Xenon in je Beemer?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

Stefken schreef:
GSPeP schreef:Ik heb ooit gelezen dat de ballast niet te dicht tegen het FID mag zitten als je die in de cockpit monteert.
voor de rest een ander installatie-reportage
http://www.bmwridersscotland.com/bullet ... c.php?t=70
Een geluk blijkbaar dat ik de ballast achter de verstraler heb gestoken.

Maar ik vrees dat er een aantal gaan schrikken als ze de reportage, die Stefken ons aangeeft, gaan zien.
Sommigen beginnen al te beven als hun motorkap opengaat om sproeistof bij te doen, dat is nog een paar stappen verder :)

Dinsdag ben ik dus gaan rijden. Geen probleem, maar m'n klokje is gereset?
Ik wist al dat m'n batterij aan de laatste winter bezig is, maar dan verwachtte ik me eerder aan een abs storing. Het is wel zo dat ik twee keer gestart heb op 60 sec, wegens dat gaskabel storingske.
In't oog houden dus.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
GSPeP
Berichten: 716
Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
Woonplaats: Steendorp
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

GSven schreef:..., maar m'n klokje is gereset?
Heb ik deze winter ook al 2 keer gehad bij het starten. (Batterij bijna 5 jaar oud)
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

GSven schreef:Maar ik vrees dat er een aantal gaan schrikken als ze de reportage, die Stefken ons aangeeft, gaan zien.
Sommigen beginnen al te beven als hun motorkap opengaat om sproeistof bij te doen, dat is nog een paar stappen verder :)
Daar zit ik niets mee in, maar van elektronica hebt ik bitter weinig verstand.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Chris
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jan 2005, 13:50
Locatie: Tessenderlo

Bericht door Chris »

Vandaag de Xenon lamp geplaatst op mijne RT . Wat een verschil van licht opbrengst zeg !!! .

Om storingen te vermijden van de elektronica , kun je de ballast beter op een afstand van 20 cm van deze plaatsen .
Als dit niet help , of kan , het metalen gedeelte van de ballast mee aan massa leggen .
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

bij een RT moet dat wel kunnen (die 20 cm) bij een GS zit je een beetje met een dilemma, de ballast ergens in friemelen (frameholte bv) trekt op geen donder of ergens in 't dashboard maar dan dicht bij alles waar 't niet mag zitten...of 't nu onder de verstraler zit of achter het FID het is altijd te dicht...eens kijken of 't niet aan de onderzijde van de snavel kan net voor de oliekoeler... beetje rondsnuisteren :wink:
mee aan de massa leggen
is 't voldoende de doos zelf aan de massa te leggen?
Chris
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jan 2005, 13:50
Locatie: Tessenderlo

Bericht door Chris »

Tegen het metalen gedeelte van de ballast een draad vastbinden en deze dan aan het frame vast maken.

Dit zou ik alleen doen als je last ondervindt.
VoYager
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:10
Locatie: Breda, Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door VoYager »

@ Chris

Mag ik vragen waar U de ballast geplaatst hebt ?
Harry

Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================


Afbeelding
PVC

Bericht door PVC »

GSven schreef: Sommigen beginnen al te beven als hun motorkap opengaat om sproeistof bij te doen, dat is nog een paar stappen verder :)
Daar zoek ik al een tijdje naar (sproeistof he) bij mijn k1100lt maar voorlopig geen geluk... :P
Chris
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jan 2005, 13:50
Locatie: Tessenderlo

Bericht door Chris »

Zal proberen cvanavond een foto te maken.

