In februari gaat mijn nieuwe motorfiets geleverd worden en ik ben al eens aan het polsen bij verschillende verzekeraars omdat ik deze keer ook een mini-omnium overweeg.
Omdat ik mijn motor ook zakelijk ga gebruiken, ik ben zelfstandig rij-instructeur in een rijschool, heb ik dit ook vermeld bij mijn aanvraag.
Nu blijkt dat bepaalde maatschappijen mij niet willen verzekeren en dat mijn huidige maatschappij mij de volle pot wil doen betalen.

In de clausule staat dan wel een heel stuk beschreven dat ze ermee akkoord gaan dat ik een rijschool heb en dat kandidaat motorrijders verzekerd zijn wanneer deze schade zouden berokkenen...
Het feit dat ik duidelijk probeerde te maken dat ik geen rijschool heb/ben en dat ik de motor enkel gebruik om te volgen tijdens de lessen op de OW en dat er dus ook geen enkele kandidaat motorrijder op mijn motor zal rijden werd precies niet meer gehoord en ik kreeg als antwoord van de makelaar dat ik zowieso de volledige premie moet betalen als ik de motorfiets zakelijk gebruik. Dat is dus een serieus verschil van meer dan 600€, enkel BA.
Iemand ervaring hiermee, of kan iemand me een verzekeraar aanraden waar ik zeker eens moet gaan luisteren?
thx
 .
 .