assitance

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
stefaan1961

assitance

Bericht door stefaan1961 »

Welke maatschapij geeft de beste prijs/kwaliteits verhouding op gebied van assistance verzekerering voor motorfietsen in geval van pech (ook platte band en zo)
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
Bij

Bericht door Bij »

Ik heb goei ervaringen met VTB/VAB. Die zijn mijne moto ook al is komen halen na een ongevalleke. Als ge al nen auto hebt bij hun dan is het voor uwe moto de prijs van een 2 de voertuig (goedkoper)
Nu zit dit in mijn reisbijstandverzekering (Is ook VAB)
2 klepper enkel nog voor plezier ritjes
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Bij schreef:Ik heb goei ervaringen met VTB/VAB. Die zijn mijne moto ook al is komen halen na een ongevalleke. Als ge al nen auto hebt bij hun dan is het voor uwe moto de prijs van een 2 de voertuig (goedkoper)
Nu zit dit in mijn reisbijstandverzekering (Is ook VAB)
Ik heb net het zelfde reisbijstand en pech verhelping het jaar door maar dan van Touring ook zeer tevreden van :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
stefaan1961

ik heb al geinformeert bij die maatschapijen, maar meestal zijn er beperkingen qua ouderdom van het voertuig, ze verzekeren voor de gewone premie maar tot 15 jaar oud, en mijne boxer is er 26, dus tellen ze er heel wat bij voor mij.
Ethias heeft een onbeperkte formule voor 120 euro per jaar, is dat veel meer dat jullie betalen???
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
Bij

Bericht door Bij »

stefaan,
Mijnen boxer is 19 jaar oud en daar hebben ze toch geen opmerking over gemaakt. Ik heb wel reisbijstand via KBC (uiteindelijk is het toch de VAB die komt hoor)
2 klepper enkel nog voor plezier ritjes
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
stefaan1961

ik heb alle prijzen binnen en ik heb gekozen voor Ethias assistance, blijkt 1 euro goedkoper dan VTB/VAB, en dan zijn er twee voertuigen + de personen van je gezin verzekerd, en er word 5 dagen een vervangwagen ter beschikking gesteld.
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik heb mijn bijstand bij VTB/VAB van de auto op mijn moto laten zetten omdat ik veeeeel meer met de motor rijd. Gelukkig nog nooit nodig gehad. Heb nu in het clubjournaal wel gezien dat je als lid korting kunt krijgen. Zal dus eens navragen of ik daar nu ook recht op heb. (Heb Pech Plus, is gratis pechverhelping + slepen in de Benelux)

Touring krijgt van mij niks. Toen ik een paar jaar geleden met de moto begon te rijden wilden ze mij niet eens verzekeren. Dat ik nog nooit een ongeval heb gehad (@40.000km/jaar) speelde blijkbaar zelfs geen rol. Zoiets vergeet ik ni zulle.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
stefaan1961

Bij Ethias is het ook pechverhelping+slepen, kan de herstelling niet binnen de 24 uur, krijgt men een vervangvoertuig, en dat in geografisch Europa, dat maakte het zo intressant, met een BMW ben je zo in Frankrijk :lol:
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
Scarto

Bericht door Scarto »

stefaan1961 schreef:ik heb al geinformeert bij die maatschapijen, maar meestal zijn er beperkingen qua ouderdom van het voertuig, ze verzekeren voor de gewone premie maar tot 15 jaar oud, en mijne boxer is er 26, dus tellen ze er heel wat bij voor mij.
Ethias heeft een onbeperkte formule voor 120 euro per jaar, is dat veel meer dat jullie betalen???
Stefaan,

Ik ben ook bij Ethias verzekerd. Mijn premie (incl. de Privilege formule) bedraagt wel 150 euro ipv de 120 euro waar jij over spreekt :roll: Daar zit dan wel auto en motorfiets incl. de caravan of aanhangwagen bij.

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
stefaan1961

dat is zo, ik heb de optie aanhangwagen + caravan niet, en dan is het 120euro, ik kon niet gaan voor de basisformule van 80 euro, omdat dan het voertuig niet ouder dan 15 jaar mocht zijn, en in de privilege is die beperking er niet.
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
Scarto

Bericht door Scarto »

stefaan1961 schreef:dat is zo, ik heb de optie aanhangwagen + caravan niet, en dan is het 120euro, ik kon niet gaan voor de basisformule van 80 euro, omdat dan het voertuig niet ouder dan 15 jaar mocht zijn, en in de privilege is die beperking er niet.
Caravan/aanhangwagen zit standaard inbegrepen in de prijs :roll: :roll:

Ofwel moet ik nog eens de kleine lettertjes doornemen :wink:
Martin M.
AfbeeldingAfbeelding
stefaan1961

in mijn kontrakt staat de formule privilege, en bij aanhangwagen/caravan staat NEEN, dus ik vermoed dat dat de reden is dat ik maar 120 euro moet betalen!!
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
Scarto

Bericht door Scarto »

Stefaan,

Bedankt voor uw opzoekwerk :wink: . 30 euro om een aanhangwagen te verzekeren, die jaarlijks 3x gebruikt wordt, vind ik veel geld. Ik zal die polis nog eens herbekijken.

Groeten.
Martin M.
AfbeeldingAfbeelding
stefaan1961

YW, van die 30 euro kan je tanken en weer wat kilometers bollen hé :D
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

Hallo stefaan1961,

Een bevriende motorrijder is verzekerd bij Ethias en hij is daar heeeel tevreden over.

Bij een ritje door onze Ardennen had hij een platte achterband. :( Hij nam als duo plaats bij een bevriende motorrijder en samen zochten ze een herstellingsplaats. Voor alle garages in de buurt was het geen probleem als.... hij zijn achterwiel maar binnen bracht???!! :?: :!: Na ettelijke uren rond gereden te hebben viel zijnen 'euro' dat hij verzekerd was bij Ethias. Hij nam telefonisch contact op en... na een half uur stond een volledig uitgeruste takelwagen bij zijn motorfiets. Zijn motorfiets werd vervolgens naar een garage getakeld die op vraag van Ethias langer open bleef dan normaal :!: (het was inmiddels 19u00). Band gratis hersteld en een tevreden klant van Ethias.

Ik hoop u hiermee een beeld te hebben gegeven van de service van Ethias (ik heb geen aandelen :lol: )

mvg, Sven
stefaan1961

oké Sven, dan heb ik de juiste keuze gemaakt presies, als het goed is bij de verzekeringen mag het ook gezegd worden :D
ps: ik heb er ook geen aandelen :?
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Hoe zit dat nu met die korting bij de VAB als bmw lid?

Ik ben ook op zoek naar bijstandsverzekering...
mike the bike

Bericht door mike the bike »

Al de informatie staat in ons jaarboek 2005 uitgelegt met de kortingen ik ga het deze week ook nemen in kombinatie met men auto groeten.
Robert GTL

Bericht door Robert GTL »

Ik heb me ook aangesloten bij VAB... :( Ik had dus netjes het inschrijvingsformulier in het ons jaarboek ingevuld en opgestuurd en op 13 juli ll. betaald. Gezien ik nu zaterdag naar het buitenland vertrek en nog niks had ontvangen, toch even gebeld. Men beweerde het gestorte bedrag niet zo direkt te kunnen terugvinden maar...geen probleem; als je betaald hebt, ben je zowiezo verzekerd maar wel een copietje van je bankoverschrijving meenemen. Sorry maar dit noem ik geen service...Hopelijk overkomt me niks maar zonder iets in de hand, voel ik me toch niet gerust. Ik heb dan ook mijn bedenkingen over de (eventuele) dienstverlening in geval van.... :twisted: :twisted: :!:
Greetz. Robert
To beem or not to beem, that's the question !
cis

Bericht door cis »

Robert LT schreef:Ik heb me ook aangesloten bij VAB... :( Ik had dus netjes het inschrijvingsformulier in het ons jaarboek ingevuld en opgestuurd en op 13 juli ll. betaald. Gezien ik nu zaterdag naar het buitenland vertrek en nog niks had ontvangen, toch even gebeld. Men beweerde het gestorte bedrag niet zo direkt te kunnen terugvinden maar...geen probleem; als je betaald hebt, ben je zowiezo verzekerd maar wel een copietje van je bankoverschrijving meenemen. Sorry maar dit noem ik geen service...Hopelijk overkomt me niks maar zonder iets in de hand, voel ik me toch niet gerust. Ik heb dan ook mijn bedenkingen over de (eventuele) dienstverlening in geval van.... :twisted: :twisted: :!:
Greetz. Robert
Ik werk beroepshalve bijna dagelijks samen met VAB. Over de dienstverlening bij schade valt niets negatief te zeggen, integendeel.
Maar ik raad je wel aan om vóór je naar het buitenland vertrekt, er ZEKER van te zijn dat je in de computer van VAB ingeschreven staat als lid!
Goede reis.
:wink: Cis
'73 R75/5 --> '91 R100RT --> '96 K1100LTse --> 11/2006 niets meer... Afbeelding
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Mijne brommer is sinds vandaag ook verzekerd bij Ethias Assistance... en mijn autooke ook...

kan dus dit weekend naar de zee met den brommer, als hij ondertussen gemaakt geraakt... :lol:
Ludo vp

assitance

Bericht door Ludo vp »

Goede morgen.

Vanmorgen thuis vertrokken rond 6 uur. Op de E19, richting Brussel, tussen Mechelen Noord en Mechelen Zuid in een enorme waterplas gereden en mijn motor stilgevallen door het vocht. :(
Om 06:20 uur heb ik Ethias gebeld. Zij hebben de 1100RT getakeld, mij naar Zaventem gebracht an de motor afgeleverd bij de dealer in Wilrijk.
Prima service. Een aanrader! :D

Ludo
Plaats reactie