Bandencentrale Oost-Vlaanderen
Moderator: GVN
-
motorprinsesje
Waar kan ik best gaan om mijn motorbanden te laten controleren en eventueel vervangen regio G'bergen - Aalst - Gent?
Iemand ervaringen mee met een goede bandencentrale hier?
groetjes
groetjes
'k Geloof dat er hier op het forum een concensus is over de 2 goedkoopste - en goede - centrales in Vlaanderen :
1. Een bandencentrale in Ham (Limburg), de "Ronny", maar 'k heb geen adres.
2. En in het Gentse : Roegiers Bandencentrale, Hulleken 83, 9940 Evergem 09/370 89 16 of 09/357 44 44
Bij deze laatste heb ik enkele maanden geleden een setje Tourances laten plaatsen : snelle en goede service, en dat voor 230 euro all-in.
mvg
Hans
1. Een bandencentrale in Ham (Limburg), de "Ronny", maar 'k heb geen adres.
2. En in het Gentse : Roegiers Bandencentrale, Hulleken 83, 9940 Evergem 09/370 89 16 of 09/357 44 44
Bij deze laatste heb ik enkele maanden geleden een setje Tourances laten plaatsen : snelle en goede service, en dat voor 230 euro all-in.
mvg
Hans

-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Bij:
Banden Ronnie & Techniek BVBA
Truibroek 3
B-3945 Oostham - Ham
Tel: 011/42.72.13
of
Banden GDF BVBA
Guido Gezellestraat 130
Aartselaar
Tel: 03/887.35.81
Houdoe
Bij:
Banden Ronnie & Techniek BVBA
Truibroek 3
B-3945 Oostham - Ham
Tel: 011/42.72.13
of
Banden GDF BVBA
Guido Gezellestraat 130
Aartselaar
Tel: 03/887.35.81
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Gentse Bandencentrale aan de Ottogracht in Gent is naar het schijnt overgenomen door Bandencentrale Van Cauter in Aalst.
Beiden dus goede service,zeer vriendelijk en een scherpe prijs!!!
Beiden dus goede service,zeer vriendelijk en een scherpe prijs!!!
Das bij wilfried.Ca4Ya schreef:Ben héél content vande bandenboer uit Ninove!
Aan benzinestation rechtover Seat-garage (voorbij BMW)
Goedkoop + prima service, geen wachttijden...
Ninoofsebanden centrale tel 054/336519
Is zelf nen moto liefhebber, enduro + trial
Enne ni ver van de fitness
Laatst gewijzigd door de witten op 24 aug 2005, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Re: Bandencentrale Oost-Vlaanderen
Misschien een half uurtje langer rijden, maar absoluut een aanrader : Quickly, langs de baan Sint-Niklaas - Beveren (doet enkel motobanden).motorprinsesje schreef:Waar kan ik best gaan om mijn motorbanden te laten controleren en eventueel vervangen regio G'bergen - Aalst - Gent?
groetjes
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-
motorprinsesje
Ben aant zien voor de bandencentrales.
1) Had naar Ninove gebeld en ik zou mijn motor halve dag moeten binnendoen? Vind ik toch maar bizar zenne.
2) Dus ik keek op internet naar bandencentrale van Cauter. Nu blijkt dat da een keten is van Eurotyre met een filiaal in Gent, Aalst, Zottegem en ook Geraardsbergen
Dus waarom zou ik dan naar Gent of Aalst gaan als er hier ene is?
Volgens mij gaan die prijzen toch identiek zelfde zijn als het om een keten is?
Conclusie: ga hier morgenvroeg eens naar de bandencentrale hier, op 2 km van mijn deur en zien wat ze zeggen...
groetjes
1) Had naar Ninove gebeld en ik zou mijn motor halve dag moeten binnendoen? Vind ik toch maar bizar zenne.
