R1200RT - nieuwe foto?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Panther
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2004, 17:14

Bericht door Panther »

Hij doet mij eerder denken aan een Varadero dan aan een Pan.
Panther
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2004, 17:14

Bericht door Panther »

Hij doet mij eerder denken aan een Varadero dan aan een Pan. :idea: :!:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

110 PK , dom hé veel geld weggesmeten bij de inschrijving .
Geeef mij maar de 1150 RT met 95 pk . gaat zeker even goed en is stukken goedkoper / mooier. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Patrickfj
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2004, 22:08
Locatie: Herk-de-Stad
Contacteer:

De nieuwe 1200RT: technische kenmerken

Bericht door Patrickfj »

Technische Daten: BMW R 1200 RT

Motor:
Bauart Luft-/ölgekühlter Zweizylinder-Viertakt-Boxermotor, eine Nockenwelle
und vier Ventile pro Zylinder, zentrale Ausgleichswelle
Bohrung x Hub 101 mm x 73 mm
Hubraum 1.170 ccm
Nennleistung 81 kW (110 PS) bei 7.500/min
max. Drehmoment 115 Nm bei 6.000/min
Verdichtungsverhältnis 12,0:1
Kraftstoffaufbereitung / Motorsteuerung Motorsteuerung Elektronische Saugrohreinspritzung/digitales Motormanagement: BMW Motorsteuerung BMS-K mit Schubabschaltung, Doppelzündung
Abgasreinigung geregelter 3-Wege-Katalysator mit je 1 Lambda Sonde / Zylinder

Bitmap Kraftübertragung:

Kupplung Einscheiben-Trockenkupplung, hydraulisch betätigt
Getriebe klauengeschaltetes Sechsgang-Getriebe
Sekundärantrieb Kardan
Hinterradantrieb: Gelenkwelle mit integrierter Ruckdämpfung und Winkeltrieb

Bitmap Fahrwerk:

Rahmen dreiteiliges Rahmenkonzept aus Vorder- und Hinterrahmen mit
mittragender Motor-Getriebe-Einheit
Vorderradführung / Federelemente Federelemente BMW Motorrad Telelever; Standrohrdurchmesser 35 mm,
Zentralfederbein (bei SA ESA Zugstufendämpfung elektonisch
einstellbar)

Hinterradführung / Federelemente Federelemente Aluminiumguss-Einarmschwinge mit BMW Motorrad EVO-Paralever;
Federvorspannung mittels Handrad hydraulisch (bei
Sonderausstattung ESA elektronisch) stufenlos einstellbar,
Zugstufendämpfung (bei Sonderausstattung ESA Zugstufe
elektronisch) einstellbar

ABS BMW Motorrad Integral ABS (Teil-Integral)
Federweg vorne / hinten 120 mm / 135 mm
Radstand (bei Normallage) 1.480 mm
Nachlauf (bei Normallage) 112 mm
Lichtmaschine Drehstromgenerator 720 W
Batterie 12 V / 19 Ah

Bitmap Masse und Gewichte:

Länge 2.230 mm
Breite (über Spiegel) 905 mm
Höhe (ohne Spiegel) 1.430 mm
Sitzhöhe bei Leergewicht 820mm - 840mm (Sonderausstattung niedrige Sitzbank 780mm - 800mm)
Leergewicht fahrfertig, vollgetankt 1) 259 kg
Trockengewicht 2) 229 kg
zulässiges Gesamtgewicht 495 kg
Zuladung (bei Serienausstattung) 236 kg
nutzbares Tankvolumen 27 l
davon Reserve ca. 4,0 l
Bitmap Bitmap
Bitmap Bitmap Bitmap

Bitmap Räder, Reifen und Bremsen:

Felgenmaß vorne 3,50 x 17
Felgenmaß hinten 5,5 x 17
Reifen vorne 120/70 ZR 17
Reifen hinten 180/55 ZR 17
Bremse vorne EVO-Bremsanlage mit Doppelscheibe, schwimmend gelagerte
Bremsscheiben, Durchmesser 320 mm, 4-Kolben-Festsattel
Bremse hinten Einscheibenbremse, Durchmesser 265 mm, Doppel-Kolben, Schwimmsattel
ABS BMW Motorrad Integral ABS (Teil-Integral)
Bitmap Bitmap
Bitmap Fahrwerte und Verbrauch:

Höchstgeschwindigkeit über 200 km/h
Verbrauch auf 100 km bei konst. 90 km/h 3,6 l
Verbrauch auf 100 km bei konst. 120 km/h 4,8 l
if it works leave it alone
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik vind m (allé op foto toch) heel mooi.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Jow de manne :P
verwijder ne keer jullie dubbel berichtjes via wijzigen. :idea:
van foutmelding niets aantrekken. :!:
eerst controleren voor je het nog eens plaatst :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

ik vind em wel ok. Kzal em eerst in't echt moeten zien, maar ik voel meer voor den 1150 eerlijk gezegd. ben meer voor de "rondere vormen" :lol: 8)
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

En hier is dan de ST.

Rare snuit.... :( , mooie lijn...

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hans op 30 nov 2004, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Dit wordt misschien m'n volgende... ik twijfel tussen de GS en de ST (die snuit went wel :roll: ). Een proefrit gaat uitsluitsel moeten geven...
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Als ge de ST1300 en de 1200RT naast elkaar zet :shock:

Afbeelding

Origineel :!: :!: :!:

Dan blijf ik zeker bij mijn RT (persoonlijke mening!!).
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

Orgineel :?: :?: :?: :?: :?:

Lost wel het probleem op dat sommige op een Jap geen hand meer opsteken naar iemand met een BMW (en andersom), je weet het zo direct niet meer. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

Afbeelding

Persoonlijke mening: niet mooi
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

de RT :
-de zadelmakers gaan weer gouden zaken doen (corbin, etc)
ziet er dezelfde brol uit gelijk bij op de 1200GS.

de 110pk zal ook wel aan 98pk aangeboden worden.

Positief: voor syncroniseren moet de ganse kuip niet meer verwijderd worden, lijkt me. da's een serieus voordeel.


De ST : Ben benieuwd of dit model een groot publiek vindt.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

Nog enkele foto's van ST en RT
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bmwmcvl
Site Admin
Site Admin
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 sep 2004, 21:48
Contacteer:

Bericht door bmwmcvl »

De R 1200 RT is wel mooi, alleen zo vervelend dat ie zo lijkt op de Pan European. ik ben behoorlijk teleurgesteld, zo mag je het stellen. Ik rij liever toch met iets dat een beetje origineler is en niet zo op een Jap lijkt.
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Francis »

Kgeef toe, die RT lijkt me op het eerste zicht (en ik zeg dus eerste zicht) inderdaad op een kruising tussen een nieuwe GS en het al nader genoemde japaneese merk .... (zonder ergens afbreuk aan te willen doen)
Maar ik kan natuurlijk nog van ged8 veranderen tegen het salon hé :wink:

Groetjes en cu all,
Francis
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
yann
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
Woonplaats: Temse
Locatie: Waasland
Contacteer:

R1200RT design

Bericht door yann »

Naar mijn bescheiden mening is het zo wat een kruising tussen een RT - ST1300 - Varadero. 'k Vind de spiegels een beetje te lomp uitvallen. Mits deze te restylen kan em er een stuk beter gaan uitzien en de luchtgeleiding voor de radiator mag ook een andere look krijgen. Nu heeft em veel van een insectenkop genre 'Antz'. :( De ideale moto voor Robocop!
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
brit

Bericht door brit »

ik vind zowel de 12st als de 12rt designmatig geslaagd, dit bij uitzondering daar ik nog geen enkele bmw op foto mooi gevonden heb. in realiteit vind ik bmw motoren algemeen stuk voor stuk meevallen (tijdloos design, zowat de best afgewerkte brommers, etc...)

maar waarom janken over uiterlijk: als je eenmaal op je brommer zit, zie je toch niet of hij/zij lelijk is of niet...

persoonlijk heb ik mijn bmw's niet gekocht voor hun uiterlijk, maar omwille van hun duurzaamheid (en dan vooral duurzaamheid in prijs, je moet maar eens kijken hoeveel je nog voor die rijst- en italodesignbakken krijgt op de tweedehandsmarkt...), om mee te rijden etc... en niet om op te zitten geilen (daarvoor dienen vrouwen - of mannen)

(brommers zijn geen mensen maar DINGEN. wil ik maar zeggen: op een lelijk mens zou ik dan weer niet kruipen)
Walt
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 okt 2004, 21:15
Locatie: Aalst

Bericht door Walt »

Voor meer info en foto's van de R1200RT/ST surf naar

http://www.r1200st.de/
Alain
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Locatie: Tremelo

Bericht door Alain »

Toch even wennen, doch uit het verleden weet men dat dit ook wel weer - na verloop van tijd - door iedereen aanvaard zal worden, en zelfs mooi zal worden. Vergelijk maar eens RT boxermotoren R100RT, R80RT van voor 95 met de 1100 en 1150 RT, op dat ogenblik was dit ook "revolutionair" qua design.

Les gouts et les couleur, ça ne se discute pas ....
1200 GS, 2014 / Zumo 340
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Patrick H
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:28
Woonplaats: Keerbergen
Locatie: Vl Brabant

Bericht door Patrick H »

ik vraag mij af hoe het met de wind bescherming zit op de 1200 RT.
deze was met zijn volledige kuip toch een van de + punten
voor mij had een up-grade naar de 1200 motor met een nieuw teller partij (elektron.) voldoende geweest.
Nothing on my bike is sponsored by my wife!

R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

...
Laatst gewijzigd door Rakthi op 01 sep 2007, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Lijkt nogal op een vleermuis : batmobil ! Het is duidelijk een trend in zowel motor- als autodesign om veel met scherpe lijnen en hoeken te werken. Persoonlijk hou ik er niet van. Ik vind ook dat een rond design tijdlozer is. De gelijkenis met de Honda is ook een beetje tè frappant en ik mis een beetje het eigenzinnige BMW ontwerp van vroeger. Toen ik voor het eerts de 1100 RT zag vond ik dat een schitterend revolutionair ontwerp. Nu zie ik enkel veel gelijkenis met een gekende Japanner en valt de BMW styling minder op. Beetje eenheidsworst. Maar er zal ongetwijfeld een uitgebreid marktonderzoek aan voorafgegaan zijn en bijgevolg ook een ruim koperspubliek voor bestaan. Alleen, schiet BMW nu niet onder zijn eigen duiven ? Want voor de looks kan je nu eigenlijk evengoed een jap kopen, die qua betrouwbaarheid zeker niet moeten onderdoen. Ik blijf in ieder geval met mijn sensueel gevormde 1150 rijden in afwachting van ontwerpen die mij beter liggen
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

b@RT schreef:Ik blijf in ieder geval met mijn sensueel gevormde 1150 rijden in afwachting van ontwerpen die mij beter liggen
Ge neemt me de woorden uit de mond!!
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Panther
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2004, 17:14

Bericht door Panther »

ik vraag mij af hoe het met de wind bescherming zit op de 1200 RT.
Naar het schijnt zou de er prima bescherming zijn tegen de elementen
In combinatie met het elektrisch verstelbare windscherm zorgt de body voor optimale bescherming tegen de elementen.
Dit staat te lezen op volgende site: http://www.motorfreaks.nl/index.php/news/2002

Ik denk dat het afwachten zal zijn op de eerste testritten die we kunnen doen om te zien of BMW de waarheid spreekt.
Plaats reactie