een K of een R, that's the question?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Voila, inderdaad dat beloofd .
Hier is hij nog is

Afbeelding

De kleur staat mij al aan :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep

Harald schreef:
De kleur staat mij al aan
En ik die dacht dat je GROEN een mooie kleur vond :?:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Pvde schreef:Yep

Harald schreef:
De kleur staat mij al aan
En ik die dacht dat je GROEN een mooie kleur vond :?:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Houdoe
Neen merci ik ben die Groene (volgens BMW titanium) Rt kleur echt beu gezien bah walgelijk die kleur.
En gij hebt er ook zo ééntje :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
josvdp
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 dec 2004, 14:15
Locatie: Rijkevorsel

keuze maken ???

Bericht door josvdp »

Hoi,
Als autotechnieker zou ik je de raad willen geven: koop nooit het nieuwste model, gegarandeerd dat deze vol zit met kinderziektes, of het moet zijn dat je graag een abonnement neemt op "garagebezoeken".
Koop U een LT welke ondertussen alle kinderziektes is ontgroeid en U vele onbezorgde kilometers garandeert.
Ikzelf heb eerst met de RT gereden (40000km) en bezit nu sinds drie jaar een LT (65000). Ik mis soms het typische tweecilindergebrom, doch het comfort en rijsensaties welke de LT mij en mijn echtgenote ons bieden zijn subliem. Enig minpuntje blijft het gewicht doch daar heb ik ondertussen met leren omgaan en voel me ondertussen "thuis" op mijn motor.
Kortom, de LT is een pracht van een machine met alles er op en aan , verbruikt weinig benzine ((5liter) en heeft een subliem rijgedrag en biedt enorm veel comfort.
Groetjes jos.
Mijn hobby is mijn beroep.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Jefke
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 aug 2005, 15:17
Locatie: Gentbrugge
Contacteer:

Kinderziekten?

Bericht door Jefke »

Mijn opinie (en mijn portemonee) gaan voor de keuze van tweedehandse klassiekers die hun waarde bewezen hebben.
Ik ben wel geboeid door de technische pareltjes, maar het nieuwste is niet aan mij (en mijn hobbybudget) besteed. Mijnen tijd komt nog wel, denk ik dan, als ik groot en sterk zal zijn... hoewel ik dat niet met mijn moto moet bewijzen...
Onze K100RT ('88, 98.000 km bij overname) vinden wij best leuk én technisch vernuftig om er helemaal voor te gaan. Comfort en veiligheid, maar ook duurzaamheid (nu 121.000 op de teller na bijna 1 jaar) staan bij mij hoog in het vaandel. Rustig toeren vooral, feller uit de bol gaan kan ook. Voor mij ideale combinatie.
blijf jezelf en geniet van de natuur, het platteland en de mensen...
lid
menno lesterhuis
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jul 2005, 09:43
Locatie: Alkmaar

proefrit gemaakt en.......

Bericht door menno lesterhuis »

heel erg tevreden. Viel mij de R1150 RT wat tegen qua windbescherming (misschien ook wel te kort op gereden, geef ik eerlijk toe), van de K1100 LTse was ik onder de indruk. Wat een lekkere soepele fiets. Ik weet nu wat mijn volgende motor wordt. Eerst mijn k100RS uit 1986 verkopen.

vr gr
Menno
cis
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jul 2005, 19:51
Locatie: Vlaanderen!

Re: proefrit gemaakt en.......

Bericht door cis »

menno lesterhuis schreef:heel erg tevreden. Viel mij de R1150 RT wat tegen qua windbescherming (misschien ook wel te kort op gereden, geef ik eerlijk toe), van de K1100 LTse was ik onder de indruk. Wat een lekkere soepele fiets. Ik weet nu wat mijn volgende motor wordt. Eerst mijn k100RS uit 1986 verkopen.

vr gr
Menno
Schitterende keuze, Menno !!
:wink: Cis
'73 R75/5 --> '91 R100RT --> '96 K1100LTse --> 11/2006 niets meer... Afbeelding
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Bericht door de Ron »

misschien een domme vraag, ik ken uiteraard een K1100LT maar er achter lees ik "se", waarvoor staat dat ? :roll:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
cis
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jul 2005, 19:51
Locatie: Vlaanderen!

Bericht door cis »

de Ron schreef:misschien een domme vraag, ik ken uiteraard een K1100LT maar er achter lees ik "se", waarvoor staat dat ? :roll:
Hallo Ron, 'se' staat voor special edition.
:wink: Cis
'73 R75/5 --> '91 R100RT --> '96 K1100LTse --> 11/2006 niets meer... Afbeelding
Norman
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 okt 2004, 21:27
Locatie: Antwerpen

Bericht door Norman »

Ik heb een K 1200 LT met een hoog scherm
Er staat nu 30200 Km op de teller afgehaspeld op 14 maanden tijd in weer en wind en soms al eens hagel ook.Een ding kan ik U vertellen ge blijft er droog op ,zolang ge kunt rijden aan min. 50 km. Bij regen moet het scherm naar beneden want ge hebt de wind nodig om het visier proper te houden, dat geeft meer water op de helm en dat water druip eraf richting nek maar met een halsdoek geeft dat geen probleem.
Ge hebt plaats om Uw gerief weg te steken.
En zodra hij bolt een zeer stabiele moto bij zeer lage snelheid zoekt hij een beetje,maar dat bent ge snel gewoon.
Verbruik afhankelijk van de snelheid tussen 5.5 en 6.0 L met snelheid tussen 120 Km EN 140 km
Banden slijtage voor 10000 km achter 20000 km met een druk in de zomer van 2.9 bar voor en 3.2 bar achter
in de winter 2.6 bar voor en 2.9 bar achter
Met andere woorden een dijk van een machien

groetjes
Norman
Plaats reactie