ongeluk op de E-40
Moderator: GVN
ongeluk op de E-40
Gisteren had ik dus weer prijs. Op de E-40 richting Brussel ( van Gent ), vlak voor de brusselse ring achteraan op een bestelwagen gebotst.
Het was er razend druk, ik had geen overzicht door de grote, gesloten bestelwagen voor mij, kon niet opzij door een tientonner en links raast het verkeer daar aan hoge snelheden voorbij.
De bestelwagen remde, trok terug op, remde, trok terug op, ik hield al voldoende afstand omdat ik de situatie als zeer gevaarlijk inschatte en plots gooit die bestelwagen als dicht.
Ondanks mijn voldoende afstand en mijn noodstop, voelde ik nattigheid opkomen. Dus een uitwijkmanoeuvre gedaan maar mijn stuur is blijven hangen en teruggeplooid.
Resultaat: ik en de moto tegen plm 50 km/h in volle spits tegen de grond. Diene tientonner is een meter achter mij tot stilstaand gekomen, hallucinant.
Alleszins, ik kan het na vertellen en hou er enkel een lichte hersenschudding en veel stramme spieren aan over. Ik mag echt wel ergens ten velde een kaarje gaan branden.
Zeker omdat dit de tweede keer is op één jaar, krak op dezelfde plek van de E-40. Nu, ik rij ongeveer plm bijna 40.000 km/ jaar dus de kans is ook groter dat je iets zal voorhebben, maar toch.
Ik heb het nu wel gezien, we mogen het lot niet blijven tarten. De moto is waarschijnlijk total loss, een nieuwe komt er niet.
Ik vind het enorm spijtig maar ben ongelooflijk blij dat ik twee keer op rij zonder enige benoewswaardige kleerscheuren ervan af kom.
Een slot op uw leven zetten is niet leuk maar een stop op uw leven daarentegen, tja
T
Het was er razend druk, ik had geen overzicht door de grote, gesloten bestelwagen voor mij, kon niet opzij door een tientonner en links raast het verkeer daar aan hoge snelheden voorbij.
De bestelwagen remde, trok terug op, remde, trok terug op, ik hield al voldoende afstand omdat ik de situatie als zeer gevaarlijk inschatte en plots gooit die bestelwagen als dicht.
Ondanks mijn voldoende afstand en mijn noodstop, voelde ik nattigheid opkomen. Dus een uitwijkmanoeuvre gedaan maar mijn stuur is blijven hangen en teruggeplooid.
Resultaat: ik en de moto tegen plm 50 km/h in volle spits tegen de grond. Diene tientonner is een meter achter mij tot stilstaand gekomen, hallucinant.
Alleszins, ik kan het na vertellen en hou er enkel een lichte hersenschudding en veel stramme spieren aan over. Ik mag echt wel ergens ten velde een kaarje gaan branden.
Zeker omdat dit de tweede keer is op één jaar, krak op dezelfde plek van de E-40. Nu, ik rij ongeveer plm bijna 40.000 km/ jaar dus de kans is ook groter dat je iets zal voorhebben, maar toch.
Ik heb het nu wel gezien, we mogen het lot niet blijven tarten. De moto is waarschijnlijk total loss, een nieuwe komt er niet.
Ik vind het enorm spijtig maar ben ongelooflijk blij dat ik twee keer op rij zonder enige benoewswaardige kleerscheuren ervan af kom.
Een slot op uw leven zetten is niet leuk maar een stop op uw leven daarentegen, tja
T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
Re: ongeluk op de E-40
Het spijt me dit te horen Thompy maar ik ben al content dat het weer geen doodsberichtje in de kranten is.
Er zijn inderdaad belangrijker dingen in het leven maar ik vrees wel dat ge na een tijdje uw kloten zult opvreten in de file...
Ik rij zelf elke dag Kortrijk-Gent, slechts 20-25000 op jaarbasis en prijs me gelukkig dat het verkeer daar nog niet zo hectisch is als naar Brussel want in dat geval ben ik niet zeker of ik het ook zou volhouden.
Nu, ik merk wel heel goed dat we in de buurt van een omslagpunt komen van redelijk vlot naar moeilijker verkeer. We zullen wel zien hoe moeilijk het de komende jaren hier gaat worden.
Nog veel beterschap met de hersenschudding en laat alles maar eens goed bezinken.
Er is geen enkele echte motorrijder die licht over zulke berichten gaat.
Er zijn inderdaad belangrijker dingen in het leven maar ik vrees wel dat ge na een tijdje uw kloten zult opvreten in de file...
