Beste K rijders,
Na jaren een RT stap ik binnenkort op een K1600GT uit 2022. Ik kijk er enorm naar uit om hem te gaan halen! Er is echter 1 ding dat in mijn hoofd blijft spoken: navigatie/scherm en mobiel. Er is veel over te vinden en nog meer over te lezen....
Om verschillende redenen denk ik er nu over een 2e telefoon te kopen en die standaard in mijn K te gaan leggen. Geen andere apps of ander gebruik dan puur de bmw app met navi voor de K: een motortelefoon.
Mijn 'echte' telefoon verbind ik dan niet en gebruik ik gewoon voor alle andere zaken.
Mijn vragen aan de ervaringsdeskundigen van een K vanaf 2022:
ZIe ik spoken en maak ik me druk om niets en komt het wel goed met app en navigatie?
Hebben anderen toevallig ervaring met een motortelefoon?
Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen.
vr gr jesse
Motor telefoon
Moderator: GVN
-
Liriodendron
-
Liriodendron
Re: Motor telefoon
Bij deze reageer ik op mijn eigen vraag. Inmiddels ben ik namelijk een ervaringsdeskundige van K1600GT 2022 en navigatie op app. Dus ik deel mijn ervaring voor de volgende die met de vraag zit over een 'motor telefoon'.
Ik heb een refurbished pixel 6a gekocht. Daar de bmw app op gezet en die gebruik ik voor de motor. 1 maal gekoppeld bij ophalen motor. Verder is het WiFi en Bluetooth aan en verbinding gaat binnen 45 seconden. Zodra ik contact aan zet hoef ik niets meer te doen en tegen de tijd dat ik op pad ga heb ik al navi en kaartbeelden. Tot nog toe probleemloos, verbindt altijd en nog nooit verbinding verbroken. (Ben nog niet in buitenland geweest op moment van schrijven, dat is nog aandachtspuntje.) Als ik tijdens rit even wat ga drinken laat ik die pixel 6a gewoon in het motorvakje. Als ik terugkom en start heb ik binnen 44 seconden weer navi.
Ik heb die pixel 6a wel van simkaart voorzien, omdat je dan snelheidsinformatie krijgt en hij actuele verkeersinformatie mee pakt. Maar ik denk dat je het ook zonder sim kaart kan doen (dan gebruikt hij de al gedownloaden kaarten op je telefoon). Ik kan mijn sim wel een keer uitzetten en kijken wat hij dan doet. Mocht iemand dat willen weten dan hoor ik het wel.
Dus: als je puur navi op je tft wilt en niet je telefoon, helm muziek op oortjes wilt en geheel vrij wil zijn met je 'eigen telefoon' wanneer je wilt appen, etc: koop een refurbished telefoon (pixel schijnt goed te werken in combi bmw app), zet daar de bmw app op en gebruik hem als een navigatie: probleemloos!
Ik heb een refurbished pixel 6a gekocht. Daar de bmw app op gezet en die gebruik ik voor de motor. 1 maal gekoppeld bij ophalen motor. Verder is het WiFi en Bluetooth aan en verbinding gaat binnen 45 seconden. Zodra ik contact aan zet hoef ik niets meer te doen en tegen de tijd dat ik op pad ga heb ik al navi en kaartbeelden. Tot nog toe probleemloos, verbindt altijd en nog nooit verbinding verbroken. (Ben nog niet in buitenland geweest op moment van schrijven, dat is nog aandachtspuntje.) Als ik tijdens rit even wat ga drinken laat ik die pixel 6a gewoon in het motorvakje. Als ik terugkom en start heb ik binnen 44 seconden weer navi.
Ik heb die pixel 6a wel van simkaart voorzien, omdat je dan snelheidsinformatie krijgt en hij actuele verkeersinformatie mee pakt. Maar ik denk dat je het ook zonder sim kaart kan doen (dan gebruikt hij de al gedownloaden kaarten op je telefoon). Ik kan mijn sim wel een keer uitzetten en kijken wat hij dan doet. Mocht iemand dat willen weten dan hoor ik het wel.
Dus: als je puur navi op je tft wilt en niet je telefoon, helm muziek op oortjes wilt en geheel vrij wil zijn met je 'eigen telefoon' wanneer je wilt appen, etc: koop een refurbished telefoon (pixel schijnt goed te werken in combi bmw app), zet daar de bmw app op en gebruik hem als een navigatie: probleemloos!
-
Relax
Altijd fijn als iemand zijn ervaringen hier neerzet. Succes!
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
ludo V E
U moet er wel rekening mee houden als u ergens bv een motortreffen een route wilt downloaden op uw smartphone u altijd een symkaart moet hebben , u moet altijd intenet hebben , ik heb voor mij een herlaadkaart gekocht voor in mijn smartphone ( 5€ per jaar ) en alle zorgen zijn voorbij .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
LID BMW MC VLAANDEREN
-
ludo V E
Vergeten , voor in de moto gebruik ik mijn oude smartphone ( samsung A6 ) deze past wel in het opvangbakje .daarom de herlaadkaart .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
LID BMW MC VLAANDEREN
OF.... je zet via uw 'regeliere' mobieltje eventjes een hotspot op!ludo V E schreef: ↑02 apr 2025, 05:57 U moet er wel rekening mee houden als u ergens bv een motortreffen een route wilt downloaden op uw smartphone u altijd een symkaart moet hebben , u moet altijd intenet hebben , ik heb voor mij een herlaadkaart gekocht voor in mijn smartphone ( 5€ per jaar ) en alle zorgen zijn voorbij .
@Liriodendron - bedankt voor deze info !
Ik kan niet vliegen, maar toch ben ik in de wolken met onze K1600