Voorstellen en verzekering ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Walter k75rt

Voorstellen en verzekering ?

Bericht door Walter k75rt »

Hallo hier , ik ben nieuw hier en stel me even voor he.
Mijn naam is Walter ben 53 j jong en na 30 jaar weer een motor gekocht en dus sins een maand in het bezit van een k75rt van bj 93 met 58.5 dkm op zijn teller .
dus moet groot onderhoud krijgen wat ik zelf wil uitvoeren .
Heb wel wat ervaring met motoren die ik vroeger had zoals daar waren yamaha fs1 50 ccm hihi suzuki 50ccm en 185 ccm bultaco cherpa 350 trial ktm 250 six days enduro moto guzzi t850 california toerder en montesa 350 trial dit laatste oltimertje is 10 jaar geleden van huis vertrokken met veel spijt erna gehad.
Wilde eerst terug gaan op enduro met een f650 of een r800 wat ik mooi vind maar na rijp beraad met mijn xyl (ex youn lady) vrouw en de wetenschap dat er hier in limburg maar weinig plaatsen zijn om ongestoord door de bossen te knallen zoals 25 jaar geleden met mijn ktm en bultaco waarbij ik zeer veel voor de machthebbers ben moeten gaan lopen cq wegrijden ben ik maar terug op een toerder over gestapt .
Wilde ook weer eens wat te sleutelen hebben ,heb helemaal geen schrik om het zaakje tot de laatste schroefje uit erlkaar te halen mits een goed boekje dat ik al heb gevonden op dit internet hier en ook vele tips zijn te vinden om zelf alles te doen.

Nu is mijn vraag ook deze wat is er zoal van kosten aan om een plaat en taxen en verzekering op zo een k75 te betalen en doet het iets dat hij volgend jaar 20 j word ook iets?

Daar heb ik enkel mijn verzekerings agent even over gemaild en hij kwam terug met het antwoord van zijn ongeveer € 62 plaat aanvraag en € 55 wegentax per jaar en € 248 per heel jaar verzekering bij de maatschappij P&V.
Is dit een rieel bod van hem ben er eerst een 1.5 jaar bij deze agent vorige is gestopt ermee en hij werkte met Ethias dacht ik.

En nog wat bij aankomst met de bmw bleek hij te breed te zijn(92 cm) voor mijn werkplaats deurtje hihi deze was maar 85 cm ,dus deze moet verbreden naar 125 cm om wat plaats over te hebben ,was ook een hele klus dat doorslijpen van die muur man man wat een stofboeltje maar ok gegaan hij staat nu binnen en, heb al de meeste kuip delen er af gehaald samen met het zadel en vond ook het boord matriaal achter in het kontje dat volgens zijn vorige eigenaar er niet bij zat deze had de motor meer dan 12 j gereden maar wist niet dat het er bij zat , en na het zuivermaken van de kaarsjes en het terug opladen van de baterij had 1.5 jaar niet gelopen dat kaatje starte hij zelf zonder choke te gebruiken maar daarna wel een beetje gegeven ,eens laten warm draaien en dan maar stil gezet wil eerst een hele grote beurd geven heb er de hele winter tijd voor .
En hoop in het vroegjaar mijn eerste testrit er mee te maken . met andere woorden nog geen meter ermee gereden ,geduld is een mooi ding he.
neen heb ook nog een andere hobby na mijn xyl , ben ik ook al meer dan 35 jaar verzot op amateur radio gebied en heb sins 1990 mijn eerst examen in brussel afgelegd en ben dan op alle radio amateur frequensties te horen onder de mijn laatste call signal ON5WAL en dit is ook vooral in de winter mijn bezigheid .
zo voor nu mijn aller beste mensen wil ik eens zien wat de reacties zullen zijn op deze voorstelling en mijn vragen .

Mvg of zoals de radio amateur zeggen 73 Walter uit de maaskant Dilsen -Stokkem
Walter k75rt

Re: Voorstellen en verzekering ?

Hallo nog even dit heb bij Toering wegenhulp net een simulatie voor een verzekering van hun uit laten lopen en deze vragen € 415 zonder BA erbij man is dit normaal.
Mvg Walter k75rt
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Ja voor Touring is een Toer model duurder omdat er meer ongevallen mee gebeuren dan met enduro's :shock:
Dat was voor ons ook de goedkkoopste tot de K75RT op de proppen kwam.

Nu zit de K75RT bij een makelaar die werkt met AXA verzekeringen en als ik me niet vergis kost die een kleine 200 €
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

Nascar schreef:Ja voor Touring is een Toer model duurder omdat er meer ongevallen mee gebeuren dan met enduro's :shock:
Dat was voor ons ook de goedkkoopste tot de K75RT op de proppen kwam.