Ik rij zelf elke dag Kortrijk-Gent, slechts 20-25000 op jaarbasis en prijs me gelukkig dat het verkeer daar nog niet zo hectisch is als naar Brussel want in dat geval ben ik niet zeker of ik het ook zou volhouden.
Nu, ik merk wel heel goed dat we in de buurt van een omslagpunt komen van redelijk vlot naar moeilijker verkeer. We zullen wel zien hoe moeilijk het de komende jaren hier gaat worden.
Nog veel beterschap met de hersenschudding en laat alles maar eens goed bezinken.
Er is geen enkele echte motorrijder die licht over zulke berichten gaat.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
thompy,
Dat is echt wel balen,
en 2x in één jaar !
Langs de andere kant, zoals je zelf opmerkt, het risico stijgt evenredig met het aantal km's dat je jaarlijks bolt.
Nu heb je er wel 2 op korte tijd gehad, maar hopelijk/waarschijnlijk heb je ook vele jaren "brokkenloos" gereden.
Hopelijk kom je nog op je beslissing terug en komt er toch nog een nieuwe.
Heel veel succes en een snel herstel
mvg,
Dat is echt wel balen,
en 2x in één jaar !
Langs de andere kant, zoals je zelf opmerkt, het risico stijgt evenredig met het aantal km's dat je jaarlijks bolt.
Nu heb je er wel 2 op korte tijd gehad, maar hopelijk/waarschijnlijk heb je ook vele jaren "brokkenloos" gereden.
Hopelijk kom je nog op je beslissing terug en komt er toch nog een nieuwe.
Heel veel succes en een snel herstel
mvg,
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Zeer jammer dat hier te moeten lezen, maar idd het ergste vermeden!
Ik wens je alvast het allerbeste, wat jou beslissing ook moge zijn!!
Gr, Jakke.
Ik wens je alvast het allerbeste, wat jou beslissing ook moge zijn!!
Gr, Jakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Lijkt mij idd wel de beste beslissingthompy schreef:Zeker omdat dit de tweede keer is op één jaar
Ik heb het nu wel gezien, we mogen het lot niet blijven tarten.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Kan u daarover wat meer details geven, ik volg het niet helemaal.thompy schreef:...een uitwijkmanoeuvre gedaan maar mijn stuur is blijven hangen en teruggeplooid.
en beterschap gewenst uiteraard.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
colingoes
HEEL WIJZE BESLISSING
HET LOT NIET UITDAGEN ZOU IK ZEGGEN
colingoes schreef:HEEL WIJZE BESLISSING
het ware goed als alle brokken-makende-koekblikken deze gedachtegang zouden volgen
het werd een stuk veiliger
en er is een massa meer ruimte voor ons
Thompy heeft misschien de vorige 20 jaar ongeval-vrij-gereden,
nu heeft hij in één jaar tijd, 2x pech
en daarvoor zou hij defenitief zijn moto aan de "haak" moeten hangen.
Rare redenering, of misschien wat overdreven bijgeloof.
Nietemin, welke beslissing hij moge nemen,
heel veel succes en een spoedig herstel
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Het gaat niet om bijgeloof of brokken-makende-koekeblikken. Er was overigens geen fout toe te kennen aan een onvoorzichtige automobilist. Het was in dit geval zelfs niemand's fout. Door het gebrek aan overzicht van die grote bestelwagen, kon ik onmogelijk de situaite overzien en dit in een fractie van een seconde. Hoe ervaren je ook bent, er zijn momenten dat het in het verkeer aartsgevaarlijk wordt. Het is net door mijn ervaring en opleidingen ( VOC-Brugge ) dat ik de impact heb kunnen herleiden tot een aanvaardbaar minimum aan schade, lees ik leef nog zonder bijkomende letsels.Zeppe schreef:colingoes schreef:HEEL WIJZE BESLISSING
![]()
het ware goed als alle brokken-makende-koekblikken deze gedachtegang zouden volgen
het werd een stuk veiliger
en er is een massa meer ruimte voor ons
Thompy heeft misschien de vorige 20 jaar ongeval-vrij-gereden,
nu heeft hij in één jaar tijd, 2x pech
en daarvoor zou hij defenitief zijn moto aan de "haak" moeten hangen.
Rare redenering, of misschien wat overdreven bijgeloof.
Nietemin, welke beslissing hij moge nemen,
heel veel succes en een spoedig herstel
Toen ik aanvoelde dat ik het met remmen niet ging halen, en dus frontaal achterop de bestelwagen zou inrijden ( tegen plm 50 ) heb ik in een aangeleerde reflex mijn remmen gelost en mijn stuur omgegooid naar rechts. Doordat mijn linkerhandvat de achterzijkant van de bestelwagen heeft geraakt, is mijn stuur direct naar links geslagen en ben ik zo op de weg gekatapulteerd. Mijn pak, helm en handschoenen hebben voor de rest hun werk gedaan.
