CN NT 2011.30 beschikbaar
Moderator: GVN
- 
				Toogzweire
Re: CN NT 2011.30 beschikbaar
Merci voor de beeldekes, Wim!

Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]

WimLT schreef:Waarom zou je dat niet doen ? Je gaat dan nooit nog een update kunnen uitvoeren, want ze worden allengs maar groter en groter. Wat je moet doen is tijdens de update je zone's selecteren die je zeker geïnstalleerd wil hebben zodat je onder 2 GB blijft. Hoe/waar selecteer je ?
Wim,
Ikzelf heb een 660 en hoef hier dus nog niet te kiezen, maar wat ik me al een tijdje afvraag : kan je daar eigenlijk meerdere zones tegelijk aanduiden,
of ben je best dat je a) alles eerst op de computer installeert, en b) vanuit Mapsource zoveel mogelijk kaartmateriaal naar de Zumo 550 exporteert ?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on 
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)

P@trick
- 
				Nahoj
ik versta nog steeds niet waarom dienen life time update goedkoper is geworden???

Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA R80Gs
 R80Gs

GSA
Dan wordt ne keer iets goeiekoper en dan is't wéér nie goedjohanelsie schreef:ik versta nog steeds niet waarom dienen life time update goedkoper is geworden???

Greetz,
P@trick

P@trick
- 
				Nahoj
p@rick schreef:Dan wordt ne keer iets goeiekoper en dan is't wéér nie goedjohanelsie schreef:ik versta nog steeds niet waarom dienen life time update goedkoper is geworden???
das iets dat ik niet versta
krijgen de andere hun geld terug dan?
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA R80Gs
 R80Gs

GSA
Das dus een héél goei vraag, hé ! ! !johanelsie schreef:krijgen de andere hun geld terug dan?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Dat heet vrije markteconomiejohanelsie schreef:das iets dat ik niet versta
Ga jij spontaan bijbetalen wanneer iets duurder wordt ?johanelsie schreef:krijgen de andere hun geld terug dan?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA

Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
- 
				Sven 12RT
Ik heb het nog anders gedaan.WimLT schreef: Dan kom je op deze pagina en kan je zowel selecteren waar je de download op wil en wat je precies wil:
Ik durfde enkel volledig Europa op de pc te installeren.
Enerzijds omdat ik dacht dat ik dan niet alles zou downloaden.
Maar ook omdat m'n Nuvi 510 niet genoeg geheugen heeft.
Dan maar op de "oude" manier de kaarten naar het toestel gestuurd.
Dit door de kaarten die ik wou te selecteren en dan zo naar de Nuvi te sturen.
(Kaartknop klikken en de kaartstukjes selecteren. Links onderaan zie je dan hoeveel geheugen je zal nodig hebben)

Als je bij installatie opties kiest voor PC + toestel, wordt de GANSE kaart altijd in zijn geheel op de pc gezet. Je kan dus kiezen voor W-EU en dan eventueel de rest op een SD kaartje zetten...

R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/

ik heb onderstaande probleem ook met mijn 550. zowel via mapsource en mapinstall lukt het me niet om kaarten te uploaden. mijn mp3's, routes, ... staan niet op hdd maar op sd die 4 gig is. volgens mapinstall heb ik maar 35 mb vrij  hoe kan ik dit oplossen?
  hoe kan ik dit oplossen?

hoe kan ik dit oplossen?
  hoe kan ik dit oplossen?MOTOBLOG schreef:Kaart is momenteel 2,1 GB groot. Bij ALLE 2GB toestellen (bijvoorbeeld nuvi 510, 550, zumo 550) past de ganse kaart niet meer op het toestel. Bij 4GB toestellen (zumo 220, 660) wel. Bij de 660 worden ook extra 3D kaarten en lane assist kaarten geïnstalleerd (extra 700 mb). Als een gebruiker problemen heeft met de installatie van een 660, zal in 99% v.d. gevallen de gebruiker de oorzaak zelf aangebracht hebben (muziek, foto's, luisterboeken, {verborgen} bestanden op toestel die er niet hoeven, enz...)
p@rick schreef:Zijn er trouwens nog Zumo660-gebruikers bij wie de volledige kaart niet meer in het toestel past, of is mijn collega weeral de enige met dat probleem ? Heeft nochtans geen mp3 noch foto's op zijn toestel staan.
Heb gekeken op mijn 660, ik heb nog 352 mb vrij, en alles van help, text en voices staat nog altijd in alle talen op het toestel.
kijk eens bijportman schreef: ... probleem ook met mijn 550... hoe kan ik dit oplossen?
http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/99" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/136" onclick="window.open(this.href);return false;
bedankt voor de reactie, maar hiermee is mijn probleem niet opgelost. de essentie is dat het oude kaartmateriaal op mijn 550 blijkbaar niet overschreven wordt door het nieuwe. de kaartselectie die ik gemaakt heb, is 1,8 gb groot en hij wil deze niet uploaden. de melding dat de ruimte op mijn gps niet groot genoeg is, mag er logisch gezien niet zijn.
nu ben ik via de map update west-europa naar de gps aan het uploaden (jammergenoeg kan je maar 1 selectie kiezen). is het dan mogelijk om via map install of mapsource bv. kaarten van oostbloklanden toe te voegen?

nu ben ik via de map update west-europa naar de gps aan het uploaden (jammergenoeg kan je maar 1 selectie kiezen). is het dan mogelijk om via map install of mapsource bv. kaarten van oostbloklanden toe te voegen?
ja voor zover daarvoor ruimte beschikbaar is. Met MapInstall is dat zichtbaar.portman schreef: is het dan mogelijk om via map install of mapsource bv. kaarten van oostbloklanden toe te voegen?
Ik betwijfel trouwens dat je alleen maar West-Europa zou kunnen kiezen ...
Ik heb op mijn 2820 rechtstreeks van de installatie vanaf myGarmin BNL + F geladen, en met MapSource Duitsland en de OnRoute Motorkaart 1.03b erbij geplaatst.
Op mijn 2720 heb ik West-Europa rechtstreeks geladen, en met MapSource de OnRoute Motorkaart erbijgezet.
heb dus enkel west-europa geladen en achteraf kreeg ik er nog slovenië, kroatië, bosnië, montenegro en albanië bij. nu heb ik in mapsource hetzelfde kaartmateriaal van west-europa geselecteerd en bijkomend bovenstaande landen + polen, hongarije, roemenië, litouwen en turkije en ik kom aan nog maar 1,9 gig.
andere optie: het oude kaartmateriaal manueel verwijderen en opnieuw vanaf 0 beginnen. kan mij iemand zeggen welk bestand dit is? (hetzelfde als dit van de 2820 in volgend topic op notter?):
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=252547" onclick="window.open(this.href);return false;
wederom, met een garmin blijft het klooien... in hetzelfde bedje ziek als windozen

andere optie: het oude kaartmateriaal manueel verwijderen en opnieuw vanaf 0 beginnen. kan mij iemand zeggen welk bestand dit is? (hetzelfde als dit van de 2820 in volgend topic op notter?):
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=252547" onclick="window.open(this.href);return false;
wederom, met een garmin blijft het klooien... in hetzelfde bedje ziek als windozen

- 
				aantzeetje
Pas op met een 550. Die werkt volgens de experten op het gps forum maar goed tot een max van 4GB. Dit is dus 2 gig intern en 2 gig op een SD kaartje. Een grotere SD er in kan tot rare fenomenen leiden.ik heb onderstaande probleem ook met mijn 550. zowel via mapsource en mapinstall lukt het me niet om kaarten te uploaden. mijn mp3's, routes, ... staan niet op hdd maar op sd die 4 gig is. volgens mapinstall heb ik maar 35 mb vrijhoe kan ik dit oplossen?
Er dient ongeveer 200MB op je HDD vrij te blijven dus als je 1.9 gig hebt zijn dat 100MB te veel. Je dient er dus voor te zorgen dat je onder de 1.8 gig blijft of je krijgt de melding dat het bestand te groot is en er niet voldoende ruimte is.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820

helemaal waar!! En erg vervelend als je daar pas na uren uploaden achter komt (wat met MapSource kan gebeuren), dus een nuttige waarschuwingaantzeetje schreef: Je dient er dus voor te zorgen dat je onder de 1.8 gig blijft of je krijgt de melding dat het bestand te groot is en er niet voldoende ruimte is.

Awel, hier ben ik dus met dat vervolg.MOTOBLOG schreef:Heb ik aangepast naar 99%, inderdaad, toetske een keer te weinig ingedrukt. Zeer apart geval (die 1% zekers). Dan zal er naar alle waarschijnlijkheid iets misgegaan zijn tijdens de installatie. Ben nieuwsgierig naar het resultaat, laat het ons weten !p@rick schreef:Je bedoelt wellicht in 99% van de gevallen
Maar dat terzijde. Hij heeft - geloof me of niet - nog 1.07 GB vrij op zijn toestel, en er staan zeker weten geen eigen bestanden (foto's, muziek, hidden files o.i.d...) op het toestel... Probleem is ondertussen doorgestuurd naar de Belgische invoerder van Garmin, ben zelf ook benieuwd naar het vervolg.
Om te beginnen meteen maar het goeie nieuws vertellen dat het probleem opgelost is. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat Garmin ons op 't goeie spoor heeft gezet door - weliswaar na ruim drie weken (maar beter laat dan nooit) - terug te mailen en te informeren naar de inhoud van de map garmin/jcv. We hebben dan zelf eerst eens de inhoud van die map op de verschillende toestellen met elkaar vergeleken , en kwamen daarbij tot de vaststelling dat er in die map op het probleemtoestel twee jcv-bestanden staan :

terwijl er bij mij in diezelfde map maar één jcv-bestand staat :

Gezien de grootte van die bestanden (toch ongeveer 450 megabytes) leek het mij nuttig om hier eens verder op te googelen, en daarbij kwam ik op een forum terecht waar een of andere Amerikaan een soortgelijk probleem had maar dan op zijn Nuvi. Onder het motto "baat het niet, het schaadt ook niet" hebben we dan de aldaar geboden oplossing
In folder F:\Garmin\JCV there was a file named cneuro_2010_30_jcv.JCV whose size was 445,949,104 bytes. Reading the forum it appears that this file was misnamed in 2010.30 update and caused problems with Junction View. When trying to install the 2011.10 update the installer did not recognise this as a file to be replaced resulting in the loss of over 400mb of storage. I backed this file up on my PC and deleted it from my Nuvi. I could then successfully install the update.
toegepast op onze probleemzumo, waarna we opnieuw de recentste Lifetime-update - en nu met volledige dekking - hebben kunnen installeren.
Eind goed al goed.
Greetz,
P@trick

P@trick