on route overzetten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DM

on route overzetten

Bericht door DM »

Hallo,

sinds vorige week de gelukkige bezitter van een nieuwe RT, inclusief BMW navigator V. Mijn Zumo 660 heeft zijn goede diensten bewezen.
Maar, weet iemand hoe ik de on route wegenkaarten van mijn vroegere 660 op het het nieuwe toestel kan krijgen ?

dank op voorhand voor de goede tips

groeten
GSMax

Re: on route overzetten

Bericht door GSMax »

Terug installeren vanaf de CD :-? :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
DM

Bericht door DM »

Van een CD installeren zal niet lukken, kaarten zijn via internet gedownload (je krijgt dan een code na aankoop)
Kaarten staan wel nog op PC (basecamp opstarten, dan heb ik nog alle kaarten)

Dus routes vanop PC maken via on-route lukt nog steeds

Maar soms is het ook erg leuk als je ergens onderweg bent, gewoon via on route "à l'improviste" een route te laten berekenen (dan moet je wel de on-route kaarten op je GPS toestel hebben)
PeterGT
Contacteer:

Bericht door PeterGT »

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=57&t=41866" onclick="window.open(this.href);return false;
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
GSMax

Bericht door GSMax »

DM schreef:Van een CD installeren zal niet lukken, kaarten zijn via internet gedownload (je krijgt dan een code na aankoop)
Kaarten staan wel nog op PC (basecamp opstarten, dan heb ik nog alle kaarten)

Dus routes vanop PC maken via on-route lukt nog steeds

Maar soms is het ook erg leuk als je ergens onderweg bent, gewoon via on route "à l'improviste" een route te laten berekenen (dan moet je wel de on-route kaarten op je GPS toestel hebben)
Hmmm, ik heb paar jaar geleden alles op CD gekregen...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
snoepje
Contacteer:

Bericht door snoepje »

Ken ondertussen alles van het samenspel tussen OMK en Navi V. Wat ik al weet, is dat je OMK kaarten gekoppeld zijn aan een toestel. Dus als je de OMK kaarten op je Navi V wil, dan zal je een nieuw set moeten aankopen. Anders kan je de oude kaarten in Basecamp op je PC blijven gebruiken om een route te maken, en deze dan laten herberekenen in je CN kaarten. Zo kan je dan die route wel op je Navi V krijgen. Maar je bent de 'vrijheid' kwijt om op een onbewaakt moment op je motor even een ongepland toertje te rijden. Dit heet dan keuzes maken. En als je toch een nieuwe set koopt, zijn er toch nog wel enkele struikelblokken te overwinnen. Maar het relaas daarvan vind je inderdaad op het gps forum.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
Mil

Bericht door Mil »

DM schreef:Hallo,

sinds vorige week de gelukkige bezitter van een nieuwe RT, inclusief BMW navigator V. Mijn Zumo 660 heeft zijn goede diensten bewezen.
Maar, weet iemand hoe ik de on route wegenkaarten van mijn vroegere 660 op het het nieuwe toestel kan krijgen ?

dank op voorhand voor de goede tips

groeten
Mailtje sturen naar on route, en dan krijg je een nieuwe code.
Ik heb dat ondervonden toen mijn 660 werd vervangen. Way point heeft dat toen voor mij geregeld.
Leven is het meervoud van lef...
MrGPS

Bericht door MrGPS »

Mil schreef: Ik heb dat ondervonden toen mijn 660 werd vervangen.
In principe gebeurt dat alleen als het oude toestel ook 'uit roulatie' gaat, bijvoorbeeld door defect. Een eenmaal geregistreerde kaart kan immers niet meer 'losgekoppeld' worden.

Maar het hangt allicht ook af van de mate van coulance bij WayPoint.
Mil

Bericht door Mil »

MrGPS schreef:
Mil schreef: Ik heb dat ondervonden toen mijn 660 werd vervangen.
In principe gebeurt dat alleen als het oude toestel ook 'uit roulatie' gaat, bijvoorbeeld door defect. Een eenmaal geregistreerde kaart kan immers niet meer 'losgekoppeld' worden.

Maar het hangt allicht ook af van de mate van coulance bij WayPoint.
Nu je het zegt, dat klopt.
Er moest een attest bij dat de vorige onherstelbaar was.
Leven is het meervoud van lef...
Joker

on route overzetten

Bericht door Joker »

Idd ook willen doen met een fietsgarming en moest oud toestel afleveren ( als in afgeven gratis en voor niks ) en dan konden kaarten overgezet worden!
Een welverdiende vinger gegeven en gratis kaarten op de nieuwe gezet!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
DM

Bericht door DM »

dank voor alle reacties

inderdaad, eerste Benelux versie op CD bekomen, maar latere updates en uitbreiding telkens via een code gedownload

Ondertussen contact genomen wet Waypoint in Leuven. Zelfde verhaal bekomen als hier reeds beschreven, met nog de tip om onroute zelf te contacteren. Misschien (in een goede bui) bekom ik nieuwe codes om alles op navigator V te kunnen installeren, anders zal het inderdaad een micro SD nieuw aankopen zijn om te vermijden dat ik telkens routes op voorhand zou moeten maken.
Plaats reactie