Zithoogte verlagen van K1100RS '93
Moderator: GVN
Zithoogte verlagen van K1100RS '93
Ik sta op het punt een K1100RS te kopen van '93, ik ben niet van de grootste en kan eigenlijk alleen maar met de tippen van de voet aan de grond, heeft iemand ervaring met het verlagen van dit soort motor?
Ik zou uitkijken naar een andere motor.
Een K 1100 rs is geen licht beestje en hoewel ik vlot met beide voeten aan de grond kan moet ik er toch soms nog behoorlijk aan sleuren als ik hem onbedacht eens parkeer met de voorkant wat lager en op oneffen ondergrond achteruit moet.
Voor een K 1100 rs bestaan er geen valbaren dus even tegen de grond leggen is een kostelijke grap.
Ik heb geen weet van de verlaagmogelijkheden maar elke dealer moet u daar op kunnen antwoorden.
Als het met de tippen manoevreren blijft is de fun er snel af denk ik.
Een K 1100 rs is geen licht beestje en hoewel ik vlot met beide voeten aan de grond kan moet ik er toch soms nog behoorlijk aan sleuren als ik hem onbedacht eens parkeer met de voorkant wat lager en op oneffen ondergrond achteruit moet.
Voor een K 1100 rs bestaan er geen valbaren dus even tegen de grond leggen is een kostelijke grap.
Ik heb geen weet van de verlaagmogelijkheden maar elke dealer moet u daar op kunnen antwoorden.
Als het met de tippen manoevreren blijft is de fun er snel af denk ik.
er bestaat van BMW zelf een zadel om de zithoogte bij een K 100 te verlagen, wellicht past dit ook op een K 1100. zie deze site http://www.flyingbrick.info/GB/accessories.html
ook meubelstoffeerders kunnen misschien een hulp zijn

http://www.artstiek.be
ook meubelstoffeerders kunnen misschien een hulp zijn

http://www.artstiek.be
K100 RS 16v
Ik heb net het omgkeerde probleem, niet dat ik zo groot ben (1,83) maar de vorige eigenaar ,m'n schoonbroer en een kopje kleiner, heeft de originele achtervering toen die begon te verslijten vervangen door een WP-exemplaar dat OK werkt, maar maakt dat de moto een stukje gezakt is. 2 vervelende nadelen : de hellingsgraad bij gebruik vd zijpoot is redelijk klein (vergeleken met m'n vorige K) wat me al 2x een nieuwe rechtse pinker gekost heeft en, nog lastiger : zonder een dubbele hernia in de onderrug krijg j'm niet meer op de bokpoot ... - misschien een kleine tip voor je de vering begint te verlagen
K100rs 16v
@ JL
een lagere zitbank is inderdaad de eerste keus

brengt 4 cm zonder de rijeigenschappen ingrijpend te veranderen
ze zijn als set nieuw, en af en toe gebruikt te bekomen (steekzitbank met andere montagedelen, en tankbeschermers)
Brengt een lagere zitbank onvoldoende verlaging, dan komen wijzigingen in de set-up in aanmerking maar dat is kritisch.
L&C heeft zeker een goede reputatie
Met de Zoekfunctie is wel meer info te vinden
Succes met uw a.s. K
een lagere zitbank is inderdaad de eerste keus

brengt 4 cm zonder de rijeigenschappen ingrijpend te veranderen
ze zijn als set nieuw, en af en toe gebruikt te bekomen (steekzitbank met andere montagedelen, en tankbeschermers)
Brengt een lagere zitbank onvoldoende verlaging, dan komen wijzigingen in de set-up in aanmerking maar dat is kritisch.
L&C heeft zeker een goede reputatie
Met de Zoekfunctie is wel meer info te vinden
Succes met uw a.s. K
ben het eens met erik. de beste optie is zitbank verlagen en motorlaarzen verhogen(niet overdrijven anders kom je in de problemen met je versnellingspook max 15 mm.)zo rijden er echt veel mensen rond hoor.ik heb alleen die ingekorte vering laten steken omdat mijn vrouwke per se een RT wilde hebben (kan haar niet echt ongelijk geven).als je sportief rijd moet je er ook rekening mee houden dat je af en toe de grond raakt in de bochten omdat de motor verlaagt is .dat is wel even schrikken de eerste keer maar alles went.
groetjes
ferre
groetjes
ferre
Ik heb jaren gereden met ne K11RS die eigelijk te groot was, ik heb er ernorm veel plezier aan beleefd (ook ne keer laten omvallen
), ik ben maar 1.70m en heb niet echt lange benen, maar zefs met passagier, bepakt en bezakt (heel schotland gedaan) was dit niet echt een probleem.
Wel weten waar je met bezig bent , stoppen/pauzeren altijd in functie van vertrek.
Ik rij nu met K12GT, zonder verlaging en, idem dito, ik heb ze ook al ne keer moeten "neerleggen", maar dit weegt niet op tegen het plezier dat ik eraan beleef, let wel: nog steeds stoppen in functie van vertrek, maar ik denk dat elke GT-er dat doet.
(ik denk dan aan de tijd die ik stillekes achterin op de parking van de zw.ma geoefend heb tot ik mijn armen niet meer voelde)
tis een keuze die je zelf moet maken, maar ne K11RS is geen speelgoed en veel oefenen is de boodschap
Wel weten waar je met bezig bent , stoppen/pauzeren altijd in functie van vertrek.
Ik rij nu met K12GT, zonder verlaging en, idem dito, ik heb ze ook al ne keer moeten "neerleggen", maar dit weegt niet op tegen het plezier dat ik eraan beleef, let wel: nog steeds stoppen in functie van vertrek, maar ik denk dat elke GT-er dat doet.
(ik denk dan aan de tijd die ik stillekes achterin op de parking van de zw.ma geoefend heb tot ik mijn armen niet meer voelde)
tis een keuze die je zelf moet maken, maar ne K11RS is geen speelgoed en veel oefenen is de boodschap
Tja JL , ik heb het zelfde probleem ( 1,71 m ) . De 1100 rs is een mooie en ongelooflijke goede motor, maar inderdaad geen "lichtgewicht". In combinatie met het redelijk kort stuur, vraagt die motor een geoefende hand.
Ik heb de mijne ook al 2 x moeten " oprapen".
Mijn zadel is verlaagd en een beetje smaller gemaakt en alhoewel ik nog niet volledig met beide voeten plat op de grond kan, helpt 't wel ( ook tussen de 2 oren ). Vorig jaar met de grote jongens mee naar Schotland mogen gaan . Niks voor gehad. in't najaar ( na 3 maanden bijna niet meer rijden) een leuk week-end mee gepikt en...jawel tegen de vlakte.
Zoals Sman zegt, is dat allemaal af te wegen tegen het plezier dat die motor je kan geven. Veel rijden is in elk geval het beste ( in mijn geval is dat het grootste probleem) .
Ik heb de mijne ook al 2 x moeten " oprapen".
Mijn zadel is verlaagd en een beetje smaller gemaakt en alhoewel ik nog niet volledig met beide voeten plat op de grond kan, helpt 't wel ( ook tussen de 2 oren ). Vorig jaar met de grote jongens mee naar Schotland mogen gaan . Niks voor gehad. in't najaar ( na 3 maanden bijna niet meer rijden) een leuk week-end mee gepikt en...jawel tegen de vlakte.
Zoals Sman zegt, is dat allemaal af te wegen tegen het plezier dat die motor je kan geven. Veel rijden is in elk geval het beste ( in mijn geval is dat het grootste probleem) .
" Gelijk" krijgen is moeilijker dan hebben
Re: Zithoogte verlagen van K1100RS '93
Ik heb net mijn K1100LT teruggebouwd naar de oorspronkelijke hoogte. Zit ook een WP op gemonteerd van een K100 die is namelijk 3 cm korter als die van een K1100. Ik heb een gaffel gemaakt die ik op het cardanhuis heb gemonteerd en zo de schokbreker 3 cm verlengd. De middenbok en jiffy waren ook aangepast aan die kortere schokbreker. Na verlenging is het zadel ca 5 cm omhoog gekomen, dus zoveel scheelt het dus ook als je er een kortere schokbreker van een K100 op monteerd. De korte middenbok heb ik nog liggen voor als je geintresserd bent. Natuurlijk tegen een schappelijk prijsje. De jiffy heb ik helaas al vegeven.JL schreef:Ik sta op het punt een K1100RS te kopen van '93, ik ben niet van de grootste en kan eigenlijk alleen maar met de tippen van de voet aan de grond, heeft iemand ervaring met het verlagen van dit soort motor?
K-roetjes
Getlost
Getlost
Re: Zithoogte verlagen van K1100RS '93
maar die heb ik nog wel, kan je zo hebben wanneer ik je er gelukkig mee maakGetlost schreef:Ik heb net mijn K1100LT teruggebouwd naar de oorspronkelijke hoogte. Zit ook een WP op gemonteerd van een K100 die is namelijk 3 cm korter als die van een K1100. Ik heb een gaffel gemaakt die ik op het cardanhuis heb gemonteerd en zo de schokbreker 3 cm verlengd. De middenbok en jiffy waren ook aangepast aan die kortere schokbreker. Na verlenging is het zadel ca 5 cm omhoog gekomen, dus zoveel scheelt het dus ook als je er een kortere schokbreker van een K100 op monteerd. De korte middenbok heb ik nog liggen voor als je geintresserd bent. Natuurlijk tegen een schappelijk prijsje. De jiffy heb ik helaas al vegeven.JL schreef:Ik sta op het punt een K1100RS te kopen van '93, ik ben niet van de grootste en kan eigenlijk alleen maar met de tippen van de voet aan de grond, heeft iemand ervaring met het verlagen van dit soort motor?
met RESPEKT is het voor iedereen leuker
jammer hoor dat je dit denktRelax schreef:Unicum: twee Nederlanders, waarvan er ééntje iets weggeeft aan de andere op een Belgisch forum. Het unieke slaat logischerwijze op het in het vet gedrukte.
Sorry hoor, platjes, maar daarom niet minder leuk.
maar bedenk, het zegt meer over je zelf als over de ander.
krijgen is fijn, geven is fijner
jou excuus is zonder meer aanvaard.Relax schreef:Ow, 'k had ni gezien dat jullie newbees zijn
Gelieve mijn nederige excuses te willen aanvaarden.
weet; er zijn meer goede dan slechte mensen, waar dan ook
mareh, moet ik die jiffie nog bewaren
d8 al iets klopt hier niet, met zoveel leuke mensen in zo'n klein land (nog kleiner als het onze)Relax schreef:Euuuh, LT, dat was ook ironisch bedoeld, net zoals de rest van m'n gel*l.
Nog niet echt veel gelezen op het forum?![]()
sorrie als ik wat vel overkwam, word namelijk niet goed van al die vooroordelen, ironisch of niet bedoeld.
zouden we best een topic aan kunnen wijden