Ok, bedankt voor de tip. Ik rij zeker eens naar daar, maar misschien maandag nog niet. 'k Moest sowieso in Vlaams-Brabant zijn, dus Diest kwam goed uit die dag.MOTOBLOG schreef:Ik werk maandag inderdaad maar waar ik zit wordt er geen TomTom verkocht. Ik kan je eventueel aanraden naar Point2 te rijden in Paal. Je mag altijd laten weten dat ik je dat heb aangeradenCorrecte en professionele uitleg krijg je zeker.
Bob schreef:Oefen jij dat nevenberoep maandag eerstkomende ook uit ? Zo ja, dan wil ik die TomTom Urban Rider wel eens van naderbij komen bekijken. 'k Heb per toeval nog wat centen op overschot én 'k zou graag een nieuw speeltje hebben ter vervanging van mijn Zumo die dienst weigert.
GETEST: TomTom Urban Rider Europe.
Moderator: GVN
Re: GETEST: TomTom Urban Rider Europe.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
en nu back on tomtom topic .... 
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
ja, wegens teveel tamtam over de concurrentieMOTOBLOG schreef:en nu back on tomtom topic ....
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Gisteren naar Paal-Beringen gereden, ze daar de groeten van jou gedaan en er een TomTom Urban Rider aangeschaft. Nu nog even tijd vinden (of vrijmaken) om de Zûmo-accessoires van de Beemer te demonteren en de TomTom te plaatsen.MOTOBLOG schreef:Ik kan je eventueel aanraden naar Point2 te rijden in Paal. Je mag altijd laten weten dat ik je dat heb aangeradenCorrecte en professionele uitleg krijg je zeker.
Overigens inderdaad goeie service daar : de Zûmo waarvan ik eerder vertelde dat hij dienst weigerde is nog in garantie, het nodige wordt gedaan om het ding weer in topvorm te krijgen. Binnenkort dus samen met de attributen hier of daar terug te vinden op internet in de rubriek "tweedehands - te koop".
Bob
Fijn om te horen Bob 
SHIT ... der gaan nogal wat 660 te koop komen. Geraak je straks aan de straatstenen niet meer kwijt 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Jawel hoor, er zijn er altijd die nog met een oud beestje rondrijden en misschien toch overstag willen gaan als ze maar een zaakje kunnen doen
Er zijn al geruchten over een v4.0 firmware voor de 660, de vierde in drie maanden... hip hoera. Trouwens, momenteel zeer moeilijk leverbaar, dus "de" moment om er eentje op de markt te smijten
WimLT schreef:SHIT ... der gaan nogal wat 660 te koop komen. Geraak je straks aan de straatstenen niet meer kwijt
GPX2ITN
Gisteren even de nieuwe GPX2ITN functie getest. Een route gemaakt met ITN Converter met een veertigtal tussenstops gaf me een rit van 400 km (Sauerland trip 09/2010). Met Tyre heb ik van die route dan een track gemaakt en die werd bewaard in een gpx-bestand. Dat heb ik in Mapsource (of Basecamp) gecontroleerd. Track was identiek aan de route.
Dan de Urban Rider aangesloten, deze track in de GPX2ITN map geplaatst, toestel losgekoppeld en laten opstarten. Ik kreeg meteen de melding dat er een conversie gestart was (Conversie naar reisplan)... na een paar seconden stond er in de ITN map een extra reisplan met de naam van de track. Dat reisplan bevatte 46 tussenstops. De laatste stop wordt na bevestigen een bestemming en dan volgt de berekening v.d. route.
Verbluffend hoe de navcore 9.2 weet om te springen met de track. Het eerste gedeelte van thuis tot in Aken was snelweg en de conversie hield daar rekening mee. Slechts twee tussenstops werden gebruikt om dit stuk van 90 km te overbruggen. Daarna constateerde ik slechts zeer minimale afwijkingen (en alleen daar waar er meerdere parallelle mogelijkheden waren) zodat het eindresultaat slechts 6 km verschil gaf ten aanzien van de track (en dus het origineel). Ik koos hiervoor wel de snelle routeberekening. Uiteraard werden de afwijkingen groter als ik voor een alternatieve berekening koos (zoals kronkelwegen).
Een mooi extraatje dat er voor zorgt dat er GPX bestanden kunnen worden ingeladen zonder vooraf echt veel achter de computer te moeten kruipen. En het geheel gaat erg snel.
Dan de Urban Rider aangesloten, deze track in de GPX2ITN map geplaatst, toestel losgekoppeld en laten opstarten. Ik kreeg meteen de melding dat er een conversie gestart was (Conversie naar reisplan)... na een paar seconden stond er in de ITN map een extra reisplan met de naam van de track. Dat reisplan bevatte 46 tussenstops. De laatste stop wordt na bevestigen een bestemming en dan volgt de berekening v.d. route.
Verbluffend hoe de navcore 9.2 weet om te springen met de track. Het eerste gedeelte van thuis tot in Aken was snelweg en de conversie hield daar rekening mee. Slechts twee tussenstops werden gebruikt om dit stuk van 90 km te overbruggen. Daarna constateerde ik slechts zeer minimale afwijkingen (en alleen daar waar er meerdere parallelle mogelijkheden waren) zodat het eindresultaat slechts 6 km verschil gaf ten aanzien van de track (en dus het origineel). Ik koos hiervoor wel de snelle routeberekening. Uiteraard werden de afwijkingen groter als ik voor een alternatieve berekening koos (zoals kronkelwegen).
Een mooi extraatje dat er voor zorgt dat er GPX bestanden kunnen worden ingeladen zonder vooraf echt veel achter de computer te moeten kruipen. En het geheel gaat erg snel.
Re: GPX2ITN
Heb ik sowieso altijd al een voordeel gevonden van TomTom. Sinds ik Garmin rijd, is mijn pc tijd méér dan verdubbeldMOTOBLOG schreef:zonder vooraf echt veel achter de computer te moeten kruipen.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
deschutter
Ik heb op mijn 660 ook de laatste firmwareupdate gedaan ( 3.90 ) maar mijn 660 herberekend niet hoor.MOTOBLOG schreef:Er wordt door ST1100 aangehaald dat er bij TomTom altijd wordt herberekend. Bij een Zumo 220 en 550 ook, en ook sinds de laatste firmware van een 660 nu ook terug. Alleen gebeurt het bij het importeren van de route, bij TomTom bij het activeren van de route. Enkel in oudere Streetpilots werd een route opgestart zonder dat er werd herberekend.
Initieel deed hij dat wel, maar na wat instellingen aanpassen en testen impoteer ik nu direct route's in de 660 zonder dat hij herberekend.
Hoe?
Ten eerste moet je zien dat alle instellingen hetzelfde zijn op toestel als op Mapsource ( basecamp in mijn geval wegens apple )
Te tweed had ik gelezen op het nederlands gps forum dat je in je instellingen bij kaartinfo maar 1 kaart mag aanvinken in mijn geval ofwel enkel de CN Europe NT 2010.10 ( 1 ) All of de CN Europe NT 2010.10 3D, deze instelling staat op de 660 onder EXTRA ---->Instellingen---->Kaart---->Krt Info.