Nu zit de K75RT bij een makelaar die werkt met AXA verzekeringen en als ik me niet vergis kost die een kleine 200 €
Yep uwe K75RT is nu rond de 203 euro, net als mijnen F650GS in de tijd. Maar is wel gekoppeld met wagen (bedrijfswagen).

Maar ik heb nu geen bedrijfswagen meer, moest ik bij AXA ongeveer 650 euro betalen voor de F650GS of de R1200R.
Met mijnen R1200R zik ik nu bij toering, betaal ik +/- 500 euro.
En als je weet dat Touring verzekerd bij Axa :shock:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Polleke G

Bericht door Polleke G »

Walter ,neem eens contact op met deze,ik betaal veel minder op mijn Pan st1300(bj 2008) dan jij op je k75rt
Louis Raemen
Van Eycklaan 58
3680 Maaseik
Tel 089/703378
louis@verzekeringenraemen.be
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Walter k75rt

He bedankt voor de snelle reacties Nascar , Tazke en Polleke G ik zal eens een mailtje sturen naar jou agent bedankt voor de tip he.
Grt Walter
Danny

Bericht door Danny »

Die agent is ook maar makelaar voor een bepaalde verzekering dus vraag je beter welke maatschappij het is en zoek je een makelaar in je buurt die dezelfde maatschappij vertegnwoordigd, ze geven je graag korting ('t eerste jaar of ook 't tweede) dan is 't tijd om te verhuizen en elders weer een betere prijs af te dwingen en dat lukt! :mrgreen:
st1100

Bericht door st1100 »

Het is niet omdat het dezelfde verzekering is , dat je overal dezelfde prijs krijgt.
Via een kennis ben ik zo bij mijn huidige makelaar terechtgekomen. Hij vroeg of hij een prijs mocht maken. En dat heeft hij ook gedaan , per alles samen 4 á 500€ minder per jaar. En toen ik dan vroeg , welke verzekeringsmaatschappij mag dat dan wel zijn : bleek het dezelfde maatschappij te zijn als waar ik al een verzekering had. Ik spaar sindsdien ( en dat is al langer dan 3 jaar ;-) )elk jaar geld uit door van makelaar te veranderen , alle voorwaarden qua bonus malus 'levenslang' -2 enz bleven behouden.
Danny

Bericht door Danny »

Dat klopt maar iemand die je niet kent geeft ook geen 500€ korting zenne, zoals ik zeg regelmatig wisselen van agent :wink:
Polleke G

Bericht door Polleke G »

een agent(kantoor) heeft meerdere verzekeringen maatschappijen onder zich in tegen stelling tot een bank en kan je zo de goedkoopste aanbieden,bij mijn vorige agent betaalde ik dezelfde premie(ben daar weg gegaan omdat deze niet/slecht bereikbaar was)
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
st1100

Bericht door st1100 »

Het was niet alleen korting , maar ook optimalisatie. Zo bleek ik dingen dubbel te hebben.....
Walter k75rt

Hallo allemaal hier ,bedankt voor de reactie's ik ga volgend jaar eens mijn licht op steken links of rechts en wat gaan tegen elkaar uitspelen deze mannen .
Voor dat ik ergens bij ga tekenen nogmaals bedankt voor de tips .
Mvg en fijne feestdagen aan iedereen op het forum en genoeg benzine in de tank om tot bij de volgende pomp station te komen .
Walter
Walter k75rt

Hallo hier
Polleke G heb eenmailtje gestuurd naar jou tip in Maaseik en gevraagt naar de goedkoopste verzekering ,antwoord 116 € das is wat anders he bedankt nogmaals ga zeker volgend jaar eens praten met de man .
schreef hem ook dat ik via jou bij hem ben terecht gekomen
tnx Walter
de pol

Bericht door de pol »

Hey Walter,
Ik ben al meer dan 20 jaar verzekerd bij Louis Raemen. Absuluud de goedkoopste en 100% te vertrouwen. Ik betaal op mijn r1200rt 116euro en op mijn k75 maar 50euro als 2de moto.
Je moet je wel aansluiten bij de MAG (moto action group) en dat kost 25euro per jaar.
Maaseik is bij jou niet ver vandaan dus niet twijfelen :grin:
Grts Danny
gs1150adventure,k75
Walter k75rt

Bedankt Danny
voor je info die MAG voor of wat is dat voor iets ?
Wat moet ik mij hierbij voorstellen ?
Mvg en fijne feestdagen gewenst
Walter
Polleke G

Bericht door Polleke G »

MAG staat voor Motorcycle Action Group
http://www.mag.be/web/
Walter k75rt

Ben inmidels lid van MAG sins januari en heb in Maaeik bij Louis verzekerd , en heb vandaag mijn 600 ste km gereden en het motor gevoel begint terug te komen .
Heerlijk rijden met die k75rt.
vele mooie motor dagen gewenst
Mvg Walter k75rt
Plaats reactie