snelheidsovertreding brommer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Kurt

snelheidsovertreding brommer

Bericht door Kurt »

aan Harald en zijn collega's:
Graag wat info: Deze week is de jincheng dx met NHRC uitlaat door de lokale politie op de rollen gezet. Na correctie haalde hij 52 km/hr. Dit is dus te snel. De bromfiets werd onmiddellijk in beslag genomen. Deze werd nochtans niet opgedreven en rijdt sinds de aankoop dezelfde snelheid, met of zonder NHRC uitlaat. Is het normaal dat de brommer reeds bij zulke overtreding wordt in beslag genomen. Blijkbaar zal de uitlaat vernietigd worden. Eigenlijk interesseert de snelheid mijn zoon niet, maar wel het uiterlijk en het geluid van zijn brommer (zo zijn wij toch allemaal). Wat kunnen we doen om ervoor te zorgen dt de uitlaat mag blijven en dat de brommer zo afgesteld wordt. (en dat de boete niet te hoog op loopt). Alle hulp en info is welkom. Bedankt
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik denk dat voor U het kalf al verdronken is :cry:
Betalen zal de enigste oplossing zijn en dan aanpassen wat nodig is.

In het algemeen is het altijd hetzelfde probleem.
"We wisten het niet, we hebben hem zo gekocht, etc".

Er is, volgens mij, als ouder maar één oplossing in drie stappen uit te voeren.

1) Bij aankoop: brommer laten nazien door erkende dealer en laten afregelen. En vervolgens ZELF een testrit doen.
2) En dan eens in de maand met de brommer naar de bakker of de beenhouwer, ter controle op mogelijke aanpassingen.
3) En alle kosten zijn voor de jongere indien er een probleem mag ontstaan :!:

Denk niet dat er nog veel problemen zouden zijn, indien de ouders dit serieus zouden uitvoeren.
Het begint niet bij het "gesnapt worden", die opvoeding, maar het begint bij de geboorte :!:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

De illegale uitlaat ben je wellicht kwijt ! Ik heb hier onlangs een Gillera 50cc Supermotard van een vriend terug rijklaar gemaakt met originele stukken (na inbeslagname door de politie). Die brommer haalde 104 km/u 8) op de rollen. Gevolg: confiscatie en volledig gestript ! 800 euro stukken in de vuilbak. 2200 Euro boete omgezet in 60 uren gemeenschapsdienst.

52 Km/u zal hopelijk geen dramatische gevolgen hebben. Ik heb een DAX van 1974 die ook te snel rijdt :oops:
Laatst gewijzigd door Synchro Bob op 26 feb 2006, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Harald

Bericht door Harald »

Kurt,
wanneer je zegt dat de gecorrigeerde snelheid 52 km/u was , dan was zijn snelheid op de rollentestbank 60km/u;
Door deze snelheid , is het geen brommer meer , maar een motor.
Als ik me niet vergis is de oplegging ( inhouding van de bromfiets ) 15 dagen.
Bromfiets klasse B, die meer doet dan 70 km/u is 1maand beslag

wat kan men uw zoon ten laste leggen:

Rijden zonder rijbewijs, want de brommer zijn vermogen werd verhoogd= moto, moto=rijbewijs.
Niet verzekerd voertuig, vermogensverhoging = moto, verzekering slaat op een bromfiets.
techniek: bromfiets voldoet niet aan de technische eisen, : andere uitlaat , vermogensverhoging.
al wat niet orrigineel is en gediend heeft om het vermogen te verhogen, = beslag en vernietigen ( de uitlaat, sproeiers, carburators, cilinder en pistons, andere vario riemen en polies enz)

Voor de ouders,
deze zijn burgerrechtelijk en strafrechterlijk verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen en draaien op voor de kosten
Mogelijks een PV wegens : een voertuig te hebben toevertrouwd aan een persoon wetende dat deze geen houder is van een geldig rijbewijs voor het daartoe behorende voertuig .

de starf, de rechters hanteren de laatste tijden meer en meer de alternatieve straffen, gemeenschapsdienst ( helpen in rusthuis, bij de groendienst van de gemeente enz)
al zijn hoge geldboetes niet uit te sluiten.
De rechter is redelijk vrij in die zaken.
Ik ken er die er 8 jaar terug met 5000Bfr vanaf waren , anderen betaalde 26.000Bfr en nog anderen betaalden 2.500€.