Geplaatst aan de linkerzijde ,onder de tank , bijna tegen de motor aan, is een ijzeren staaf naar het balhoofd( en een ijzeren olieleiding ) . Hier met 5 colsombandjes aan vast gezet .
Ver van alle elektronica af + de draden zijn net lang genoeg.
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

PVC schreef: Daar zoek ik al een tijdje naar (sproeistof he) bij mijn k1100lt maar voorlopig geen geluk... :P
Dan had je maar een C1'tje moeten kopen :wink:
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Chris
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jan 2005, 13:50
Locatie: Tessenderlo

Bericht door Chris »

Harry , ik heb de fotos naar je email gestuurd. Weet niet hou ik ze hier moet plaatsen.
VoYager
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:10
Locatie: Breda, Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door VoYager »

@ Cris

Bedankt voor de foto's :-)

Afbeelding

Afbeelding

Zodra ik mijne ballast geinstalleerd heb zal ikikke ook wat fotokes daarvan trekken en plaatsen.

BTW, Mijne (gele) :shock: xenon moet nog verzonden worden. ETA volgende week.
Harry

Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================


Afbeelding
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

John's Internet

Bericht door w »

Voor diegen die John proberen te bereiken via e-mail..............

Na een lichte communicatie-fout (een beetje in de stijl van die tss Feya van den Bossche en de Oliesector), tussen hemself en zijne provider, zit onze Nonkel voorlopig zonder internetaansluiting......

Al je hem wil kontakteren, John's GSM nr : 0497 87 39 80
Rasse
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 sep 2004, 22:44
Locatie: Balen-Wezel
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Haha , het kan de beste overkomen ! Nonkel had nochthans genoeg op zijn rekening staan dacht ik :twisted:
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Rasse schreef:Haha , het kan de beste overkomen ! Nonkel had nochthans genoeg op zijn rekening staan dacht ik :twisted:
Dat wel, maar dan was hem zo dom om daar dan ook echt lampen mee te kopen :wink:
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

de H4 in de 1100GS zit er ook in en vraagt heel wat improvisatie...
werken doet het maar aanpassingen zijn nodig !!!!

Danny :wink:
Milboxer
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2004, 13:16
Locatie: Brasschaat

Xenon Gs 1100

Bericht door Milboxer »

Danny schreef:de H4 in de 1100GS zit er ook in en vraagt heel wat improvisatie...
werken doet het maar aanpassingen zijn nodig !!!!

Danny :wink:
Kbegin het zo lichtelek warm en koud te krijgen!
Is het echt zo moeilijk voor een H4 in een Gs1100 te krijgen?Zijn er al werkzaamheden die ik op voorhand kan doen?
Boxer forever
....

Bericht door .... »

Danny schreef:dat is zowat een standaard euvel die kabel eruit... :wink:

wat de H4 lamp aangaat voor de 850/1100
de lamp is te groot m.a.w. te diep en past niet in de schelp van de lamphouder...
een gat boren is nodzakelijk maar dan ben je de fijnafregeling kwijt voor de lamphoogte (steuntje achteraan) is wel op te vangen met twee vaste armpjes te bouwen...
kortom we hebben net de GS van Incognito effe aangepakt en bekeken en bemerkt dat er serieus wat wijzigingen noodzakelijk zijn... aan gezien hij geen ABS heeft opteer ik voor de lampbedrading te verlengen en de ballast enz... in de holte onder de tank te plaatsen, teneinde het een beetje ordelijk te houden achter de lamp waar nu een kanjer van een gat in wordt gemaakt en waar de lamp ongeveer een cm doorkomt, wordt wel met een rubber gedicht .
kortom eerst maar eens de draden verlengen, een half dagje vrijmaken en dan een boel afbreken om 't deftig te kunnen installeren, er zijn zeker eenvoudigere methodes maar ze zullen minder degelijk zijn (inwatering etc...
een verwittigd man... :wink:


Dit hebben we dus gedaan he,dus ja je kunt wat voorbereiden ,als je het zo doet zoals danny het gedaan heeft he
PS:Bij de lampen waren twee stikkers ????????? heeft er nog iemand zo'n stikker ???????
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Is het echt zo moeilijk voor een H4 in een Gs1100 te krijgen?Zijn er al werkzaamheden die ik op voorhand kan doen?
moeilijk nie maar toch goed uitkijken want 't is net wat meer dan wat er op de folder staat...als 't nie lukt or you need help laat maar weten ik ben 't nu al aardig gewend :wink:
Milboxer
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2004, 13:16
Locatie: Brasschaat

Bericht door Milboxer »

Danny schreef:
Is het echt zo moeilijk voor een H4 in een Gs1100 te krijgen?Zijn er al werkzaamheden die ik op voorhand kan doen?
moeilijk nie maar toch goed uitkijken want 't is net wat meer dan wat er op de folder staat...als 't nie lukt or you need help laat maar weten ik ben 't nu al aardig gewend :wink:[/quote
Ik hoop dat je erbij bent wanneer de gezamelijke plaatsing doorgaat?
Alvast bedankt voor de geruststelling!
Beemgreertz
Boxer forever
....

Bericht door .... »

Eerste dag op weg met Xenon,
Dimlicht klaarder en verdere straling zonder de tegenliggers te verblinden,mooi resultaat ben kontent,voor de verstraler ben ik een beetje ontgocheld,maar ik heb dezenmorgen gemerkt dat daar waar ik vroeger mijn fare opzette kan ik nu gewoon met dimlicht rijden,dus algemeen ben ik heel kontent,hiermee wil ik Danny nog eens bedanken voor zijn inzet inzicht en zijn knap en proper werk dat hij (wij :lol: ) geleverd heeft.
In het begin moet de lamp een beetje opwarmen zoals een TL lamp is wel grappig,ik heb nergens storing niet de klok of iets anders,zo veel sucses met de instalatie, is toch ni niets voor een H4 voor een 1100 GS
Milboxer
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2004, 13:16
Locatie: Brasschaat

Bericht door Milboxer »

Incognito (Mo) schreef:Eerste dag op weg met Xenon,
Dimlicht klaarder en verdere straling zonder de tegenliggers te verblinden,mooi resultaat ben kontent,voor de verstraler ben ik een beetje ontgocheld,maar ik heb dezenmorgen gemerkt dat daar waar ik vroeger mijn fare opzette kan ik nu gewoon met dimlicht rijden,dus algemeen ben ik heel kontent,hiermee wil ik Danny nog eens bedanken voor zijn inzet inzicht en zijn knap en proper werk dat hij (wij :lol: ) geleverd heeft.
In het begin moet de lamp een beetje opwarmen zoals een TL lamp is wel grappig,ik heb nergens storing niet de klok of iets anders,zo veel sucses met de instalatie, is toch ni niets voor een H4 voor een 1100 GS
Incognito, Kzén blij dagget bij U goed gelukt is!!!
Kheb namelijk datzelfde prachtmachien als jij en men lampeke (lees bliksem)
ligt nog bij John. Ik hoop op een beetje bijstand van jullie bij de installatie?
Sukses ermee!!!
Beengreetz
Boxer forever
dirk klt
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jan 2006, 20:02
Locatie: Gent

Bericht door dirk klt »

GSven schreef:
Stefken schreef:
GSPeP schreef:Ik heb ooit gelezen dat de ballast niet te dicht tegen het FID mag zitten als je die in de cockpit monteert.
wat is een FID ik ben maar een leek :roll:
mvg Dirk
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

dirk klt schreef: wat is een FID ik ben maar een leek :roll:
mvg Dirk
Het FID (Fahrer info Display) is het schermpje waar die olietemperatuur, gekozen versnelling en benzinevoorraad op staat. Op RT en GS alleszins.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
dirk klt
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jan 2006, 20:02
Locatie: Gent

Bericht door dirk klt »

oeps ik heb het op de achterzijde van mijn tellers geplakt met die dubbelzijdige plakstrip die er bij was,
van een k1200lt zit alles in één.
wat kan er gebeuren,kan dit een blijvend defekt veroorzaken?
mvg Dirk
Plaats reactie