Vertrokken ... en intussen aangekomen ! ! !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Vertrokken ... en intussen aangekomen ! ! !

Bericht door WimLT »

Deze morgen is de zoon vertrokken voor een 14-daagse rondreis die hem met enkele kameraden zal leiden door het Zwarte Woud, de Dolomieten en Zwitserland tot het diepste zuiden van Frankrijk en via de Vogezen terug. Het is zeker weten mijn zoon, al zou je dat aan de reisvoorbereiding en de reisuitrusting zeker niet zeggen. Over het eerste doe ik bijvoorbeeld altijd maaaanden en dat vind ik zelfs een heel leuk deel dat ik er heel graag bijneem. Hij heeft eergisteren Mapsource op de laptop gezet, gisteren de routes getrokken en deze morgen alles in de Nüvi gezet en weg was ie Afbeelding Als dat maar goe komt, denk je dan Afbeelding Maar natuurlijk komt dat goe, vader :-P

Gisteravond pas alles bij elkaar gezocht en beginnen inpakken. Gisteravond ook moest hij dan nog snel naar de winkel om de nodige proviand in te slaan. Deze morgen het laatste in een rugzak gedaan en been over de motor zwieren. Om dan tot de conclusie te komen dat die rugzak maar héél nipt (eigenlijk just niet) tussen hem en zijn reiscombinatie kan ! ! ! "Hebt ge dat dan niet geprobeerd ???" "Maar nee, dat komt wel goe vader terwijl mijn voorraad slinkt" :roll:

Nochtans heeft hij mij heel zijn leven bezig gezien met reizen voorbereiden en wisten ze al maanden dat ze vandaag gingen vertrekken en waar ze ongeveer allemaal wilden geraken. Hopelijk - en zeer waarschijnlijk - gaat dat allemaal lukken na zo'n belabberde of beter gezegd onbestaande voorbereiding, maar ik denk maar zo: dat komt allemaal wel goe vader :-P

Nog snel effe de rugzak op de rug zwieren:

Afbeelding

OEPSIE ! Precies nogal nipt. 'k Kan niet helemaal niet meer rechtkomen:

Afbeelding

Komt allemaal wel goe vader. Ik ben er klaar voor:

Afbeelding

Salu ! Tot binnen twee weken:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door WimLT op 31 jul 2010, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jakke

Re: Vertrokken

Bericht door jakke »

:lol: :lol:
Zeer herkenbaar!! Maar dan in een andere situatie!!
Pluk de dag!! :wink:

Komt wel goe vader!! :razz:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Nochtans heeft hij mij heel zijn leven bezig gezien met reizen voorbereiden
En zijn conclusie was dat het toch geen zak hielp :lol: :lol:
En daar ging hij!

Komt allemaal wel goe die gasten trekken hunne plan wel.
Veel bewondering :shock: voor iemand die zomaar uit het niets zonder voorbereiding vertrekt.
Wij zitten weken alles klaar te leggen wat mee moet, en dan vergeten we nog de helft :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ik zie mij ook in u zoon Wim maar dan wel lang geleden, maar allee ik wens hem toch goede reis

bougimain :grin:
Afbeelding
Beemer

Bericht door Beemer »

Hij had beter den LT "gepakt"
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Oeiche da peise'k ni :-| :-|

bougimain :wink:
Beemer schreef:Hij had beter den LT "gepakt"
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

tweecilinderke schreef:En zijn conclusie was dat het toch geen zak hielp :lol: :lol:
Zegt daar zoals iets. Heeft er waarschijnlijk andere conclusies uit getrokken dan ik veronderstelde :eye:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

RBee

Bericht door RBee »

WimLT schreef:
tweecilinderke schreef:En zijn conclusie was dat het toch geen zak hielp :lol: :lol:
Zegt daar zoals iets. Heeft er waarschijnlijk andere conclusies uit getrokken dan ik veronderstelde :eye:
Beemer schreef:
Hij had beter den LT "gepakt"
Conclusie: Da duurt maanden voorbereiding om die vol te krijgen. :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Harald

Bericht door Harald »

Dat moet geweldig zijn, op motortrip vertrekken zonder stress.
Geen gezeur meer van die ouwe , van zodra hij door die poort is.

Voor de rest, met vallen en opstaan, ...
Die mannen trekken hunne plan wel.
Niets moet, alles kan....

Het gevoel van vrij te zijn,
een beetje Easy Rider.... :lol:

Ps waar is den tijd...
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
RBee

Bericht door RBee »

Harald schreef: Ps waar is den tijd...
Zoals bij den John, lang vervlogen. :-)
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Harald

Bericht door Harald »

RBee schreef:
Harald schreef: Ps waar is den tijd...
Zoals bij den John, lang vervlogen. :-)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Daarjuist nog een paniekerig telefoontje gehad van zijn moeder: "Heeft hij nu al zijn papieren wel mee ?"

Alsof ik dat weet ! :-? Weet hij het zélf wel ?

Zal wel goe komen zeker :clown:

Harald

Bericht door Harald »

WimLT schreef:Daarjuist nog een paniekerig telefoontje gehad van zijn moeder: "Heeft hij nu al zijn papieren wel mee ?"

Alsof ik dat weet ! :-? Weet hij het zélf wel ?

Zal wel goe komen zeker :clown:

Als hij iets vergeten is, spring dan op uwen boot en rij hem achterna om het hem te brengen.
En nu maar hopen dat hij iets vergeten is, dan zijde weer 't gat af zoals ze bij ons zeggen :lol:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Harald schreef:Als hij iets vergeten is, spring dan op uwen boot en rij hem achterna om het hem te brengen.
En nu maar hopen dat hij iets vergeten is, dan zijde weer 't gat af zoals ze bij ons zeggen :lol:
Hopelijk komt hij idd pas tot die conclusie binnen een dag of drie. Vanaf dan komen de mooiste stukken en breng ik ze graag achterna :-P :wink:

Zeppe

Bericht door Zeppe »

WimLT schreef:
Harald schreef:Als hij iets vergeten is, spring dan op uwen boot en rij hem achterna om het hem te brengen.
Hopelijk komt hij idd pas tot die conclusie binnen een dag of drie. Vanaf dan komen de mooiste stukken en breng ik ze graag achterna :-P :wink:
is daar iemand zijn dromen voor werkelijkheid aan het nemen ?
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

dat hem veel plezier mag beleven op zijn reisje.

had hij nu een grote tanktas gepakt had hij die rugzak niet nodig :-?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

Een maat van mij, die zelf ook een zoon heeft van 20 zegt mij altijd: OPVOEDEN IS LOSLATEN.
Ik zie dat wel in, maar ik heb er toch altijd moeite mee om het in de praktijk brengen!
@Wim: Vertrouw er op dat alles goed komt! Waarschijnlijk heeft hij de vakantie van zijn leven!
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
edargpu

Bericht door edargpu »

Voila se zo gaat dat den dag van vandaag.Vroeger mocht de zoon mee op reis met Pa en Ma,maar net nu is het anders hé Wim.Gij moogt al nie meer mee met HEM :lol:.
Soit wens hem veel veilige kilometers en een behouden thuiskomst :thumleft:
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
jakke

Bericht door jakke »

KLT-SE schreef:Een maat van mij, die zelf ook een zoon heeft van 20 zegt mij altijd: OPVOEDEN IS LOSLATEN.
Ik zie dat wel in, maar ik heb er toch altijd moeite mee om het in de praktijk brengen!
Ik heb net dezelfde ondervinding en begrijp nu het gezegde (wat ik vroeger van mijn moeder moeilijk kon aannemen) "later gaat ge dat pas ondervinden wat bezorgdheid is"!! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Komt dat goed? Met een raspaard beladen als een muilezel naar het verre zuiden rijden vergt ballen aan het lijf. Leve de GS denk ik dan...Maarja tussen uw zoon en mij zitten ook al meer dan 20 jaar vershil.

Het is gewoon de pa die te bezorgd is, dat hebt ge met die ouwe zakken hé :lol: :lol:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Pa is eigenlijk minder ongerust dan verwonderd hoe vér de appel van de boom kan vallen op sommige punten :shock: Oké, die gasten zijn 24 jaar - die kunnen de wereld aan, hé. Alleen de manier van naar die trip toeleven is voor mij gewoon 'not done'. Ik heb er mij dan ook totaal niet mee bemoeid. Moest écht constant de andere kant opkijken en gewoon blij zijn dat ik zélf niet op die manier moest vertrekken :shaking: Ik weet begot op voorhand waar ik ga tanken, eten, drinken, pissen en waar ik een bolleke in mijne mond ga steken :lol: :lol: :lol:

Vanguard

Bericht door Vanguard »

WimLT schreef:Ik weet begot op voorhand waar ik ga tanken, eten, drinken, pissen en waar ik een bolleke in mijne mond ga steken :lol: :lol: :lol:
Hoe dat mensen kunnen verschillen, ik weet meestal nog ni als ik de deur s'morgens dicht doe waar ik s'avonds ga slapen!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Bwah ,

niet mee inzitten die gasten zijn jong en trekken hunne plan .
Hoe zijn we zelf geweest toen we zo oud waren , leve het avontuur.

Doet mij denken aan mijn eerste reis met de motor,
18jaar met een Yamaha RD250 zonder kuip of schermpje, met clipon stuurtje en met een jethelm met stofbril naar Spanje.
Bagage tanktas met kaart van Frankrijk en spanje en achter op het zadel onder een rekker een Adidas sportzak met kledij in plastiek zakskes en slaapzak
Motorkledij : handschoenen ,jeans , legerbottinen, en Belstaff vetfrak en gele werkbroek voor de regen.
Tot in Gibraltar gereden en terug via departementales en kleine baantjes.
Tedju waar is den tijd . :mrgreen:
Relax

Bericht door Relax »

Als ik alleen rij, doe ik het net zo, maar 'k heb toch m'n bedenkingen bij de rugzak én het ontbreken van een tanktas. Idd, waarom niet omgekeerd. Véél veiliger en comfortabeler.
En wat heeft ie allemaal mee, voor die twee weken? 'k Doe het met de helft. En 'k heb nog over nadien.

Ach ja, de jonkheid... Ben blij voor hem.
I respect your opinion. But I don't give shit.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Jong en ... Dat gaat er met de tijd wel uit Wim. Die SW Motech reisbaggage is echt goed spul voor de sportievere motor. Heb dit sommigen ook al aangeraden.
Plaats reactie