2) Dus ik keek op internet naar bandencentrale van Cauter. Nu blijkt dat da een keten is van Eurotyre met een filiaal in Gent, Aalst, Zottegem en ook Geraardsbergen
Conclusie: ga hier morgenvroeg eens naar de bandencentrale hier, op 2 km van mijn deur en zien wat ze zeggen...
groetjes
Inderdaad motorprinsesje , zijn filalen van Eurotyre. Ze hebben echt goede prijzen dus bellen en vergelijkenmotorprinsesje schreef:Ben aant zien voor de bandencentrales.
2) Dus ik keek op internet naar bandencentrale van Cauter. Nu blijkt dat da een keten is van Eurotyre met een filiaal in Gent, Aalst, Zottegem en ook Geraardsbergen![]()
groetjes
Telefonische afspraak maken en dan ben je op een minimum van tijd buiten. De koffie is lekker in Erembodegem
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
motorprinsesje
Ik ga het eens anders proberen, ik ga daar binnenvallen zonder afspraak, tis dringend. Maar ik ken er gelukkig iemand en neen, tis geen man maar een vrouwWalt schreef:Inderdaad motorprinsesje , zijn filalen van Eurotyre. Ze hebben echt goede prijzen dus bellen en vergelijkenmotorprinsesje schreef:Ben aant zien voor de bandencentrales.
2) Dus ik keek op internet naar bandencentrale van Cauter. Nu blijkt dat da een keten is van Eurotyre met een filiaal in Gent, Aalst, Zottegem en ook Geraardsbergen![]()
groetjes
Telefonische afspraak maken en dan ben je op een minimum van tijd buiten. De koffie is lekker in Erembodegem
-
Synchro Bob
- Contacteer:
-
motorprinsesje
Wat wil je daar nu weer mee zeggen?bdemeyer schreef:Mijn inziens past die nymfomane ondertoon niet op dit forum.motorprinsesje schreef: Maar ik ken er gelukkig iemand en neen, tis geen man maar een vrouw
En neen, ik ben geen mysogyne
De mannen zeggen toch zoveel dat een vrouw meer kan verkrijgen bij een man?
Maar de bandencentrale was dicht hier, ben dus naar Aalst gereden en ze hebben mijn bandenspanning gecontroleerd maar die bleek goed te zijn
Dus weet niet wat er met die banden scheelt zenne...
ik heb alvast prijsofferte gevraagd voor achterband, die moet voor de winter vervangen zijn.
Maar bij Vander Cauteren zijn ze inderdaad behulpzaam en vriendelijk
groetjes
@ Motorprinsesje: Ik zou toch eens een telefoontje naar Roegiers geven zenne.
Ben er gisteren gewoon binnen gevallen en op 30 minuten zaten er 2 nieuwe banden onder. Ging eigenlijk alleen vooraan laten vervangen maar achteraan was bij nader inzien ook weg dus gezegd van steek ze er maar onder maar ik kan ze niet betalen want niet genoeg cash bij. (Hebben geen Visa of Mister Cash). Antwoord was geen prob komt da straks maar betalen. Super toch!
Jammer voor de bandencentrale in Ninove maar kon dezelfde prijzen niet geven. Zat nog +- 15 € verschil op en moest toch nog langs RAD.
Vroeger met m'n Yamaha eens prijs gevraagd bij Van Trimpont en toen bij Roegiers en daar zat er bijna 25 € verschil op 1 band !!!!
Ben er gisteren gewoon binnen gevallen en op 30 minuten zaten er 2 nieuwe banden onder. Ging eigenlijk alleen vooraan laten vervangen maar achteraan was bij nader inzien ook weg dus gezegd van steek ze er maar onder maar ik kan ze niet betalen want niet genoeg cash bij. (Hebben geen Visa of Mister Cash). Antwoord was geen prob komt da straks maar betalen. Super toch!
Jammer voor de bandencentrale in Ninove maar kon dezelfde prijzen niet geven. Zat nog +- 15 € verschil op en moest toch nog langs RAD.
Vroeger met m'n Yamaha eens prijs gevraagd bij Van Trimpont en toen bij Roegiers en daar zat er bijna 25 € verschil op 1 band !!!!
-
motorprinsesje
Wie is Rogiers?LJ schreef:@ Motorprinsesje: Ik zou toch eens een telefoontje naar Roegiers geven zenne.
Motorprinsesje,
Heb al overal prijs gevraagd, navraag gedaan bij bevriende motorrijders en ... steeds hoor ik hetzelfde : Roegiers is de goedkoopste!! Ik laat er altijd twee nieuwe rubbers plaatsen (voor- en achterband hé). Goede service, geen afspraak nodig en gefikst op een half uurtje (rij wel met RT - cardan en niet met F - ketting).
Als je uit de richting van Brussel komt : E40 - richting Oostende, afrit R4/Gent-Zeehaven, vervolgens afrit richting Eeklo (binnenring Gent, naast Ringvaart), altijd volgen tot kruispunt met Brico en Mc Donalds op de hoek - links afslaan, altijd rechtdoor en... in een bocht naar rechts is Roegiers aan linkerzijde gelegen (bij watertoren met rood dak).
mvg, Sven
Heb al overal prijs gevraagd, navraag gedaan bij bevriende motorrijders en ... steeds hoor ik hetzelfde : Roegiers is de goedkoopste!! Ik laat er altijd twee nieuwe rubbers plaatsen (voor- en achterband hé). Goede service, geen afspraak nodig en gefikst op een half uurtje (rij wel met RT - cardan en niet met F - ketting).
Als je uit de richting van Brussel komt : E40 - richting Oostende, afrit R4/Gent-Zeehaven, vervolgens afrit richting Eeklo (binnenring Gent, naast Ringvaart), altijd volgen tot kruispunt met Brico en Mc Donalds op de hoek - links afslaan, altijd rechtdoor en... in een bocht naar rechts is Roegiers aan linkerzijde gelegen (bij watertoren met rood dak).
mvg, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.
Tripy II

Tripy II

Heeft de keuze van wie de banden vervangt (bandenboer of dealer) een invloed op de garantie van BMW ?
Stel dat er een probleem opduikt met de stabiliteit van het voorwiel bijvoorbeeld. Gaan ze bij den dealer dan niet zeggen : "ja maar, ge hebt uw banden niet hier laten leggen ???"
Stel dat er een probleem opduikt met de stabiliteit van het voorwiel bijvoorbeeld. Gaan ze bij den dealer dan niet zeggen : "ja maar, ge hebt uw banden niet hier laten leggen ???"
R1150RT (blauw) + Perfect Pilot (red)
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Hoe kom je daar nu bij ? Straks moet je nog gaan tanken bij BMW om de garantie te behoudenBennyVdV schreef:Heeft de keuze van wie de banden vervangt (bandenboer of dealer) een invloed op de garantie van BMW ?
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
motorprinsesje
Ik betwijfel het ten sterkste... ik heb 8 - 9 prijsoffertes aangevraagd en in Zottegem heb ik de beste prijs gekregen voor mijn band.LJ schreef:@ BennyVDV: Zo ver gaan ze nu ook nog niet hé.
@ Motorprinsesje: Sven heeft da heel goed uitgelegd. Goedkoper vindt je ze waarschijnlijk niet.
En je mag ook niet vergeten, als ik ergens anders nog 10 euro goedkoper zou krijgen, wat ik zou betwijfelen, je ook nog de brandstof naar de bandencentrale moet rekenen + terug + slijtdage
groetjes
-
J-P
- Contacteer:
Motorprinsesje: doe nou niet zo eigenwijs en luister naar ervaren rotten! Roegiers is al jaren een begrip: goedkope banden, vakkundig gemonteerd! Ik ga er zometeen ook weer heen voor een nieuw setje Anakees voor de R1150GS. De service van hun is onge-evenaard! Ik kwam eens na 3 kwartier na sluitingstijd met een kale band, ik had mij vergist in de openingstijden. De uitbater deed net het pand op slot toen ik afstapte. Hij zag het probleem en legde eigenhandig een nieuwe band op. Nog geen 20 minuten later reed ik met vers rubber naar huis. Klasse! Ik kom daar tussen de 6 a 8 keer per jaar om nieuwe banden dus hij had het graag voor mij over maar toch.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa