Bandencentrale Oost-Vlaanderen

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

J-P schreef:Vorig jaar heb ik 7 setjes anakees/TKC moeten laten monteren alleen op m`n eigen motor. Tel daarbij de GS van de vrouw die ook goed was voor 3 setjes banden en je snapt gelijk waarom die 10 euro per band WEL uitmaken. Dat de boulevard-ridders onder jullie dat niet echt belangrijk vinden en liever de band bij d`n dealer laten steken is prima, meestal toch maar 1 bandje per jaar.

O ja, een setje TOurance kost in Nederland meer dan 280,- en de Anakees zo`n 250 als je geluk hebt. Ben ik blij dat ik vlakbij de grens woon.
Ja akkoord, wat jij aanhaalt, heb je 100% gelijk.

En dat Nederland ook duurder is, heb je ook gelijk in.

Maar als je kijkt naar mijn motor, dat ik misschien, als slecht gaat één keer op een jaar andere banden moet opzetten, dan ga je ook begrijpen, dat het voor MIJ dan niet op 10 euro aankomt.

Wat Routiers betreft, denk niet dat hij mijn banden voor minder dan 90 euro kan leveren... en dan moet ik nog 5 l benzine rekenen om naar ginder te gaan + anderhalf uur rijden :wink:

dus ik blijf bij mijn bandencentrale hier in de buurt
PaulM

bandencentrale

Bericht door PaulM »

Waarom vraagt men dan raad? :?

Koop dan ineens daar waar je wil of bekijk het zo, in plaats van zo een ritje naar eensder waar te doen rij je eerst langs bij de bandencentrale en maak je er een uitstapje van. (anders verijd je ook maar benzine hé en soms meer dan 5l + ervaring bij het rijden kan nooit kwaad en hoe meer ervaring hoe beter. :wink: )
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
1-0 :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
motorprinsesje

Re: bandencentrale

Paul muysers schreef:Waarom vraagt men dan raad? :?

Koop dan ineens daar waar je wil of bekijk het zo, in plaats van zo een ritje naar eensder waar te doen rij je eerst langs bij de bandencentrale en maak je er een uitstapje van. (anders verijd je ook maar benzine hé en soms meer dan 5l + ervaring bij het rijden kan nooit kwaad en hoe meer ervaring hoe beter. :wink: )
Ik heb geen bandencentrale gevraagd dat andere kant van land is :!:
+ topic is 6 - 7 weken oud... dus ondertussen weet ik al waar ik achter een band ga.

En wat ervaring betreft hé, ik heb 2500 gereden op 7 weken... rekening houdend dat ik van die 7 weken al 2 weekenden gewerkt heb, dan zeg ik dat ik goed gereden heb... :wink:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
dus ondertussen weet ik al waar ik achter een band ga.
Dus, JüRgen, hier mag een slotje op dit topic, alvorens 't uit de hand loopt :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Koppel!! schreef:YOO
dus ondertussen weet ik al waar ik achter een band ga.
Dus, JüRgen, hier mag een slotje op dit topic, alvorens 't uit de hand loopt :roll:

Grtz, Philip!
Ja zeker, vooraleer er forfaitcijfers op het scorebord gaan staan!! :lol:

Stoffel ;)
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Niks slotje. 't Is niet omdat iedereen niet hetzelfde gedacht heeft, dat je'r een slotje moet opgooien. Als ieder z'n verstand gebruikt, kan er geen probleem zijn.
Ik volg Prinsesje als ze stelt dat ze een goeie bandenboer heeft gevonden en daarvoor 10 euro meer wil geven. Zoals jullie zelf al vermeldden heeft een goeie service ook een prijs en moet je niet naar het goedkoopste alternatief zoeken. Als ie dan toch zo goed niet is als ze denkt, komt ze daar ter zijner tijd wel achter en dan kan ze nog steeds gebruik maken van de tips. Er wordt door sommigen warm én koud geblazen. Ff consequent zijn dus.
Wat betreft het opleggen van banden door de dealer gaat ze dan weer volledig de mist in, de verschillen gaat tot 40 euro. En nee, ik heb geen bewijzen op papier, ik laat m'n banden nl niet door m'n dealer leggen.

Amen.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

motorprinsesje schreef: Maar als je kijkt naar mijn motor, dat ik misschien, als slecht gaat één keer op een jaar andere banden moet opzetten, dan ga je ook begrijpen, dat het voor MIJ dan niet op 10 euro aankomt.
Ik begrijp het :wink:
Wat Routiers betreft, denk niet dat hij mijn banden voor minder dan 90 euro kan leveren... en dan moet ik nog 5 l benzine rekenen om naar ginder te gaan + anderhalf uur rijden :wink:

dus ik blijf bij mijn bandencentrale hier in de buurt
Raar argument, motorrijden is toeren dus ge kunt er tegelijk een schoon toerken mee doen. :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Relax

Bericht door Relax »

Indeed, my dear.

En het weer en de mossels waren weer lekker in Y., maar de straten vettig.
LJ

Bericht door LJ »

J-P schreef:Vorig jaar heb ik 7 setjes anakees/TKC moeten laten monteren alleen op m`n eigen motor. Tel daarbij de GS van de vrouw die ook goed was voor 3 setjes banden en je snapt gelijk waarom die 10 euro per band WEL uitmaken. Dat de boulevard-ridders onder jullie dat niet echt belangrijk vinden en liever de band bij d`n dealer laten steken is prima, meestal toch maar 1 bandje per jaar.

O ja, een setje TOurance kost in Nederland meer dan 280,- en de Anakees zo`n 250 als je geluk hebt. Ben ik blij dat ik vlakbij de grens woon.
Zeg J-P, die in België bij wet ingevoerde burn-out verplichting was ma voor te lachen zenne. :P
Hoeveel km bol jij zo af op jaarbasis en hoe lang doe jij met een set?

BTW nog is bedankt voor die schakelaars. Doen het prima. :D
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik had vorig jaar prive 48.000 km en voor m`n werk een kleine 55.000. Voor m`n werk rij ik op BT020, die gaan ook maar 8000 km mee helaas en dan rij ik braaf achter leerlingen aan maar ook door grind enzo :wink:

Een setje TJKC`s gaat een kleien 4000 km mee en een set Anakees zo`n 6 tot 8K ligt maar aan de ondergrond en het weer gedurende de ritjes.

Burnouts doe ik niet aan, nutteloze verspilling en slecht voor de techniek van de fiets.
Laatst gewijzigd door J-P op 09 okt 2005, 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
motorprinsesje

Relax schreef: Wat betreft het opleggen van banden door de dealer gaat ze dan weer volledig de mist in, de verschillen gaat tot 40 euro. En nee, ik heb geen bewijzen op papier, ik laat m'n banden nl niet door m'n dealer leggen.

Amen.
Weet niet, nog geen banden laten vervangen bij dealer... :wink:

En je moet je zo niet laten opjagen door sommigen hier op forum, ik heb er mijn leute in :wink:
Ze mogen zeggen en denken wat ze willen, ik denk er het mijne van :wink:

groetjes
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Relax schreef: Ik volg Prinsesje als ze stelt dat ze een goeie bandenboer heeft gevonden en daarvoor 10 euro meer wil geven.

Amen.
Ik zou hetzelfde doen als ik een gelegenheidsrijder was. Motorrijden is echter niet goeiekoop tegenwoordig, het begint zo stilletjesaan aantrekkelijk te worden om zo`n 4-wieler te kopen maar ik wens daarvoor nog niet te buigen!
J-P

Relax

Bericht door Relax »

En ik wil absoluut ni weten voor wat jij je wel wil buigen.

Mijne vierwieler doet geen kms meer, kan 'm beter verpatsen.
Danny

Bericht door Danny »

Motorrijden is echter niet goeiekoop tegenwoordig, het begint zo stilletjesaan aantrekkelijk te worden om zo`n 4-wieler te kopen maar ik wens daarvoor nog niet te buigen!
hangt er maar vanaf wat je moet meezeulen om aan 't werk te gaan... ik zie me al mijn gereedschap nie meenemen al zou 't wel eens leuk kunnen zijn :wink:
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik hoef niets mee te zeulen voor m`n werk, ik rijd op m`n werk, dat scheelt :lol:
J-P

motorprinsesje

J-P schreef:Ik hoef niets mee te zeulen voor m`n werk, ik rijd op m`n werk, dat scheelt :lol:
Ge kunt misschien auto-instructeur worden? 8)
Relax

Bericht door Relax »

Zeg lutsers, ik doe hier m'n best om dat relletje wat gaande te houden en jullie gaan ff offtopic zitten zwetsen. Stick to the real thing, ja?
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

motorprinsesje schreef:
J-P schreef:Ik hoef niets mee te zeulen voor m`n werk, ik rijd op m`n werk, dat scheelt :lol:
Ge kunt misschien auto-instructeur worden? 8)
Yeah right, when hell freezes over! :twisted:
J-P

Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

En nu geven we elkaar allemaal een handje en een kusje en het is vergeten :roll:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ach ja, vooruut dan maeh! :wink:
J-P

Gswa

Bericht door Gswa »

HOI

ik ga ook maar eens offtopic

Gisteren hebben enkele onder ons de " Lulrit " meegereden, als ik de laatste tijd op het forum dingen zoals dit lees
Pff flauwekul allemaal...

zitten hier paar mannen op forum die er niet tegen kunnen dat een vrouw hun raad niet volgt, niet meer niet minder...
:shock:
is er naar alle waarschijlijkheid iemand zonder lul( alhoewel ik daar geen bewijs van heb) 8) die daar zeker niet misstaan zou hebben.

Die had ons allemaal zeker onder tafel geluld. :mrgreen:
Groetjes Swa
Bruno

Bericht door Bruno »

En de (banden) boer, hij ploegde voort.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
motorprinsesje

Gswa schreef:HOI

ik ga ook maar eens offtopic

Gisteren hebben enkele onder ons de " Lulrit " meegereden, als ik de laatste tijd op het forum dingen zoals dit lees
Pff flauwekul allemaal...

zitten hier paar mannen op forum die er niet tegen kunnen dat een vrouw hun raad niet volgt, niet meer niet minder...
:shock:
is er naar alle waarschijlijkheid iemand zonder lul( alhoewel ik daar geen bewijs van heb) 8) die daar zeker niet misstaan zou hebben.

Die had ons allemaal zeker onder tafel geluld. :mrgreen:
Ik kies mijn vrienden ook zelf en ik ben daar heel kieskeurig in, alleen mannen en vrouwen van hoog niveau :wink:

Dus je zal mij nooit in een rit zien waar jullie zijn :wink:

Tenzij dat ik later vertrek 8)
Frans

Bericht door Frans »

[

Ik kies mijn vrienden ook zelf en ik ben daar heel kieskeurig in, alleen mannen en vrouwen van hoog niveau :wink:

Dus je zal mij nooit in een rit zien waar jullie zijn :wink:

Tenzij dat ik later vertrek 8)[/quote]

Ook een jaar later op het forum vertrokken zeker
Gesloten