Y-stuk
Moderator: GVN
- 
				Olaf
- Contacteer:
Y-stuk
Hoeveel kost dat veelbesproken Y-stuk ter vervanging van de kat? En waar kan je dat kopen (internet of ergens in Vlaanderen?) Moet je dan ook de uitlaatbochten vervangen (andere hellingshoek?)? Ik heb een Black Rockster met Laser DuoTech zonder db-killer maar met de kat er nog in. Win je zonder kat aan pk's?  Olé

Olé

- 
				JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Olaf,
Met je demper die je nu hebt zal je normaal enkel "sound" winnen.
Monteer je een Y-stuk zal je ook nog extra koppel en pk's winnen.
Y-stukken zijn er van Remus, en andere makelij, normaal moet je niks aanpassen en kan je ze bij elke dealer krijgen.

Met je demper die je nu hebt zal je normaal enkel "sound" winnen.
Monteer je een Y-stuk zal je ook nog extra koppel en pk's winnen.
Y-stukken zijn er van Remus, en andere makelij, normaal moet je niks aanpassen en kan je ze bij elke dealer krijgen.

R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Y-stuk
ik heb nog nooit iets gekregen bij een dealer....
bij Raf Motor Shop in Hamme liggen ze in het rek
over de prijs durf ik mij niet uitspreken, ik kocht er vorig jaar één voor op GS1150, ik dacht dat het rond de 300 € was
beste even bellen met Raf 052/480885
groeten
k

bij Raf Motor Shop in Hamme liggen ze in het rek
over de prijs durf ik mij niet uitspreken, ik kocht er vorig jaar één voor op GS1150, ik dacht dat het rond de 300 € was
beste even bellen met Raf 052/480885
groeten
k
- 
				Iron Gonzo
wat heeft koppel daar nu mee te makenJüRgen schreef:Olaf,
zal je ook nog extra koppel winnen

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit

TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
- 
				Dirk Pauwels
Koppel ga je nie winnen met een Y stuk, eerder in tegendeel, maar wel een beetje vermogen en veeeeeeel geluid. Een Y stuk bij wunderlich kost 159Euro, da's wat anders dan 300euro hé

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project

y-stuk
voila, dirk is beter geïnformeerd dan ikzelf
http://www.wunderlich.be
groeten
k[/code]

voila, dirk is beter geïnformeerd dan ikzelf
http://www.wunderlich.be
groeten
k[/code]
- 
				Olaf
- Contacteer:
Y stuk
Moet je dan ook de bochten vervangen want ik heb al foto's gezien waarbij de uitlaatbochten dan schuin naar binnen onder het carter doorlopen, met een klein balanspijpje (lambdasonde?) recht voor het blok ter hoogte van het spatbord....? Of kan dat gewoon op de plaats van de kat gezet worden? Wat is het verschil tussen beide systemen? Iemand ervaring met zelf plaatsen: moet er veel aangepast (= gezaagd of geslepen) worden?

Olé

- 
				Olaf
- Contacteer:
Y-stuk
Ben op de site van Wunderlich gaan kijken: vind daar niks onder de 300 euro hoor. Voor 498 euro wel het compleet systeem dat ik bedoelde: van aan de cylinders tot aan de einddemper. Iemand ervaring met het monteren daarvan? Ik ben jammer genoeg geen techneut, die lamdasonde is die makkelijk uit en weer in te bouwen want ik beschik niet over speciaal gereedschap. Iemand zin om me eventueel te assisteren bij de montage? Ik woon in 1850 Grimbergen.  Olé[/img]

Olé

Ik heb verleden maand een Remus Y-stuk onder mijne Rockster gezet (Remus Revolution had ik al). Ik ben dat gaan halen bij Rafs motorshop en dat heeft me just €300,- gekost. Niet echt goedkoop maar ik heb er nog geen minuut spijt van gehad!! Sound is prachtig (zonder Db killer  ) en hij bolt beter ook (naar mijn mening tenminste)
 ) en hij bolt beter ook (naar mijn mening tenminste)
Ik heb ook maar weinig technische kennis of ervaring, maar die pijp plaatsen is me toch makkelijk zelf gelukt. Het heeft me zo'n half uurke gekost. Die smerige middenbok er onderuit krijgen, da's dan weer iets anders natuurlijk, dat kreng stond echt wel goed vast 

De lambda sonde overzetten is ook geen probleem, draadje op het blok losmaken om wat meer speling te hebben en dan kunt ge geen kwaad meer doen!
Anyway, ik zou het u alleen maar kunnen aanraden!!

) en hij bolt beter ook (naar mijn mening tenminste)
 ) en hij bolt beter ook (naar mijn mening tenminste)Ik heb ook maar weinig technische kennis of ervaring, maar die pijp plaatsen is me toch makkelijk zelf gelukt. Het heeft me zo'n half uurke gekost. Die smerige middenbok er onderuit krijgen, da's dan weer iets anders natuurlijk, dat kreng stond echt wel goed vast

De lambda sonde overzetten is ook geen probleem, draadje op het blok losmaken om wat meer speling te hebben en dan kunt ge geen kwaad meer doen!
"Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect!"

