assitance
Moderator: GVN
- 
				stefaan1961
assitance
Welke maatschapij geeft de beste prijs/kwaliteits verhouding op gebied van assistance verzekerering voor motorfietsen in geval van pech (ook platte band en zo)

Stefaan
K100RT'87
R1150 GSA '03

K100RT'87
R1150 GSA '03

Ik heb goei ervaringen met VTB/VAB. Die zijn mijne moto ook al is komen halen na een ongevalleke.  Als ge al nen auto hebt bij hun dan is het voor uwe moto de prijs van een 2 de voertuig (goedkoper)
Nu zit dit in mijn reisbijstandverzekering (Is ook VAB)

2 klepper enkel nog voor plezier ritjes
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD

R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
Ik heb net het zelfde reisbijstand en pech verhelping het jaar door maar dan van Touring ook zeer tevreden vanBij schreef:Ik heb goei ervaringen met VTB/VAB. Die zijn mijne moto ook al is komen halen na een ongevalleke. Als ge al nen auto hebt bij hun dan is het voor uwe moto de prijs van een 2 de voertuig (goedkoper)

08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid

Ja ik ben lid

- 
				stefaan1961
ik heb al geinformeert bij die maatschapijen, maar meestal zijn er beperkingen qua ouderdom van het voertuig, ze verzekeren voor de gewone premie maar tot 15 jaar oud, en mijne boxer is er 26, dus tellen ze er heel wat bij voor mij.
Ethias heeft een onbeperkte formule voor 120 euro per jaar, is dat veel meer dat jullie betalen???

Ethias heeft een onbeperkte formule voor 120 euro per jaar, is dat veel meer dat jullie betalen???
Stefaan
K100RT'87
R1150 GSA '03

K100RT'87
R1150 GSA '03

- 
				stefaan1961
Ik heb mijn bijstand bij VTB/VAB van de auto op mijn moto laten zetten omdat ik veeeeel meer met de motor rijd. Gelukkig nog nooit nodig gehad. Heb nu in het clubjournaal wel gezien dat je als lid korting kunt krijgen. Zal dus eens navragen of ik daar nu ook recht op heb. (Heb Pech Plus, is gratis pechverhelping + slepen  in de Benelux)
Touring krijgt van mij niks. Toen ik een paar jaar geleden met de moto begon te rijden wilden ze mij niet eens verzekeren. Dat ik nog nooit een ongeval heb gehad (@40.000km/jaar) speelde blijkbaar zelfs geen rol. Zoiets vergeet ik ni zulle.

Touring krijgt van mij niks. Toen ik een paar jaar geleden met de moto begon te rijden wilden ze mij niet eens verzekeren. Dat ik nog nooit een ongeval heb gehad (@40.000km/jaar) speelde blijkbaar zelfs geen rol. Zoiets vergeet ik ni zulle.
 Ninja's Machen Keine Witze !
  Ninja's Machen Keine Witze !  - 
				stefaan1961
Stefaan,stefaan1961 schreef:ik heb al geinformeert bij die maatschapijen, maar meestal zijn er beperkingen qua ouderdom van het voertuig, ze verzekeren voor de gewone premie maar tot 15 jaar oud, en mijne boxer is er 26, dus tellen ze er heel wat bij voor mij.
Ik ben ook bij Ethias verzekerd. Mijn premie (incl. de Privilege formule) bedraagt wel 150 euro ipv de 120 euro waar jij over spreekt
 Daar zit dan wel auto en motorfiets incl. de caravan of aanhangwagen bij.
  Daar zit dan wel auto en motorfiets incl. de caravan of aanhangwagen bij.Groeten.
- 
				stefaan1961
Caravan/aanhangwagen zit standaard inbegrepen in de prijsstefaan1961 schreef:dat is zo, ik heb de optie aanhangwagen + caravan niet, en dan is het 120euro, ik kon niet gaan voor de basisformule van 80 euro, omdat dan het voertuig niet ouder dan 15 jaar mocht zijn, en in de privilege is die beperking er niet.

