Enheuu...de crew van Volt is komen filmen, uitgerekend in onze groep. Dus den deze op TV nu woensdag!
Kegeltjes rijden
Moderator: GVN
Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Kegeltjes rijden
Heb er ook nog eens van mogen genieten, maar het was wel koud als je stond te wachten.
Enheuu...de crew van Volt is komen filmen, uitgerekend in onze groep. Dus den deze op TV nu woensdag!
Enheuu...de crew van Volt is komen filmen, uitgerekend in onze groep. Dus den deze op TV nu woensdag!
Re: Kegeltjes rijden
Gelukkig kijk ik daar nooit naar 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Re: Kegeltjes rijden
Zal wel laagspanning zijn.John schreef:Heb er ook nog eens van mogen genieten, maar het was wel koud als je stond te wachten.
Enheuu...de crew van Volt is komen filmen, uitgerekend in onze groep. Dus den deze op TV nu woensdag!
Re: Kegeltjes rijden
Frank K schreef:Net terug. Reuze geamusseerd, tof gezelschap en weer nieuwe mensen leren kennen.
D'r zijn een hoop foto's genomen, hopelijk worden er hier gepost.
Vrt was ook aanwezig voor een uitzending van Volt aanstaande woensdag..

De rest op de gewone plaats.
Re: Kegeltjes rijden
'T was idd de moeite om es mee te doen. Ging wel beter met de GSA dan met de K1200S voordien!
Grtz, Wild Cat
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat
"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat
"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
- Dirk 9700
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
- Woonplaats: Oudenaarde
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Kegeltjes rijden
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Re: Kegeltjes rijden
KONIJNEN KIJKEN in plaats van Kegels rijden! (de rijders van groep 1 begrijpen dit wel).
Al met al een kille dag (alleen qua temperatuur hoor) met veel stof tot nadenken. Mijn kijkwerk moet veel beter worden,
en niet te hoekig rijden. (dat heeft waarschijnlijk met de datum van het behalen van motorrijbewijs te maken........... ja, dat was voor 1989)
Het was, ondanks dat we met een grote groep waren zeker de moeite waard. Door een ongeval was een van de instructeurs niet aanwezig, zodat de 56 rijders niet in 5 maar 4 groepen werden opgedeeld.

vertrek na inschrijving bij de dennenhof

geduld is een schone zaak........

montage van de piepkleine camera op de K1300GT, de zuignap voor de bevestiging was groter dan het dingetje zelf.
Gemonteerd bij de remproef, waar ook nog beelden uit een meerijdende auto werden opgenomen.
De motorrijder moest de auto een voorsprong geven, anders hield deze het niet bij.


Ik benieuwd wat we aanstaande woensdag bij VOLT terug zien op VRT één, een ploeg van drie man, die in totaal toch wel zo'n 6 uur bezig is geweest met filmen.
@Rbee, dank voor de foto's, ik heb er een paar van gekopieerd
Groeten KLT-SE
Al met al een kille dag (alleen qua temperatuur hoor) met veel stof tot nadenken. Mijn kijkwerk moet veel beter worden,
en niet te hoekig rijden. (dat heeft waarschijnlijk met de datum van het behalen van motorrijbewijs te maken........... ja, dat was voor 1989)
Het was, ondanks dat we met een grote groep waren zeker de moeite waard. Door een ongeval was een van de instructeurs niet aanwezig, zodat de 56 rijders niet in 5 maar 4 groepen werden opgedeeld.
vertrek na inschrijving bij de dennenhof
geduld is een schone zaak........
montage van de piepkleine camera op de K1300GT, de zuignap voor de bevestiging was groter dan het dingetje zelf.
Gemonteerd bij de remproef, waar ook nog beelden uit een meerijdende auto werden opgenomen.
De motorrijder moest de auto een voorsprong geven, anders hield deze het niet bij.
Ik benieuwd wat we aanstaande woensdag bij VOLT terug zien op VRT één, een ploeg van drie man, die in totaal toch wel zo'n 6 uur bezig is geweest met filmen.
@Rbee, dank voor de foto's, ik heb er een paar van gekopieerd
Groeten KLT-SE
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

Re: Kegeltjes rijden
het was een zeer leerrijke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. het was fris maar gelukkig droog. weer nieuwe leden leren kenen en enkele teruggezien van het reisje naar sauerland leuke fotos toffe bende groetjes
-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Kegeltjes rijden
Net het filmke op Volt bekeken. En ik had er toch wel aardig wat meer van verwacht. Héél de dag filmen en voor wat???
Voor een intervieuw van Marc van de STAM. Wild cat was even duidelijk in beeld (remproef) en voor de rest echt flarden van beelden.
Bwha! Vond het maar niks.
Voor een intervieuw van Marc van de STAM. Wild cat was even duidelijk in beeld (remproef) en voor de rest echt flarden van beelden.
Bwha! Vond het maar niks.
Re: Kegeltjes rijden
Wat had gij nu verwacht?John schreef:Net het filmke op Volt bekeken. En ik had er toch wel aardig wat meer van verwacht. Héél de dag filmen en voor wat???![]()
Voor een intervieuw van Marc van de STAM. Wild cat was even duidelijk in beeld (remproef) en voor de rest echt flarden van beelden.
Bwha! Vond het maar niks.
Ontdekt te worden voor een hoofrol in de één of andere Vlaamse soap
Om "BV" te kunnen/mogen worden hebt ge meer nodig dan een orange fluo pispot zene
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Kegeltjes rijden
Re: Kegeltjes rijden
Ja, het viel mij ook tegen, hoewel in John nog wel in een flits voorbij zag rijden.
Ik had wel verwacht dat ze een van de motorrijders nog het woord lieten doen.
Beetje flauw vind ik het dat ze veel tonnen die omgereden werden lieten zien, gaf een beetje het idee dat wij motorrijders het niet zou nauw nemen en niet op een paar centimeter kijken.
De essentie van de zaak is natuurlijk wel belangrijk: weten als motorrijder waar je mee bezig bent, en vooral wat beter zou moeten.
Groeten
Ik had wel verwacht dat ze een van de motorrijders nog het woord lieten doen.
Beetje flauw vind ik het dat ze veel tonnen die omgereden werden lieten zien, gaf een beetje het idee dat wij motorrijders het niet zou nauw nemen en niet op een paar centimeter kijken.
De essentie van de zaak is natuurlijk wel belangrijk: weten als motorrijder waar je mee bezig bent, en vooral wat beter zou moeten.
Groeten
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Kegeltjes rijden
Ach René! Ik vond héél dat getoonde item in dat programma één grote aanfluiting. Ten eerste vind ik (persoonlijk) Theo van MAG geen representatie van de motorrijder (hoe goed hij het allemaal bedoeld hoor!)
Dan die presentator die negatief ingesteld was, madam de minister die probeert van zich goed geïnformeerd voor te doen en als laatste het getoonde filmmateriaal. Neen! Al spijt van mijne film te moeten missen om dit te moeten bekijken!
Dan die presentator die negatief ingesteld was, madam de minister die probeert van zich goed geïnformeerd voor te doen en als laatste het getoonde filmmateriaal. Neen! Al spijt van mijne film te moeten missen om dit te moeten bekijken!
Re: Kegeltjes rijden
John, je hebt die film toch wel opgenomen?
Ben wel met je eens dat die Theo geen doorsnee motorrijder lijkt, ook had hij wel wat positiever over de motards kunnen zijn.
Maar van de positieve kant gezien: Wij hebben in elk geval iemand de gelegenheid gegeven om onze rijkunsten te bekijken, waarbij wij ook nog eens openstonden voor kritiek.
Ben wel benieuwd wat de doorsnee automobilist hiervan denkt, of gaan die ook op 'screening'?
GRTZ
Ben wel met je eens dat die Theo geen doorsnee motorrijder lijkt, ook had hij wel wat positiever over de motards kunnen zijn.
Maar van de positieve kant gezien: Wij hebben in elk geval iemand de gelegenheid gegeven om onze rijkunsten te bekijken, waarbij wij ook nog eens openstonden voor kritiek.
Ben wel benieuwd wat de doorsnee automobilist hiervan denkt, of gaan die ook op 'screening'?
GRTZ
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

Re: Kegeltjes rijden
Kijk John:

en nee, 't is geen politiefoto hoor!

en nee, 't is geen politiefoto hoor!
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Kegeltjes rijden
Bij het bekijken van de andere items valt het op dat men daar wél het opgenomen film materiaal gebruikt. Bij ons daarentegen?? Wat "gezever aan den toog" had waarschijnlijk meer punten gescoord. 
Re: Kegeltjes rijden
Volledig mee eens !John schreef:Wat "gezever aan den toog" had waarschijnlijk meer punten gescoord.
Wat hebben we geleerd vandaag: motorrijders moeten lang opgeleid, verplicht opgefrist en keer op keer gesensibiliseerd worden en automobilisten die kloten heel hun leven maar wat aan. En mensen die ooit hun motorrijbewijs kregen zijn al helemaal de kop van jut. Wééral ! Kunnen niet rijden en beïnvloeden de statistieken geweldig negatief. Dat ze der maar eens achterkomen dan ... héhéhé ... ;-o))
En putten in de weg moeten niet gerepareerd worden, want daar kunde gemakkelijk langs
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Re: Kegeltjes rijden
Ge zijt gewoon allemaal jaloers omda jullie nie zoveel in beeld kwamen dan bibi!!
Alleen spijtig da ze het nadien over "verantwoorde mannen" hadden! hihihi
Alleen spijtig da ze het nadien over "verantwoorde mannen" hadden! hihihi
Grtz, Wild Cat
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat
"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat
"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
Re: Kegeltjes rijden
'k Was blij dak het op voorhand wist of ik had het nog gemistWild Cat schreef:Ge zijt gewoon allemaal jaloers omda jullie nie zoveel in beeld kwamen dan bibi!!![]()
![]()
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Re: Kegeltjes rijden
Erg jammer dat alle motorrijders over 1 kam geschoren worden, en de o zo zelfvoldane Kobe Ilsen zich op alle gebied een deskundige weet... Nergens wordt het verschil gemaakt tussen (her)opstappers en doorrijders met 20 jaar ervaring die hun rijbewijs ook zomaar 'kregen'.
Bovendien werd nergens gewag gemaakt van het verschil tussen motorrijders die zichzelf te pletter rijden (een kleine minderheid) en diegenen die door automobilisten van de baan gemaaid worden.
Ik heb niet echt veel vertrouwen in de mensen die zich vierwielergewijs in het verkeer mengen (na een al dan niet met de rijschool behaald rijbewijs) maar jaarlijks nauwelijks 3000 km bij mekaar rijden. Hun ervaring is meestal beperkt tot het woon-winkel-traject, en bij grote uitzondering wordt er als eens een 'reis' naar zee ondernomen. Je kan deze groep niet echt beschuldigen van een overschot aan verkeersinzicht, laat staan een defensieve rijstijl.
Maar keer op keer hebben de motorrijders toch maar weer mooi de 'boter gefret' in de populistische programma's als Volt.
Wij bijven als 'motard' toch maar en minderheidsgroep, die best van de weg gehaald zou worden, net als de professionele 'white-van-drivers' die ook kop van jut zijn.

Bovendien werd nergens gewag gemaakt van het verschil tussen motorrijders die zichzelf te pletter rijden (een kleine minderheid) en diegenen die door automobilisten van de baan gemaaid worden.
Ik heb niet echt veel vertrouwen in de mensen die zich vierwielergewijs in het verkeer mengen (na een al dan niet met de rijschool behaald rijbewijs) maar jaarlijks nauwelijks 3000 km bij mekaar rijden. Hun ervaring is meestal beperkt tot het woon-winkel-traject, en bij grote uitzondering wordt er als eens een 'reis' naar zee ondernomen. Je kan deze groep niet echt beschuldigen van een overschot aan verkeersinzicht, laat staan een defensieve rijstijl.
Maar keer op keer hebben de motorrijders toch maar weer mooi de 'boter gefret' in de populistische programma's als Volt.
Wij bijven als 'motard' toch maar en minderheidsgroep, die best van de weg gehaald zou worden, net als de professionele 'white-van-drivers' die ook kop van jut zijn.
Re: Kegeltjes rijden
't is erg gesteld met het "niveau" van bepaalde media waarvan wij toch zouden mogen aannemen dat deze ons correct en zonder vooringenomenheid informeren over allerhande onderwerpen.
Eerder deze week verscheen in HBVL een bericht over een ongeluk waarbij een motorrijder in de flank van een personenwagen was gereden. Er stond geen uitleg bij over de precieze aanleiding, noch over de omstandigheden waarin het ongeval was gebeurd (voerde de automobilist een manoever uit? reed de motard te hard? ik weet het niet en het werd in het artikel ook niet verder toegelicht). Maar de journalist in kwestie vond het blijkbaar wel opportuun om te schrijven: "[...] motorrijder knalde in de flank van de wagen [...]".
Zo is het voor de gemiddelde lezer wel duidelijk wie hier de schuldige is zeker? De motorrijder werd door dat ene zinnetje aangeduid als "dader" van de actie, terwijl hij net zo goed slachtoffer zou kunnen zijn. Mooi voorbeeld van hoe de journalist in kwestie verder gaat dan het louter informeren van de mensen, en in de plaats daarvan maar gelijk onze mening vormt.
Later op de week een ander bericht over een verkeersongeluk, waarbij een "auto van de weg afgeschoven is". Hmm, hier kon de automobilist duidelijk niks aan doen, want het was de auto die van de weg afschoof.
Dit is geen berichtgeving meer, maar stemmingmakerij.
Na het bekijken van Volt, blijf ik achter met het gevoel dat wij motards een bende prutsers zijn die tegen onszelf moeten worden beschermd, die eigenlijk beter van de weg afblijven met onze moto's, en als we dan toch per sé de weg opwillen eerst opleiding na opleiding moeten volgen om te beletten dat we onszelf tegen de eerste de beste boom parkeren. Liefst nog met een geel hesje aan.
Ik heb in Volt ook niemand cijfers horen vernoemen, bijv. wat is het aantal ongevallen waarbij - behalve de motard zelf - niemand anders is betrokken, wat is het aantal ongevallen waarbij gebleken is dat de fout effectief bij de motard ligt, in welke mate speelt (onaangepaste) snelheid een rol? Geen greintje nuancering te bespeuren in het ganse item.
Wel heb ik iets belangrijks bijgeleerd dankzij Volt en de MAG: ik kan blijkbaar ROND de putten heenrijden die onze wegen sieren. Had ik dat maar eerder geweten.... Al mijn problemen zijn hierbij opgelost. Met deze wetenschap kan ik morgen met een geruster hart weer de weg op.
Ik rij ocharme nog maar 3 jaar, maar wel het hele jaar door(nu 70K km's). Hoeveel keer ik al heb:
- moeten uitwijken voor een tegemoetkomende inhalende automobilist
- moeten remmen voor een automobilist die op een rotonde voor mij inrijdt
- mijn voorrang van rechts moeten afgeven, of het onderspit delven
- mij op mijn moto moeten omdraaien om de "bumperklevende" automobilist achter mij teken te doen dat hij/zij afstand moet houden
- moeten remmen voor een automobilist die vanuit de andere rijrichting de parking van een winkel oprijdt en mij de pas afsnijdt
Nu, iedereen is wel natuurlijk eens verstrooid, en maakt fouten, op alle vlakken, dus ook in het verkeer. Ik maak in het verkeer ook inschattingsfouten die anderen irriteren en zelfs al in gevaar hebben gebracht, en waardoor ik me even later voor de kop zou kunnen kloppen. Wij zijn tenslotte allemaal maar mensen, met zorgen aan de kop, met het verkeerde been uit bed gestapt, ....
Maar het is bangelijk om het gedrag te zien van heel wat automobilisten:
- geen gebruik maken van de binnenspiegel, tenzij om het kapsel goed te leggen, lipstick en/of oogschaduw aan te brengen (sorry hoor, maar soms als ik zo iemand inhaal, heb ik neiging om te checken of er geen bekertje en tandenborstel bevestigd zit op het dashboard)
- volledig willekeurig gebruik van richtingaanwijzers (d' er zijn er die denken dat ze met hun pinkers moeten aangeven dat ze zopas afgedraaid zijn); als de pinkers al gebruikt worden; d'er zijn er ook die denken dat de stoplichten op magische wijze aangeven dat ze links- dan wel rechts zullen afslaan
En om dan elke keer wanneer het gaat over motorrijders en ongevallen, als motorrijder de verantwoordelijkheid in de schoenen geschoven krijgen, dat gaat mij toch wat te ver. Je kunt als motorrijder nog honderd rijvaardigheidstrainingen volgen, maar die zullen je NIET altijd behoeden voor de nare gevolgen van andermans (of eigen) stommiteiten.
Gert
