Mijn vingertoppen waren redelijk koud. Maar idd, geen andere moto's gezien op de E40 richting Gent-Brussel.
 Mijn vingertoppen waren redelijk koud. Maar idd, geen andere moto's gezien op de E40 richting Gent-Brussel.twas fris van de morgen ... brrrr
Moderator: GVN
- 
				Consigliori Wim
- Contacteer:
Deze morgen vertrokken bij -6°C.  Eénmaal op de autostrade -3° > -2°.
Winterhandschoenen laten warmte van de handvaten door (wel op stand 2).
4 motards tegengekomen waarvan 3 BMW's (een KRS, RR, en nog ene maar 'k wete niet meer wat). 't was rond 7u50.

Winterhandschoenen laten warmte van de handvaten door (wel op stand 2).
4 motards tegengekomen waarvan 3 BMW's (een KRS, RR, en nog ene maar 'k wete niet meer wat). 't was rond 7u50.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!

K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Ge snapt toch niet dat fabrikanten van winterhandschoenen nog steeds denken dat motohandschoenen dienen om te wandelen, er moet gewoon geen wattering in de handpalm zitten, één om je gevoel met het handvat te houden en twee de handvatverwarming lekker te laten doorkomen en waar ze mij enkele jaren geleden nog voor uitlachten, "BMW ouwe venten brommer" met verwarmde handvattekes dat is nu te vinden op iedere japanner die ge met dit weer nog tegenkomt op de baan  

- 
				Iron Gonzo
Met mijn regenoveral en wintstopper bivakmuts
bmw goretex handschoenen
Was het best te doen hier. Op de thermometer die ik passeer was het -1
Een paar gladde plaatsen hier en daar. maar we zijn toch veilig thuis geraakt

bmw goretex handschoenen
Was het best te doen hier. Op de thermometer die ik passeer was het -1
Een paar gladde plaatsen hier en daar. maar we zijn toch veilig thuis geraakt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit

TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
- 
				Consigliori Wim
- Contacteer:
- 
				Synchro Bob
- Contacteer:
Hoe doe je dat "uitkijken voor ijsplekken" en dan nog in den donker ?Vanmorgen (06.30) vond ik het heerlijk op de moto.
Wel uitkijken voor vele ijsplekken!!
Volgens mij ga je op je bek éér je ze gezien hebt. Ik spreek uit ervaring.
Ik vind het motorijden op zich al gevaarlijk genoeg om dan nog eens het lot te gaan tarten.
On-stoere groet,
Bob
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Gisteren en eergisteren met duo nog een toer gedaan, geen enkel  probleem met de kou.  Had zomerhandschoenen (airflow) gecombineerd met dunne zijden onderhandschoenen aan (handvatverwarwing op 1) en mijn streetguard pak.  Duo had het toch iets frisser met een light & easy pak, daar moet je dus wel extra kledij onderaan doen in de winter.

1200 GS, 2014 / Zumo 340
Lid BMW Motorclub Vlaanderen

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
- 
				brit
heb ik ook last van. volgens mij heeft het niks te maken met het koude koppelingshendel maar met het feit dat je je vingers van het handvat haalt bij het koppelen en dus vatbaarder bent voor koude, dit in tegenstelling tot je rechtervingers die je langer rond het handvat kan houden...Geert GS schreef:Harald,
Alleen m'n linkse vingertoppen worden steeds weer koud, ondanks de handvatverwarming en -bescherming op m'n GS. Denk dat het komt door het koude koppelingshandle.
- 
				J-P
- Contacteer:
Vorige week zondag nog 850 km gereden (IJselmeerrit van de nederlandse GSClub), no problem.  
Gister een toerrit door Zeeuws Vlaanderen uitgezet, 250 km en nu is m`n rechter handvatverwarming stuk, toeme toch!
Vandaag ool weer 9 uur op de Motor maar da`s een STX, da`s net zoiets als binnenzitten.

Gister een toerrit door Zeeuws Vlaanderen uitgezet, 250 km en nu is m`n rechter handvatverwarming stuk, toeme toch!
Vandaag ool weer 9 uur op de Motor maar da`s een STX, da`s net zoiets als binnenzitten.
J-P 
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben weer onder de rijdende mensen sinds ik m'n nieuwe batterij heb.
Ik hou echt van dit seizoen 

Ik ben als een slak door de bochtjes gereden... 

De weg glimt sowieso. Gewoon voelen met m'n voet? ( zo doe ik het nu dus)

Ik hou echt van dit seizoen

Zat mij vanavond op weg naar huis af te vragen hoe je die herkent?Frank K schreef:Wel uitkijken voor vele ijsplekken!!
Ik ben als een slak door de bochtjes gereden...

De weg glimt sowieso. Gewoon voelen met m'n voet? ( zo doe ik het nu dus)
r 80 gs '92 --> K75 '87  -->  K75 '91

koude
Ik ben al een weekje geleden gestopt, is mij te koud, kom ook van Hasselt en zo naar Brussel das toch 85km, en das een beetje veel van het goede.
Zit nu dus mooi terug in de file, ga nu natuurlijk aan de kant voor de dapperen onder ons

Zit nu dus mooi terug in de file, ga nu natuurlijk aan de kant voor de dapperen onder ons
- 
				brit
deed ik vroeger ook. denk dat het enige resultaat hiervan snel verslijtende motorlaarzen zijn. je moet maar eens je voeten over een nat wegdek laten slepen. dan zal je ook al gauw merken dat weg 'spiegelglad' aanvoelt...Lukas schreef:De weg glimt sowieso. Gewoon voelen met m'n voet? ( zo doe ik het nu dus)
Ik doe dat wel aan een verkeerslicht hé....rutger schreef:deed ik vroeger ook. denk dat het enige resultaat hiervan snel verslijtende motorlaarzen zijn. je moet maar eens je voeten over een nat wegdek laten slepen. dan zal je ook al gauw merken dat weg 'spiegelglad' aanvoelt...Lukas schreef:De weg glimt sowieso. Gewoon voelen met m'n voet? ( zo doe ik het nu dus)

r 80 gs '92 --> K75 '87  -->  K75 '91

- 
				Synchro Bob
- Contacteer:
NIET rijden is de boodschap als het GLAD is. Eér je aan het eerste verkeerslicht bent geraakt om te controleren of het glad is, lig je al 3 keer op de grond. Gelukkig dooit het nu en hoef ik mij niet meer ongerust te maken over leden van dit fijn gezelschap die de weg aan het aftasten zijn met hun botten of die aan de glinstering van het wegdek kunnen opmaken of ze gaan overeind blijven of niet. En zelf als je dan zo'n buitengewone motard bent die behendig over of tussen de ijsplekken kan rijden, dan nog zijn er genoeg onbestuurbare blikken dozen die je van de weg zullen kegelen. Man, ik geloof niet wat ik hierboven allemaal heb gelezen...Defensief rijden is steeds de boodschap in de winter.
Leve de dooi,
Bob
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Ik heb vandaag mijn kar ook moeten keren .
Ik was rond 09Hr met mijn werkpaard op patrouille vertrokken , maar na 2 kilometer had ik de indruk dat mijn fiets zich wat onwennig begon te voelen . 

Toegegeven ik was over een kasseibaan aan het rijden . 

Toen ik stopte om iemand te helpen die de weg kwijt was voelde ik plots dat de regen aan de kasseibaan was gaan vastvriezen . 

Omkeren was de boodschap . 

Met dichtgeknepen billen terug over de kassei en naar onze warme bureau . 

Mijn collega die net op het punt stond om mij te komen vergezellen de goede raad gegeven zijn fiets op stal te laten . 

dan maar een blikken doos van stal gehaald

Ik was rond 09Hr met mijn werkpaard op patrouille vertrokken , maar na 2 kilometer had ik de indruk dat mijn fiets zich wat onwennig begon te voelen .

Toegegeven ik was over een kasseibaan aan het rijden .

Toen ik stopte om iemand te helpen die de weg kwijt was voelde ik plots dat de regen aan de kasseibaan was gaan vastvriezen .

Omkeren was de boodschap .

Met dichtgeknepen billen terug over de kassei en naar onze warme bureau .

Mijn collega die net op het punt stond om mij te komen vergezellen de goede raad gegeven zijn fiets op stal te laten .

dan maar een blikken doos van stal gehaald

- 
				J-P
- Contacteer:
Ik heb vandaag een hele dag les gegeven. Mijn pak is verzopen (al was het nog wel waterdicht na 10 uur rijden) maar mijn vingers zijn afgestorven. Ik ben blij dat ik binnenkort om nieuwe Gerbing handschoenen ga... De wegen lagen er hier goed bij moet ik zeggen. Maar wat een enorm ZEIK weer was het vandaag. 

J-P 

- 
				J-P
- Contacteer:
Zekers! Ik heb wel respect voor de man die vanochtend 4 uur lang achter elkaar les had. Met een Sidi pak van onze rijschool, winterhandschoenen van een onbekend merk en op een naked CBF500 de hele ochtend doorrijden in de regen en geen klacht gehoord. Vandaag werden de jongens van de mannen gescheiden   Hier in Zeeland was het zo net op het vriespunt maar niet glad, dat scheelde wel
  Hier in Zeeland was het zo net op het vriespunt maar niet glad, dat scheelde wel

Hier in Zeeland was het zo net op het vriespunt maar niet glad, dat scheelde wel
  Hier in Zeeland was het zo net op het vriespunt maar niet glad, dat scheelde welJ-P 

- 
				Iron Gonzo
Ik heb de mijn gestald voor de winter.  

Ik wil niet op mijn bek gaan door een stomme ijsplek. 

Af en toe als het niet anders kan haal ik hem uit zijn winterslaap. 

Dus dit was 1 van zijn laatste ritten dit jaar. 

alaaf alaaf alaaf.

Ik wil niet op mijn bek gaan door een stomme ijsplek.

Af en toe als het niet anders kan haal ik hem uit zijn winterslaap.

Dus dit was 1 van zijn laatste ritten dit jaar.

alaaf alaaf alaaf.

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE

TRIUMPH TROPHY SE
- 
				J-P
- Contacteer:
Als het echt glad is pak ik de XT350 van mijn meiske, het moet al vreemd lopen dat die beschadigd raakt   Maar een dag zonder motorrijden is voor mij erg zeldzaam...
  Maar een dag zonder motorrijden is voor mij erg zeldzaam...

Maar een dag zonder motorrijden is voor mij erg zeldzaam...
  Maar een dag zonder motorrijden is voor mij erg zeldzaam...J-P