Ofwel moet ik nog eens de kleine lettertjes doornemen

- 
				stefaan1961
- 
				stefaan1961
Hallo stefaan1961,
Een bevriende motorrijder is verzekerd bij Ethias en hij is daar heeeel tevreden over.
Bij een ritje door onze Ardennen had hij een platte achterband. Hij nam als duo plaats bij een bevriende motorrijder en samen zochten ze een herstellingsplaats. Voor alle garages in de buurt was het geen probleem als.... hij zijn achterwiel maar binnen bracht???!!
  Hij nam als duo plaats bij een bevriende motorrijder en samen zochten ze een herstellingsplaats. Voor alle garages in de buurt was het geen probleem als.... hij zijn achterwiel maar binnen bracht???!!   
   Na ettelijke uren rond gereden te hebben viel zijnen 'euro' dat hij verzekerd was bij Ethias. Hij nam telefonisch contact op en... na een half uur stond een volledig uitgeruste takelwagen bij zijn motorfiets. Zijn motorfiets werd vervolgens naar een garage getakeld die op vraag van Ethias langer open bleef dan normaal
 Na ettelijke uren rond gereden te hebben viel zijnen 'euro' dat hij verzekerd was bij Ethias. Hij nam telefonisch contact op en... na een half uur stond een volledig uitgeruste takelwagen bij zijn motorfiets. Zijn motorfiets werd vervolgens naar een garage getakeld die op vraag van Ethias langer open bleef dan normaal   (het was inmiddels 19u00). Band gratis hersteld en een tevreden klant van Ethias.
  (het was inmiddels 19u00). Band gratis hersteld en een tevreden klant van Ethias. 
Ik hoop u hiermee een beeld te hebben gegeven van de service van Ethias (ik heb geen aandelen )
 )
mvg, Sven

Een bevriende motorrijder is verzekerd bij Ethias en hij is daar heeeel tevreden over.
Bij een ritje door onze Ardennen had hij een platte achterband.
 Hij nam als duo plaats bij een bevriende motorrijder en samen zochten ze een herstellingsplaats. Voor alle garages in de buurt was het geen probleem als.... hij zijn achterwiel maar binnen bracht???!!
   Na ettelijke uren rond gereden te hebben viel zijnen 'euro' dat hij verzekerd was bij Ethias. Hij nam telefonisch contact op en... na een half uur stond een volledig uitgeruste takelwagen bij zijn motorfiets. Zijn motorfiets werd vervolgens naar een garage getakeld die op vraag van Ethias langer open bleef dan normaal
 Na ettelijke uren rond gereden te hebben viel zijnen 'euro' dat hij verzekerd was bij Ethias. Hij nam telefonisch contact op en... na een half uur stond een volledig uitgeruste takelwagen bij zijn motorfiets. Zijn motorfiets werd vervolgens naar een garage getakeld die op vraag van Ethias langer open bleef dan normaal   (het was inmiddels 19u00). Band gratis hersteld en een tevreden klant van Ethias.
  (het was inmiddels 19u00). Band gratis hersteld en een tevreden klant van Ethias. Ik hoop u hiermee een beeld te hebben gegeven van de service van Ethias (ik heb geen aandelen
 )
 )mvg, Sven
- 
				stefaan1961
- 
				motorprinsesje
- 
				mike the bike
- 
				Robert GTL
Ik heb me ook aangesloten bij VAB...  Ik had dus netjes het inschrijvingsformulier in het ons jaarboek ingevuld en opgestuurd en op 13 juli ll. betaald. Gezien ik nu zaterdag naar het buitenland vertrek en nog niks had ontvangen, toch even gebeld. Men beweerde het gestorte bedrag niet zo direkt te kunnen terugvinden maar...geen probleem; als je betaald hebt, ben je zowiezo verzekerd maar wel een copietje van je bankoverschrijving meenemen. Sorry maar dit noem ik geen service...Hopelijk overkomt me niks maar zonder iets in de hand, voel ik me toch niet gerust. Ik heb dan ook mijn bedenkingen over de (eventuele) dienstverlening in geval van....
 Ik had dus netjes het inschrijvingsformulier in het ons jaarboek ingevuld en opgestuurd en op 13 juli ll. betaald. Gezien ik nu zaterdag naar het buitenland vertrek en nog niks had ontvangen, toch even gebeld. Men beweerde het gestorte bedrag niet zo direkt te kunnen terugvinden maar...geen probleem; als je betaald hebt, ben je zowiezo verzekerd maar wel een copietje van je bankoverschrijving meenemen. Sorry maar dit noem ik geen service...Hopelijk overkomt me niks maar zonder iets in de hand, voel ik me toch niet gerust. Ik heb dan ook mijn bedenkingen over de (eventuele) dienstverlening in geval van....  

Greetz. Robert

Ik had dus netjes het inschrijvingsformulier in het ons jaarboek ingevuld en opgestuurd en op 13 juli ll. betaald. Gezien ik nu zaterdag naar het buitenland vertrek en nog niks had ontvangen, toch even gebeld. Men beweerde het gestorte bedrag niet zo direkt te kunnen terugvinden maar...geen probleem; als je betaald hebt, ben je zowiezo verzekerd maar wel een copietje van je bankoverschrijving meenemen. Sorry maar dit noem ik geen service...Hopelijk overkomt me niks maar zonder iets in de hand, voel ik me toch niet gerust. Ik heb dan ook mijn bedenkingen over de (eventuele) dienstverlening in geval van....

Greetz. Robert
To beem or not to beem, that's the question !

Ik werk beroepshalve bijna dagelijks samen met VAB. Over de dienstverlening bij schade valt niets negatief te zeggen, integendeel.Robert LT schreef:Ik heb me ook aangesloten bij VAB...Ik had dus netjes het inschrijvingsformulier in het ons jaarboek ingevuld en opgestuurd en op 13 juli ll. betaald. Gezien ik nu zaterdag naar het buitenland vertrek en nog niks had ontvangen, toch even gebeld. Men beweerde het gestorte bedrag niet zo direkt te kunnen terugvinden maar...geen probleem; als je betaald hebt, ben je zowiezo verzekerd maar wel een copietje van je bankoverschrijving meenemen. Sorry maar dit noem ik geen service...Hopelijk overkomt me niks maar zonder iets in de hand, voel ik me toch niet gerust. Ik heb dan ook mijn bedenkingen over de (eventuele) dienstverlening in geval van....

Greetz. Robert
Maar ik raad je wel aan om vóór je naar het buitenland vertrekt, er ZEKER van te zijn dat je in de computer van VAB ingeschreven staat als lid!
Goede reis.
 Cis
 Cis'73 R75/5  -->  '91 R100RT  -->  '96 K1100LTse  -->  11/2006 niets meer... 

- 
				motorprinsesje
assitance
Goede morgen. 
Vanmorgen thuis vertrokken rond 6 uur. Op de E19, richting Brussel, tussen Mechelen Noord en Mechelen Zuid in een enorme waterplas gereden en mijn motor stilgevallen door het vocht. 

Om 06:20 uur heb ik Ethias gebeld. Zij hebben de 1100RT getakeld, mij naar Zaventem gebracht an de motor afgeleverd bij de dealer in Wilrijk.
Prima service. Een aanrader! 

Ludo

Vanmorgen thuis vertrokken rond 6 uur. Op de E19, richting Brussel, tussen Mechelen Noord en Mechelen Zuid in een enorme waterplas gereden en mijn motor stilgevallen door het vocht.

Om 06:20 uur heb ik Ethias gebeld. Zij hebben de 1100RT getakeld, mij naar Zaventem gebracht an de motor afgeleverd bij de dealer in Wilrijk.
Prima service. Een aanrader!

Ludo