Er staan sowieso nog enkele roadtrips ( binnen een paar jaar ) door Tunesië en Schotland op de planning maar voor het dagelijkse verkeer hou ik het voor bekeken. Er zijn er die levend uit een gecrascht vliegtuig stappen maar dat doe je geen drie keer. Hetzelfde met motorijden, ik heb tweemaal een ongeluk gehad en het zonder kleerscheuren overleefd, ik wil het daar bij laten.
En ter verduidelijking, diene moto was mijne maat, ik reed daar elke dag mee, zomer en winter. Maar met twee kleine dochters en een vrouw die me 'dood'graag ziet, kan ik hun mijn plezier voor het motorijden niet langer opdringen. Ook zij hebben inspraak en mijn argumentatie is nu voorlopig op.
T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
Kunt natuurlijk ook zeggen: niet aantrekken maat. Blijven proberen een kat heeft ook negen levens. Ooit .....Zeppe schreef:colingoes schreef:HEEL WIJZE BESLISSING
HET LOT NIET UITDAGEN ZOU IK ZEGGEN![]()
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Speelt da ne rolGaby schreef:Kan u daarover wat meer details geven, ik volg het niet helemaal.thompy schreef:...een uitwijkmanoeuvre gedaan maar mijn stuur is blijven hangen en teruggeplooid.
en beterschap gewenst uiteraard.
@Thompy, sterkte man en hopelijk misschien ooit toch nog op de motor als de dochters wat ouder zijn
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Weten wat er zich precies heeft voorgedaan bij een ongeval kan leerzaam zijn, ervaringen delen ook.Kmax schreef:Speelt da ne rolGaby schreef:Kan u daarover wat meer details geven, ik volg het niet helemaal.thompy schreef:...een uitwijkmanoeuvre gedaan maar mijn stuur is blijven hangen en teruggeplooid.
en beterschap gewenst uiteraard.![]()
![]()
Thompy heeft ondertussen de toestand in detail beschreven, waarvoor dank.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=P131HJAE" onclick="window.open(this.href);return false;
deze had blijkbaar minder geluk......

deze had blijkbaar minder geluk......
I like my bike!!
In dit geval, afgaande op wat u gevraagd heeft ivm het stuur, zeker niet, want elk ongeval is anders en niemand weet hoe die gaat reageren in een bepaalde situatie...dus neen, niet leerzaam.Gaby schreef:Weten wat er zich precies heeft voorgedaan bij een ongeval kan leerzaam zijn, ervaringen delen ook.
Grtz
Marc
Marc
-
Cindy
Het stoppen met motorrijden is een te respecteren en EIGEN keuze ,waar naast de dichte familie niemand anders uitstaans mee heeft. Mijzelve is juist hetzelfde overkomen,2 accidenten op 1 maand tijd, ik schrijf hier telkens de schuld van de tegenparij,maar kan nu wel zeggen de pech van de tegenpartij want heel weinigen veroorzaken dit met opzet.Mijn eerste gedachte ging ook naar het stoppen maar mijn passie is te groot om te stoppen. Een dag met JP( een zeer bekwaam instructeur uit nederland) heeft me erdoor geholpen en geniet nu nog steeds dagelijks van het motorrijden ( 30.000 km op 3 en 1/2 maand). Maar zoals ik al zei ,het is een eigen keuze en niemand zou de pretentie mogen hebben om zich hier in te mengen.Voor je op de motor stapt zou men al moeten weten dat het een gevaarlijke hobby is en dat we zeer kwetsbaar zijn.
Met respect voor je keuze
Alvast veel beterschap gewenst en mss tot in den bocht
Met respect voor je keuze
Alvast veel beterschap gewenst en mss tot in den bocht
Ach ja, ik weet nu stilaan wel dat u het niet kan laten om op mijn reacties wat in te hakken.Kmax schreef:In dit geval, afgaande op wat u gevraagd heeft ivm het stuur, zeker niet, want elk ongeval is anders en niemand weet hoe die gaat reageren in een bepaalde situatie...dus neen, niet leerzaam.Gaby schreef:Weten wat er zich precies heeft voorgedaan bij een ongeval kan leerzaam zijn, ervaringen delen ook.
Nochtans getuigt het van enige arrogantie om in mijn plaats te oordelen over wat ik al dan
niet interessant of wetenswaardig vind.
