alarm R1150 RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
PatrickVL

alarm R1150 RT

Bericht door PatrickVL »

Ik heb vorige week bij de aankoop van mijn motor een set alarm attributen gekregen zoals op foto.
De eigenaar van de motor kon mij niet uitleggen hoe ermee te werken, alleen het bakje met de twee druktoetsen wist hij mij uit te leggen hoe ik het alarm moest uitschakelen vooraleer aan te zetten met de motor.
Dit alarm schakeld zichzelf steeds terug in na de motor te hebben stilgelegd.

Er zit ook een stift bij waarvan ik niks afweet, hoe ze werkt, haar doel enz...Ook de verkoper wist het niet. Hij had het nooit gebruikt!
Ik had graag het alarm definitief uitgeschakeld maar ken het gebruik niet van de sleutels/stift, bakje, code enz....

Kan iemand helpen hoe ik dit alarm volledig kan uitschakelen zodat ik vrij kan starten en rijden met alleen de sleutel in het contact te gebruiken.
Bedankt....
Alarm BMW.jpg
:bshelp:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
mdc
Webmaster
Webmaster

Re: alarm R1150 RT

Bericht door mdc »

misschien dat handleiding van de 1200 beetje analoog is met de 1150.
De handleiding van het alarm van de R 1200 RT heeft geholpen om mijn alarm opnieuw in te stellen (en ik weet nu hoe het werkt :wink: ) maar er zijn wel enkele verschillen: in de vermelde handleiding is er sprake van geluidstonen ... die hoor ik niet. Ofwel niet van toepassing op de R 1100 RT óf die functionaliteit is gewoon kapot op mijn moto. De alarmsirene zélf werkt allezins wel. Waar bij de 1200 sprake is van "Knipperlichten gaan tweemaal
kort branden." dan is dat bij de 1100 hetzelfde. Maar waar bij de 1200 staat "Richtingaanwijzers gaan driemaal branden." is dat bij de 1100 slechts éénmaal. En, zoals gezegd, de geluidssignalen ontbreken of werken niet meer.
https://s4f2bb3ec901b705b.jimcontent.co ... %205.1.pdf
Marc

R1250RT 2020
Danny

Re: alarm R1150 RT

Bericht door Danny »

1150 OEM is gewoon kut en zorgt voor meer ergernis dan profijt, her programmeren kan zodat die niet automatisch opstart... maar bij starten en een flinke spanningsdip gaat hij 9 van de 10 alweer in auto modus... weg met die rotzooi... verwijderen is redelijk plug and play al kan je één draad onder het dasdhboard moeten solderen.

PS draag oorbescherming bij verwijderen of poging tot her programmeren
Plaats reactie