GS1200 LC windscherm alternatief ?
Moderator: GVN
GS1200 LC windscherm alternatief ?
Hallo,
Heeft iemand hier al ervaring met het Touratech windscherm? Of eventueel een ander merk?
Ik wilde graag het mijne vervangen op mijn GS LC, maar ik moet wel zeker zijn dat het van (véél) betere kwaliteit is dan het huidige...
Jammer dat het originele zo geweldig gevoelig is aan krassen. Omdat ik al was verwittigd heb ik het 2 X heel voorzichtig gewassen met een zeemvel, maar het ziet er al niet meer uit.
Hier heeft BMW toch een steek laten vallen vind ik. Bij de vorige GS was het probleem ook al gekend. Dat van de GS Adventure was duidelijk van betere kwaliteit.
Greetz
Heeft iemand hier al ervaring met het Touratech windscherm? Of eventueel een ander merk?
Ik wilde graag het mijne vervangen op mijn GS LC, maar ik moet wel zeker zijn dat het van (véél) betere kwaliteit is dan het huidige...
Jammer dat het originele zo geweldig gevoelig is aan krassen. Omdat ik al was verwittigd heb ik het 2 X heel voorzichtig gewassen met een zeemvel, maar het ziet er al niet meer uit.
Hier heeft BMW toch een steek laten vallen vind ik. Bij de vorige GS was het probleem ook al gekend. Dat van de GS Adventure was duidelijk van betere kwaliteit.
Greetz
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
-
®win
- Contacteer:
Re: GS1200 LC windscherm alternatief ?
Wellicht dan even wachten tot komend voorjaar?S-tijn schreef:... Dat van de GS Adventure was duidelijk van betere kwaliteit.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Touratech windscherm is een goed scherm.
Heb dit al van juli op de motor en zeer tevreden over.
Wünderlich heeft er ook dus hier kan je kiezen welk scherm je wilt
Grtz,Geert
Heb dit al van juli op de motor en zeer tevreden over.
Wünderlich heeft er ook dus hier kan je kiezen welk scherm je wilt
Grtz,Geert
-
Dirk Pauwels
Het oorspronkelijke scherm kan je oppolieren, dan zijn de krassen ook grotendeels weg.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Heb het verhoogde wunderlich scherm gemonteerd, inclusief extra versteviging, en dit is een zeer goed alternatief voor mij. Komende van een RT, en toch een redelijke grootte (en breedte) hebbend, was de windbescherming van het standaard LC scherm ondermaats, en dit in alle mogelijke posities. Het nieuwe scherm geeft veel betere windbescherming, en staat stabieler op de motor (dus minder trillingen waarneembaar in het scherm). Enig nadeel, als je het scherm van hoogte wil aanpassen, moete je ook links de versteviging losdraaien, en nadien terug vastdraaien. Gelukkig is dit vrij eenvoudig al rijdend.
Nog een bijkomende opmerking voor zij die de navi houder standaard hebben. Door die extra versteviging, moet je de navi houder volledig naar rechts verplaatsen, wil je het sleutelkontakt van de navi nog kunnen gebruiken.
Nog een bijkomende opmerking voor zij die de navi houder standaard hebben. Door die extra versteviging, moet je de navi houder volledig naar rechts verplaatsen, wil je het sleutelkontakt van de navi nog kunnen gebruiken.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
-
de Pierre
- Contacteer:
Ik schreef het al voordien ongeveer zo : op de GS die wij nu in huis hebben , aangekocht dit jaar , maal wel GS 2012 - een lucht gekoelde dus, lieten wij het origineel GS windscherm vervangen door een BMW GSA scherm , met wind reflectoren , zijdelings .
Eindelijk totaal uit de wind en durf het comfort dus zo vergelijken : het RT gevoel op een GS. Rokers kunnen bij wijze v spreken een sigaretje paffen achter deze verhoogde ruit
.
Goede zaken hebben hun prijs bij BMW - maar eens je de betaalkaart door het gleufje haalde , is het kwaadste achter de rug.
De montage v deze verhoogde werd dus in een BMW atelier gedaan en ook de beugel voor de GPS zat bij in de prijs.( en vervangen).
Bedenking : Deze ruit zou wel onmiddelijk tussen de toebehoren mogen staan , bij aankoop.
Zoek je een een windscherm voor een GS ? Ik heb er eentje - die ik nooit meer ga gebruiken - ! Maak een voorstel indien je interesse hebt voor overname .
Ikke,
Eindelijk totaal uit de wind en durf het comfort dus zo vergelijken : het RT gevoel op een GS. Rokers kunnen bij wijze v spreken een sigaretje paffen achter deze verhoogde ruit
Goede zaken hebben hun prijs bij BMW - maar eens je de betaalkaart door het gleufje haalde , is het kwaadste achter de rug.
De montage v deze verhoogde werd dus in een BMW atelier gedaan en ook de beugel voor de GPS zat bij in de prijs.( en vervangen).
Bedenking : Deze ruit zou wel onmiddelijk tussen de toebehoren mogen staan , bij aankoop.
Zoek je een een windscherm voor een GS ? Ik heb er eentje - die ik nooit meer ga gebruiken - ! Maak een voorstel indien je interesse hebt voor overname .
Ikke,
-
toeternietoe
Is dat het het "Marathon" scherm?snoepje schreef:Heb het verhoogde wunderlich scherm gemonteerd, inclusief extra versteviging, ...........
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
R 1200 GS LC
Ik denk dat ik het Touratech scherm eens ga proberen 
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
toeternietoe schreef:Is dat het het "Marathon" scherm?snoepje schreef:Heb het verhoogde wunderlich scherm gemonteerd, inclusief extra versteviging, ...........
Is inderdaad het Marathon scherm. Echt heel tevreden van.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
Pierre,de Pierre schreef:Ik schreef het al voordien ongeveer zo : op de GS die wij nu in huis hebben , aangekocht dit jaar , maal wel GS 2012 - een lucht gekoelde dus, lieten wij het origineel GS windscherm vervangen door een BMW GSA scherm , met wind reflectoren , zijdelings .
Eindelijk totaal uit de wind en durf het comfort dus zo vergelijken : het RT gevoel op een GS. Rokers kunnen bij wijze v spreken een sigaretje paffen achter deze verhoogde ruit.
Ikke,
Ik kan je verhaal uit eigen ervaring volledig bevestigen, tot en met de laatste regel
Een ding ga ik er nog aan toevoegen : via een medeforummer heb ik een tweedehands Touratech-opzetruitje gekocht, en met dàt erop is het zelfs nog veel rustiger rond je hoofd.
Ik vond de ruit eerst ook wel duur, maar vermits ik ze kan inbrengen als beroepskost voor woon-werkverkeer valt het allemaal nog wel mee. Om het makkelijk te maken, stel dat je van de betaalde prijs de helft recupereert, en de ruit over vijf jaar afschrijft, dan kost me die ruit één euro per week, die prijs wil ik graag betalen voor het extra comfort dat je van zo'n ruit krijgt. En ze ziet er dan ook nog eens veel beter uit dan alle alternatieven van Givi, Wunderlich, V-stream enz... enz... dus da's ook mooi meegenomen.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)