Gevonden in de Wunderlich cataloog:
wat is het essentiele verschil (buiten de 15€ verschil)?
Carbon-Hinterradabdeckung Best.-Nr.: 8160975
Carbon Hinterradabdeckung mit Spritzschutz Best.-Nr.: 8160978
wie heeft er ervaring met één van beiden - of met beiden? Is het gemakkelijk zelf te plaatsen?
M'n linker voet en linker been wat beschermen tegen vuil.
Moderator: GVN
-
filerijder
M'n linker voet en linker been wat beschermen tegen vuil.
F650 (96) -> R1100GS (99) -> R 1150 GS (2002) -> R1200 GS (06) --> R 1200 GSA
@ filerijder,
Rij al enkele jaren met zo'n spatbord (wel op een 1100). Zolang je vooral op asfalt rijd een prima keuze. Minder spatwater, bescherming van veerelement tegen vuil pekel, etc. Tijdens modderige offroad ritten schijnt hij vol te lopen. Ik rij zelf niet allroad, dus van horen zeggen
Grz Cees
Ps plaatsen is 10 min werk, remklauw los, plaatsen en weer vast.
Rij al enkele jaren met zo'n spatbord (wel op een 1100). Zolang je vooral op asfalt rijd een prima keuze. Minder spatwater, bescherming van veerelement tegen vuil pekel, etc. Tijdens modderige offroad ritten schijnt hij vol te lopen. Ik rij zelf niet allroad, dus van horen zeggen
Grz Cees
Ps plaatsen is 10 min werk, remklauw los, plaatsen en weer vast.
Ik heb dien Hinterradabdeckunk (8160975) het vershil met de andere is dat er bij "Hinterradabdeckung mit Spritzschutz Best.-Nr.: 8160978" aan de kant van de vering een stuk rubber aan gerivetteerd is. Als je wat handig bent kan je dat volgens mij zelf doen voor minder dan 15 euro ...
Installatie is een fluitje van een cent, 15 tot 25 minuten (25 minuten als je het kleine bronzen ringetje laat vallen dat dan onder de wagen rolt etc etc) ... Moet wel een momentsleutel hebben. De loctite was bij de mijne meegeleverd.
Serieus minder spatten, maar die rubberen verlenging zou wel handig zijn! Nu wordt de vuiligheid vanonder tegen de veer gesmeten, juist een plaats waar je er zeer moeilijk aan kan. Met die verlenging zou dat wel niet meer voorvallen. Zit hier al een tijdje te peinzen van zo een rubber flapke aan mijn spatbord te bevestigen, maar is er tot nu nog niet van gekomen.
Heb bij mij wel de orginele slijklap en de veerbescherming afgevezen. Voor de gaten waar de orignele slijklap gezeten heeft, daar kan je een M10 in draaien. (enfin als ik mij goed heriner, is weeral bijna een jaar geleden)
Installatie is een fluitje van een cent, 15 tot 25 minuten (25 minuten als je het kleine bronzen ringetje laat vallen dat dan onder de wagen rolt etc etc) ... Moet wel een momentsleutel hebben. De loctite was bij de mijne meegeleverd.
Serieus minder spatten, maar die rubberen verlenging zou wel handig zijn! Nu wordt de vuiligheid vanonder tegen de veer gesmeten, juist een plaats waar je er zeer moeilijk aan kan. Met die verlenging zou dat wel niet meer voorvallen. Zit hier al een tijdje te peinzen van zo een rubber flapke aan mijn spatbord te bevestigen, maar is er tot nu nog niet van gekomen.
Heb bij mij wel de orginele slijklap en de veerbescherming afgevezen. Voor de gaten waar de orignele slijklap gezeten heeft, daar kan je een M10 in draaien. (enfin als ik mij goed heriner, is weeral bijna een jaar geleden)
Dat is die 8160975

en dit is de 8160978

Zo hebben we een beter idee waarover we spreken ipv nummertjes en namen.
Stoffel

en dit is de 8160978

Zo hebben we een beter idee waarover we spreken ipv nummertjes en namen.
Stoffel
Laatst gewijzigd door Stoffel op 16 apr 2006, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rofima
Ik heb het spatbord 8160965 geplaatst en het resultaat, buiten het optische, is ontgoochelend.
Om echt zinvol te zijn lijkt het me niet alleen wat kort maar ook te smal zodat broek en laarzen net zo vuil zijn als voorheen.
De prijs liet anders vermoeden !
maar ja binnenkort stopt het met regenen.
Rofima
Om echt zinvol te zijn lijkt het me niet alleen wat kort maar ook te smal zodat broek en laarzen net zo vuil zijn als voorheen.
De prijs liet anders vermoeden !
maar ja binnenkort stopt het met regenen.
Rofima