Wat betreft dat herberekenen, als je herberekenen " af staat" en je rijd verkeerd, of je hebt een omleiding kan je nog steeds laten herbereken, je drukt op menu, en naast het knopje stop, heb je een knopje herbereken of recalculate, zo herberkend hij je voorbij je omleiding en zet je terug op je geplande route.
Misschien heeft iemand iets aan deze info.
Groetjes, Yves
Dank je Yves, het blijft 'n leerproces, maar tips zijn altijd fijn om te weten.deschutter schreef: Misschien heeft iemand iets aan deze info.
Groetjes, Yves
Herberekenen staat bij mij op handmatig, uit is teveel werk, automatisch wijkt teveel van de route af.
Wat me wel opvalt in je plaatje is dat je er maar een aangevinkt hebt.
Bij mij staan ze beide aangevinkt, en heb daardoor nog geen storingen gemerkt.
mvg Nico
MG Breva 850
Altijd fijn om te horen maar dat wisten we allemaal al... nochtans doet ie het bij mij toch. Opgelet, ik bedoel niet 'herberekenen tijdens het rijden, enkel bij importeren... Heb ook 3.9 en slechts één kaart actief. Maar laat ons terug "on topic" gaan met de Urban
deschutter schreef:Misschien heeft iemand iets aan deze info.Groetjes, Yves
Met volgeladen batterij en het scherm op 70% hield de Urban Rider het mooi 6,5 uur vol. Dat begint er op te trekken. Als je de instelling "scherm uitzetten tussen de boodschappen" aanvinkt, gaat de autonomie boven de 8 uur en dat komt aardig in de buurt van de belofte van TT. Ik blijf voorstander van boordspanning via een actieve lader maar een dagje toeren zit er zeker in. Het is een zuinig toestel. Het viel me op dat op 70% het scherm heel goed afleesbaar blijft. Ten aanzien van de Rider 2nd edition is dit een duidelijke stap vooruit.
Op de snelweg kan dit best, maar op kronkelwegen mis je dan toch een stuk comfort kwestie aankomende kruisingen en zelfs bochten inschatten. Iets wat op een TT, door de zeer realistische weergave, nou net een pak beter gaat dan met een Garmin. Still waiting for the cradle, dusMOTOBLOG schreef:Als je de instelling "scherm uitzetten tussen de boodschappen" aanvinkt, gaat de autonomie boven de 8 uur

waar genoeg Wim, maar los van dat toont de Urban aan dat de realiteit dicht aanleunt bij wat opgegeven wordt in de specs. Het is duidelijk een relatief energiezuinig toestel. Daarenboven is een LCD scherm altijd een grote energievreter. Maar zelfs overdag kon ik met 70% goed kaart kijken.
Ik vroeg mij intussen af hoe de stekker van de voedingskabel van die Urban er zou uitzien voor in de auto ?
Ik zou namelijk binnenkort een kabel laten leggen voor de 660 en wou ineens ook ene voor TT laten leggen. Ik heb echter nog eentje voor de GO700 met een gewoon rond busje:

Ik vrees dat dat bij de Urban anders is ???
Ik zou namelijk binnenkort een kabel laten leggen voor de 660 en wou ineens ook ene voor TT laten leggen. Ik heb echter nog eentje voor de GO700 met een gewoon rond busje:

Ik vrees dat dat bij de Urban anders is ???

De Urban heeft dezelfde aansluitingen als de Rider v2, dus contactpunten aan de achterkant (zoals de 660) en vereist dus een specifieke houder. Hij is evenwel ook te laden via een usbkabel. Alleen, dan moet het waterdichte klepje open blijven staan. En dan moet je zeker zijn dat je een 12V -> 5V usb converter hebt !!!
Ofwel de echte houder met ingebouwde 12VDC -> 5VDC conterver:

Ofwel kan het ook zo (met bv de Nuvi 510 of zumo 220 adapter):

Wil je al een kabel laten trekken in afwachting van de actieve houder: dan kan je voor 15 euro eentje kopen en laten installeren, die past op de houder (wat ik adviseer) Opgelet: indien niet aangesloten via het CANBUS systeem of de accessoireplug, nog wel af te zekeren.(HIER TE KOOP):

Ofwel de echte houder met ingebouwde 12VDC -> 5VDC conterver:

Ofwel kan het ook zo (met bv de Nuvi 510 of zumo 220 adapter):

Wil je al een kabel laten trekken in afwachting van de actieve houder: dan kan je voor 15 euro eentje kopen en laten installeren, die past op de houder (wat ik adviseer) Opgelet: indien niet aangesloten via het CANBUS systeem of de accessoireplug, nog wel af te zekeren.(HIER TE KOOP):

Vraagje ivm de cradles voor de TomTom Urban Rider Europe:
Kan de "Automontagekit" die wordt aangeboden door TomTom (http://www.tomtom.com/nl_be/products/ac ... nting-kit/" onclick="window.open(this.href);return false;) gebruikt/gedemonteerd worden om als "Oplaaddock voor motoren en accukabel "(http://www.tomtom.com/nl_be/products/ac ... ery-cable/" onclick="window.open(this.href);return false;)?
Ik denk dus om de automontagekit te kopen en deze in de auto te gebruiken maar ook in te klikken op de met de Urban Rider Europe meegeleverde "RAM-montagekit" op mijn motor?
Bruno - Bredene - K1200RS
Kan de "Automontagekit" die wordt aangeboden door TomTom (http://www.tomtom.com/nl_be/products/ac ... nting-kit/" onclick="window.open(this.href);return false;) gebruikt/gedemonteerd worden om als "Oplaaddock voor motoren en accukabel "(http://www.tomtom.com/nl_be/products/ac ... ery-cable/" onclick="window.open(this.href);return false;)?
Ik denk dus om de automontagekit te kopen en deze in de auto te gebruiken maar ook in te klikken op de met de Urban Rider Europe meegeleverde "RAM-montagekit" op mijn motor?
Bruno - Bredene - K1200RS