Extra stroomaansluiting RT 1200 LC Bj. 2017

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DieterVDB

Extra stroomaansluiting RT 1200 LC Bj. 2017

Bericht door DieterVDB »

Ik heb een Quadlock met USB charger gemonteerd op mijn RT 1200 LC bouwjaar 2017.

Ik dien de USB charger aan te sluiten op een stroombron.
Gelet op het canbus systeem dien ik dus voorzichtig te zijn waar ik stroom aftap.
Ik wil uiteraard enkel stroom wanneer contact aanstaat.

Ik heb 4 verschillende BMW dealers gecontacteerd en kreeg 4 verschillende versies :shock:

Dealer 1: Aftappen aan de sigarettenaansteker rechts, waar je ook de druppellader aansluit.

Dealer 2: Achter de GPS dien je een splitter monteren die de stroom naar zowel GPS als naar hou accessoires stuur. Kostprijs voor de splitter 96 Euro.

Dealer 3: Achter de GPS de stroomkabels naar GPS onderbreken en daarbij aansluiten.

Dealer 4: De stroomkabels die nu aan de sigarettenaansteker rechts zitten, losmaken en verbinden met je accessoire.
Nadien een nieuwe stroomkabel trekken rechtstreeks van batterij naar de sigarettenaansteker en er en zekering tussen steken.
Bijkomend zal de druppelader nu steeds werken, in huidige configuratie valt de druppeldader uit na enkele minuten omdat de poort na het
uitzetten van het contact enkele minuten later gesloten wordt.

Wie kan me bijkomende uitleg geven of me de oplossing bieden.

Hartelijke dank.
aantzeetje

Re: Extra stroomaansluiting RT 1200 LC Bj. 2017

Bericht door aantzeetje »

Hangt er een beetje vanaf hoeveel ampères die usb quadlock nodig heeft.
- Op de accessoirestekker via een relais geschakeld. Je moet dan wel nog een plus trekken naar het relais Waarschijnlijk noemen ze dat die dure splitter.
- Op de sigarettenaansteker, optie 4
- indien deze niet te veel stroom trekt, gewoon mee aansluiten op de accessoirestekker.

'k Weet niet welke gps je hebt maar als die een omvormer/ontstoorder in de stroomtoevoer heeft zitten voor de gps aanslutien en zeker niet er na.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
DieterVDB

Bericht door DieterVDB »

Ik heb de Navigator 5, ingebouwde versie op de RT
aantzeetje schreef: 23 jul 2025, 12:01 Hangt er een beetje vanaf hoeveel ampères die usb quadlock nodig heeft.
- Op de accessoirestekker via een relais geschakeld. Je moet dan wel nog een plus trekken naar het relais Waarschijnlijk noemen ze dat die dure splitter.
- Op de sigarettenaansteker, optie 4
- indien deze niet te veel stroom trekt, gewoon mee aansluiten op de accessoirestekker.

'k Weet niet welke gps je hebt maar als die een omvormer/ontstoorder in de stroomtoevoer heeft zitten voor de gps aanslutien en zeker niet er na.
DieterVDB

Bericht door DieterVDB »

De specs van de Quadlock USB charger:

IP66 Water resistant housing
IPX8 Water proof USB socket. No need for a plug.
Quick Charge 2.0 (5V-2A, 9V-1.67A, 12V-1.5A)
The input voltage requirement for the Moto USB is 12V - 24V DC
Inbuilt Self Healing Poly Fuse and Surge Protection
Polarity Protection (Prevents damage if incorrectly installed)
1.5m cable to SAE connector and 20cm SAE to battery ring terminals
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Er staat niet bij hoeveel amps die trekt. Enkel de uitvoer. Zou voor optie 4 gaan dan. Zo zijn je "problemen' met de acculader ook opgelost. Wel niet vergeten, zoals vermeld, om een zweefzekering in de niewe leiding te plaatsen daar deze nu rechtstreeks met je batterij verbonden is.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Danny

Bericht door Danny »

quadlock op de sigarettenaanster werkt niet goed, gebruik je je gsm onderweg met de app dan kan de lader niet volgen.
schakelen zoals al gezegd met relais en voldoende voeding geven
Plaats reactie