r1100rt met vele kms

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

motogeorges

r1100rt met vele kms

Bericht door motogeorges »

Hallo allemaal,
Graag had ik eens geweten of er hier onder ons met een r1100rt veel km op de teller hebben staan...+150.000 km.(en veel meer)
Ikzelf heb een rt van 97 met 110.000 km en tot hier toe geen kosten nog altijd originele koppeling en versnellingsbak.
Olieverbruik bijna niks 0,25l/5000km.

Bedankt alvast
Georges
suzuki 250GT(´76),honda CB250(´78),moto guzzi 850T4(´80),california 3(´92),R1100RT(´97)
Danny

Re: r1100rt met vele kms

Bericht door Danny »

Ik heb met een R1100RS wel 168000km (probleemloos) gereden, km's stonden er wel op 3.5 jaar op...
heb in onderhoud nog een 1150 met 200+ en een 1100 met 300+... vrij probleemloze bakken zonder mechanische prullen.
heb er ook andere die op 50.000km al evenveel of meer vervangingen hadden dan 10 andere tesamen...

Bij de 1150 met 200+ hebben we de koppeling eens bekeken en die was (na meten) voor een dikke 50% weg... genoeg bewijs om te zeggen dat de chauffeur veel input heeft in vroegtijdige sleet :mrgreen:
der_joachim
Contacteer:

Bericht door der_joachim »

De R850R van vrouwlief heeft bijna 175k op de teller en loopt probleemloos. Verder ken ik iemand met een R1100RS die 262k had gelopen en nog als een naaimachientje (met ochtendhumeur) liep.
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
In Amerika bij de MOA is er eentje met een R 1100 RS met 300.000 miles, het kan dus wel.
Salu.
Chris.
motogeorges

Bedankt voor jullie racties.

Ik heb dan nog een mooie toekomst te goed met mijn RT,met de kms dat ik doe elk jaar gaat hij langer mee dan ikzelf (55+)

Tot in den draai allemaal

Georges
suzuki 250GT(´76),honda CB250(´78),moto guzzi 850T4(´80),california 3(´92),R1100RT(´97)
stefke2

Bericht door stefke2 »

Veel is relatief en alles hangt af van van hoe graag ge met dat ding rijdt en hoeveel ge daar nog in wilt blijven investeren. 8-)
De link heeft hier wel al eens gestaan denk ik.
http://www.transeurope.de/motorraeder/motorraeder.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Danny

Bericht door Danny »

Investeren is toch wel relatief er zijn er die geen brokken (je leest juist) geen brokken hebben op die km's.
eerste boite, koppeling, hulpcilincer koppeling, benzinepomp, kardan...
een lager aan de swingarm vervangen en eens een schakelaarke maar dat is normaal te noemen.
Ik begin hoe langer hoe meer te geloven (ben er zeker van) dat de gebruiker een heel grote invloed heeft en dat is ook logisch he.
Verder is goed luisteren, de oliepomp en een pot vet met wat moederlijke aandacht onontbeerlijk :mrgreen:
stefke2

Bericht door stefke2 »

Jaja, tuurlijk. Maar hoeveel zijn er die de boel verkopen omdat er nieuwe balhoofdlagers, nieuwe banden op moeten en een cardan moet vervangen worden? Dus kopen ze iets nieuw. Niks op tegen natuurlijk. 8-)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

stefke2 schreef:Jaja, tuurlijk. Maar hoeveel zijn er die de boel verkopen omdat er nieuwe balhoofdlagers, nieuwe banden op moeten en een cardan moet vervangen worden? Dus kopen ze iets nieuw. Niks op tegen natuurlijk. 8-)
Tenzij dat de koper dan meestal onwetend een motor koopt met kosten aan.....
Eigenlijk zou een koper beter beschermd moeten worden bij particuliere aankoop, niet iedereen heeft de nodige kennis, of kent iemand die de kennis heeft of treft een betrouwbare verkoper....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Alain48

Bericht door Alain48 »

Het is aan de koper om te letten als hij een bak koopt van een particulier met veeeel kilometers, want hoe was het ook al weer ...... 'gekocht in de staat zoals het zich bevindt ??' Dat zinnetje staat er wel meestal bij hé. En tot nader order is dit nog steeds rechtsgeldig. Jij doelt toch niet op een keuring of zo ? Dan zijn we niet goe bezig zulle.
Laatst gewijzigd door Alain48 op 11 okt 2013, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk Pauwels

Alain48 schreef:Het is aan de koper om te letten als hij een bak koopt van een particulier koopt met veeeel kilometers, want hoe was het ook al weer ...... 'gekocht in de staat zoals het zich bevindt ??' Dat zinnetje staat er wel meestal bij hé. En tot nader order is dit nog steeds rechtsgeldig. Jij doelt toch niet op een keuring of zo ? Dan zijn we niet goe bezig zulle.
Is juist NIET rechtsgeldig beste Alain48....Je mag er bij zetten wat je wil, als de koper een verborgen gebrek kan aantonen kunt ge uwe verkochte moto netjes terug nemen.

Met zo'n instelling kun je best anoniem blijven op het forum, gaat weinig vrienden maken....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
bmwmotard

Bericht door bmwmotard »

Dirk Pauwels schreef:
Alain48 schreef:Het is aan de koper om te letten als hij een bak koopt van een particulier koopt met veeeel kilometers, want hoe was het ook al weer ...... 'gekocht in de staat zoals het zich bevindt ??' Dat zinnetje staat er wel meestal bij hé. En tot nader order is dit nog steeds rechtsgeldig. Jij doelt toch niet op een keuring of zo ? Dan zijn we niet goe bezig zulle.
Is juist NIET rechtsgeldig beste Alain48....Je mag er bij zetten wat je wil, als de koper een verborgen gebrek kan aantonen kunt ge uwe verkochte moto netjes terug nemen.

Met zo'n instelling kun je best anoniem blijven op het forum, gaat weinig vrienden maken....

Moeilijk aantoonbaar natuurlijk vrees ik.... de verkoper gaat zich steeds beroepen dan op "de staat waarin het verkochte goed zich bevond" met als resultaat dat hij dan zeggen gaat dat de koper dit wist natuurlijk. Ik spreek uit ervaring tot spijt en schande grgrgrgrgrgrgrgrgr
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Dirk Pauwels

bmwmotard schreef:
Dirk Pauwels schreef:

Moeilijk aantoonbaar natuurlijk vrees ik.... de verkoper gaat zich steeds beroepen dan op "de staat waarin het verkochte goed zich bevond" met als resultaat dat hij dan zeggen gaat dat de koper dit wist natuurlijk. Ik spreek uit ervaring tot spijt en schande grgrgrgrgrgrgrgrgr
Kan ik begrijpen, maar toch heeft het zinnetje geen enkele rechtsgeldigheid, een advocaat veegt het zo van tafel...
Het probleem zal meestal zijn om aan te tonen dat het om een "verborgen" gebrek ging, dan kan de koper niet op de hoogte zijn vh gebrek. Maar om zoals Alain te zeggen dat dit zinnetje de verkoper tegen alles indekt is niet correct. Het is natuurlijk wel handig als je als onwetend koper iemand meeneemt die er iets van kent, ik heb verkopers al allerlei groene smoelen zien trekken al ze gewezen worden op iets wat ze zogezegd niet wisten...
GS1995

Bericht door GS1995 »

!
Laatst gewijzigd door GS1995 op 06 jan 2014, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Alain48

Bericht door Alain48 »

Ik spreek ook uit ervaring beste Dirk Pauwels.....en je repliek is wel wat kort door de bocht. Ik heb niet gezegd dat het zinnetje je indekt tegen alle gebreken, ik heb gezegd dat dit rechtsgeldig is. En dat mag zelfs op een bierviltje staan. Wanneer er twee handtekeningen op staan, heb je een overeenkomst. Ik licht toe :

Een voertuig 'hier dus een moto' is niet aan een keuring onderworpen. Als jij als verkoper al jaren een moto hebt, en hem daarna verkoopt met laat ons zeggen +100.000 km, dan wordt de koper geacht te weten dat hij dit voertuig met de nodige omzichtigheid dient te controleren. Indien de verkoper je niet zegt of niet weet dat er gebreken zijn, is aan de koper dan maar om te ontdekken wat er precies aan scheelt, en de verkoper hiermee te confronteren vòòr hij het voertuig koopt. Indien je als potentiële koper dan nog eerst een testrit mag doen, dan wordt je geacht het voertuig te kennen. Jij bent immers de 'keurder' geweest. Trouwens, ik wil wel eens weten welke gebreken er naar boven kunnen komen bij een moto.... slechte remmen? Is makkellijk te controleren. Motorisch? Leg je oor te luister. Uitlaten? Zo te verifiëren. Chassis dan maar? Zadeltje er af, zijpaneeltje er af, een goede toortslamp erbij, allemaal te controleren. Cardan ? Moest je al gevoeld hebben bij de testrit. Achterbrug dan maar ? Je hebt toch ogen gekregen niet. Allée, we gaan de voorvork nu maar eens proberen. Lekkage, stroefheid, balhoofdlagers, je weet toch hoe je dat controleert niet ? Deukje in de tank ? Steentje op gevallen zeker. Ja hallooo... je bent toch niet van gisteren zeker. Ben je niet ervaren met moto's ? Vraag iemand mee om dit alles te controleren. Twijfel je, blijf dan met je pollen er van af. Zoek iets anders, er is keuze genoeg.

Als je dan toch naar de rechtbank wil, is het aan de koper om aan te tonen wat er mis is. Hij zal in ieder geval niet moeten komen met uitspraken zoals 'hij rijdt niet rechtdoor' of 'is een gevaar op de weg'. Had je dat dan niet gecontroleerd bij de koop meneer ? Ik wil maar zeggen, het is aartsmoeilijk om aan te tonen dat de verkoper schuldig is. Het enige wat kan bewezen worden, is dat er gebreken zijn. Dit middels experts, dealers… maar dan, hoe ga je kunnen verhalen dat dit te wijten is aan de verkoper ? Je hebt er immers als koper al zelf mee gereden, waaruit men ook kan besluiten dat de koper het voertuig oneigenlijk heeft gebruikt. Of ga jij alles uit een 10 jaar oude machine halen, met tig kilometers, om toch maar iets te kunnen ontdekken van gebreken. Ga dan een nieuwe halen, en zeur niet over die 1500 € die je heb moeten spenderen, het gaat je anders een pak meer kosten aan advocaat, aanstellen expert, gerechtskosten….

Het is zoals GS1995 zegt, een verkoopsovereenkomst is bindend......en wat ik al zei dus ook rechtsgeldig. Dat ik met zo’n instelling weinig vrienden zal maken zal mij een worst wezen. Dit is een forum, en anoniem hoef ik niet te blijven.
Dirk Pauwels

Alain48 schreef: Het is zoals GS1995 zegt, een verkoopsovereenkomst is bindend......en wat ik al zei dus ook rechtsgeldig. Dat ik met zo’n instelling weinig vrienden zal maken zal mij een worst wezen. Dit is een forum, en anoniem hoef ik niet te blijven.
Dat een verkoopsovereenkomst bindend is betwist ik ook niet beste Alain. alleen is er geen enkel wettekst waar in staat dat de veel gebruikte zin: "in de staat waarin het zich bevindt en door de koper gekend", de verkoper vrij pleit van alle gebreken die de motor vertoont. (Bij mijn weten, maar nooit te oud om te leren...) Dus ik betwist de rechtsgeldigheid van de uitdrukking, niet van de overeenkomst.
tuur

Bericht door tuur »

Dirk Pauwels schreef:

NUANCE : ge moet kunnen bewijzen dat de verkopende particulier op de hoogte was van het verborgen gebrek ( bvb als hij bij de dealer al een offerte gevraagd had om een probleem te laten herstellen én dan besluit om snel de motor te verkopen !! )

http://economie.fgov.be/nl/binaries/Bes ... -98573.pdf
2.7 Als het gebrek niet zichtbaar is en gekend is door de particulier/wederverkoper, dan
heeft u een mogelijkheid om u zelfs na 2 jaar tegen hem te keren op basis van de ga
rantie voor verborgen gebreken bepaald in de artikelen 1641 tot 1649 van het Burgerlijk
Wetboek. In het kader van de garantie voor verborgen gebreken, kan de consument
enkel de prijsvermindering of de ontbinding van de overeenkomst vragen
Honger gaat over, dorst niet !
GS1995

Bericht door GS1995 »

!
Laatst gewijzigd door GS1995 op 06 jan 2014, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
tuur

Bericht door tuur »

GS1995 schreef:@ Tuur : de wet waarnaar je verwijst is enkel van toepassing als de verkoper iemand is die handelt in het kader van zijn commerciele aktiviteiten of beroepsactiviteiten, dus géén partikulier. Bijkomend dient ook de koper een partikulier te zijn, dus niet iemand die het goed aankoopt in het kader van zijn professionele aktiviteit.
Het artikel 2.7 uit de wet (het enige van de in totaal ongeveer 45 artikelen waar een verkoop tussen particulieren ter sprake komt) heeft enkel en alleen betrekking op de wederverkoop door een partikulier van een goed waarop nog een resterende wettelijke garantie, initieel verleend door een handelaar, rust, en dat is slechts zo in een klein percentage van de gevallen.
Als het gebrek niet zichtbaar is en gekend is door de particulier/wederverkoper, dan
heeft u een mogelijkheid om u zelfs na 2 jaar tegen hem te keren op basis van de garantie voor verborgen gebreken
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1804032134
GS1995

Bericht door GS1995 »

!
Laatst gewijzigd door GS1995 op 06 jan 2014, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Relax

Bericht door Relax »

Een discussie is toch woord en weerwoord? Die mens lijkt me, net als jij, overtuigd van het correcte van z'n posts.
Dus niet te snel stoppen, we kunnen er allemaal wat van leren.
I respect your opinion. But I don't give shit.
tuur

Bericht door tuur »

Relax schreef:Een discussie is toch woord en weerwoord? Die mens lijkt me, net als jij, overtuigd van het correcte van z'n posts.
Dus niet te snel stoppen, we kunnen er allemaal wat van leren.
Feitelijk ging die mens zijn posting over een R1100RT met veel kilometers hé ......wie heeft dus een R1100xx met +150.000 km én hoe probleemloos is dat gegaan !! :wink:
stefke2

Bericht door stefke2 »

tuur schreef:wie heeft dus een R1100xx met +150.000 km én hoe probleemloos is dat gegaan !! :wink:
niet zo probleemloos als ik had gehoopt.... :mrgreen: :wink:
motogeorges

Het heeft precies een andere wending gekregen,maar we steken er allemaal wel wat van op.
Bedankt stefke2 voor uwe link http://www.transeurope....." onclick="window.open(this.href);return false;. daar staan wel wat machientjes met kms....darentegen is de mijne nog maar uit rodage. :-)
bmwmotard

Bericht door bmwmotard »

Mijn eerste RT 1100 had problemen bij met de derde versnelling bij +- 65000 km....
Volgens Michel die ooit bij Mabbe had gewerkt was het (mijn eigen niet technische uitleg he) iets met een soort triangel-vork etc in de versnellingsbak te maken...Nu volgens hem was het zo dat zelfs indien hersteld de originele van BMW NIET goed genoeg waren en hij plaatste andere die beter waren.... Nadien NOOIT nog een probleem gehad. Nu heb ik op dit moment nog een R1100rs uit 1993 en die heeft GEEN enkel probleem tot nu toe en heeft op dit moment maar 65000 km.... das dus nog afwachten he... de RT heeft in totaal bijna 200000km gereden en is nog steeds NIET stuk... rijd als een zonnetje bij de nieuwe eigenaar.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Plaats reactie