Die gedachte had ik inderdaad ook maar is puur speculatief.Hunter6 schreef:
Ander scherm (alla 590) misschien???
BMW Navigator V
Moderator: GVN
Re: BMW Navigator V
-
panneman.be
- Contacteer:
Nog eventjes een vraag ivm geheugen Navigator V.
Blijkbaar staat de beschikbare 7GB zo goed als vol . Ik hou maar één kleine GB over.
Als ik zie naar de beschikbare kaarten zie ik Europa DEM,CN Europa NTU2014.40 3D en CN Europa NTU 2014.40 ALL.
Is dit normaal of is er iets fout gelopen?
Kan ik bv de OnRoute kaarten (bijna 3 GB) nog laden op de harde schijf of moeten die naar een bijkomende mini SD en zo ja hoe kan ik dat doen en deze linken aan de Navigator
Blijkbaar staat de beschikbare 7GB zo goed als vol . Ik hou maar één kleine GB over.
Als ik zie naar de beschikbare kaarten zie ik Europa DEM,CN Europa NTU2014.40 3D en CN Europa NTU 2014.40 ALL.
Kan ik bv de OnRoute kaarten (bijna 3 GB) nog laden op de harde schijf of moeten die naar een bijkomende mini SD en zo ja hoe kan ik dat doen en deze linken aan de Navigator
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
ex K1600GT-2014 RIJDER
-
aantzeetje
Download GMTK van JaVaWa en het is zo van het intern geheugen van de gps naar de SD verzet.Kan ik bv de OnRoute kaarten (bijna 3 GB) nog laden op de harde schijf of moeten die naar een bijkomende mini SD en zo ja hoe kan ik dat doen en deze linken aan de Navigator
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
ja het is zo ver
de moto afgehaald en de gps
de update gedaan en alles werkt perfekt
geen problemen
maar nu blijkt
dat ik de smartphone link wil op de gsm dat dit niet kan
een nokia 520 lumia
dit zou geen andriod zijn beweren ze nu
gsm half jaar oud en de deur uit
er komt nu een samsung galaxi in de plaats
de moto afgehaald en de gps
de update gedaan en alles werkt perfekt
geen problemen
maar nu blijkt
dat ik de smartphone link wil op de gsm dat dit niet kan
een nokia 520 lumia
dit zou geen andriod zijn beweren ze nu
gsm half jaar oud en de deur uit
er komt nu een samsung galaxi in de plaats
Klopt qua overschot heb dezelfde vraag gesteld aan mr. gps en heeft er ook niet echt een antwoord oppanneman.be schreef:Nog eventjes een vraag ivm geheugen Navigator V.
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
heel Europa moet dat er echt op, 't is toch niet dat je van puntje Noorwegen naar Zuid Spanje gaat rijden??
Duh? Welke vraag had je aan mij gesteld? Je bedoelt bovenstaande vraag?Joker schreef: Klopt qua overschot heb dezelfde vraag gesteld aan mr. gps en heeft er ook niet echt een antwoord op
Ik ben vrij frequent op de verschillende fora maar 'hang niet aan een infuus'; bovendien is een vraag aan het forum een vraag aan het forum; niet aan mij
Ik heb dus wel een antwoord maar eh... wat denk je zelf? Als je toestel 8GB heeft en 7GB is gebruikt, past er dan nog 3GB voor de motorkaart bij? Ik denk het niet. Je zou kunnen proberen wat ruimte vrij te maken door onnodige stemmen te verwijderen, maar waarom niet gewoon voor minder dan 10 euro een 8GB sd-kaartje kopen? Problem solved.
Hoewel... ik heb de indruk dat je het hebt over de motorkaart die je bij je eerdere toestel had. Gesteld dat je die op DVD kocht dan is die gekoppeld aan je vorige toestel en kun je 'm voor je nieuwe apparaat niet gebruiken en zul je een 'kaarten geblokkeerd melding krijgen. Of het nu in het interne geheugen of op SD staat... Sorry...
-
®win
- Contacteer:
Ik rijd 99,9 % van de tijd alleen in NL, dan ga ik toch niet alleen NL erop zetten. En dan telkens bedenken als ik ergens naar op vakantie wil dat ik nog de juiste kaarten moeten laden? Dacht het toch van niet. Gewoon al het kaartmateriaal erop, inclusief Canarische Eilanden, en al die kleine eilandjes ver weg....
... omdat het kan.
... omdat het kan.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-
panneman.be
- Contacteer:
Dat begrijp ik (gelukkig
) allemaal nog wel.
Mij ging het er over dat dit normaal is dat een nieuw toestel (BMW Nav V) al zo weinig geheugen in gebruik heeft en er bijna niets meer bij kan
Wat betreft de OnRoute wil ik inderdaad het img bestand uit de oude GPS overzetten naar de map garmin in de nieuwe maar stoot daar op het tekort aan geheugen.
Hoe los ik dat op met een externe kaart (die er al in zit). Maak ik daar gewoon een nieuwe map en is deze dan gekoppeld zodat ik On Route kan gebruiken?
