lap wer ne newbie met vragen
Moderator: GVN
lap wer ne newbie met vragen
Hallo iedereen, ik lees al een paar weken met veel plezier julie forum. Eergisteren was het dan zo ver, heb een tweedehands R 1100 RT gekocht.
Bij de proefrit was het me niet direct opgevallen. Als ik de moter gewoon rechtop zet en geef gas dan trekt hij naar rechts... Is dit normaal?
Vele groeten,
Edje
Bij de proefrit was het me niet direct opgevallen. Als ik de moter gewoon rechtop zet en geef gas dan trekt hij naar rechts... Is dit normaal?
Vele groeten,
Edje
Hartelijk dank Stefke
Is de eerste keer dat ik met BMW rijd. Dus heb nog veel te leren. Ik ben blij dat dit forum bestaat. Het lijkt me een hechte groep die voor elkaar klaarstaan met raad en daad... Ik zal hier nog met veel plezier vele uurtjes doorbrengen.
Groetjes Edje
Is de eerste keer dat ik met BMW rijd. Dus heb nog veel te leren. Ik ben blij dat dit forum bestaat. Het lijkt me een hechte groep die voor elkaar klaarstaan met raad en daad... Ik zal hier nog met veel plezier vele uurtjes doorbrengen.
Groetjes Edje
Met een goeie rechterhand kom je door het ganse land
-
Iron Gonzo
hy edje.
wreed welkom hier tussen de wijsneuzen en narrenkappen.
nog veel plezier met uw beemer en een goed motorjaar toegewenst
wreed welkom hier tussen de wijsneuzen en narrenkappen.
nog veel plezier met uw beemer en een goed motorjaar toegewenst
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Adri Janssens
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Uwe nokkeas laat een vliegwiel draaien door die krachten zou het motorblok willen meedraaien maar aangezien hij vasthangt kan dat niet vandaar die schok.
Allé 't is heel simpel uitgelegd maar ge verstaat het wel zekers
Plezant is ook als je met heel koude motor scherp naar rechts draait en een streepje gas geeft
Ne boxer heeft en doet rare kuren, 't is daarvoor dat ik naar BMW overgestapt ben, Honda is zo goed als perfect en dus ook een beetje saai.
Nadeel aan BMW is dat je de reputatie krijgt van "dikke nek"
Nu ja, bij sommige is dat wel terecht
Allé 't is heel simpel uitgelegd maar ge verstaat het wel zekers
Plezant is ook als je met heel koude motor scherp naar rechts draait en een streepje gas geeft
Ne boxer heeft en doet rare kuren, 't is daarvoor dat ik naar BMW overgestapt ben, Honda is zo goed als perfect en dus ook een beetje saai.
Nadeel aan BMW is dat je de reputatie krijgt van "dikke nek"
Gele: wel snel , niet rap
Hebben BMW rijders daar jaren geleden niet een beetje zelf voor gezorgdNadeel aan BMW is dat je de reputatie krijgt van "dikke nek"
Neele
Klein detailke, tis een krukas die het vliegwiel doet draaienGele schreef:Uwe nokkeas laat een vliegwiel draaien door die krachten zou het motorblok willen meedraaien maar aangezien hij vasthangt kan dat niet vandaar die schok.
Allé 't is heel simpel uitgelegd maar ge verstaat het wel zekers![]()
Plezant is ook als je met heel koude motor scherp naar rechts draait en een streepje gas geeft![]()
Nadeel aan BMW is dat je de reputatie krijgt van "dikke nek"![]()
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Hallo iedereen, bedankt voor de uitleg en ja hoor hij klinkt aanemelijk... Vermits ik voor de eerste keer me een Beemerke rijdt vond ik dat nogal ongewoon...
Wat die dikke nek betreft, dat gaat zekers niet voor mij op. Ik ben maar ne gewone en iedereen krijgt van mij dan ook ne groet als ik iemand tegen kom... Ik heb wel de indruk dat er binnen dit forum enkele gepassioneerde Beemerkes zijn die elkaar met raad en daad bijstaan. Dat vind ik echt wel plezant...
In ieder geval hartelijk dank voor de respons

Wat die dikke nek betreft, dat gaat zekers niet voor mij op. Ik ben maar ne gewone en iedereen krijgt van mij dan ook ne groet als ik iemand tegen kom... Ik heb wel de indruk dat er binnen dit forum enkele gepassioneerde Beemerkes zijn die elkaar met raad en daad bijstaan. Dat vind ik echt wel plezant...
In ieder geval hartelijk dank voor de respons
welkom en veel plezier met Uw motor see you on the roadedje schreef:Volgens mij niet robtop. Heb de RT pas sinds gisteren... Dus deze vraag sluit niet aan bij een vorig topic...
Groetjes,
Edje
na paar 1000km wil je niks anders meer, zoals met iedere motor of is dit uw eerste of zoveelste motor men moet zich terug aanpassen, ieder draait en loopt anders
ps: enne die cilinder.... euhh was maar om te zeveren hoor
Hmmm,
Edje voor alle duidelijkheid : de 2 cylinders van uwen boxer staan dus niet recht tegenover elkaar hé .. Da's bij mij zo, en ook bij jou (ze komen namelijk zo uit de fabriek).
Héél misschien (maar da's een fabrieksgeheim) staan er in de productiehal paaltjes waar ze even tegen rijden alvorens ze hem op transport zetten.
'k wou het gewoon maar effe duidelijk maken zodat ge deze zomer niet in paniek slaat als ge ontdekt dat ge eigenlijk met een scheef machien rijdt.
Greetz
Djeezebel
Edje voor alle duidelijkheid : de 2 cylinders van uwen boxer staan dus niet recht tegenover elkaar hé .. Da's bij mij zo, en ook bij jou (ze komen namelijk zo uit de fabriek).
Héél misschien (maar da's een fabrieksgeheim) staan er in de productiehal paaltjes waar ze even tegen rijden alvorens ze hem op transport zetten.
'k wou het gewoon maar effe duidelijk maken zodat ge deze zomer niet in paniek slaat als ge ontdekt dat ge eigenlijk met een scheef machien rijdt.
Greetz
Djeezebel
-
S.
We staan er inderdaad niet meer bij stil hé maar herinner jullie nog de eerste keer dat je op zo'n naar rechts-trekkend ding stapte? Ik kwam toen ook van een perfecte Honda naaimachine op leeftijd en had net heel wat centjes op tafel gesmeten om mijn eerste BMW te kopen en mijn eerste gevoel was zo van "hé?! WTF is this?" Maar naar een paar 100km merk je er absoluut niet meer van.
-
Vin Diesel
Inderdaad, doet wel even raar de eerste keer,
maar het went snel.
Maar langs de andere maakt de vering wel veel goed. De motor lijkt beter contact te houden met de weg, iets wat je zeker merkt op slechte wegen. Vergeleken met mijnen Kawasaki was het dan alsof je met nen pneumatische hamer aan het rijden waart
Maar langs de andere maakt de vering wel veel goed. De motor lijkt beter contact te houden met de weg, iets wat je zeker merkt op slechte wegen. Vergeleken met mijnen Kawasaki was het dan alsof je met nen pneumatische hamer aan het rijden waart
Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10
Mijn vorige moto was een XT600. Wat me vandaag opviel is dat de Beem is dat die inderdaad als het ware aan de weg plakt zoals je zegt. Enkel de versnellingsbak of is het een mecanodoos daar moet ik nog even aan wennen. Maar ook hier zijn er voldoende topics in het forum... Het opschakelen verloopt vlot maar het terugschakelen, het is net of je met een hoop ijzer in je motor zit... Maar dat zal ook zal ook wel wennen zijn. Voor de rest, qua zithouding, vering, motorvermogen, zwaartepunt en wendbaarheid niets dan lof 
Hier nog ne schone uitleg van die kantelneiging !

Beter krijg ik het niet gefixt
Ben ook zo'n nie ne echte comp.freak 

Beter krijg ik het niet gefixt
Laatst gewijzigd door Neele op 04 mar 2006, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Neele
Sinds ik anderhalf jaar terug ben overgeschakeld van Honda naar BMW, heb ik deze cultuur positief kunnen ombuigen.Neele schreef:Hebben BMW rijders daar jaren geleden niet een beetje zelf voor gezorgdNadeel aan BMW is dat je de reputatie krijgt van "dikke nek"Nu de laatste jaren is daar enig verandering in aan 't komen, maar vroeger