Hopend u een beetje geholpen te hebben :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
brit

Bericht door brit »

Harald schreef:de rechters hanteren de laatste tijden meer en meer de alternatieve straffen, gemeenschapsdienst ( helpen in rusthuis, bij de groendienst van de gemeente enz)
dan hebben ze eindelijk het licht gezien in deze materie. 15 jaar geleden bestond er een geldverslindende regeling. bij de eerste overtreding 8000 oude franken en in beslagname van de 'tuning'onderdelen. bij de tweede overtreding een verdubbeling van de boete, bij de derde een verdubbeling van de verdubbeling, ...

aan 32000 bef heb ik er de brui aan gegeven. anderen niet, mama en papa hadden toch genoeg geld. nog anderen vonden er niks beter op dan hun volgende opfokbrommer gewoon te gaan stelen...
Laatst gewijzigd door brit op 26 feb 2006, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Kurt hoop dat het niet uitloopt oe men kinderen moet opvoeden :?
Ik steek dan ook niet de schuld op u denk na wij zijn ook jong geweest.
Maar neem het mij niet kwalijk het is nu eenmaal de dag van vandaag zo.
Wij burgers vragen meer blauw op straat dan is het niet moeilijk als ouders die zijn kinderen een bromer laat besturen die zelf te testen om de zoveel tijd.Neem ook aan dat je hier de waarheid vertelt en deze zo hebt gekocht.Nu u bent hier op het forum dus neem ik aan dat ook jij een moto freek bent.
Het verwondert mij dan een beetje dat je zelf niet op de bromer plaats nam bij de koop.Ik werp geen steen ik stel gewoon vast.Het kwaad is nu geschiet hoop enkel dat de straf en boete die er aan vast is niet te zwaar zal zijn.Ik reageer hier enkel omdat ik er van overtuig ben dat jij niet alleen sta in zo een situatie.Laat dat een les zijn voor andere ouders die hier op het forum zitten met kinderen die ook een bromen tussen de benen hebben of zelfs ouders waarvan de kids met een moto rijden.
Wens u en je kid het beste toe straf hem niet dat heeft de wet nu gedaan.
Hoop dat hij of zij er een les uit trekken.Grtjs
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Inderdaad, zagen en zeveren over het verleden heeft geen zin.
Lessen trekken, verbeteren voor de toekomst en anderen informeren over het gebeuren om het zelf dan te kunnen vermijden, dat moet de boodschap zijn.

Ik hoop echt ook dat de gevolgen beperkt zullen blijven, vooral als het de eerste keer was.
Hopelijk leren ze hieruit voor de toekomst.

Ik ben al jaren mijn kinderen aan het "rijles" geven. In de zin van problemen aanwijzen en hun mening vragen over bepaalde situaties.
Mijn oudste is nu juist geslaagt in haar theoretisch examen voor de auto, maandag start de eerste rijles!
Maar zelfs als ze binnen x-maanden haar rijbewijs haald, dan nog maak ik mij geen illusies dat we aan het einde van de opvoeding zijn gekomen.
Ik vrees dat dit nooit echt afgelopen is. Wij kunnen allemaal nog veel leren, ook wij de ouders. En we hebben allemaal controle nodig, anders komt er niet veel van. Dat schijnt een menselijke factor te zijn.
Er zal dus altijd werk aan de winkel blijven. Ook bij mij :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Scarto

Bericht door Scarto »

Ik zit ook met een geval! "Michiel Motard", mijn zoon van 16, is eigenaar geworden van een splinternieuwe Derbi Extreme SM en nu wil hij daarop een sportuitlaat plaatsen zonder evenwel aan de motor verder te sleutelen. En ja natuurlijk, zijn vrienden weten het allemaal beter, de uitlaat is een gehomologeerde versie, de mannen van de wet staan snelheden tot 56 km/h toe zonder een bekeuring uit te schrijven, dus nergens ... aan de knikker volgens hen :? .
Zou ik niet goed aan doen om dat geval nadien nog eens te laten afregelen?

