Kaartupdate Europa NTU 2015.30 beschikbaar
Moderator: GVN
- Dirk 9700
Kaartupdate Europa NTU 2015.30 beschikbaar
Via Garmin.Express de volgende update beschikbaar: EU NTU 2015.30
Groeten,
Dirk
Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Re: Kaartupdate Europa NTU 2015.30 beschikbaar
Had het daarstraks op het NL GPS-forum ook al gelezen...
Daar zijn ondertussen ook al enkele reacties op binnengekomen, oa over het ineens mee-installeren van de recentste doch ietwat minder stabiele versie van Basecamp. Kan je hier volgen...
Daar zijn ondertussen ook al enkele reacties op binnengekomen, oa over het ineens mee-installeren van de recentste doch ietwat minder stabiele versie van Basecamp. Kan je hier volgen...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
-
Chris Wils
Hallo.
Ik heb mijn Zummo 660 net aangesloten,en via Garmin geupdated,bij mij is
het de 2015.20 die er op kwam. Is dat nu de nieuwste update of wa?
Salu.
Chris.
Salu.
Chris.
Deze update geldt voor de NTU-kaartgebruikers (zoals Zumo 590, Navigator V...), of er ook voor de "oudere" NT-toestellen (Zumo 550, Zumo 660, Navigator IV...) een update is weet ik niet.Chris Wils schreef:Hallo.
Salu.
Chris.
Kans is echter reëel dat die oudere toestellen nog even op hun honger zullen moeten blijven, dat voor hen pas bij een volgende update (2015.40) een NT-update wordt voorzien. Als ik me niet vergis gebeurde dit in't verleden ook al eens, ik dacht bij de update van 2014.40 naar 2015.10, die was er wel voor NTU maar niet voor NT. NT moest toen ook wachten op 2015.20.
Er ontstond toen nog een hele polemiek omdat Garmin zogezegd z'n lifetime-update verplichtingen (zijnde vier updates per jaar) niet zou nakomen. Feit is echter dat Garmin "tot maximaal vier kaartupdates per jaar" garandeert, dus met twee updates (voor NT) en vier (voor NTU) zitten ze voor beide varianten nog altijd binnen die garantie.
Greetz,
P@trick
P@trick
Had gisteren ook al gemerkt dat er een nieuwe versie was. Wilde de vorige versie 2015.20 herinstalleren, omdat ik wat problemen met de navi V had (moeilijkheden bij de connectie tussen pc en navi V). Ik heb nu de nieuwe kaarten op mijn pc en toestel (of ik vermoed toch dat ze op mijn toestel staan), heb er inderdaad de nieuwste versie van basecamp 'bijgekregen', en nu is mijn navi V helemaal niet meer tot enige actie te bewegen. Daar waar het vroeger tot 10 pogingen, en 20 minuten per poging duurde eer de pc en de navi V met elkaar wilden praten, dan is er nu nog wel zicht op mijn navi na aansluiten op pc, maar is de navi zelf niet meer normaal te starten. Als ik hem opstart, dan kom ik nagenoeg onmiddellijk in het schermcalibratiescherm (wat een woord zeg). Of ik nu 100 keer op de aangeduide punten klik, of geen één keer, dit maakt allemaal niks uit. Hij geraakt daar niet meer voorbij. Zelfs een hard reset werkt niet meer. Ik zie wel dat hij intern een hard reset heeft ondergaan, want daar waar vroeger het afsluitscherm (door lang te drukken op de aan/uit knop) in het Nederlands was, is dit nu in de engelse taal. Maar voor de rest niks meer. Ik geraak niet voorbij het calibratiescherm.
Nog een kleine wijziging tov de vroegere situatie, als ik hem aansluit op de pc, dan zag ik in de verkenner enerzijds het toestel met een schijfnummer, en anderzijds de sdkaart, met een ander schijfnummer. Nu zie ik alleen het toestel, maar ik kan dan wel op het toestel klikken, en dan verschijnt de sd kaart wel weer als apart onderdeel van de navi V. (maar dit zou ook misschien veroorzaakt kunnen worden door de mass storage instelling).
JaVaWa Device Manager herkent het toestel niet, maar dit zou misschien wel veroorzaakt worden omdat hij (waarschijnlijk??) niet meer in mass storage functie staat. Maar gezien ik niet voorbij de calibratie geraak, kan ik deze instelling ook niet aanpassen.