Gelukkig hoef ik mij daar niet aan te storen en kan ik gelukkig, in de wetenschap dat ik qua
intelligentie en eruditie nog niet tot aan uw enkels kom, rustig verder gaan met het stellen
van mijn lachwekkende, domme, niet leerzame en niet relevante vragen.
Ik hoop nochtans van harte dat u ooit een betere tijdsbesteding zal vinden dan het ventileren
van uw overdosis testosteron op deze manier. 'tIs wel spijtig dat dit topic op dergelijke wijze
dient vergiftigd te worden, misschien kan u zichzelf zover brengen om mij in de toekomst
gewoon in mijn domheid te laten en om uw alwetendheid op een meer positieve manier op
ons allen te laten schijnen.
Thompy,
Een spoedig herstel gewenst maat en ik heb begrip voor je beslissing.
Julle
Een spoedig herstel gewenst maat en ik heb begrip voor je beslissing.
Julle
-
GSrijder
- Contacteer:
Het kan raar klinken maar dit bericht weerhoudt me ervan om straks met de moto richting Leuven te rijden tot bij Philippe voor de micro flooters.
Het is donker en druk....en in het koekblik kan ik wat file flirten
Het is donker en druk....en in het koekblik kan ik wat file flirten
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
Relax
Herstel indien mogelijk en enkel voor privé-gebruik? Zo kan je je liefhebberij toch blijven doen...
Sterkte.
Zal me maar direct outen...
En wat kan je hieruit leren? Dat je nooit achter een voertuig moet gaan rijden dat je het zicht beneemt op wat verderop gebeurd. En neen, ik zeg niet dat TS hier een fout heeft gemaakt, ik was er niet bij en kan dus niet oordelen, maar wel dat wij allemaal wel 'ns in zo'n situatie terecht komen. Mss iets waar ik aan denk als ik weer te kort achter een bestelwagen rij...
En mss iets om sommigen ff te laten nadenken voor ze iemand neersabelen...
Sterkte.
Gaby schreef:Ach ja, ik weet nu stilaan wel dat u het niet kan laten om op mijn reacties wat in te hakken.Kmax schreef:In dit geval, afgaande op wat u gevraagd heeft ivm het stuur, zeker niet, want elk ongeval is anders en niemand weet hoe die gaat reageren in een bepaalde situatie...dus neen, niet leerzaam.Gaby schreef:Weten wat er zich precies heeft voorgedaan bij een ongeval kan leerzaam zijn, ervaringen delen ook.
Nochtans getuigt het van enige arrogantie om in mijn plaats te oordelen over wat ik al dan
niet interessant of wetenswaardig vind.
Gelukkig hoef ik mij daar niet aan te storen en kan ik gelukkig, in de wetenschap dat ik qua
intelligentie en eruditie nog niet tot aan uw enkels kom, rustig verder gaan met het stellen
van mijn lachwekkende, domme, niet leerzame en niet relevante vragen.
Ik hoop nochtans van harte dat u ooit een betere tijdsbesteding zal vinden dan het ventileren
van uw overdosis testosteron op deze manier. 'tIs wel spijtig dat dit topic op dergelijke wijze
dient vergiftigd te worden, misschien kan u zichzelf zover brengen om mij in de toekomst
gewoon in mijn domheid te laten en om uw alwetendheid op een meer positieve manier op
ons allen te laten schijnen.
En wat kan je hieruit leren? Dat je nooit achter een voertuig moet gaan rijden dat je het zicht beneemt op wat verderop gebeurd. En neen, ik zeg niet dat TS hier een fout heeft gemaakt, ik was er niet bij en kan dus niet oordelen, maar wel dat wij allemaal wel 'ns in zo'n situatie terecht komen. Mss iets waar ik aan denk als ik weer te kort achter een bestelwagen rij...
En mss iets om sommigen ff te laten nadenken voor ze iemand neersabelen...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Zonder de topicstarter te willen beoordelen zou ik puur uit interesse ook graag weten wat er juist gebeurd is want puur uit de eerste post begrijp ik het ook niet goed.
-
Eddy K
- Contacteer:
Hoi Thompy,
allereerst een spoedig herstel.
jammer van de moto en nog jammerder is dat je er gene andere gaat aanschaffen. Los van dat lot want daar geloof ik toch niet in, maar wat ga je doen als je met de wagen ook nog een ongeval zou krijgen?
geen wagen meer? Alé ik wil u niet doen twijfelen hé, maar denk niet dat het de juiste oplossing is. Het ligt niet aan U maar aan die koekblikken, en daar moet wat aan gedaan worden.
allereerst een spoedig herstel.
jammer van de moto en nog jammerder is dat je er gene andere gaat aanschaffen. Los van dat lot want daar geloof ik toch niet in, maar wat ga je doen als je met de wagen ook nog een ongeval zou krijgen?
geen wagen meer? Alé ik wil u niet doen twijfelen hé, maar denk niet dat het de juiste oplossing is. Het ligt niet aan U maar aan die koekblikken, en daar moet wat aan gedaan worden.
