Hoe gaat een band langer mee?
Moderator: GVN
-
WALTER GSAdventure
Banden steeds op de juiste druk. Langzaam optrekken en langzaam afremmen. Zo weinig mogelijk over de pechstrook rijden (verboden trouwens) want daar ligt veel vuiligheid op zodat het risico om lek te rijden ook nog eens groot is en dan rapper aan een nieuwe band toe zijt. 
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
-
WALTER GSAdventure
-
Bieke Louis
en ge ze nog te bereiken ook want ge moogt zelfs uwe gsm gebruiken zonder proces 
imker op een R1200RT - onthaalmedewerker regio Mechelen
https://picasaweb.google.com/BiekeLouis/MijnBijen" onclick="window.open(this.href);return false; en andere
https://picasaweb.google.com/BiekeLouis/MijnBijen" onclick="window.open(this.href);return false; en andere
-
Iron Gonzo
is dat niet het systeem onderbroekMad maxx schreef:Gaat hij dan niet vierdubbel zo lang mee?
Eerst met de looprichting, dan tegen de richting om weer op te winden en dan nog eens hetzelfde binnenste buiten?
En dan weer herbeginnen.
Het gat in de markt! dat ze daar nog niet vroeger zijn opgekomen
ik denk dat het rijgedrag van de bestuurder daar veel van afhangt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
hoe gaat een band langer mee
Vandaag - na 15000 KM even naar mijn banden gekeken, en die zijn nu eigenlijk al aan vervanging toe. Diezelfde banden op mijn vorige GS gingen rustig 20000 KM mee vooraleer ik aan vervanging moest denken.
Mijn rijstijl is niet veranderd. Is de nieuwe 1200 "sletiger" ?
Re: hoe gaat een band langer mee
haté schreef:Vandaag - na 15000 KM even naar mijn banden gekeken, en die zijn nu eigenlijk al aan vervanging toe. Diezelfde banden op mijn vorige GS gingen rustig 20000 KM mee vooraleer ik aan vervanging moest denken.
- De 1200 heefd meer pk en koppel,dan zal daar wel aan liggen als je rijstijl hetzelfde is als je vorige GS
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
hoe gaat een band langer mee
Philippe, ben géén techneut, echter wel geïnteresseerd : wat is de relatie tussen PK / Koppel en bandenslijtage, indien gebruik / belading en rijstijl in alle aspekten (dus inclusief optrekken en afremmen) echt onveranderd zijn ?
@Haté: Dat is het 'gevaar' van meer vermogen, in PK's en Koppel (=trekkracht) .....; je gaat ongemerkt toch iets makkelijker harder (optrekken) als met een motor die minder PK's (en Koppel) had.
Dat kan gewoon niet anders. Je rijstijl hoeft niet veranderd te zijn, maar de mótor is 'veranderd', dus het slijtage-proces ook?!
Nog een vervelende bijkomstigheid van de steeds snellere/meer PK-motoren: De banden worden er ook op aangepast; breder, bestand tegen hogere snelheden enz.
Dat verhoogd de aankoopprijs van een band ook weer.
Weet je zeker dat je niet liever weer een 'oude' GS 800cc koopt?
Het is en blijft een dure hobby, en je zal het moeten nemen zoals het is?
Groet, Mathé
Dat kan gewoon niet anders. Je rijstijl hoeft niet veranderd te zijn, maar de mótor is 'veranderd', dus het slijtage-proces ook?!
Nog een vervelende bijkomstigheid van de steeds snellere/meer PK-motoren: De banden worden er ook op aangepast; breder, bestand tegen hogere snelheden enz.
Dat verhoogd de aankoopprijs van een band ook weer.
Weet je zeker dat je niet liever weer een 'oude' GS 800cc koopt?
Het is en blijft een dure hobby, en je zal het moeten nemen zoals het is?
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
@Haté:Het is zoals Mathé het voorlegt.
- @Mathé: De bandenmaten zijn dezelfde als op de 1100 en 1150
- Ik heb het zelf al ondervonden met de 1100(80pk-97Nm) deed ik 13000km.,op de 1150(85pk-98Nm) was het 10000km. met dezelfde type banden(Metzeler Tourance)Nu met de 1200 heb ik bijna 5000km(Dunlop),moet nog afwachten hoelang deze meegaan(het zijn nog de eerste stel banden)
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
@Philippe:
Oké, dat die banden op alle GS 1100/1150/1200 hetzelfde waren, dat wist ik niet, maar dan ligt het 'm in de toegenomen kracht van de motor?!
Heb zelf ook nog een GS1100 gehad, maar tekort om er een band mee versleten te hebben
Groet, Mathé (.... de zuinige Hollander, die nu weer een paar oudjes als motoren heeft, die weinig 'vergummen'
)
Oké, dat die banden op alle GS 1100/1150/1200 hetzelfde waren, dat wist ik niet, maar dan ligt het 'm in de toegenomen kracht van de motor?!
Heb zelf ook nog een GS1100 gehad, maar tekort om er een band mee versleten te hebben
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
amateurke schreef:bruno rt
heb da geprobeerd ma ze kregen daar zwarte tanden vanen da kostte dan weer tandartsgeld
, dus nix gespaard. Dus maar weer kauwgum gekocht en geplakt. Plakt echt aan de ba(a)n(d)
ik ken dat, bij mij waren mijn twee voorste tanden ook kapot van op het ventieltje te knabbelen
Eureka !
Yes ! Eureka ! Ik heb het gevonden ! Hoe gaat een band langer mee ? Awel, door alleen maar op ralentie (in 't duitsch : Leerlaufdrehzahl) te rijden !
In alle versnellingen (vooral in 1ste dus) voorzichtigkes ontkoppelen en nie meer aan da gashendeltje draaien. Da komt goe (maar wel véééél later) !
In alle versnellingen (vooral in 1ste dus) voorzichtigkes ontkoppelen en nie meer aan da gashendeltje draaien. Da komt goe (maar wel véééél later) !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)