Zit wat met de handen in mijn haar te krabben. Ben nu niet echt een computerleek, maar loop hier toch vast. Voor iemand een herkenbare situatie?
Anders wordt het retour naar BMW, maar dan moet ik hem waarschijnlijk weer enige tijd missen. Geen leuk vooruitzicht, nu ik zowat verknocht ben geraakt aan dit speeltje.
Nog een kleine wijziging tov de vroegere situatie, als ik hem aansluit op de pc, dan zag ik in de verkenner enerzijds het toestel met een schijfnummer, en anderzijds de sdkaart, met een ander schijfnummer. Nu zie ik alleen het toestel, maar ik kan dan wel op het toestel klikken, en dan verschijnt de sd kaart wel weer als apart onderdeel van de navi V. (maar dit zou ook misschien veroorzaakt kunnen worden door de mass storage instelling).
JaVaWa Device Manager herkent het toestel niet, maar dit zou misschien wel veroorzaakt worden omdat hij (waarschijnlijk??) niet meer in mass storage functie staat. Maar gezien ik niet voorbij de calibratie geraak, kan ik deze instelling ook niet aanpassen.
Zit wat met de handen in mijn haar te krabben. Ben nu niet echt een computerleek, maar loop hier toch vast. Voor iemand een herkenbare situatie?
Anders wordt het retour naar BMW, maar dan moet ik hem waarschijnlijk weer enige tijd missen. Geen leuk vooruitzicht, nu ik zowat verknocht ben geraakt aan dit speeltje.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
-
Man in Black
waarschijnlijk overbodig, maar batterij al afgekoppeld? of SD eens eruit gehaald?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
had inderdaad batterij en sd kaart al verwijderd. Maar schijnbaar werkt een tekst typen verhelderend. Gezien het toestel in die calibratiemodus schijnbaar vastliep, heb ik nogmaals de calibratiemodus geforceerd, zijnde opstarten en linksboven ingedrukt houden. Ik kwam dus terug op dat calibratiescherm, maar nu was ik er na een aantal tikken door, en kon ik verder met de hard reset. Dus, probleem opgelost, ik tevreden, en bedankt voor het meedenken.
-
Man in Black
En de communicatie met pc nu ook weer beter?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
communcatieprobleem is nu schijnbaar ook van de baan. Dus levn de grote opkuis (met JaVaWa Device Manager), leve de hard reset, leve de calibratie, leve basecamp (als het allemaal werkt).

[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Voor hen die de update vanaf een Mac doen : kans bestaat dat het gmapdem.img bestand niet opnieuw wordt opgeladen tijdens deze update. Was bij mij althans toch zo. Opgelost door gewoon de kaart nog eens opnieuw te downloaden en te installeren enkel op het toestel.
Bij Windows-gebruikers komt dit probleem blijkbaar niet voor, maar tja, die hebben dan weer tig andere problemen waarvan wij (Apple-gebruikers) geen last hebben
Bij Windows-gebruikers komt dit probleem blijkbaar niet voor, maar tja, die hebben dan weer tig andere problemen waarvan wij (Apple-gebruikers) geen last hebben
Greetz,
P@trick
P@trick
-
Flat Twin Power
p@rick schreef:Bij Windows-gebruikers komt dit probleem blijkbaar niet voor, maar tja, die hebben dan weer tig andere problemen waarvan wij (Apple-gebruikers) geen last hebben
Das n goeie. Ik zit voor de moment in Folkstone te wachten op de chunnel en mijn schaterlach heeft hier zonet de ganse terminal doorgebulderd. Fantastisch ritje gemaakt in Engeland trouwens. Deze morgen om 6.30 vertrokken voor een prachtige rit door Kent.
Mmmm, dagje UK, heb ik ook al regelmatig gedaan. En altijd al het geluk gehad om 's middags onder een stralend zonnetje te kunnen picknicken op Beachy Head.Flat Twin Power schreef:p@rick schreef:Bij Windows-gebruikers komt dit probleem blijkbaar niet voor, maar tja, die hebben dan weer tig andere problemen waarvan wij (Apple-gebruikers) geen last hebben![]()
Das n goeie. Ik zit voor de moment in Folkstone te wachten op de chunnel en mijn schaterlach heeft hier zonet de ganse terminal doorgebulderd. Fantastisch ritje gemaakt in Engeland trouwens. Deze morgen om 6.30 vertrokken voor een prachtige rit door Kent.
Greetz,
P@trick
P@trick