragen, zo'n comfort, veel aangenamer dan mijn Schubert systeemhelm ( veel lawaai!).
VoYager
Contacteer:

Bericht door VoYager »

Da met dat Certificaat is onzin.
De importeur heeft dat zelf verzonnen om zijn markt af te schermen, het wordt dus niet :!: ondersteund door Schuberth zelf !!

Schuberth zelf is ook al niet te blij met het bericht wat naar buiten is gebracht dat er mindere kwaliteit helmen van hun te koop zijn.

Laat u niet gek maken door dat Certificaat en koop gewoon waar je hem wil kopen. :D

Zie ook:

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=6598

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/124028/4

BTW Heb die J1 nu ook al een tijdje en ben er zeeeeerr content van :D
Harry

Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================

Afbeelding
luc gs

Bericht door luc gs »

Formidabele helm!!!
Eén klein nadeel:het vizier bij meest geopende stand staat horizontaal,m.a.w. gaat niet ver genoeg open.
Verder niets anders dan lof:zeer weinig lawaai,zeer goede verluchting en de afwerking is perfect.Geen spanning ter hoogte van de oren,aangezien er genoeg ruimte is voorzien.
VoYager
Contacteer:

Bericht door VoYager »

Tip voor het visier.... er past ook een vizier op van een C1 of S1 op 8)
Dit staat ook in de manual van de J1
Harry

Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================

Afbeelding
Toedel

Bericht door Toedel »

Ik heb ook al enkele maanden een J1. Vrij stil, soms een fluitgeluidje, duidelijk meer opwaardse wind achter scherm, in de winter betekent dat een kouwe kin, in de zomer welkome verluchting. Zicht rondom en naar beneden uitstekend, vooral het vrije zicht op de boxermotor bevalt me enorm. Ik gebruik hem steeds met beugel, omdat ik die niet in mijn zichtveld heb. Het zonnevizier kan omgekeerd worden en heeft dan ofwel een vlakke, ofwel een gebogen onderkant.
Eén probleempje : omdat ik het vizier steeds opendoe met de linkerhand, is er rechtsboven in het vizierplastiek een T-stukje afgebroken. Daardoor schoot het vizier steeds los. Dat T-stukje zorgt nl. voor de geleiding. Heb Schubert daarover opgebeld, en drie dagen later lag er een nieuw vizier thuis. Enige voorwaarde : mijn eigen vizier nadien opsturen in hun verpakking. Goede service, en nu maar hopen dat het nieuwe vizier daar iets sterker is, of het vizier voorzichtiger opendoen.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Hans

Bericht door Hans »

Hier zit ook een heel tevreden J1-gebruiker.
Goede pasvorm, behoorlijk stil voor een jethelm, en natuurlijk een heel breed gezichtsveld.

Ook de waterdichtheid valt voor dit type helm heel goed mee : toen ik vorig weekend terugreed van de kust naar Brussel, in de gietende regen, had ik geen last van binnensijpelende druppels.

Enig minpuntje misschien : ik rij altijd met open vizier (als het niet regent...), en als je dan het ingebouwd zonnevizier laat zakken begint dat bij +60km/u lichtjes irritant te klapperen.

mvg
Hans
Afbeelding
WilBikeRT

J1

Bericht door WilBikeRT »

Hier ook een zéér tevreden J1-rijder.
Samen met mijn eega kocht ik een maand geleden deze helm en maakte ondertussen reeds een reisje waardoor ik alleen maar kan vaststellen een goede keus te hebben gemaakt. Deze helm is inderdaad heel stil en heeft bij mijn weten de beste verluchting welke ik ooit mocht ervaren (Uvex, Bmw II en III, Nolan enz..). Bij normaal rijden in gietende regen geen damp, wel enkele niet storende druppels aan de binnenzijde.
Het zonnevizier is net lang genoeg. Je kan zonder verdonkering je GPS en kaartmateriaal er onder door zien terwijl storende flikkeringen in je gezichtsveld voldoende gefilterd worden.
Gaan voor die banaan...

Wilfried :wink:
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
Shulty

Bericht door Shulty »

Heeft er al iemand oortjes ingebouwd, en zo ja, gaat dit redelijk simpel?

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

ben ook van plan om er ene aan te schaffen maar wou wel weten of er al zijn die een intercom hebben in gebouwd en of dit op een redelijke propere manier mogelijk is ???? :? :lol:
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Koppel!!

