zomer kledij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

El Barto

Bericht door El Barto »

Heb gisteren eens rondgereden op zoek naar een zomers alternatief. Bij Hein Gericke de "Mesh" en de "Air" geprobeerd maar dat zat echt niet lekker, net een kartonnen pak. Maar is natuurlijk wel zeer goedkoop. Op de terugweg bij Raf's Motorshop binnengestapt en de "Airflow" gepast en je ziet en voelt direct het verschil. Als je er het geld kan voor opbrengen, koop je best bij BMW.

Het enige wat nog beter zat (maar ook minder beschermd) was de "Mesh" van enkele jaren geleden bij HG, waarvan ze in Gent en St-Niklaas nog een small hebben hangen.

Nog een Airflow helm en we kunne weer de baan op.

(Shit 't regent ondertussen....)
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster

Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
ronny LT

Bericht door ronny LT »

Ronny heb inderdaad Air Flow gehad en na de aankoop van mijn GS heb ik dat pak verkocht. Was geen zicht met nen Airflow op een GS :roll:
Maar niets dan lof over dat pak, op mijn RT was dit een ongelooflijk gevoel de wind door je jas te voelen. Vond het wat spijtig dat bij wisseling van temperaturen tijdens de dag je steeds wat onderkledij moest voorzien. Die bakken waren altijd noodzakelijk en gevuld.

Stoffel ;)[/quote]

@ stoffel, bedankt voor de info, terwijl mijn vrouw bezig is zal ik proberen nog wat onderkleding van BMW te versieren ook, je weet maar nooit :lol:
BMW 525D (2005), BMW X3 (2007), BMW K 1200 LT (2003)
lid BMW CLUB VLAANDEREN
nicole

zomerkledij

Bericht door nicole »

Welk verschil is er tussen 'venting machine' en 'air flow' van BMW ??
:?: :oops:
Vin Diesel

Bericht door Vin Diesel »

De venting machine is 'nog luchtiger' dan de airflow, eigenlijk is dit het pak voor de RT rijders die windvrij zitten gedurende de zomer.

Als RT en venting machine eigenaar kan ik wel zeggen dat ge nog steeds zweet op de motor, maar het zweet ontsnapt nog gemakkelijker door de mesh waardoor het niet zo erg aanvoelt. :wink:
Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10
nicole

Bericht door nicole »

Maar ik rij wel met een GS1200.....dus die air flow zal wel volstaan zeker ??
Vin Diesel

Bericht door Vin Diesel »

Simpele tip :

Als je denkt van : 'God, het is zo warm dat ik zelfs naakt op de motor zou zweten', dan moet je de venting machine hebben.

en als je denkt van : 'God, het is net niet warm genoeg om in T-shirt en jeans te rijden' dan moet je de air flow hebben.

:wink:

Allez, ... dat is mijn mening hierover :)
Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10
ronny LT

Bericht door ronny LT »

zal zondag eens mijn air flow pakske gaan proberen zie :lol: terug mooi weer, wel jammer da'k op zaterdag moe werken :cry:
kan dan hier maandag mijn bevindingen onthullen.
als je zondag in de vlaanders dan een grijze lt zou tegenkomen met splinternieuw pakske dan ist den deze, als ge dan ene trakteert ist goe dan kan ik terug trakteren :wink:
lid BMW CLUB VLAANDEREN
nicole

Bericht door nicole »

dan toch maar gewoon een airflow besteld..
JAN S
Contacteer:

Bericht door JAN S »

Zaterdag een airflow vest gaan kopen, zondag uitgetest. Super zou ik zeggen!
vandaag is mijn lievelingsdag;
vroeger Honda deauville gereden, nu RT 1150
GSERIK

Bericht door GSERIK »

Ik heb afgelopen zaterdag een toertje gedaan naar gsm motorpaleis met mijn streetguard vest aan, veel te warm.
Daar aangekomen heb ik me een simpele grijze zomer vest van richa gekocht met protectie in, de terugweg naar huis was eens zo aangenaam.
Je voelt echt de rijwind op armen en lichaam, zalig en voor de prijs van 115 euro kan je het niet te warm hebben vind ik.
R 1200 GS
noek

Bericht door noek »

Voor wie een zomerjas heeft die geventileerd (geperforeerd ) is ,en waar je de ventilatie NIET kan sluiten, bestaat er van REVIT een Z-liner.
Is een binnenjasje ,zeer dun ,dat je onderaan de zomervest kan dragen.het is waterdicht winddicht en ademend,en neemt zo goed als geen plaats in.
Ideaal bv s'morgens vroeg vertrekken ...nog fris...na de middag 28°....
Te verkrijgen bij EKO Kontich....49 euro, :wink:
RBee

