Mijn S is uitgerust met de standaard vering.
De sportvering zoals je die op de Boxer Cup Replica's kan vinden, is dit enkel achteraan of ook vooraan?
Achteraan zijn ze in ieder geval hoger, is dit ook zo vooraan?
En kan je de achterste vering evt "ophogen", zonder een nieuwe veer te moeten kopen?
De standaard vering voldoet voor mijn baangedrag, maar ik vind het wel mooier als hij achteraan wat hoger staat. De investering in sportvering is echter nogal duur als het enkel om dit optisch aspect gaat.
Alvast bedankt voor de info.
Vering - sportvering R1100S
Moderator: GVN
Re: Vering - sportvering R1100S
Ik denk wel dat je boven aan de veer evt een verlenging van enkele cm's kan laten breien, ik denk dat dat de meest geschikte plaats is, onder aan de swingarm, heb je minder mogelijkheden. dergelijke draai en frees stukken zijn één niet goedkoop (maatwerk) en twee niet altijd even betrouwbaar...zie dus dat het sterk genoeg is.
Ik denk dat er in de handel wel vanalles bestaat om te verlagen maar om te verhogen hoor je niet zo vaak.
Wat veerkwaliteit aangaat als je achteraan goed zit dan wil je dat vooraan ook en dan denk dat je best voor beiden gaat of dit echter op de boxercup ook zo is/was laat ik in 't midden.
Ik denk dat er in de handel wel vanalles bestaat om te verlagen maar om te verhogen hoor je niet zo vaak.
Wat veerkwaliteit aangaat als je achteraan goed zit dan wil je dat vooraan ook en dan denk dat je best voor beiden gaat of dit echter op de boxercup ook zo is/was laat ik in 't midden.
-
Kurt Steyaert
Simpel: http://www.motorradzubehoer-hornig.de/B ... -kurz.html
Dit is de eenvoudigste manier om enkele centimeters te winnen en verbeterde handelbaarheid te verkrijgen.
Er bestaan ook verstelbare paraleverstangen, maar die kosten wel wat.
Greetz Kurt
Dit is de eenvoudigste manier om enkele centimeters te winnen en verbeterde handelbaarheid te verkrijgen.
Er bestaan ook verstelbare paraleverstangen, maar die kosten wel wat.
Greetz Kurt
-
Dirk Pauwels
Volgens mij is de paralever stang op de gewone S 385mm. korter is hoger. De sportvering voor de S is voorzien van een kortere stang 365mm, die kost iets van een 70 euro excl, en zou identiek aan die van een GS1150 bv; normaal zou je die 2de hands makkelijk moeten kunnen vinden. 1 vd makkelijkste systemen om je motor te verhogen. Er is ook nog eentje van 340mm, van de K1200LT, maar dat gaat wat hoog zijn denk ik......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Als die maten kloppen, dan zou het na mijn meting willen zeggen dat er al een korte stang op zit. Ik meet 365 van ax achterste schroef naar ax voorste schroef.
Op een S zit vaak al een kortere stang om de kont op te krikken, nog korter gaat de levensduur van je kruiskoppelingen flink reduceren...