Beste forumgebruikers,
Bij de aanschaf van de machine (R 1100 RT) vertelt de eigenaar me dat hij altijd super 98 getankt heef. Volgens het onderhoudsboekje :
Loodvrije superbenzine DIN 51 607, minimal octaangehalte 95 (RON) en 85 (MON) bij motorfiets met katalysator, of naar wens loodhoudende superbenzine DIN 51 600, minimaal octaangehalte 95 (RON) en 85 (MON) bij motorfietsen zonder katalysator.
De vraag is of er 98 getankt moet worden?
Hoe weet ik of er een katalysator opzit?
Alvast hartelijk dank voor de uitleg.
Edje
Super 98 of Euro 95
Moderator: GVN
Super 98 of Euro 95
Met een goeie rechterhand kom je door het ganse land
ligt aan je rijstijl
Wanneer je een sportieve rijder bent kunt je ervanuit gaan dat je de toevoegingen wel verbrandt,wanneer je een rustige toerder bent stook je 95 en af en toe V-power of gelijk waardig
dit om de koolaanslag die dan de kans krijgt er ook weer af te stoken.
pas wel op
als je een sportievere rijstijstijl bezigd als de vorige eigenaar, dat de koolaanslag die op de klepstelen zit, er af gaat rijden, en dat kan weer tussen de klepzettingen komen, met als gevolg verbrande uitlaat klep(pen) ( Dit was mijn ervaring
)
Advies: rij de eerste 1000km V-power en doe dit rustig, niet al te hoog in de toeren. Ga daarna over op als eerder beschreven, zo weet je zeker dat je daar in ieder geval geen problemen mee krijgt
Wanneer je een sportieve rijder bent kunt je ervanuit gaan dat je de toevoegingen wel verbrandt,wanneer je een rustige toerder bent stook je 95 en af en toe V-power of gelijk waardig
dit om de koolaanslag die dan de kans krijgt er ook weer af te stoken.
pas wel op
Advies: rij de eerste 1000km V-power en doe dit rustig, niet al te hoog in de toeren. Ga daarna over op als eerder beschreven, zo weet je zeker dat je daar in ieder geval geen problemen mee krijgt
met RESPEKT is het voor iedereen leuker