Batterij nog bruikbaar?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Trikke

Batterij nog bruikbaar?

Bericht door Trikke »

Toen ik anderhalf jaar geleden mijn GSA tweedehands kocht kreeg ik er de originele batterij bij. Deze was
na lange stilstand vervangen, maar bleek achteraf toch niet kapot, maar enkel leeg(plat). In de veronderstelling
dat ik hier dus met een goede batterij zit. Is die nog bruikbaar? Ze staat ondertussen dus al 1,5 jaar in mijn
garage (+ enkele maanden bij de vorige eigenaar) Zou die batterij nog deugen of neem ik ze volgende keer
maar best mee naar het containerpark.
Bedankt voor jullie deskundige commentaar.

Trikke
Danny

Bericht door Danny »

proberen te reanimeren met je optimate en anders containerpark :wink:
Trikke

Batterij reanimeren

Bericht door Trikke »

Danny schreef:proberen te reanimeren met je optimate en anders containerpark
Mijn " optimate", Danny?
Trikke

Re: Batterij reanimeren tweede poging

Bericht door Trikke »

Danny schreef:proberen te reanimeren met je optimate en anders containerpark
Mijn "optimate", Danny?
Erik

Bericht door Erik »

Google: Optimate

voor het verlengen van de levensduur van ter ziele gewaande batterijen zie ook Two-Stroke
LTpaul

Re: Batterij nog bruikbaar?

Bericht door LTpaul »

Trikke D schreef:Toen ik anderhalf jaar geleden mijn GSA tweedehands kocht kreeg ik er de originele batterij bij. Deze was
na lange stilstand vervangen, maar bleek achteraf toch niet kapot, maar enkel leeg(plat). In de veronderstelling
dat ik hier dus met een goede batterij zit. Is die nog bruikbaar? Ze staat ondertussen dus al 1,5 jaar in mijn
garage (+ enkele maanden bij de vorige eigenaar) Zou die batterij nog deugen of neem ik ze volgende keer
maar best mee naar het containerpark.
Bedankt voor jullie deskundige commentaar.

Trikke
lees dit eens misschien helpt het je http://bmwkclub.forumsplace.com/message523.html
met RESPEKT is het voor iedereen leuker
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Als de platen niet geoxideerd zijn en geen contact maken met elkaar, gewoon opvullen met gedistilleerd water en opladen. Als ze nog oplaadt is ze hoogstwaarschijnlijk nog bruikbaar. Zou me wel verwonderen, na al die tijd.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie