Vorig weekend het vorige tegengekomen:
Een rit van een uur gemaakt. De motor geparkeerd en het alarm aangezet. Teruggekomen krijg ik via de alarmafstandsbediening geen reactie. Het klokje is ook verdwenen. Ik denk dus aan een platte batterij. Batterij wordt met startkabels verbonden: nog geen teken reactie. Bij het omdraaien van de sleutel lichten wel alle lichtjes op maar ik krijg geen indicatie van klok, versnellingen of tankinhoud. De startknop werkt niet. Via depanage naar de dealer: Die vind dat de klok, benzinemeter en de versnellingaanduider terug oplichten door op één van de pinkers te duwen (???) De batterij blijkt nog in prima staat, dus daaraan ligt het niet. Hij start zelfs maar dit is toch niet de normale gang van zaken? Wanneer de sleutel terug wordt omgedraaid verdwijnt ook het klokje, e.d. en moet je terug de pinkknop induwen om de motor gestart te krijgen.
Wat zit er nu nog ingebouwd in mijn 1150RT: een Kisan signalminder en een BMW alarmsysteem. Ik vermoed dat één van die de boosdoeners zijn. Weet iemand raad?
bedankt,
Yann

Bizar mankement
Moderator: GVN
- 
				yann
- Contacteer:
Bizar mankement
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004

R1200GSA LC TB '16
Re: Bizar mankement
Testen door ze een voor een uit te schakelen of er tussenuit te nemen. Met die Kissan gaat dat gemakkelijk. Van dat BMW alarm weet ik het niet.

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

- 
				tweecilinderke
ik gok op een defect aan het contactslot  

vocht

vocht

R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets

http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
- 
				edargpu
Ja lappe tis terug zelle.'t gaat hier weer beginnen   

Nee alle gekheid op een stokje "WELCOME BACK" Kristof en Annick.
Edargpu

Nee alle gekheid op een stokje "WELCOME BACK" Kristof en Annick.
Edargpu

Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles   
"" R1200GS Adventure ""

"" R1200GS Adventure ""
- 
				yann
- Contacteer:
GEVONDEN.
allée, niet ik maar mijn schoonbroer. Op 5 minuten had hij het probleem. Hij was wel goed voorbereid. Hij had alle elektrische schema's afgedrukt en bij de hand. en wat bleek: In het derde zekeringske die van 15A/32V zat een haarscheurtje: Oorzaak: te grote temperatuurschommeling tussen 's morgens en 's middags en een verouderd zekeringske. De tinnen verbinding had het door het temperatuurverschil begeven met de voorafbeschreven gevolgen. Het scheurtje is heel slecht te zien, doordat de zekering niet gesmolten is.

allée, niet ik maar mijn schoonbroer. Op 5 minuten had hij het probleem. Hij was wel goed voorbereid. Hij had alle elektrische schema's afgedrukt en bij de hand. en wat bleek: In het derde zekeringske die van 15A/32V zat een haarscheurtje: Oorzaak: te grote temperatuurschommeling tussen 's morgens en 's middags en een verouderd zekeringske. De tinnen verbinding had het door het temperatuurverschil begeven met de voorafbeschreven gevolgen. Het scheurtje is heel slecht te zien, doordat de zekering niet gesmolten is.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16

R1200GSA LC TB '16
Het meest bizarre mankement dat ik ooit heb gevonden was een sluiting in ene koel ventilator motor.
Daar zat sluiting in.
MOtor koeling sloeg aan motor dood.
Hoofdzekering er uit.
Ok vervangen ding doet het weernormaal rijden (was wat koeler toen) geen probleem.
Op een gegeven moment weer dood.
Ga dat maar zoeken....
Maar heel mooi dat ie het weer doet.

Daar zat sluiting in.
MOtor koeling sloeg aan motor dood.
Hoofdzekering er uit.
Ok vervangen ding doet het weernormaal rijden (was wat koeler toen) geen probleem.
Op een gegeven moment weer dood.
Ga dat maar zoeken....
Maar heel mooi dat ie het weer doet.
- 
				Iron Gonzo
gelijkaardige zekering mankementen heb ik ook al meegemaakt.
sindsdien pak ik altijd het meet toestel om ze uit te meten.
op zicht doe ik het niet meer...meten is weten 

goed dat het opgelost is en dat het enkel de zekering was.
onlangs een blackbird xx binnen gekregen...
probleem na een ritje branden zijn lampen niet meer en zekering was door.
nieuwe zekering erin en alles terug normaal, tot hij stopte met rijden, dan ging de lamp uit.
het was niet altijd dat het probleem zich voor deed, maar op regelmatige basis
na tijdje zoeken probleem gevonden: kabel aan het stuur was zeer licht beschadigd en tijdens het rijden tikte hij regelmatig tegen de massa waardoor de zekering lichtjes smolt.(niet door smolt)
bij het stuur te draaien om stil te leggen en stuurslot op te zetten was dit meestal het contact die er voor zorgde dat de zekering door smolt.

sindsdien pak ik altijd het meet toestel om ze uit te meten.
op zicht doe ik het niet meer...meten is weten

goed dat het opgelost is en dat het enkel de zekering was.
onlangs een blackbird xx binnen gekregen...
probleem na een ritje branden zijn lampen niet meer en zekering was door.
nieuwe zekering erin en alles terug normaal, tot hij stopte met rijden, dan ging de lamp uit.
het was niet altijd dat het probleem zich voor deed, maar op regelmatige basis
na tijdje zoeken probleem gevonden: kabel aan het stuur was zeer licht beschadigd en tijdens het rijden tikte hij regelmatig tegen de massa waardoor de zekering lichtjes smolt.(niet door smolt)
bij het stuur te draaien om stil te leggen en stuurslot op te zetten was dit meestal het contact die er voor zorgde dat de zekering door smolt.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit

TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit