Rammelende remschijf
Moderator: GVN
-
Alain48
Rammelende remschijf
Hallo allemaal,
ik wilde het toch even kwijt. Na 26000 km en reeds 2 vervangingen gaat mijn achterste remschijf van mijn K1200LT (2002) nog maar eens rammelen. Hij komt gewoon los te zitten in zijn bevestigingspunten. Remblokken hebben normale slijtage. Rare boel en bij de dealer snappen ze het ook niet. Maar ik moet het zeggen: ze vervangen hem weeral gratis voor niks. Garantie, zeggen ze daar. Chapeau voor Motorhuis Hasselt. Anders had dat ding ettelijke honderden €'s gekost.
Toch dan nog een vraag : weet iemand wat het probleem kan zijn?
ik wilde het toch even kwijt. Na 26000 km en reeds 2 vervangingen gaat mijn achterste remschijf van mijn K1200LT (2002) nog maar eens rammelen. Hij komt gewoon los te zitten in zijn bevestigingspunten. Remblokken hebben normale slijtage. Rare boel en bij de dealer snappen ze het ook niet. Maar ik moet het zeggen: ze vervangen hem weeral gratis voor niks. Garantie, zeggen ze daar. Chapeau voor Motorhuis Hasselt. Anders had dat ding ettelijke honderden €'s gekost.
Toch dan nog een vraag : weet iemand wat het probleem kan zijn?
-
Iron Gonzo
mischien ligt het aan het wiel, dat uw schijf loskomt???
giet foutje of zo
giet foutje of zo
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
-Wim-
Ik heb er ook van. Een Lt van 2003 met 27.000 Km op de teller.
Dinsdag eens horen of ik er een nieuwe krijg onder garantie. Als ik dit hier lees ben ik blijkbaar niet de enige. Toch wel stof om over na te denken om, indien ze niet onder garantie wordt vervangen, ze terug opnieuw door een originele te vervangen als er een alternatief is.
Dinsdag eens horen of ik er een nieuwe krijg onder garantie. Als ik dit hier lees ben ik blijkbaar niet de enige. Toch wel stof om over na te denken om, indien ze niet onder garantie wordt vervangen, ze terug opnieuw door een originele te vervangen als er een alternatief is.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
-
Alain48
ook ik heb dat probleem
ook mijn achterste schijf maak een rammelend geluid, op kasseien is het zoals je een lege bak bier in je koffer steken hebt,
Ik heb de motor tweedehands gekocht dus is er waarschijnlijk van garantie geen sprake meer!
iemand een idee hoe je dat probleem kan oplossen?

Ik heb de motor tweedehands gekocht dus is er waarschijnlijk van garantie geen sprake meer!
iemand een idee hoe je dat probleem kan oplossen?
K1200LT
-
Iron Gonzo
de bussen die in de schijf zitten versleten
http://groups.msn.com/BMWWorkshops/buss ... angen.msnw
daar vind je mijn kleine foto reportage om het op te lossen
anders moet je eens langskomen dan kan ik kijken.
http://groups.msn.com/BMWWorkshops/buss ... angen.msnw
daar vind je mijn kleine foto reportage om het op te lossen
anders moet je eens langskomen dan kan ik kijken.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
kan je hier iets mee? http://bmwkclub.forumsplace.com/message638.html
Laatst gewijzigd door LTpaul op 09 mar 2006, 19:38, 2 keer totaal gewijzigd.
met RESPEKT is het voor iedereen leuker
-
Iron Gonzo
die bussen slijten wel en nog geen klein beetje ook.
ik heb de mijne vervangen vanwege een rammelende schijf en de oude zagen er wreed slecht uit.
op een paar minutjes kan je ze vervangen.
ze kosten ook niet veel.
zorg er wel voor dat je de bussen rondelletjes en klipjes koopt.
ik heb de mijne vervangen vanwege een rammelende schijf en de oude zagen er wreed slecht uit.
op een paar minutjes kan je ze vervangen.
ze kosten ook niet veel.
zorg er wel voor dat je de bussen rondelletjes en klipjes koopt.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
was wat vergeten meende ik te zienLTpaul schreef:kan je hier iets mee? http://bmwkclub.forumsplace.com/message638.html
met RESPEKT is het voor iedereen leuker
Remschijf
Hallo
Ook ik heb een verschrikkelijk rammelende remschijf op een R1200CL ik heb ze er eens af gehad om de rivetten terug plat te persen (was me gezegd door een BMW mecanieker) maar dan moest de ABS kroon er vanaf en ik was bang de hele zaak naar de kl.. te helpen zodoende heb ik ze terug gemonteerd.
Moest iemand een oplossing kennen zonder een nieuwe te kopen graag een antwoord.
Groeten.
Ook ik heb een verschrikkelijk rammelende remschijf op een R1200CL ik heb ze er eens af gehad om de rivetten terug plat te persen (was me gezegd door een BMW mecanieker) maar dan moest de ABS kroon er vanaf en ik was bang de hele zaak naar de kl.. te helpen zodoende heb ik ze terug gemonteerd.
Moest iemand een oplossing kennen zonder een nieuwe te kopen graag een antwoord.
Groeten.
rammelende remschijf
Ikzelf zat ook opgezadeld met rammelende remschijven vooraan. Daarop heb ik de spanveerrondellen die gemonteerd zitten tussen de geleidebus en de torxbouten terug doorgezet (gebogen) en het gerammel is verdwenen (voorlopig althans). Vooraan was het op de Gentse kinderkopjes niet te doen. Bij gelegenheid ga ik nieuwe spanveerrondellen monteren. Achteraan moet ik blijkbaar het zelfde doen want deze neigen ook als eens te rammelen wat je kan merken als je er met de vingers op tokkelt. De bevestigingsbouten vooraan stonden nog goed vast en er was geen abnormale speling tussen schijf en geleidebussen. Deze spanveerrondellen moeten een zekere speling toelaten vermits de remklauw vast gemonteerd is op de veerpoten. Er moet dus ergens speling gegeven worden en dit moeten blijkbaar deze spanveerrondellen opvangen. De motor heeft 58000km.
Mvg.jos
Mvg.jos
Mijn hobby is mijn beroep.
Hallo, motorvrienden
Gisteren heb ik de achterschijf terug afgenomen en de ABS kroon verwarmd alsook de drie boutjes met een gasbrander, dan gaat de zaak zeer vlot los,verder heb ik de rivetten met de slijpschijf bewerkt en er uit geklopt met een doorslag,deze namiddag ga ik eens kijken bij de hobyist. Ik heb gelezen op het forum dat zij vervangende stalen rivetten hebben
Tot later.
R1200CL de lelijkste van de reeks!!!!
Gisteren heb ik de achterschijf terug afgenomen en de ABS kroon verwarmd alsook de drie boutjes met een gasbrander, dan gaat de zaak zeer vlot los,verder heb ik de rivetten met de slijpschijf bewerkt en er uit geklopt met een doorslag,deze namiddag ga ik eens kijken bij de hobyist. Ik heb gelezen op het forum dat zij vervangende stalen rivetten hebben
Tot later.
R1200CL de lelijkste van de reeks!!!!
-
-Wim-
IRON GONZO schreef:op een paar minutjes kan je ze vervangen. zorg er wel voor dat je de bussen rondelletjes en klipjes koopt.
Hoe vervang je die ? Op de remschijf van de LT is op het eerste zicht de enige mogelijkheid om dit bussen uit te boren, aangezien ze aan de achterzijde geperst zijn, maar, hoe ga je de nieuwe dan terug monteren en centreren ?
Ik heb ook even gekeken achter een onderdeelnummer voor die bussen, doch het ze niet gevonden in de ETK van BMW.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
-
Iron Gonzo
ik zou eens een foto moeten zien van de voor en achterkant.
blijkbaar zouden het andere zijn dan bij de boxers????
blijkbaar zouden het andere zijn dan bij de boxers????
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Hallo
Je moet de geperste kant afslijpen,dan kan je ze erdoor kloppen.
Ik heb deze namiddag bij de hobyist van die dingen(ik ken de naam niet) gekocht, er zijn twee verschillende uitvoeringen die beide geschikt zijn een met veerplaatjes en een uitvoering met een veertje in een groef,deze dingen moet je dan met een stalen rivet ofwel een boutje monteren.Het zijn dingen van een voorwielschijf want van een achterwielschijf bestaat er geen bestelnummer origineel BMW.
Deze dingen zijn namaak,ik zou er fotos kunnen van maken maar deze hierop projecteren is voor mij als computer amateurke niet simpel ben al blij dat ik een texst schrijven kan!!!!
Groeten
Je moet de geperste kant afslijpen,dan kan je ze erdoor kloppen.
Ik heb deze namiddag bij de hobyist van die dingen(ik ken de naam niet) gekocht, er zijn twee verschillende uitvoeringen die beide geschikt zijn een met veerplaatjes en een uitvoering met een veertje in een groef,deze dingen moet je dan met een stalen rivet ofwel een boutje monteren.Het zijn dingen van een voorwielschijf want van een achterwielschijf bestaat er geen bestelnummer origineel BMW.
Deze dingen zijn namaak,ik zou er fotos kunnen van maken maar deze hierop projecteren is voor mij als computer amateurke niet simpel ben al blij dat ik een texst schrijven kan!!!!
Groeten