Bericht door RBee »

Regenjasje erover geeft zelfde effect, kost niks.(allee enkel als ge er
al eentje hebt natuurlijk)
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Maxo GS

Bericht door Maxo GS »

Zo'n zomerpak van HG gekocht (Touareg, kopie van Rally 2), valt heel goed mee bij warmere temperaturen. De mouwen kunnen opengeritst worden alsook de rug, die volledig open kan. Ook al 's avonds/'s nachts getest en nog redelijk te doen bij temperaturen van +/- 14-15°. Bovendien is het erg comfortabel, en kost het niet veel, dus na een paar jaar kun je gerust eens iets anders nemen.
Nadeel is dat er geen membraan in zit, dus altijd een regenpak meehebben.
GS 1200 - Go with the flow
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Deze morgen een zomervestje van Richa gekocht.

Bij Motorkledij Track in Waasmunster.
Toffe, vriendelijke en behulpzame mensen.

Model;

Scirocco Jacket
139 € - 10 % = 125,10 €

Eindelijk een heel stuk frisser en toch de nodige bescherming. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik kom net van RAD in Brugge
daar hadden ze mijn maat niet meer :?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
jakke

Bericht door jakke »

IRON GONZO schreef:ik kom net van RAD in Brugge
daar hadden ze mijn maat niet meer :?
Hebt gij wel maten ??? :lol: :lol:
Als ge u eenzaam voelt, dan wil ik uwe maat wel zijn !!! :wink:

Bij Track hadden ze alle maten nog.
Maar 't zijn solden hé, het zal rap te wezen zijn !! :?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
ronny LT

Bericht door ronny LT »

Net terug van een warm weekendje Luxemburg met met splinternieuw air flow pakske, subliem gewoon denk dat dit met mijn Atlantis heel wat minder zou geweest zijn 8) ging overvloedig zweten geblazen zijn.
lid BMW CLUB VLAANDEREN
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Awel, 'k moe zeggen dat ik met deze temperaturen meer en meer content aan 't worden ben van m'n Rally2jas :P

In de winter is dees véél te koud, zeker bij vriezen, en in de regen is da insertgedoe ook niet m'n ding, maar met zo'n warmte vind ik 't een prima vest. Véél ventilatiemogelijkheden, zeker deze in de mouwen, maken 't een leuke doorwaaijasje 8)

De broek is echter te warm voor goed te zijn, maar daarvoor heb ik dan de Summerbroek van BMW, geen ventilatiegaten, maar sowieso al luchtdoorlatende stof, plus dat ge er ne short kunt van maken, of toch al uw knieen kunt verluchten op terras :lol:

Soit, 'k ben denk ik gesteld voor de warmte, nu maar hopen dat 't niet nog warmer wordt, dan zal ik misschien zo'n Airflow of ander echt zomerdoorwaaiverstje moeten kopen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
haté

zomerkledij

Bericht door haté »

Heb mij vorige week het AIRFLOW pak van BMW aangeschaft, en natuurlijk meteen uitgeprobeerd tijdens die extreem warme dagen. Heb spijt van mijn aankoop, had dit namelijk al vééél vroeger moeten doen want geeft een onwaarschijnlijk aangenaam en comfortabel maar tegelijkertijd ook een beschermd gevoel. Vroeger gaf ik wel eens de voorkeur aan een ritje met de auto omwille van de airco, dat is nu gedaan. Eén ding is duidelijk, elke druppel regel gaat er gewoon door...dus regenpakje meenemen indien het weer onstabiel is.
haté

zomerkledij

Bericht door haté »

Heb mij vorige week het AIRFLOW pak van BMW aangeschaft, en natuurlijk meteen uitgeprobeerd tijdens die extreem warme dagen. Heb spijt van mijn aankoop, had dit namelijk al vééél vroeger moeten doen want geeft een onwaarschijnlijk aangenaam en comfortabel maar tegelijkertijd ook een beschermd gevoel. Vroeger gaf ik wel eens de voorkeur aan een ritje met de auto omwille van de airco, dat is nu gedaan. Eén ding is duidelijk, elke druppel regel gaat er gewoon door...dus regenpakje meenemen indien het weer onstabiel is.
Plaats reactie