Re: J1

Bericht door Koppel!! »

YOO
WilfriedLT schreef:Hier ook een zéér tevreden J1-rijder.
Samen met mijn eega kocht ik een maand geleden deze helm en maakte ondertussen reeds een reisje waardoor ik alleen maar kan vaststellen een goede keus te hebben gemaakt. Deze helm is inderdaad heel stil en heeft bij mijn weten de beste verluchting welke ik ooit mocht ervaren (Uvex, Bmw II en III, Nolan enz..). Bij normaal rijden in gietende regen geen damp, wel enkele niet storende druppels aan de binnenzijde.
Het zonnevizier is net lang genoeg. Je kan zonder verdonkering je GPS en kaartmateriaal er onder door zien terwijl storende flikkeringen in je gezichtsveld voldoende gefilterd worden.
Gaan voor die banaan...

Wilfried :wink:
Awel Wilfried, dan hebt ge chanse dat ge met een LT rijdt, 'k heb nu ook een J1 en heb op m'n laatste reisje kunnen merken dat bij serieuze regenval deze regendruppels WEL storend kunnen worden, op een GS wordt ge natuurlijk veel natter dan achter de voorruit van een LT, maar 'k wou 't toch maar is laten weten.
Da's dan ook 't enige wat ik er op aan te merken heb, zelfs zonder enig soort van kinstuk was 't nooit echt te koud, wel altijd met een sjaaltje aan, maar dus die druppels hé, da's op den duur echt wel gevaarlijk, ik moest af en toe aan de binnenkant van m'n scherm is wrijven, anders zag 'k niets meer :(

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

Geert I

Bericht door Geert I »

Ook ik ben een heel tevreden gebruiker van de J1-helm, hij is inderdaad super! Heb er mijn intercom (Beahr) laten inbouwen, het comfort ter hoogte van de oren blijft optimaal, de klank komt perfect door, zelf met volledig open vizier! Ook de micro is heel praktisch omdat hij te monteren is op een heel korte flexibel omdat de kaakstukken fel naar voren komen! Een echte aanrader!
WilBikeRT

Bericht door WilBikeRT »

Hoi Koppel,

Zou het mogelijk zijn dat dit exemplarisch voorkomt? Wanneer ik mijn beugel niet inklik krijg ik bijna volledig geen water binnen, na monteren heb ik lichte druppels bij nochtans stevige buien. Maar inderdaad zal de grotere ruit van een LT hierin ook zijn aandeel hebben. Wel stel ik vast dat met beugel het zonnevizier perfect te bedienen is en zonder deze zeer stroef werkt, maar ja dit is natuurlijk de bedoeling niet om de beugel in je koffers te laten steken. Ik ben een zéér tevreden J1-gebruiker!

Groetjes, Wilfried :wink:
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
WilfriedLT schreef:Hoi Koppel,

Zou het mogelijk zijn dat dit exemplarisch voorkomt? Wanneer ik mijn beugel niet inklik krijg ik bijna volledig geen water binnen, na monteren heb ik lichte druppels bij nochtans stevige buien. Maar inderdaad zal de grotere ruit van een LT hierin ook zijn aandeel hebben. Wel stel ik vast dat met beugel het zonnevizier perfect te bedienen is en zonder deze zeer stroef werkt, maar ja dit is natuurlijk de bedoeling niet om de beugel in je koffers te laten steken. Ik ben een zéér tevreden J1-gebruiker!

Groetjes, Wilfried :wink:
Mogelijks, geen idee, ik heb er nog niet zonder beugel mee gereden, en ben 't eigenlijk niet zinnens ook, ik denk dat 't een groot deel te maken heeft met (al dan niet) onderdruk achter 't scherm, ik heb zo'n TT-schermspoiler staan op m'n GS, dus zal ik ook wel wat onderdruk hebben, ttz, ik kan gemakkelijk met open vizier tot 140km/u bollen.
Die onderdruk kan misschien de druppels omhoog blazen zodat ze, zoals bij mij, aan de binnenkant van m'n vizier blijven hangen.
Pas op, vind 't nog alijtd een héél goede helm, m'n beste tot nu toe, maar als 't serieus regent ga 'k toch m'n Nolan nemen in 't vervolg :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Plaats reactie