valbaar

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Francis
Contacteer:

valbaar

Bericht door Francis »

Joe de bikers :D

Heb afgelopen weekend mijn valbaren gaan halen bij wunderlich, voor mijnen 12rt.
Zou ze graag zelf monteren, of toch proberen.
Nu de handleiding die er bij zit is meer een lijding met de nadruk op lijden .. ben nie echt sterk in duist en de fotookes zijn ook nie echt duidelijk... 1 velleke a4 ...
Nu denk ik wel, dat je er met een dosis gezond verstand wel komt.
Maar toch ..
Heeft hier iemand dat al zelf gedaan ?
Dingen waar ik op moet letten ?

Alvast nijg mercikes voor de tips en info :!:
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Ik heb mijn valbaren laten plaatsen door de verkoper, want van duits versta ik geen bal. Dat heb ik ondervonden met de handleiding van mijne motor, die was in het duits en dat was normaal daar hij zijn eerste kilometers in dat land heeft gereden.

Nu ik een handleiding in het nederlands heb, heb ik al veel kunnen opsteken.

Ik vind die valbaren van wunderlich wel goed.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Heb ze ook laten monteren door de dealer.
Ging redelijk gemakkelijk :lol:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
edje

Bericht door edje »

Zie topic installatie valbaren op RT1150 (update)

van Xavier

Groeten,

Edje
Met een goeie rechterhand kom je door het ganse land
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Met alle rspect, maar ik denk dat dat een ander type is hoor .... maar ik kan me vergissen ... ga het eens opzoeken :!:

Pics laden niet btw ... :cry:
Francis, r12rt

My answer is NO !
snoepje
Contacteer:

Bericht door snoepje »

hoi francis, heb ze zelf ook besteld bij wunderlich, en een maand geleden zelf gemonteerd. Was niet super makkelijk, maar toch ook niet overdreven moeilijk. Gezien je toch van uit de buurt bent (tielrode) en ikzelf in st-niklaas woon (industriepark noord), kom anders eens even langs, dan kan je het zien op mijne fiets, en kan ik het tonen op de uwe, of als er genoeg tijd is, monteren we hem gewoon samen.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Reuze bedankt Snoepie !!!!! :!:
Stuur je een PM ke :P
Francis, r12rt

My answer is NO !
Helios

Bericht door Helios »

snoepje schreef:hoi francis, heb ze zelf ook besteld bij wunderlich, en een maand geleden zelf gemonteerd. Was niet super makkelijk, maar toch ook niet overdreven moeilijk. Gezien je toch van uit de buurt bent (tielrode) en ikzelf in st-niklaas woon (industriepark noord), kom anders eens even langs, dan kan je het zien op mijne fiets, en kan ik het tonen op de uwe, of als er genoeg tijd is, monteren we hem gewoon samen.
Snoepje,
Mijn valbaar (in NL zeggen we valbeugel :) ) is besteld. Ik verwacht hem elk moment.
Aangezien ik iets verder weg woon en dus niet even bij jou lang rij, kun je misschien een tipje van de sluier optillen en wat tips en trucs vermelden. Misschien een fotootje ter verduidelijking.
Zo zou mijn vraag zijn, moet je bij de 1200 ook de tank en alle bescherming er af halen zoals Xavier in zijn voortreffelijke uitleg vertelde?
Alvast bedankt voor je moeite.
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
Rakthi

Bericht door Rakthi »

Volgens de gasten op het amerikaanse "BMWSportTouring" forum zou de instalatie redelijk eenvoudig zijn. Blijkbaar moet er niets gedemonteerd worden of in stukken gezaagd. Sorry, het is wel in het engels mensen die amerikanen spreken geen nederlands ... hier is de link: R12RT Wunderlich Engine Protections Bars hoop dat jullie er wat aan hebben.
shost

Bericht door shost »

probeer dit eens (valbaren monteren op een 1150RT, het zijn dus geen foto's van den 1200RT)

http://xa4.smugmug.com/gallery/848300
R1200RT - 73000km http://www.eamc.be
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Helios schreef:valbaar (in NL zeggen we valbeugel :)
Een motor is "valbaar", vandaar de naam :wink:

Nee, het is een gallicisme: "barre de chute" wordt in het vlaams "valbaar".

Gallicisme ? Betekent letterlijk uit het frans vertaald.
Blijf maar valbeugel zeggen :wink:
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
snoepje
Contacteer:

Bericht door snoepje »

Helios schreef:
snoepje schreef:hoi francis, heb ze zelf ook besteld bij wunderlich, en een maand geleden zelf gemonteerd. Was niet super makkelijk, maar toch ook niet overdreven moeilijk. Gezien je toch van uit de buurt bent (tielrode) en ikzelf in st-niklaas woon (industriepark noord), kom anders eens even langs, dan kan je het zien op mijne fiets, en kan ik het tonen op de uwe, of als er genoeg tijd is, monteren we hem gewoon samen.
Snoepje,
Mijn valbaar (in NL zeggen we valbeugel :) ) is besteld. Ik verwacht hem elk moment.
Aangezien ik iets verder weg woon en dus niet even bij jou lang rij, kun je misschien een tipje van de sluier optillen en wat tips en trucs vermelden. Misschien een fotootje ter verduidelijking.
Zo zou mijn vraag zijn, moet je bij de 1200 ook de tank en alle bescherming er af halen zoals Xavier in zijn voortreffelijke uitleg vertelde?
Alvast bedankt voor je moeite.
Voor de montage van deze valbaren dient er niets van panelen te worden gedemonteerd, een truuk is echter, dat je een bout van je motor dient te 'hergebruiken'. Waarschijnlijk zet dit een aantal mensen op het verkeerde been. Ikzelf ben niet zo een 'fotomaniak', maar als francis langskomt kunnen we er samen evt foto's van maken. Zal echter niet direkt voor deze week zijn, maar volgende week denk ik wel dat het zal lukken. Hopelijk heb je tot dan 'geduld'.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
Plaats reactie