Proud to be a Biker
-
mecapuet
Hoi Thompy,
Spoedig herstel en ik kan goed begrijpen dat ge aan uw twee kleine dochtertjes en aan uw vrouw denk, zij zullen na twee keer ook wel met een bang hart zitten als je door de file wringt.
Gr, meca.
Spoedig herstel en ik kan goed begrijpen dat ge aan uw twee kleine dochtertjes en aan uw vrouw denk, zij zullen na twee keer ook wel met een bang hart zitten als je door de file wringt.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Hoi Thompy,
snel herstel toegewenst
denk er maar eens op uw gemak over wat ge wil doen.
zelf zou ik prefereren dat ge zo snel mogelijk weer opstapt en gaat rijden.
Echter onder die omstandigheden, neem eerst rust en bedenktijd.
mvg Nico
snel herstel toegewenst
denk er maar eens op uw gemak over wat ge wil doen.
zelf zou ik prefereren dat ge zo snel mogelijk weer opstapt en gaat rijden.
Echter onder die omstandigheden, neem eerst rust en bedenktijd.
mvg Nico
MG Breva 850
-
sabke69
Ik wens je een spoedig herstel toe, en kan het best begrijpen dat vrouw en kids wel degelijk ongerust zijn.
Hier rijden we beiden zelf, en doen we het zééér graag en kan ik me nu moeilijk inbeelden dat ik zou stoppen met rijden, maar ikzelf behoor nog tot de groep die nog moet vallen zoals ze zeggen, en eerlijk, ik zou echt niet weten wat ik dan zou doen als god behoede me dat zou gebeuren. Heb zelf ook 2 grote dochters en denk dat deze dan toch effe gaan protesteren. Ok, kan morgen te voet of met de wagen ook ongeluk krijgen, maar eerlijkheidshalve moeten we als motorrijder toe geven dat in geval van ongelukken we meestal aan het kortste eind trekken. We zijn kwetsbaarder, ondanks alle uitrusting die er bestaat.
Dus woon werk in die drukte is misschien toch veiliger met koekeblik, zal je meer tijd kosten, maar weegt niet op tegen het risico.
Hier rijden we beiden zelf, en doen we het zééér graag en kan ik me nu moeilijk inbeelden dat ik zou stoppen met rijden, maar ikzelf behoor nog tot de groep die nog moet vallen zoals ze zeggen, en eerlijk, ik zou echt niet weten wat ik dan zou doen als god behoede me dat zou gebeuren. Heb zelf ook 2 grote dochters en denk dat deze dan toch effe gaan protesteren. Ok, kan morgen te voet of met de wagen ook ongeluk krijgen, maar eerlijkheidshalve moeten we als motorrijder toe geven dat in geval van ongelukken we meestal aan het kortste eind trekken. We zijn kwetsbaarder, ondanks alle uitrusting die er bestaat.
Dus woon werk in die drukte is misschien toch veiliger met koekeblik, zal je meer tijd kosten, maar weegt niet op tegen het risico.
Sabke
BMW Vlaanderen lid[/size][/i]
BMW Vlaanderen lid[/size][/i]
Hallo thompy
Ik zelf heb ook al een ongeluk met mijn R1200RT en ik moet zeggen bij mij was het ook niet zo evident om rap terug op de motor te stappen,na veel na te denken en de positieve en negatieve kanten van het motorrijden eens op een rijtje te zetten toch terug een GS gekocht en terug rijden,tot hier toe nog geen minuut spijt van gehad maar moest het mij een tweede maal overkomen dan zouw ik er toch ook sterk aan twijfelen om er mee te stoppen maar dat moet indereen voor zich uit maken en die beslissing moeten we respecteren.
Veel beterschap toe gewenst.
Ik zelf heb ook al een ongeluk met mijn R1200RT en ik moet zeggen bij mij was het ook niet zo evident om rap terug op de motor te stappen,na veel na te denken en de positieve en negatieve kanten van het motorrijden eens op een rijtje te zetten toch terug een GS gekocht en terug rijden,tot hier toe nog geen minuut spijt van gehad maar moest het mij een tweede maal overkomen dan zouw ik er toch ook sterk aan twijfelen om er mee te stoppen maar dat moet indereen voor zich uit maken en die beslissing moeten we respecteren.
Veel beterschap toe gewenst.
R1200GS.