Hoi,
Als autotechnieker zou ik je de raad willen geven: koop nooit het nieuwste model, gegarandeerd dat deze vol zit met kinderziektes, of het moet zijn dat je graag een abonnement neemt op "garagebezoeken".
Koop U een LT welke ondertussen alle kinderziektes is ontgroeid en U vele onbezorgde kilometers garandeert.
Ikzelf heb eerst met de RT gereden (40000km) en bezit nu sinds drie jaar een LT (65000). Ik mis soms het typische tweecilindergebrom, doch het comfort en rijsensaties welke de LT mij en mijn echtgenote ons bieden zijn subliem. Enig minpuntje blijft het gewicht doch daar heb ik ondertussen met leren omgaan en voel me ondertussen "thuis" op mijn motor.
Kortom, de LT is een pracht van een machine met alles er op en aan , verbruikt weinig benzine ((5liter) en heeft een subliem rijgedrag en biedt enorm veel comfort.
Groetjes jos.
Mijn opinie (en mijn portemonee) gaan voor de keuze van tweedehandse klassiekers die hun waarde bewezen hebben.
Ik ben wel geboeid door de technische pareltjes, maar het nieuwste is niet aan mij (en mijn hobbybudget) besteed. Mijnen tijd komt nog wel, denk ik dan, als ik groot en sterk zal zijn... hoewel ik dat niet met mijn moto moet bewijzen...
Onze K100RT ('88, 98.000 km bij overname) vinden wij best leuk én technisch vernuftig om er helemaal voor te gaan. Comfort en veiligheid, maar ook duurzaamheid (nu 121.000 op de teller na bijna 1 jaar) staan bij mij hoog in het vaandel. Rustig toeren vooral, feller uit de bol gaan kan ook. Voor mij ideale combinatie.
blijf jezelf en geniet van de natuur, het platteland en de mensen...
lid
heel erg tevreden. Viel mij de R1150 RT wat tegen qua windbescherming (misschien ook wel te kort op gereden, geef ik eerlijk toe), van de K1100 LTse was ik onder de indruk. Wat een lekkere soepele fiets. Ik weet nu wat mijn volgende motor wordt. Eerst mijn k100RS uit 1986 verkopen.
menno lesterhuis schreef:heel erg tevreden. Viel mij de R1150 RT wat tegen qua windbescherming (misschien ook wel te kort op gereden, geef ik eerlijk toe), van de K1100 LTse was ik onder de indruk. Wat een lekkere soepele fiets. Ik weet nu wat mijn volgende motor wordt. Eerst mijn k100RS uit 1986 verkopen.
Ik heb een K 1200 LT met een hoog scherm
Er staat nu 30200 Km op de teller afgehaspeld op 14 maanden tijd in weer en wind en soms al eens hagel ook.Een ding kan ik U vertellen ge blijft er droog op ,zolang ge kunt rijden aan min. 50 km. Bij regen moet het scherm naar beneden want ge hebt de wind nodig om het visier proper te houden, dat geeft meer water op de helm en dat water druip eraf richting nek maar met een halsdoek geeft dat geen probleem.
Ge hebt plaats om Uw gerief weg te steken.
En zodra hij bolt een zeer stabiele moto bij zeer lage snelheid zoekt hij een beetje,maar dat bent ge snel gewoon.
Verbruik afhankelijk van de snelheid tussen 5.5 en 6.0 L met snelheid tussen 120 Km EN 140 km
Banden slijtage voor 10000 km achter 20000 km met een druk in de zomer van 2.9 bar voor en 3.2 bar achter
in de winter 2.6 bar voor en 2.9 bar achter
Met andere woorden een dijk van een machien