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

we zijn natuurlijk allemaal jong geweest en ik reed ook 60km/u met het viertakt hondatje van mijn grootvader.
Maar ergens moeten er natuurlijk grenzen zijn, 70 - 80 is niets meer voor die nieuwe scooterkes.

Wat ik frustrerend vind is dat ik als motorrijder in een zone 30 of 50 goed moet oppassen en mij aan de snelheid houden terwijl die scooters en bromfietsen mij om de oren vliegen.
Ze kunnen die toch niet flitsen.
Ik ben daarom voorstander van een nummerplaat voor alle gemotoriseerde voertuigen. (zie Frankrijk, Italie, griekenland enz...)

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Martin M. schreef:Ik zit ook met een geval! "Michiel Motard", mijn zoon van 16, is eigenaar geworden van een splinternieuwe Derbi Extreme SM en nu wil hij daarop een sportuitlaat plaatsen zonder evenwel aan de motor verder te sleutelen. En ja natuurlijk, zijn vrienden weten het allemaal beter, de uitlaat is een gehomologeerde versie, de mannen van de wet staan snelheden tot 56 km/h toe zonder een bekeuring uit te schrijven, dus nergens ... aan de knikker volgens hen :? .
Zou ik niet goed aan doen om dat geval nadien nog eens te laten afregelen?

Groeten.
Dat zou ik zeker ook doen en samen met je zoon en zijn vrienden eens samen rond de tafel zitten wat praten over de sport en de openbare weg.
Er zijn foto's op het net van valpartijen enz....moesten deze voor de ogen zien amai er zijn er tussen die zullen kot......
Maar het best blijft praten dat moet lukken en verander de zoon buiten u weten iets stel hem de keus.
Je weet wel wat ik bedoel.Grtrjs
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik weet het klinkt onnozel tegenover de jeugdigen...maar besteed het geld voor de stukken en boete (die vroeg of laat in de bus valt) in deftige kledij.
Dagelijks kom ik snotneuzen (vergeef mij de uitdrukking) tegen met sportschoenen, en sportkledij op een scooter die probleemloos 60 à 70 km/h halen. Jethelm is het enige waar blijkbaar geld wordt aan uitgegeven.

Handschoenen? Motovest? Botten? Wat is dat? :shock:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik vloek nu op de jongeren die doen wat ik vroeger ook deed. En als ik eerlijk ben, ik zou het opnieuw doen. Maar ik heb nu ook kinderen. En ik vind het een griezelig idee dat hen iets zou overkomen. Dus vloek ik. Maar ik kan hen ook begrijpen. Doeme toch...
Daxje

Bericht door Daxje »

der is niets aan te doen
ik ben 2 jaar geleden ook met mijn dax op de rollen gezet aan het school en toen ging hij 51 per uur
hij stond compleet origineel met uitlaat en alles.
toen ook niets aan kunnen doen, dax maand kwijt en omdat ze er toch iets op moeten kunnen zeggen hadden ze mijn vliegwiel eraf gehaald :(

later naar de rechtbank gemoeten daar mijn uitleg gedaan en ben er vanaf gekomen met een voorwaardelijke straf voor een jaar en gerechtskosten(99€ )

ook voor u zijn natuurlijk de stallingskosten
voor dat maandje was da bij mij 236€ :cry:
maarja laat ze me nu nog maar eens op de rollen zetten :twisted:

MOTOdax met legale plaat 110CC --> goed voor 124 op de rolle :P

greetz
Plaats reactie