edit: Kobe Ilsen had het in Volt ook nog over een "normale moto". Nu, kan iemand mij een foto of wat meer info geven over die moto? Want ik heb een F650GS en nu ben ik toch een beetje ongerust! Heb ik wel een normale moto, of moet ik me zorgen maken over mijn machien?
Je moet het ze wel nageven, die TV bozo's; zo maar eventjes over alles en nog wat kunnen meepraten, niet gehinderd door enige kennis van zaken. "Kijk mama, ik ben op televisie!"
Eerder deze week verscheen in HBVL een bericht over een ongeluk waarbij een motorrijder in de flank van een personenwagen was gereden. Er stond geen uitleg bij over de precieze aanleiding, noch over de omstandigheden waarin het ongeval was gebeurd (voerde de automobilist een manoever uit? reed de motard te hard? ik weet het niet en het werd in het artikel ook niet verder toegelicht). Maar de journalist in kwestie vond het blijkbaar wel opportuun om te schrijven: "[...] motorrijder knalde in de flank van de wagen [...]".
Zo is het voor de gemiddelde lezer wel duidelijk wie hier de schuldige is zeker? De motorrijder werd door dat ene zinnetje aangeduid als "dader" van de actie, terwijl hij net zo goed slachtoffer zou kunnen zijn. Mooi voorbeeld van hoe de journalist in kwestie verder gaat dan het louter informeren van de mensen, en in de plaats daarvan maar gelijk onze mening vormt.
Later op de week een ander bericht over een verkeersongeluk, waarbij een "auto van de weg afgeschoven is". Hmm, hier kon de automobilist duidelijk niks aan doen, want het was de auto die van de weg afschoof.
Dit is geen berichtgeving meer, maar stemmingmakerij.
Na het bekijken van Volt, blijf ik achter met het gevoel dat wij motards een bende prutsers zijn die tegen onszelf moeten worden beschermd, die eigenlijk beter van de weg afblijven met onze moto's, en als we dan toch per sé de weg opwillen eerst opleiding na opleiding moeten volgen om te beletten dat we onszelf tegen de eerste de beste boom parkeren. Liefst nog met een geel hesje aan.
Ik heb in Volt ook niemand cijfers horen vernoemen, bijv. wat is het aantal ongevallen waarbij - behalve de motard zelf - niemand anders is betrokken, wat is het aantal ongevallen waarbij gebleken is dat de fout effectief bij de motard ligt, in welke mate speelt (onaangepaste) snelheid een rol? Geen greintje nuancering te bespeuren in het ganse item.
Wel heb ik iets belangrijks bijgeleerd dankzij Volt en de MAG: ik kan blijkbaar ROND de putten heenrijden die onze wegen sieren. Had ik dat maar eerder geweten.... Al mijn problemen zijn hierbij opgelost. Met deze wetenschap kan ik morgen met een geruster hart weer de weg op.
Ik rij ocharme nog maar 3 jaar, maar wel het hele jaar door(nu 70K km's). Hoeveel keer ik al heb:
- moeten uitwijken voor een tegemoetkomende inhalende automobilist
- moeten remmen voor een automobilist die op een rotonde voor mij inrijdt
- mijn voorrang van rechts moeten afgeven, of het onderspit delven
- mij op mijn moto moeten omdraaien om de "bumperklevende" automobilist achter mij teken te doen dat hij/zij afstand moet houden
- moeten remmen voor een automobilist die vanuit de andere rijrichting de parking van een winkel oprijdt en mij de pas afsnijdt
Nu, iedereen is wel natuurlijk eens verstrooid, en maakt fouten, op alle vlakken, dus ook in het verkeer. Ik maak in het verkeer ook inschattingsfouten die anderen irriteren en zelfs al in gevaar hebben gebracht, en waardoor ik me even later voor de kop zou kunnen kloppen. Wij zijn tenslotte allemaal maar mensen, met zorgen aan de kop, met het verkeerde been uit bed gestapt, ....
Maar het is bangelijk om het gedrag te zien van heel wat automobilisten:
- geen gebruik maken van de binnenspiegel, tenzij om het kapsel goed te leggen, lipstick en/of oogschaduw aan te brengen (sorry hoor, maar soms als ik zo iemand inhaal, heb ik neiging om te checken of er geen bekertje en tandenborstel bevestigd zit op het dashboard)
- volledig willekeurig gebruik van richtingaanwijzers (d' er zijn er die denken dat ze met hun pinkers moeten aangeven dat ze zopas afgedraaid zijn); als de pinkers al gebruikt worden; d'er zijn er ook die denken dat de stoplichten op magische wijze aangeven dat ze links- dan wel rechts zullen afslaan
En om dan elke keer wanneer het gaat over motorrijders en ongevallen, als motorrijder de verantwoordelijkheid in de schoenen geschoven krijgen, dat gaat mij toch wat te ver. Je kunt als motorrijder nog honderd rijvaardigheidstrainingen volgen, maar die zullen je NIET altijd behoeden voor de nare gevolgen van andermans (of eigen) stommiteiten.
Gert
edit: Kobe Ilsen had het in Volt ook nog over een "normale moto". Nu, kan iemand mij een foto of wat meer info geven over die moto? Want ik heb een F650GS en nu ben ik toch een beetje ongerust! Heb ik wel een normale moto, of moet ik me zorgen maken over mijn machien?
Je moet het ze wel nageven, die TV bozo's; zo maar eventjes over alles en nog wat kunnen meepraten, niet gehinderd door enige kennis van zaken. "Kijk mama, ik ben op televisie!"
Re: Kegeltjes rijden
tja, mijn TV ligt al een jaar buiten te rotten. Heb hem nog niet gemist!!
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Re: Kegeltjes rijden
@ GertH 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Re: Kegeltjes rijden
.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen

