Ik wil dat tussendoor ook nakijken, zoals ik het oliepeil ook nakijk en bijvul !
Remmen
Moderator: GVN
Remmen
Kan er mij iemand uitleggen hoe ik zie wanneer de remplaketten moeten vervangen worden....zelfs al ga ik plichtsgetrouw om de 10.000 km op onderhoud.
Ik wil dat tussendoor ook nakijken, zoals ik het oliepeil ook nakijk en bijvul !

-
J-P
- Contacteer:
1ste visuele controle is het peilglaasje van je remvloeistofreservoir. ALs dit peil laag is (in horizontale toestand van het reservoir) wordt het tijd. NIET BIJVULLEN!!!!
Voorts kun je kijken naar je remblokjes zelf of die versleten zijn:
Zie het verschil:

En als je een metaalachtig geluid hoort bij het remmen is het te laat
Voorts kun je kijken naar je remblokjes zelf of die versleten zijn:
Zie het verschil:

En als je een metaalachtig geluid hoort bij het remmen is het te laat
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
filerijder
remmen
met een pillamp naast je oog langsheen je band kijken naar de remmen, dan zie je hoe dik / dun de remblokjes nog zijn.
je moet je remmen niet demonteren om tot de vaststelling te komen dat ze nog goed waren.
je moet je remmen niet demonteren om tot de vaststelling te komen dat ze nog goed waren.
F650 (96) -> R1100GS (99) -> R 1150 GS (2002) -> R1200 GS (06) --> R 1200 GSA