K100RT geraakt niet boven de 6000 rpm
Moderator: GVN
-
John
- Contacteer:
Re: K100RT geraakt niet boven de 6000 rpm
Dat product ken ik niet, dus...
Dan zou ik toch maar alles droogblazen en zoals Naftje deed alles netjes afkuisen. Zeker tussen Hall gevers en asje.
Dan zou ik toch maar alles droogblazen en zoals Naftje deed alles netjes afkuisen. Zeker tussen Hall gevers en asje.
John, ik heb de plaat gedemonteerd en met een WD-40 doorddrenkt doekje door de sensoren gelopen. Hoe het daar komt mag den hond weten, maar wat een viezigheid daar tussenuit kwamJohn schreef:Dat product ken ik niet, dus...
Greetz, JP
die sensoren zijn puur magneetsensoren, dus perslucht erover zo gevoelig zijn ze niet hoor...
die smurrie bouwt zich met de jaren op omdat dat daar toch wat omwenteligen gemaakt worden...
die smurrie bouwt zich met de jaren op omdat dat daar toch wat omwenteligen gemaakt worden...
-
bmwfreakske
Het reinigen van de hall-gevers heeft geen oplossing geboden.
Andalousie 09/2018
dacht ik wel, hallsensoren die werken of werken niet...bmwfreakske schreef:Het reinigen van de hall-gevers heeft geen oplossing geboden.
Hallo
Heb zonet de onderste carterpan met Loctite 510 moeten afgedicht omdat deze wat lekte na olieverversing. Morgen na 24u drogen, terug olie erin en ik kan de motor terug starten.
Heb het deksel van de Hall-gever afgenomen en de contacten achter de ronde plaat bekeken. Ze zagen er vrij goed uit, bijna geen vuil aan. Alles proper geblazen en lichtjes gereinigd. Morgen als de carperpan 24u gedroogd heeft test ik of hij boven de 6000 rpm gaat ...
Mvg
Alain
Heb zonet de onderste carterpan met Loctite 510 moeten afgedicht omdat deze wat lekte na olieverversing. Morgen na 24u drogen, terug olie erin en ik kan de motor terug starten.
Heb het deksel van de Hall-gever afgenomen en de contacten achter de ronde plaat bekeken. Ze zagen er vrij goed uit, bijna geen vuil aan. Alles proper geblazen en lichtjes gereinigd. Morgen als de carperpan 24u gedroogd heeft test ik of hij boven de 6000 rpm gaat ...
Mvg
Alain
BMW R1150GS 2002
-
patrick k100
ik heb da nu vanmiddag eens geprobeerd met mijne k100 rt he ,zo eens naar de 8.000 toeren trekken en da ga vrij vlot MAAR mijn beestje maakt toch redelijk wa leven en huilen en da doe ik mijn kaatje toch nie graag aan hoor . hou mij redelijk aan rustiger rijstijl max 4.000 toeren
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Hallo
Al rijdend niet boven de 6000 te krijgen, in vrijloop vlot naar 7500 ! Kon wellicht hoger maar heb niets geforceerd.
Gtz
Alain
Al rijdend niet boven de 6000 te krijgen, in vrijloop vlot naar 7500 ! Kon wellicht hoger maar heb niets geforceerd.
Gtz
Alain
BMW R1150GS 2002
-
bmwfreakske
Ik heb vandaag het luchtfilter huis gedemonteerd,ziet er proper uit,de klep doet zijn werk normaal...... denk ik.
Kan je dat sensorke voor de klep op één of andere manier reinigen?
@ Alain,heb jij benzineleidingen vervangen?
Ik kijk dit nog eens na want ik heb 2 leidingen met een verschillende binnendiameter.
Kan je dat sensorke voor de klep op één of andere manier reinigen?
@ Alain,heb jij benzineleidingen vervangen?
Ik kijk dit nog eens na want ik heb 2 leidingen met een verschillende binnendiameter.
Andalousie 09/2018
Hallo,
Neen, aan de benzineleidingen ben ik nog niet geweest.
Mvg
Alain
Neen, aan de benzineleidingen ben ik nog niet geweest.
Mvg
Alain
BMW R1150GS 2002
't Was 't proberen waard, bij mij heeft het wel gewerkt (of 't was puur toevalDanny schreef:dacht ik wel, hallsensoren die werken of werken niet...bmwfreakske schreef:Het reinigen van de hall-gevers heeft geen oplossing geboden.
Hopelijk komt de oplossing snel uit de bus.
Greetz, JP
-
bmwfreakske
Heb ondertussen de luchtmassameter gedemonteerd en uitgetest volgens de verkregen info,hij voldoet aan alle waarden die ik kon meten....
Andalousie 09/2018
Na al die reacties begin ik me af te vragen of die niet afgesteld is op 25KW ?
Indien dat gebeurd is op de orginele manier zal de Motronic 'n hoger toerental ook niet toestaan.
Tis maar 'n suggestie, kan het best mis hebben
mvg Nico
Indien dat gebeurd is op de orginele manier zal de Motronic 'n hoger toerental ook niet toestaan.
Tis maar 'n suggestie, kan het best mis hebben
mvg Nico
MG Breva 850
zou op z'n gelijkvormigheidsattest moeten staan...
-
bmwfreakske
Wiedewa schreef:Na al die reacties begin ik me af te vragen of die niet afgesteld is op 25KW ?
Tis maar 'n suggestie, kan het best mis hebben![]()
mvg Nico
55 kw
Andalousie 09/2018
Hall
Op mijn gelijkvormigheidsattest staat geen kw vermeld.
Mvg
Alain
Op mijn gelijkvormigheidsattest staat geen kw vermeld.
Mvg
Alain
BMW R1150GS 2002
ne k100 vanb 25 kw heb ik in België nog nie gezien, je weet wel in dien tijd kon je opstappen en met alles rijden 
Hallo
Heeft er nog iemand een idee/voorstel ? Of steek ik hem noodgedwongen binnen voor een groot onderhoud ?
Mvg
Alain
Heeft er nog iemand een idee/voorstel ? Of steek ik hem noodgedwongen binnen voor een groot onderhoud ?
Mvg
Alain
BMW R1150GS 2002
Tja sommige dingen wil je zelf in je handen hebben en eens bekijken, met meer zie je meer...
Een groot onderhoud liet ik niet bij de dealer doen maar je zou wel eens kunnen langs rijden en uitleggen wat er allemaal al aan gebeurde dan kunnen zij dingen uitsluiten...
en mogelijk nog een paar andere dingen aanhalen...
Een groot onderhoud liet ik niet bij de dealer doen maar je zou wel eens kunnen langs rijden en uitleggen wat er allemaal al aan gebeurde dan kunnen zij dingen uitsluiten...
en mogelijk nog een paar andere dingen aanhalen...
Welk type versnellingsbak zit daar op?AlainL schreef: ... Dit laatste gaat het moeilijkst in 6e versnelling. ...
...Maar in 6e aan bijna 6000 toeren zit ik aan het stuur op het einde van de gashendel.
goeie vraaglouis schreef:Welk type versnellingsbak zit daar op?AlainL schreef: ... Dit laatste gaat het moeilijkst in 6e versnelling. ...
...Maar in 6e aan bijna 6000 toeren zit ik aan het stuur op het einde van de gashendel.
die zesde zal wel een vergissing zijn
de bak maakt trouwens nie uit he, hij moet zijn 8000 omwentelingen kunnen halen
Die zesde kan misschien zooooooo lang zijn dat je nooit aan 8000 RPM geraaktDanny schreef:die zesde zal wel een vergissing zijn![]()
Wel benieuwd wat het nu wel zou kunnen zijn.
Hallo
Ja sorry, er zitten er maar 5 versnellingen op !
Mvg
Alain
Ja sorry, er zitten er maar 5 versnellingen op !
Mvg
Alain
BMW R1150GS 2002
-
Ron66
Ik heb jaren terug eens een moto gehad, ingevoerd uit Canada.
Daar zat een begrenzer op en ging niet boven de 125km/h.
Zou dit niet iets soortgelijks kunnen zijn?
Ron66
Daar zat een begrenzer op en ging niet boven de 125km/h.
Zou dit niet iets soortgelijks kunnen zijn?
Ron66