Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
De gele en de blauwe zijn aansluitingen voor de speakers dit zijn aansluitingen die al enkele jaren niet meer in gebruik zijn op moderne radio's De bruine zal waarschijnlijk massa zijn eerst wel uitmeten met een multimetertje en dan heb je nog continu spanning en spanning na contact
Aha thx Nedje (dat van de speakers wist ik nu ook wel hoor ) maar ik heb zo'n verloopkabelsetje (what a word) gekocht zodat ik van de radio met z'n ISO aansluiting naar netjes gestripte kabeltjes ga...dus strakts nog effe wat solderen en dan testen...vervelend dat m'n multimeter stuk is...B is dus massa (de bruine), dan moet A de 12V dc zijn en dan heb je nog de C met z'n 2 kabeltjes, wss idd weer die paarse die dan 12V na contact is maar die rode kabel op de C dan ???
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Toen ik mijn mistlichten gemonteerd heb, was BRUIN inderdaad de massa.
Ik heb het niet uitgemeten, maar op de verschillende aansluitpunten kwam telkens de bruine terug. De andere draad was telkens een andere kleur, dus om gemakkelijk de verschillende functies uit elkaar te houden.
B4B a place 2Bbestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Owkee, effe bij de vriendelijke buurman multimeter gaan halen (meten=weten)
Nu is dus de bruine draad de massa, de paarse = 12V continu...
Doch de witte stekker met paarse én rood-witte draad intrigeert me...beiden geven in comb. met de massa ook continu 12V...
PS => die luidspreker connectorkes, welke is de + ? Dat grote lipje of het pinnetje
Campi in de Motorhandboek van Peters (Nr 70) staat deze C connector aangeduid om aan te sluiten aan een Socket Connection for special equipment. Hoogstwaarschijnlijk voor de handbediening op het stuur. Ik kan helaas die pagina niet inscanne bij gebrek aan een scanner maar iemand kan misschien helpen, het schema staat op pagina 200 van dat handboek.Onder de rubriek bedradingsschema's.
Stoffel thanks maar ik het enige boek dat ik lees is den Humo
Enfin, ben d'r wel uit denk ik, wil enkel zeker zijn welke van de luidsprekerfishkes oude stijl nu de + is, de grote lipje of het pinnekke
PS de cd-player is een nieuwe Sony, MP3 compatibel gisteren in de Mediamarkt gekocht voor €88
Campi in hetzelfde boek staat : links = gele draad en rechts = blauwe draad. Tevens kan je volgens het schema + van - onderscheiden aan de hand van een onderbroken aanduiding op de desbetreffende draad. De draad met de onderbroken schakering = -. Heb ook mijn CD's opgezocht, maar vind nergens een schema terug om te posten. Zal nog wat verder zoeken.
Et voila...the job is done
Mp3 moet nog getest worden of ie shock-proof genoeg is, bedoeling was om muziek te hebben tegen een "leuke" prijs, € 88 vind ik ehhhh nog een leuke prijs en de radio zal 't wel goed doen...ik post binnenkort wel een testverslagje