Vriendelijke dank
Mij ging het er over dat dit normaal is dat een nieuw toestel (BMW Nav V) al zo weinig geheugen in gebruik heeft en er bijna niets meer bij kan
Wat betreft de OnRoute wil ik inderdaad het img bestand uit de oude GPS overzetten naar de map garmin in de nieuwe maar stoot daar op het tekort aan geheugen.
Hoe los ik dat op met een externe kaart (die er al in zit). Maak ik daar gewoon een nieuwe map en is deze dan gekoppeld zodat ik On Route kan gebruiken?
Vriendelijke dank
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex K1600GT-2014 RIJDER
-
Man in Black
@Panneman, zie post van Mr GPS, geïnstalleerd op toestel is gekoppeld aan dat toestel.MrGPS schreef: ...
Hoewel... ik heb de indruk dat je het hebt over de motorkaart die je bij je eerdere toestel had. Gesteld dat je die op DVD kocht dan is die gekoppeld aan je vorige toestel en kun je 'm voor je nieuwe apparaat niet gebruiken en zul je een 'kaarten geblokkeerd melding krijgen. Of het nu in het interne geheugen of op SD staat... Sorry...
Nieuw toestel is nieuwe Onroute kopen, vervelend en kostelijk maar het is zo. Onroute kopen op mSD-kaart, deze is gekoppeld aan de mSD-kaart en dus uitwisselbaar in andere toestellen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Nee hoor. De kaart van heel West en Oost Europa past er makkelijk op. Bij toekomstige kaartupdates zul je bet een keer een melding krijgen dat het geheugen te klein wordt, maar dan krijg je het voorstel om overbodige stemmen te verwijderen. Er staat namelijk af fabriek van alles in dat je niet gebruikt; t/m mandarijn chinees.panneman.be schreef: Mij ging het er over dat dit normaal is dat een nieuw toestel (BMW Nav V) al zo weinig geheugen in gebruik heeft en er bijna niets meer bij kan![]()
Wil je echter met extra kaarten werken (zoals een motorkaart en/of een topo kaart dan heb je extra ruimte nodig; er komen immers al snel vele GB's bij. En ook dat is geen probleem: kwestie van plaatsen van een extra SD kaart. Dat levert verder geen nadeel qua snelheid e.d. en zou ik aanbevelen boven 'plaats maken door delen van de CN te verwijderen'.
heb zelf geen V maar hoor van meerderen dta de route gesplitst wordt.
De boodschap op het scherm luidt ongeveer: "....gesplitst in x delen omdat er meer dan 29 via-punten zijn...."
Kan zoiets vermeden worden?
De betrokken gebruikers zetten de route via BC op de SD kaart en importeren ze dan om te rijden
De boodschap op het scherm luidt ongeveer: "....gesplitst in x delen omdat er meer dan 29 via-punten zijn...."
Kan zoiets vermeden worden?
De betrokken gebruikers zetten de route via BC op de SD kaart en importeren ze dan om te rijden
-
aantzeetje
dus extra werk?aantzeetje schreef:door je via punten soft te maken
-
Man in Black
Weer een geval van niet weten hoe ermee werken, er is anders info genoeg te vinden.
In de V kun je na ieder gesproken "hard" viapunt (max 30st), 125 niet vermelde "softe" tussenpunten zetten.
En dus kom je aan 125x29=3625 punten, zal wel genoeg zijn zeker?
In de V kun je na ieder gesproken "hard" viapunt (max 30st), 125 niet vermelde "softe" tussenpunten zetten.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Maar dat 'zacht maken' doe je in Basecamp, niet in de V zelf.Man in Black schreef:Weer een geval van niet weten hoe ermee werken, er is anders info genoeg te vinden.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Zoals ik vermelde, heb geen V, hoor alleen maar dat geklaag er rondMan in Black schreef:Weer een geval van niet weten hoe ermee werken, er is anders info genoeg te vinden.
Er wordt iets nieuws gemaakt en het wordt alsmaar moeilijker voor de leek en waarom wordt dergelijke info niet bij verkoop vermeld?
Zal het vertellen aan de "klagers"....
Hugo, van horen zeggen hoor je (ook) veel liegeneiRTee schreef:Zoals ik vermelde, heb geen V, hoor alleen maar dat geklaag er rondMan in Black schreef:Weer een geval van niet weten hoe ermee werken, er is anders info genoeg te vinden.
Er wordt iets nieuws gemaakt en het wordt alsmaar moeilijker voor de leek en waarom wordt dergelijke info niet bij verkoop vermeld?
Zal het vertellen aan de "klagers"....
Het al dan niet soft maken van die punten gebeurt gewoon met een weliswaar min of meer verborgen klikje in Basecamp, en heeft dus niets met de Navigator V op zich te maken. Je gaat nu van je BMW-dealer toch niet verwachten dat hij er ook nog een gratis cursus Basecamp bij zou geven hé
Greetz,
P@trick
P@trick
-
Man in Black
Is geen kwestie van alweer ingewikkelder...als je een GPS koopt om van A naar B te rijden is het meestal poepsimpel zonder enige uitleg of handleiding erbij.
Als je routes wil rijden en zeker routes van onbekende herkomst, dan moet je inderdaad even verdiepen in de juiste werkwijze en bv Basecamp effe leren gebruiken.
En dan nog is enkel een basiskennis vaak voldoende om dit zonder probleem te kunnen. Ik gebruik Basecamp en de GPS ook misschien maar voor 20-30% van wat allemaal mogelijk is, voor de rest geen tijd en geen hobby aan om alles voor 100% uit te pluizen.
Als je routes wil rijden en zeker routes van onbekende herkomst, dan moet je inderdaad even verdiepen in de juiste werkwijze en bv Basecamp effe leren gebruiken.
En dan nog is enkel een basiskennis vaak voldoende om dit zonder probleem te kunnen. Ik gebruik Basecamp en de GPS ook misschien maar voor 20-30% van wat allemaal mogelijk is, voor de rest geen tijd en geen hobby aan om alles voor 100% uit te pluizen.
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Ik ken BC redelijk goed want geef de basisopleidingen maar die puntjes soft maken was niet nodig voor de 660 waarmee ik werkp@rick schreef: Hugo, van horen zeggen hoor je (ook) veel liegenHet is ook nu weer zoals zo vaak het geval is : "men" wil telkens wel het nieuwste en het duurste, maar men wil er wel mee blijven werken zoals met een toestel en software van enkele generaties terug. Dat gaat nu eenmaal niet hé... Diezelfde "men" moet ook een beetje moeite willen doen om zich aan te passen aan de vooruitgang.
Het al dan niet soft maken van die punten gebeurt gewoon met een weliswaar min of meer verborgen klikje in Basecamp, en heeft dus niets met de Navigator V op zich te maken. Je gaat nu van je BMW-dealer toch niet verwachten dat hij er ook nog een gratis cursus Basecamp bij zou geven hé
Dat Soft maken, kan je die werkwijze kort toelichten?
Voor de 660 werkte dat idd ook niet, ook niet bij de Navi IV. Enkel maar bij de Navi V en - ik dacht - ook bij de 3-reeks van Garmin. Wellicht ook bij de nieuwe Garmin 590.eiRTee schreef:Ik ken BC redelijk goed want geef de basisopleidingen maar die puntjes soft maken was niet nodig voor de 660 waarmee ik werkp@rick schreef: Hugo, van horen zeggen hoor je (ook) veel liegenHet is ook nu weer zoals zo vaak het geval is : "men" wil telkens wel het nieuwste en het duurste, maar men wil er wel mee blijven werken zoals met een toestel en software van enkele generaties terug. Dat gaat nu eenmaal niet hé... Diezelfde "men" moet ook een beetje moeite willen doen om zich aan te passen aan de vooruitgang.
Je dubbelklikt in Basecamp op de naam van de route in de linkerkolom, dan krijg je rechts het overzicht van die route, een combinatie van waypoints en viapoints. Op de Mac is het dan rechtsklikken op een viapunt en kiezen voor "niet waarschuwen bij aankomst". In de Windows-variant is het ook zoiets in die aard maar dat kan ik nu even niet bekijken wegens de windows-computer hier en nu even niet bij de hand.
Greetz,
P@trick
P@trick
p@rick schreef:Voor de 660 werkte dat idd ook niet, ook niet bij de Navi IV. Enkel maar bij de Navi V en - ik dacht - ook bij de 3-reeks van Garmin. Wellicht ook bij de nieuwe Garmin 590.eiRTee schreef:Ik ken BC redelijk goed want geef de basisopleidingen maar die puntjes soft maken was niet nodig voor de 660 waarmee ik werkp@rick schreef: Hugo, van horen zeggen hoor je (ook) veel liegenHet is ook nu weer zoals zo vaak het geval is : "men" wil telkens wel het nieuwste en het duurste, maar men wil er wel mee blijven werken zoals met een toestel en software van enkele generaties terug. Dat gaat nu eenmaal niet hé... Diezelfde "men" moet ook een beetje moeite willen doen om zich aan te passen aan de vooruitgang.
Je dubbelklikt in Basecamp op de naam van de route in de linkerkolom, dan krijg je rechts het overzicht van die route, een combinatie van waypoints en viapoints. Op de Mac is het dan rechtsklikken op een viapunt en kiezen voor "niet waarschuwen bij aankomst". In de Windows-variant is het ook zoiets in die aard maar dat kan ik nu even niet bekijken wegens de windows-computer hier en nu even niet bij de hand.
aaah, niet meer dan dat......
thx iedereen voor de snelle info
-
aantzeetje
Of plaats je via punten op een kruispunt nadat je moest afslaan bv of ergends anders op een kruispunt. Worden ze ook niet afgeroepen. dit geldt vanaf de Zumo 550, dus niet voor de nav III (SP2820)
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
Man in Black
Je kan ook meerdere viapunten kiezen (+ control of shift) en dan rechtsklikken.
Je ziet dit direct of ze "soft" staan, dan staan ze in het lijstje lichtgrijs gekleurd.
Je ziet dit direct of ze "soft" staan, dan staan ze in het lijstje lichtgrijs gekleurd.
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.