- 
				Iron Gonzo
als iemand zo een Y stuk liggen heeft 
.kan hij dat niet laten namaken bij onze modderhater jurgen. 

laat hem anders eens een offertje maken indien hij dat kan namaken 

.kan hij dat niet laten namaken bij onze modderhater jurgen.

laat hem anders eens een offertje maken indien hij dat kan namaken

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE

TRIUMPH TROPHY SE
- 
				Dirk Pauwels
Wunderlich, zoek op nr 8600099, 249 euro, btw in, port +/- 12Euro. Voor de 1100 is maar 159Euro, voor de 1150GS ook.Lacrimosa schreef:Ik heb verleden maand een Remus Y-stuk onder mijne Rockster gezet (Remus Revolution had ik al). Ik ben dat gaan halen bij Rafs motorshop en dat heeft me just €300,- gekost. Niet echt goedkoop maar ik heb er nog geen minuut spijt van gehad!! Sound is prachtig (zonder Db killer) en hij bolt beter ook (naar mijn mening tenminste)
Ik heb ook maar weinig technische kennis of ervaring, maar die pijp plaatsen is me toch makkelijk zelf gelukt. Het heeft me zo'n half uurke gekost. Die smerige middenbok er onderuit krijgen, da's dan weer iets anders natuurlijk, dat kreng stond echt wel goed vast
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project

- 
				Dirk Pauwels
Re: Y-stuk
Middenbok moet er nie van onder, Y stuk past op originele bochten. Als je meer vermogen wilt dan volledige systeem kopen: uitlaatbochten nr 8500190 van wunderlich, Y stuk heb je dan nie nodig, ne Remus einddemper heb je al héOlaf schreef:Ben op de site van Wunderlich gaan kijken: vind daar niks onder de 300 euro hoor. Voor 498 euro wel het compleet systeem dat ik bedoelde: van aan de cylinders tot aan de einddemper. Iemand ervaring met het monteren daarvan? Ik ben jammer genoeg geen niet over speciaal gereedschap. Iemand zin om me eventueel te assisteren bij de montage? Ik woon in 1850 Grimbergen. Olé[/img]

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=05
Die sleuf onderaan de katalysator...
Daar gaat deze nr.8 door en zoals ge ziet zit die aardig vast.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=46&fg=10
cheers

cheers
"Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect!"

- 
				Dirk Pauwels
Heb enkel ervarig met GS'en, maar 't lijkt mij sterk dat BMW een verschillend type middenbokbevestiging (pffff) zou gebruiken op een rockster. (Afgezien dan vd lengte vd middenbok). Heb enkel de beide platte inbussen moeten lossen (nr 4 op tekening 1), Middenbok kon gewoon blijven zitten. Montageduur: +/- 30 min, met wat passen en foefelen aan de lambdasonde.Lacrimosa schreef:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=05
cheers

y stuk
juist Dirk, 
dat is ook wat gedaan heb, en dat gefoefel aan de lambdasonde kan je voorkomen door de stekker los te maken
bij mij duurde het langer dan een half uur, omdat ik meteen de onderkant van het blok heb gepoetst
maar t was eenvoudig
k

dat is ook wat gedaan heb, en dat gefoefel aan de lambdasonde kan je voorkomen door de stekker los te maken
bij mij duurde het langer dan een half uur, omdat ik meteen de onderkant van het blok heb gepoetst
maar t was eenvoudig
k
Naar aanleiding van m'n vraag ... http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=3798  ... ben ik aan het rondneuzen geslagen op de site van Wunderlich, op de site van de hobbyist, op Ollands GS-forum...
Heb al begrepen dat ik met Y-stuk wat power onderin zal verliezen maar dat ie sneller in z'n toeren zal klimmen.
Betekent dat dan ook dat je sneller een versnellingske lager zal moeten schakelen om vooruit te komen? Ja zeker hé?
Ik vind dat schakellui rijden wel leuk. Ik denk dat m'n boxertje ook wel meer houdt van die iets lagere toeren. Of niet?
Zoals Jo in dat andere draadje al opmerkte; de prijs van een Y-stuk verschilt amper van de prijs van een tussenpot.
Ik weet het nu even niet meer.
Op het GS-forum van de Noorderburen wilde iemand zijn Y-stuk terug ruilen voor een tussenpot o.w.v. het gedaalde koppel.

Heb al begrepen dat ik met Y-stuk wat power onderin zal verliezen maar dat ie sneller in z'n toeren zal klimmen.
Betekent dat dan ook dat je sneller een versnellingske lager zal moeten schakelen om vooruit te komen? Ja zeker hé?
Ik vind dat schakellui rijden wel leuk. Ik denk dat m'n boxertje ook wel meer houdt van die iets lagere toeren. Of niet?
Zoals Jo in dat andere draadje al opmerkte; de prijs van een Y-stuk verschilt amper van de prijs van een tussenpot.
Ik weet het nu even niet meer.
Op het GS-forum van de Noorderburen wilde iemand zijn Y-stuk terug ruilen voor een tussenpot o.w.v. het gedaalde koppel.
r 80 gs '92 --> K75 '87  -->  K75 '91

y-stuk
Ik heb zowel met mijn als met een kennis zijn gs een y-stuk gemonteerd.
op mijn gs 30min. Mijn kennis zijne 2 U . ik had de schroef van de hoofdstaander over gedraaid enheb deze moeten uitboren. Wij zijn allebij tevreden
Het verschil is ons inziens duidelijk voelbaar.
Kijk eens op Ebay.de. Daar staan regelmatig Y-stukken op bij gs 1150.
Ik heb mijn daar gekocht voor 150€

op mijn gs 30min. Mijn kennis zijne 2 U . ik had de schroef van de hoofdstaander over gedraaid enheb deze moeten uitboren. Wij zijn allebij tevreden
Het verschil is ons inziens duidelijk voelbaar.
Kijk eens op Ebay.de. Daar staan regelmatig Y-stukken op bij gs 1150.
Ik heb mijn daar gekocht voor 150€